![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Uw reactie: ![]() |
|||
Proficiat, BUB! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,04% |
Goed zo, BUB! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,35% |
Moge BUB overwinnen! |
![]() ![]() ![]() |
9 | 39,13% |
Leve BUB, Leve België! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 30,43% |
BUB, onze hoop! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,04% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een terugkeer naar het Unitarisme, een terugkeer naar de toekomst dus, is onmogelijk?
Wel, ik denk dat de Belgen nu ook wel zullen door hebben dat het Belgisch federalisme niet werkt, of kan werken. Dit federalisme is er alleen maar op gericht om de Franstaligen en de Vlamingen tegen elkaar op te zetten, zodat het land vroeg of laat zal ophouden te bestaan. Maar zover laten we het niet komen. Het (con)federalisme en het zaaien van haat tussen de twee bevolkingsgroepen moet onmiddellijk een halt toegeroepen worden, zodat onze politici weer eens iets belangrijkers kunnen doen dan zich bezig te houden met communautaire akkefietjes. De overgrote meerderheid is, of je dat nu wilt of niet Knuppel, voor het voortbestaan van België. Wij hebben dus geen reden om echt voor het voortbestaan van ons land te vrezen. Nu moeten we enkel de burger overtuigen dat het federalisme het land niet verenigt, maar het uiteen kan doen vallen. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Federalisme heeft niets te maken met het tegen elkaar opzetten van Vlamingen en Walen. Wat heeft dat er nu mee te maken? 't Is toch niet omdat we een Vlaamse regering en een Vlaams parlement hebben dat we ineens iets tegen de Walen moeten hebben???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een massa schijnbevoegdheden aan deelregeringen geven, met dan nog eens een federale overheid die zich bemoeit: een administratieve heksenketel van jewelste. Nooit is een groep écht tevreden, koejonades langs beide zijden blijven schering en inslag. BUB heeft gelijk wanneer ze pleit voor één enkele regering-parlement en evt. senaat. Nogal logisch zeker? Zeker geen verdere uiteendrijving van vlamingen en hun sinds 170 jaar waalse broeders, begot! Het moet nu eens gedaan zijn dat een minderheid van geldtellende kruideniers al dan niet met bruin verleden steeds maar zit te zuchten om te splitsen. Ze beseffen niet welk sociaal economisch bloedbad ze gaan aanrichten. Dat ze daar maar eens een studie van maken. Veel te veel mensen verdienen nu hun brood in unitaristische instellingen. Gaan ze de 'transfert' voor die werklozen dan wél okay vinden?
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Geldtellende kruideniers ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Een miljardengeldstroom van Vlaanderen naar Wallonië een kruideniersaangelegenheid ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Degenen die dromen van een terugkeer naar het Belgisch unitarisme moeten beter luisteren naar de signalen die er elke dag opnieuw weer zijn. Vanmorgen nog op Radio I te beluisteren: Elio Di Rupo, die het akkoord mede ondertekende om sigarettenreclame op autocircuits te verbieden, komt terug op zijn woorden. (verkiezingen zijn in aantocht, hé?) Net zoals Louis Michel eerst aan Waalse werkgelegenheid denkt inplaats van aan de mensenrechten, geeft Di Rupo daar ook de voorkeur aan, liever dan aan de gezondheid van het volk. Economische motieven vòòr alles is daar de boodschap. En natuurlijk staat Vlaanderen daar weer lijnrecht tegenover omdat de mentaliteit van de Vlamingen totaal verschilt van die van zijn Waalse broeders en zusters. Er gaat geen week voorbij of die verschillen leiden tot nieuwe kortsluitingen...met als resultaat steevaste toegevingen vanuit POLITIEK Vlaanderen. Zal ik het maar noemen: "de politieke kruideniersmentaliteit?"
Hoe vaak nog vooraleer zal worden toegegeven dat België niet één land is met éénzelfde volk maar MINSTENS twee totaal verschillende volkeren? Hoelang gaat de politiek dit realistische gegeven, dat ze zelf niet wil erkennen maar wel in handen speelt van dat verrekt egoistische, fascistische, racistische en vooral: Waalsonvriendelijke "kruideniersvolkje", nog tot HUN eigen profijt kunnen aanwenden? Ik hoef me als separatist dus niet al te veel zorgen meer te maken. En BUB mag zijn Belgicistische recuperatiepogingen als verloren energie beschouwen. Het is enkel nog een kwestie van tijd want de Belgische politiek ZELF is zich aan het uitrangeren. In die zin is de strategie van de V(laanderen) L(iever) D(umpen) partij een goede zaak. Het is de beste manier om, op relatief korte termijn, het ingeslapen Vlaamse volk de ogen te openen. Ik zou zeggen: meer van dat! Op de duur schieten de échte kruideniers in Vlaanderen wel wakker...om het een handje te helpen... bub-bel-(g)en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, Knuppel.
U hebt gelijk. De politici creëren inderdaad graag problemen. Natuurlijk ligt de bevolking daar niet van wakker, maar goed. En inderdaad, de huidige partijen lijken ook slaafs alles te doen wat de separatisten eisen. En, neen, BUB zal niet rusten voor België weer is wat het verdient te zijn: UNITAIR! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er iemand NIET doet wat de separatisten vragen dan zijn het de huidige machthebbers van de V(laanderen) L(iever) D (umpen) partij. Als jullie nu nog altijd jullie droom niet kunnen doordrukken zal het nooit meer lukken... ![]() Moed houden dus! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Communautaire problemen creëren is niet echt bevorderlijk voor de Eenheid der Belgen, Knuppel.
Maar goed, dat is onze taak ![]() nze groote sticker-actie gaat vanaf morgen van start!! De stickers zijn op grote schaal gedrukt en worden op grote schaal verspreid! ![]() (De uiteindelijke versie is wel duidelijker leesbaar, en NEEN AAN HET SEPARATISME is in het rood) Deze sticker-actie is bedoeld als aanklacht tegen het vlaams-nationalisme dat België, ons land, wil kapot maken. Let wel dat wij hier resoluut een streep trekken door de leeuw van de vlaamse beweging die een onafhankelijk Vlaanderen wil. Deze actie is dus geenszins gericht tegen de Vlaamse Gemeenschap, die een zwarte leeuw met rode klauwen als symbool heeft. Indien U geïnteresseerd bent kan U de sticker bestellen op het adres [email protected]. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dank u beleefd. Ik verkies de leeuw zonder rode klauwen.
Linus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Was jij het die beweerde dat die rode leeuwenklauwen niets met België te maken hebben???????????????? Kijk dan hier eens wat die Belgische patriotten beweren? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() [size=2]
Citaat:
[size=3][/size]Ons Land, wij zijn de besten Ons Dorp, wij zijn de besten Onze Wijk,wij zijn de besten Onze Straat, wij zijn de besten Ons Huis, wij zijn de besten Ons Bed, wij zijn de besten Mijn Helft, IK ben de Beste Misschien lachen jullie hiermee, maar eigenlijk is dit melancholie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, België zal nooit toelaten dat het door het Vlaams-nationalisme wordt kapotgemaakt. België gaat trouwens kapot aan...België.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wanneer ik vaststel dat onder mijn Jan met de pet genoten, die monsterlijke staatsconstructie die België heet, nu ook ter sprake komt, meen ik dat we op goede weg zijn. De wapenlevering aan Nepal en die uitzonderingsmaatregel die de Walen willen i.v.m. het verbod op tabaksreclame die ze zelf hebben goedgekeurd, is bij mijn collega's een gespreksonderwerp. En zonder alle details hierover te kennen, onthouden zij ook dat de Waalse politici steeds klaar staan om stokken in de beter draaiende Vlaamse wielen te steken. Dat de roep om een koningshuis tanende is, is een hoopvol teken. De koning, het symbool en het laatste snotachtig bindmiddel om dit Belgisch gedrocht samen te houden. Ecole en Agalev, de voorvechters van een multiculturele samenleving, zien in hoe moeilijk het is om met elkaar overeen te komen. Ook in een onafhankelijk Vlaanderen, zijn de multiculturele problemen nog niet van de baan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() BUB? Wat een opvatting en en wat een kortzichtige opmerkingen van deze beweging. Bij het lezen van teksten en manifesten heb ik herhaalde malen moeite gehad om een glimlach te onderdrukken. De historisch correcte teksten buiten beschouwingen gelaten.
Het BUB beweert dat: - N-VA de Sociale Zekerheid naar de haaien wil helpen - Dewael in het rijtje van Berlusconi en Fortuyn hoort. (hoe rijm je Berlusconi en Fortuyn???) - de christelijke invalshoek van het CD&V linken aan het confederalistsche gedachtengoed??? - de N-VA samen met het Vlaams Blok ijvert voor de instandhouding van de angst. (BUB lieert dat daarbij aan het koningshuis!!!!??? ![]() Verder blijkt dat de humor enkel beschikbaar blijkt te zijn voor de Franstaligen. Zo staat als eindconclusie te lezen onder het hoofdstuk: De Belgische Problematiek: De positieve boodschap is dat de Belgische problemen kunnen worden opgelost, namelijk door: - individuele meertaligheid - basisinkomen - provinciale unie met 4 taalgemeenschappe Verdere verklaring ontbreekt. Uit deze en nog enkele zaken kan ik mijns inziens concluderen dat deze BUB gefundeerd is op los zand. Een lege doos. Blijkbaar was het belangrijker om alles weer te geven in geel-rood-zwart dan er ook inhoudelijk iets aan toe te voegen. ach ja, kitsch is in, dus laten we het maar beschouwen als kunst.
![]() |
#35 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Waarom? Omdat er geen 'volk' is ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig woont er in Vlaanderen nog ander volk dan Limburgers en Belgen zoals "Moi". Aan zichzelf denkt een mens vaak de hele wereld te kennen. Klopt dus niet want ik ben ook Limburger en lijk in de verste verte niet op Moi. Ik voel me Vlaming ben ook Vlaming en woon in Vlaanderen ondanks mijn vals paspoort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Partijlid
|
![]() [quote="Knuppel"]
Citaat:
![]() Linus
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="Linus"]
Citaat:
![]() Gelukkig ben je geen honingbieke Linus. Die kunnen naar het schijnt maar één keer hun giftige angel gebruiken... ![]() |
||
![]() |
![]() |