Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 15:49   #21
vooruit
Gouverneur

Standaard

Bovendien, als ik me niet vergis zouden Vlaanderen + Wallonië (+ Brussel) als onafhankelijke staten samen meer zetels in het EP krijgen dan gezamelijk als 'België'. Al moet ik wel toegeven dat ik daar niet 100% zeker van ben.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 15:53   #22
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Dat wil ik dan toch even weerleggen. Waarom zouden die volkeren in hun eentje niets zijn? Vergeet de EU niet, de grenzen gaan niet toe bij een splitsing. Ook problemen met de munteenheid zijn er niet (Euro!).
Het verbaast me dat de Nederlandstalige Belg zich een Vlaming noemt. Als Nederland tweetalig was geweest noemt iedereen zich toch ook niet ineens Hollander? Streef dan tenminste naar een staat die Nederlands België heet, of voeg jezelf gewoon bij Nederland, als dat is waar je naar zoekt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 16:05   #23
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het verbaast me dat de Nederlandstalige Belg zich een Vlaming noemt. Als Nederland tweetalig was geweest noemt iedereen zich toch ook niet ineens Hollander? Streef dan tenminste naar een staat die Nederlands België heet, of voeg jezelf gewoon bij Nederland, als dat is waar je naar zoekt.
Dat snap ik niet...
Of je het nu goed vindt of niet, maar Vlaams en Nederlands klinken bijna volledige anders, alhoewel het dezelfde taal is.

Als je een staat Nederlands belgie noemt, dan betrek je daar onmiddellijk Nederland bij.

Jezelf toevoegen aan Nederland gaat niet. Nederland staat of zit niet te wachten op Vlaanderen.

Dit gezegd zijnde, ben ik wel voor een
Verenigde Republiek van de Nederlanden
.
Alhoewel dat wel moeilijk zal zijn. Ik denk niet dat Nederland bereid is hun koningin zomaar aan de dop te zetten. Of ben ik fout?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 16:10   #24
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Dat snap ik niet...
Of je het nu goed vindt of niet, maar Vlaams en Nederlands klinken bijna volledige anders, alhoewel het dezelfde taal is.
Niet meer verschil tussen Hollands en Gronings, hoor. Nederland en de Nederlanden zijn altijd heel veelzijdig geweest.

Citaat:
Als je een staat Nederlands belgie noemt, dan betrek je daar onmiddellijk Nederland bij.
Ik bedoelde eigenlijk Nederlandstalig België, maar ik dacht dat u dat wel zou begrijpen.
Citaat:
Jezelf toevoegen aan Nederland gaat niet. Nederland staat of zit niet te wachten op Vlaanderen.
Ik denk dat als het Nederlandse volk er goed over zou nadenken dat het er dan wel voor te winnen is.
Citaat:
Dit gezegd zijnde, ben ik wel voor een
Verenigde Republiek van de Nederlanden.
Alhoewel dat wel moeilijk zal zijn. Ik denk niet dat Nederland bereid is hun koningin zomaar aan de dop te zetten. Of ben ik fout?
Nee, Nederland is te verknocht aan het koningshuis om het zomaar af te zetten. Ik moet zeggen, ons koningshuis is toch echt totaal verschillend van dat van jullie. Als je Beatrix hebt dan hoef je haar niet meer weg, hoor!
Oud 18 december 2006, 16:19   #25
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Jij moet me toch eens uitleggen waar je die fobie voor het woord Vlaanderen gekregen hebt?
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 16:20   #26
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Jij moet me toch eens uitleggen waar je die fobie voor het woord Vlaanderen gekregen hebt?
Ik vind het generaliserend, that's all.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be