![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is de Westerse cultuur superieur aan de islamitische? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
78 | 60,47% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
42 | 32,56% |
ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
9 | 6,98% |
Aantal stemmers: 129. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Dat bedoel ik nu juist! Godfried oordeelt over anderen en zegt bijvoorbeeld dat wij rijker zijn. Maar, het feit dat hij schrijft dat wij rijker zijn en dat gebruikt als maatstaf om te oordelen, geeft aan dat hij vanuit een cultuur ooreelt die waarde hecht aan rijk zijn.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Welke cultuur hier de suprematie verwerft is wel duidelijk niet? We can defeat evil, but we have to want it too.
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zat de Apartheid dan juist volgens u?
![]() |
![]() |
#24 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Pff, ik had wel wat meer weerwerk verwacht...
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De zwarte bevolking is reeds jaren in de meerderheid geweest maar de dominantie in getal zet zich nu nog maar om in politieke dominantie. Wil dit dan zeggen dat de blanken vroeger fout zaten nu juist?
![]() |
![]() |
#27 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Democratie voor zij die het kunnen!
![]() |
![]() |
#30 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Linus
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Quote van S. :
Maar, het feit dat hij schrijft dat wij rijker zijn en dat gebruikt als maatstaf om te oordelen, geeft aan dat hij vanuit een cultuur ooreelt die waarde hecht aan rijk zijn. --> Het omgekeerde is ook waar : Ook een positie van niet-oordelen zou in feite neerkomen op een cultureel bepaalde positie. Met andere woorden : als het onjuist is om te oordelen omdat dit een "cultureel bepaald iets is", dan is het ook onjuist om niet-te- oordelen want dat ook "een cultureel bepaald iets". Beide zijn logisch gezien equivalent. In mijn ogen is uw argument louter epistemologisch van aard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() Waarom zou de ene cultuur beter zijn dan een andere, en zeker de uitspraak van de Italiaanse premier deugd langs geen kanten. Is het daar misschien dan zoveel beter dan in een ander land? Wat betrefd de verschillende godsdiensten daar kan ik heel kort over zijn want wat voor goeds hebben die al voor gebracht? Haat en nijd en een heleboel oorlogen. En dan zijn er nog mensen die denken dat het katolieke geloof de waarheid in pacht heeft, laat me niet lachen. Zijn we de kruistochten vergeten of de heksenprocessen. En wat gebeurd er nu nog steeds in Noord Ierland. God is zogezegd met ons, wel voormij persoonlijk heb ik die liever niet aan mijn kant want veel goeds komt er toch niet van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals we gevaarlijke individuen interneren en colloceren om de maatschappij tegen hen te beschermen, zo moet de maatschappij die haar waarden bedreigd ziet door individuen die dragers zijn van de islam zich hiertegen kunnen beschermen. Momenteel gebeurt dat voornamelijk door deze individuen in onze gevangenissen op te sluiten. Zo erg is het gesteld dat onze gevangenissen tegenwoordig uitpuilen van deze mensen dat ze dikwijls gewoon terug vrijgelaten worden, en ze de samenleving ongestraft en ongestoord opnieuw verder kunnen ondergraven. Mijn voorstel : laat deze individuen hun voor onze samenleving nefaste cultuur op een superieure manier beleven in de landen waar ze vandaan komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik wou gewoon aantonen dat het argument van S. om te zeggen : "je maatstaf is cultureel bepaald", een niet terzake is, omdat namelijk alle mogelijke maatstaven cultureel bepaald zullen zijn. Over wat de 'beste' optie is, spreek ik mij hier niet uit. [/quote] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Een kleine reacktie op dit alles .
Ga eens op reis naar die landen en kijk eens rond je zal zelf zien dat ze daar niet stil zijn blijven staan maar hier dus wel !!!. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wie staat er daar stil?
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Superieur tav welk criterium? Behoud, respect en waardering voor de natuurlijke omgeving van de mens? Op geestelijk en spiritueel gebied superieur tav niet-westerse culturen?
Borgerhout is geen goed voorbeeld, kijk inderdaad rond, en je zal je zelfs aangetrokken voelen tot mensen die in een andere cultuur leven. Je zal de rijkdom van het leven zelf ontdekken. De gezonde en schone vruchten plukken van hun bomen en hun warme vriendelijkheid. (niet overal). Er bestaan andere waarden, dan platmateriële westerse waarden (zonder dat ik zeg, dat deze meer of minder waardevol zouden zijn), die van een hoger menselijke orde zijn, (volgens mij) dat wat westerse multinationals komen doen in andere landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() De Westerse cultuur is net iets minder achterlijk dan de moslimse.
|
![]() |
![]() |