Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2003, 14:30   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Neen, waarmee ik gewoon wijs op een fout in uw beweringen.
Hoezo? Dat heb je net niet gedaan.
Oud 29 november 2003, 14:34   #22
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Oh jawel... u beweerde: " (...) de grote specialiteit van het VB: halve waarheden verkondigen." Ik gaf u gewoon aan dat zoiets niet het monopolie van 1 bepaalde partij is. Alle partijen maken zich daar schuldig aan wanneer het in hun kraam past. Ik heb trouwens mogen merken dat ook individuen op dit forum zich ervan bedienen. Ik bracht een nuance aan zonder een feit vast te stellen.

Het verkondigen van halve waarheden is het voorrecht van de politicus in het algemeen, ze moeten immers propaganda voeren voor hun eigen zaak. Als u dat onderscheid niet wenst te maken, en slechts 1 partij ervan beschuldigt, dan bezoedelt u zichzelf aan het verkondigen van halve waarheden en spreekt u dan uzelf tegen. Leuk hè ?
Oud 29 november 2003, 14:39   #23
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
Citaat:
Citaat:
En dan durven ze het Vlaams Blok voor "ondemocratisch" uit te schelden ? Diene vent heeft nogal nen dikken nek !
"Ge moogt alleen nog schrijven wat ik wil, ge moogt alleen nog tonen wat ik wil !" Echt een typisch democratische houding ja...
Pfft... wat is dan het verschil met Filip Dewinter die zegt dat je alleen zijn eigen geschriften mag lezen?

Filip Dewinter: "Ik zeg U: geloof niet wat de kranten over het Vlaams Blok schrijven... Geloof die vuilspuiterij niet, maar alleen wat wij in onze eigen tijdschriften schrijven!"

Hans Carpels schoonzoon van Karel Dillen: "Censuur is het middel bij uitstek om de verspreiding van de waarheid te garanderen. Centraal echter moet de waarheid staan, ontdaan van elke opinie. Wij zien censuur als een onmisbaar instrument in onze samenleving.."
Dewinter zei niet dat hij geen waarheden meer ging zeggen; Michel wél
Je hoeft niet altijd te liegen natuurlijk. Je kan sommige dingen niet vertellen, de helft van de waarheid bvb, en dat is dan weer de grote specialiteit van het VB: halve waarheden verkondigen.
Stél dat het waar is wat jij zegt, dan is het VB nog niet zo dom om op voorhand te zeggen dat ze gaan liegen gelijk Michel , dit is gewoon een domme uitspraak van Michel (gelijk we ze wel gewoon zijn van hem) en dus waarom dit goedpraten door weer af te komen met het VB
Oud 29 november 2003, 14:43   #24
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

... of hoe The Piano ook deze topic verkloot met zijn Vlaams Blok-follie.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 14:59   #25
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Als jij alleen het VB en haar standpunten wilt horen vertolken, waarom zit je dan nog op een discussieforum? Als je alleen je eigen standpunten wilt horen, verhuis dan naar PI-forum, daar zitten de onverdraagzamen en racisten allemaal op een hoopje bij elkaar.
Oud 29 november 2003, 15:03   #26
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Louis Michel is geen grotere leugenaar dan de doorsnee minister en zeker niet zo huichelachtig als het Vlaams Blok wanneer dat zegt dat ze haar 70-punten-programma heeft afgezworen. Hitler had ook gezworen Rusland niet aan te vallen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 15:09   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je alleen je eigen standpunten wilt horen, verhuis dan naar PI-forum, daar zitten de onverdraagzamen en racisten allemaal op een hoopje bij elkaar.
Het schijnt dat daar zelf ne the piano zat. Dit totdat hij er wegens onverdraagzaamheid gebannen is geweest.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 15:11   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Louis Michel is geen grotere leugenaar dan de doorsnee minister en zeker niet zo huichelachtig als het Vlaams Blok wanneer dat zegt dat ze haar 70-punten-programma heeft afgezworen. Hitler had ook gezworen Rusland niet aan te vallen.
Wat heeft het vlaams blok nu weer met het leugengehalte van ne Louis Michel te maken. Afwel keurt ge dit laatste goed, ofwel keurt ge het af.
Oud 29 november 2003, 15:18   #29
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Wat heeft het vlaams blok nu weer met het leugengehalte van ne Louis Michel te maken. Afwel keurt ge dit laatste goed, ofwel keurt ge het af.
Inderdaad: wat heeft het leugengehalte van het VB ons meer te bieden dan dat van de andere partijen?
Oud 29 november 2003, 15:23   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad: wat heeft het leugengehalte van het VB ons meer te bieden dan dat van de andere partijen?
Den topic gaat wel over het leugengehalte van lm. Als ge er één wil opstarten over het vb moet ge dit maar doen.
Oud 29 november 2003, 15:27   #31
thePiano

Standaard

Ik ben het inderdaad met Michel eens, dat het nationaal belang soms belangrijker kan zijn dan het individueel belang. Wij hebben tenslotte, behalve onze nationale belangen, ook nog eens Europese en Internationale verplichtingen, die we moeten nakomen, ook als daar soms een pak van de bevolking zich daar niet kan achterscharen. Het nakomen van de mensenrechten bvb om maar iets te noemen.

Het mirgrantenstemrecht voor niet-EU burgers zie ik ook in die context.
Oud 29 november 2003, 15:34   #32
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als jij alleen het VB en haar standpunten wilt horen vertolken, waarom zit je dan nog op een discussieforum? Als je alleen je eigen standpunten wilt horen, verhuis dan naar PI-forum, daar zitten de onverdraagzamen en racisten allemaal op een hoopje bij elkaar.
Het leven moet wel heel simpel zijn voor jou: ofwel is men een psychopathische anti-Blokker ofwel is men een Blokker.

Ik vind het gewoon storend dat elke topic (o.m. door jouw toedoen) vervalt in een discussie over het Vlaams Blok. Je weet immers maar al te goed dat wanneer je een vostrekt irrelenante maar provocerende posting instuurt, je een horde Blokkers op je dak krijgt. Met het resultaat dat er niet meer wordt gepraat over het oorspronkelijke onderwerp, maar over het Blok.

(Sorry dat ik deze topic nog verder verknoeid heb)
Oud 29 november 2003, 15:39   #33
thePiano

Standaard

Citaat:
(Sorry dat ik deze topic nog verder verknoeid heb)
Inderdaad je zeurt. Mijn hetze gaat omtrent de standpunten die samenvallen met die van het VB. Maar goed, ik zal het woord VB eens een tijd vermijden als ik je daar mee kan plezieren. Anderzijds zou ik het ook apprecieren moest niet elk communique dat het VB vrijgeeft, hier niet gequoot wordt en tot het einde toe uitgemolken wordt.

Tenadere, hierboven heb ik geantwoord wat ik van Michel vind, maar dat heb je in je haast overgeslagen.
Oud 29 november 2003, 15:58   #34
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een harder aanpak van al die vreemde delinquenten in onze maatschappij.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 16:03   #35
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, gewoon: aanpakken die criminaliteit, wie ze ook pleegt!. Ik zie niet in waarom de criminaliteit van vreemdelingen harder moet aangepakt worden dan die van de autochtonen. Jij soms wel?
Oud 29 november 2003, 16:07   #36
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het inderdaad met Michel eens, dat het nationaal belang soms belangrijker kan zijn dan het individueel belang. Wij hebben tenslotte, behalve onze nationale belangen, ook nog eens Europese en Internationale verplichtingen, die we moeten nakomen, ook als daar soms een pak van de bevolking zich daar niet kan achterscharen. Het nakomen van de mensenrechten bvb om maar iets te noemen.

Het mirgrantenstemrecht voor niet-EU burgers zie ik ook in die context.
Dus je keurt censuur goed ? Het achterhouden van informatie voor de gewone burger ? Het verhinderen van de vrije meningsuiting ? De beknotting van de vrijheid van de pers ? Dat zijn nochtans belangrijke fundamenten van onze "democratische" maatschappij. We gaan op weg naar toestanden zoals momenteel in de USA, waarbij de mensen wiens mening niet overeenkomt met wat de regering wilt de mond gesnoert wordt, de kans wordt ontzegd om publiekelijk hun mening te geven, zelfs ontslagen worden.
Neen dank je. Liever een kritische pers dan een gemuilkorfde pers !
Oud 29 november 2003, 16:10   #37
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

[quote="thePiano"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Probleempje in onze maatschappij is nu net dat we in een evolutie zitten waarin vooral moslimallochtonen te vaak de hand boven het hoofd wordt gehouden. Zo hiervoor bijv het topic:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Marokkanen crimineler door hun omgeving
Door Kees Wessels

De hoge criminaliteit onder Marokkanen in Nederland wordt niet veroorzaakt door hun lage inkomen of werkloosheid. Een belangrijker oorzaak is dat hun direct omgeving de misdaad niet afkeurt. Daardoor ligt de lat lager om een delict te plegen.

Dat blijkt uit een onderzoek van twee economen van de Universiteit Maastricht dat vandaag verschijnt in het vakblad Economisch Statistische Berichten. Zij keken op gemeenteniveau naar de invloed van 15 mogelijke oorzaken van criminaliteit zoals inkomen, werkloosheid, type huishouden, en afkomst. Voor de misdaadcijfers gebruikten de onderzoekers de 28 delicten uit de AD Misdaadmeter.

Bij 20 van de bekeken misdrijven speelde de afkomst van Marokkanen een belangrijke rol. Dat gold niet voor andere mogelijke oorzaken. Bij Surinamers en Antillianen speelde de afkomst in acht gevallen mee. 'Laag inkomen' kwam uit de berekeningen alleen bij woninginbraak als bepalende factor naar voren.

,,Vooraf verwachtten we dat armoede of werkloosheid van invloed zou zijn op criminaliteit'', zegt onderzoeker L. Borghans. ,,Maar verrassend genoeg is die invloed er bijna niet.''

De economen hebben voor hun onderzoek gebruik gemaakt van Amerikaanse literatuur. In de VS is er wel een verband tussen criminaliteit en inkomen.

Volgens Borghans is het verschil dat Nederland goede sociale voorzieningen kent: er is geen economische reden om de misdaad in te gaan. "De subcultuur van criminelen is veel belangrijker. Als ik word gepakt voor het stelen van een auto dan zal mijn omgeving me verketteren, terwijl bij criminele Marokkanen de groep waar ze deel van uitmaken dat stoer vindt."

Uit de meest recente cijfers van het ministerie van Justitie blijkt dat jeugdige Marokkanen in 2000 waren oververtegenwoordigd in gevangenissen. In de leeftijdscategorie 15 tot 24 jaar zijn omgerekend per 100.000 inwoners 960 gevangenen Marokkaan.

Voor autochtonen is dat cijfer 64. Overigens is het gedetineerdencijfer van Antillianen/Arubanen nog aanzienlijk hoger dan dat van Marokkanen.

Eerder werd de oorzaak van problemen met een groep Marokkaanse jongeren inAmsterdam-West onderzocht. Volgens dat onderzoek van Justitie heeft de groep 'een cultuur die hen plaatst tegenover de buitenwereld'.

"Zij bevinden zich in een isolement, dat mede in stand blijft omdat ze de politie als vijand zien en verraad een zonde is", aldus de onderzoekers.

--------------------------
"

Daarom vind ik het initiatief van minister Arena redelijk goed, indien het ook voor iedereen wordt toegepast.

Nee, gewoon: aanpakken die criminaliteit, wie ze ook pleegt!. Ik zie niet in waarom de criminaliteit van vreemdelingen harder moet aangepakt worden dan die van de autochtonen. Jij soms wel?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 16:26   #38
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad je zeurt. Mijn hetze gaat omtrent de standpunten die samenvallen met die van het VB. Maar goed, ik zal het woord VB eens een tijd vermijden als ik je daar mee kan plezieren.
Anderzijds zou ik het ook apprecieren moest niet elk communique dat het VB vrijgeeft, hier niet gequoot wordt en tot het einde toe uitgemolken wordt.
Amen
Citaat:
Tenadere, hierboven heb ik geantwoord wat ik van Michel vind, maar dat heb je in je haast overgeslagen.
Ik was toen zelf nog aan het posten.
Oud 29 november 2003, 17:03   #39
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
Citaat:
Citaat:
En dan durven ze het Vlaams Blok voor "ondemocratisch" uit te schelden ? Diene vent heeft nogal nen dikken nek !
"Ge moogt alleen nog schrijven wat ik wil, ge moogt alleen nog tonen wat ik wil !" Echt een typisch democratische houding ja...
Pfft... wat is dan het verschil met Filip Dewinter die zegt dat je alleen zijn eigen geschriften mag lezen?

Filip Dewinter: "Ik zeg U: geloof niet wat de kranten over het Vlaams Blok schrijven... Geloof die vuilspuiterij niet, maar alleen wat wij in onze eigen tijdschriften schrijven!"

Hans Carpels schoonzoon van Karel Dillen: "Censuur is het middel bij uitstek om de verspreiding van de waarheid te garanderen. Centraal echter moet de waarheid staan, ontdaan van elke opinie. Wij zien censuur als een onmisbaar instrument in onze samenleving.."
Dewinter zei niet dat hij geen waarheden meer ging zeggen; Michel wél
Je hoeft niet altijd te liegen natuurlijk. Je kan sommige dingen niet vertellen, de helft van de waarheid bvb, en dat is dan weer de grote specialiteit van het VB: halve waarheden verkondigen.
En van de PianOla!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 17:19   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, gewoon: aanpakken die criminaliteit, wie ze ook pleegt!.

Dit is het meest zinnige dat ik ooit al gelezen heb over die zaak!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be