Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 17:22   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als ik de threads hier overloop, is er in de westerse wereld blijkbaar enkel geweten wat er in het midden Oosten en de direct omliggende moslimlanden gebeurd.

Maar wat er in sommige leefgemeenschappen en Christelijke regio's gebeurd, blijkt vaak een groot geheim te zijn voor het Westen.
Staat er ergens in het evangelie dat het noodzakelijk is je vrouw (of een vrouw) aan te bieden aan gasten?

Welke dingen gebeuren anno 2001 UIT NAAM VAN het christendom?

Staat er bovendien ergens in de bijbel of het evangelie dat je vier vrouwen mag hebben en daarbuiten sex mag hebben met "alles wat je rechterhand bezit" (= slaven en slavinnen)?

Laatst gewijzigd door circe : 19 december 2006 om 17:23.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 20:46   #22
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes Bekijk bericht
Sorry hoor maar kijk a.u.b. verder dan uw neus lang is.
Hoe ver hangt uw computerscherm precies voor uw neus?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 20:51   #23
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan niemand (uitzonderingen bevestigen de regel) schelen wat er met die zwarten gebeurt. Wie het omgekeerde beweert is een leugenaar. Punt uit. Er is veel geld voor nodig om mensen bewust te maken van anderen hun ellende. En als het geld dan nog ingezet wordt om ze allesbehalve bewust te maken...
Wat je daar stelt blijkt duidelijk uit de reacties op dit forum. Hoe minder wit de medemens, hoe minder het de forumgangers hier interesseert. Vooral als zij zelfsverklaarde linksen zijn. Extreem-linksen interesseren zich sowieso enkel voor het eigen zijn.
Oud 19 december 2006, 20:54   #24
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik denk dat ik je hier echt in moet tegenspreken.
De westerse media maakt er nummer 1 van, maar of zij dat werkelijk zijn is wel een andere vraag hoor.

In heel Afrika worden kinderen ontvoerd en opgeleid tot moordmachines.

Meisjes worden als slavinnen en sexslavinnen gebruikt zonder ook maar 1 recht.

In Latijns-Amerika zijn moorden en verkrachtingen een morm binnen de samenleving geworden en doet men er niets aan.

In de westerse wereld zijn verkrachtingen in bepaalde streken een normaal gevaar voor de betreders geworden, wie er klacht gaat tegen indienen loopt gevaar zelf beschuldigd te worden van uitlokking.

Darfur is een zaak die hier nog gekend is, maar de zelfde zaken gebeuren bijna overal ter wereld en vaak is er zelfs geen media te vinden.

Er zijn streken waar het heel normaal is dat iedere vrouw gewoon door iedere man word verkracht. Er zijn zijn streken waar een vrouw pas haar mond mag open doen als ze een groepsverkrachting heeft ondergaan en dan mag ze enkel nog maar iets zeggen binnen de vrouwengroep.

Persoonlijk ben ik zelfs voor mijn job al in streken en samenlevingen geweest, waar het aanbieden van een vrouw tot de gastvrijheidsnormen hoort. En geloof het maar dit was geen Moslimgemeenschap, maar een Christelijke samenleving. Het werd daar zelfs als een belediging aanzien, wanneer je weigerde een vrouw uit te kiezen en als zwakte als je twee nachten na elkaar dezelfde vrouw koos. Een vrouw die weigerde met een man te slapen, mocht zich aan een zware straf verwachten en kon zelfs de doodstraf krijgen wegens het beledingen van haar heer en meester.

Maar als ik de threads hier overloop, is er in de westerse wereld blijkbaar enkel geweten wat er in het midden Oosten en de direct omliggende moslimlanden gebeurd.

Maar wat er in sommige leefgemeenschappen en Christelijke regio's gebeurd, blijkt vaak een groot geheim te zijn voor het Westen.
Dit lijken me nogal goedkope beweringen, zonder feiten noch cijfers.
Oud 19 december 2006, 21:03   #25
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik meen mij te herinneren dat ik zei dat daar ook een grote groep moslims woont zonder noemenswaardige problemen...
Met "menen" komt men niet ver, kay-gell. Ik moet toegeven dat ik in Bangkok geen mohammedaanse samenleving heb opgemerkt, maar de stad is dan ook werkelijk groot -- met een inwonertal groter dan dat van Vlaanderen?

Citaat:
Wat totaal irrelevant is.
Aangezien de man die echt verantwoordelijk is voor de coup Thaksin zelf is.
Irrelevant volgens jouw denkpatroon. Voor mij zijn dergelijke 'details' wel interessant, zoals ik het ook interessant vind dat de militaire leider van de Nepalese Maoisten (!) een volgeling van Mohammed is. (maar dat laatste dus tussen haakjes).

Nu, volgens jou heeft Thaksin die coup georganiseerd? Is onze moslimse generaal dan maar zijn lakei? Of hoe zie je dat?

Of is het dat ook jij maar van oordeel bent dat de democratie zo maar mag opzij gezet wordt als je vindt dat het niet aan jouw eisen beantwoordt? Tja, er zijn hier wel meer forumgangers die totalitaire en intolerante trekjes vertonen.
Oud 19 december 2006, 21:47   #26
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Met "menen" komt men niet ver, kay-gell. Ik moet toegeven dat ik in Bangkok geen mohammedaanse samenleving heb opgemerkt, maar de stad is dan ook werkelijk groot -- met een inwonertal groter dan dat van Vlaanderen?
Lees dan terug dan zie je dat ik dat niet 'meen' maar dat het zo is.
In bangkok vind je overigens ook moskees terug en er is ook een moslimgemeenschap. Zo vind je vlak bij Khao Sarn een cafétje terug waar je ook waterpijp kan roken terug.
De grootste moslimsgemeenschap vind je terug in Minburi, waar enkele van mijn vrienden wonen. Geen verschil met de boeddhistische Thai op de moskees na natuurlijk

Citaat:
Irrelevant volgens jouw denkpatroon. Voor mij zijn dergelijke 'details' wel interessant, zoals ik het ook interessant vind dat de militaire leider van de Nepalese Maoisten (!) een volgeling van Mohammed is. (maar dat laatste dus tussen haakjes).

Nu, volgens jou heeft Thaksin die coup georganiseerd? Is onze moslimse generaal dan maar zijn lakei? Of hoe zie je dat?

Of is het dat ook jij maar van oordeel bent dat de democratie zo maar mag opzij gezet wordt als je vindt dat het niet aan jouw eisen beantwoordt? Tja, er zijn hier wel meer forumgangers die totalitaire en intolerante trekjes vertonen
Nee,Thaksin is ervoor verantwoordelijk door zijn eigen beleid.
De democratie is niet opzijgezet, een grote meerderheid van de Thaise bevolking is pro-staatsgreep.
Meer dan 80% stond achter de beslissing.

http://nl.wikinews.org/wiki/Militair...ep_in_Thailand
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 08:03   #27
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik denk dat ik je hier echt in moet tegenspreken.
De westerse media maakt er nummer 1 van, maar of zij dat werkelijk zijn is wel een andere vraag hoor.
In heel Afrika worden kinderen ontvoerd en opgeleid tot moordmachines.
Meisjes worden als slavinnen en sexslavinnen gebruikt zonder ook maar 1 recht.
In Latijns-Amerika zijn moorden en verkrachtingen een morm binnen de samenleving geworden en doet men er niets aan.
In de westerse wereld zijn verkrachtingen in bepaalde streken een normaal gevaar voor de betreders geworden, wie er klacht gaat tegen indienen loopt gevaar zelf beschuldigd te worden van uitlokking.
Darfur is een zaak die hier nog gekend is, maar de zelfde zaken gebeuren bijna overal ter wereld en vaak is er zelfs geen media te vinden.
Er zijn streken waar het heel normaal is dat iedere vrouw gewoon door iedere man word verkracht. Er zijn zijn streken waar een vrouw pas haar mond mag open doen als ze een groepsverkrachting heeft ondergaan en dan mag ze enkel nog maar iets zeggen binnen de vrouwengroep.
Persoonlijk ben ik zelfs voor mijn job al in streken en samenlevingen geweest, waar het aanbieden van een vrouw tot de gastvrijheidsnormen hoort. En geloof het maar dit was geen Moslimgemeenschap, maar een Christelijke samenleving. Het werd daar zelfs als een belediging aanzien, wanneer je weigerde een vrouw uit te kiezen en als zwakte als je twee nachten na elkaar dezelfde vrouw koos. Een vrouw die weigerde met een man te slapen, mocht zich aan een zware straf verwachten en kon zelfs de doodstraf krijgen wegens het beledingen van haar heer en meester.
Ik had het over misdaden in naam v.e. godsdienst. Hoewel er nog veel meer rotzooi gebeurt om allerlei redenen is het nu als godsdienst dus wel de Islam die er uitspringt als het om oorlog, e.d. gaat.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 08:05   #28
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik meen mij te herinneren dat ik zei dat daar ook een grote groep moslims woont zonder noemenswaardige problemen...

Wat totaal irrelevant is.
Aangezien de man die echt verantwoordelijk is voor de coup Thaksin zelf is.
Maar toevallig weer een moslim?
Oud 20 december 2006, 08:07   #29
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Hoe ver hangt uw computerscherm precies voor uw neus?
Verder dan de lengte van uw neus.
Oud 20 december 2006, 09:43   #30
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar toevallig weer een moslim?
Ja,want het was de keuze van heel het leger om binnen te vallen.

En u begrijpt nog altijd niet dat de staatsgreep iets goed was, gesteund door meer dan 80% van de bevolking....

Laatst gewijzigd door Kay_ : 20 december 2006 om 09:45.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 09:49   #31
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

En u begrijpt nog altijd niet dat de staatsgreep iets goed was, gesteund door meer dan 80% van de bevolking....
Ja natuurlijk een staatsgreep is heeeel democratisch, daar zijn ze zeker voor naar de stembus geweest.

"Dag meneer gelieve uw stem voor of tegen de staatsgreep in het hokje a.d. rechterkant uit te brengen" Daarna hebben ze dan de stemmen geteld en 80% was voor de staatsgreep
Oud 20 december 2006, 09:52   #32
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Een goede staatsgreep door het leger bestaat niet. Zelf niet als het vredelievende, goedbedoelende fascistjes zijn.
Oud 20 december 2006, 21:09   #33
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Verder dan de lengte van uw neus.
Je moet niet de illusie hebben dat je ver kijkt, door van achter uw PC een paar vage noties op te doen van zaken die op verre afstand gebeuren.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 21:15   #34
jedi govna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Dat het al eeuwen gebruikt wordt maakt het toch niet aanvaardbaar?

Over de Serviërs, die in hun verweer tegen de mohammedaanse ideologie hun verwerpelijke tactieken gebruikten, overweeg ik een separate topic te openen. Kan nog enige tijd duren. Ik moet eerst mijn literatuur nog doornemen.
Ge zult beter uw leespogingskes opgeven, want ze gebruikten dit niet alleen tegen Moslimas maar evengoed tegen katholieke Kroatische vrouwen die volgens de 'groot servië' aanhangers in het verkeerde gebied woonden.

Trouwens ridicuul om hiervoor een aparte topic te openen, terwijl dat goed genoeg past in deze topic!
jedi govna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 21:15   #35
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Dat het al eeuwen gebruikt wordt maakt het toch niet aanvaardbaar?
Als ik die indruk mocht gegeven hebben, dan is dat spijtig. Ik wou aangeven dat dit allicht al eeuwenlang in gebruik is en nog altijd.
Dat blijft niet aanvaardbaar NOOIT, en moet gestraft worden zoals andere oorlogsmisdaden.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 21:32   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik vind verkrachting, om wat voor reden dan ook, een gore misdaad, die zeer streng bestraft mag worden.

Ik denk niet dat ik bereid ben uitzonderingen op die regel te maken, dus ook niet als de daders Arabische moslims zijn.

En als 'linkse' zou ik extra streng zijn mocht een collega 'linkse' zich in mijn bijzijn of bij mijn weten tot dergelijke wandaad verlagen. Ik denk dat ik in dergelijk geval zelfs castratie zonder anesthesie nog te mild zou vinden.

Ik ben zo radicaal omdat een mij erg dierbaar persoon zelf ooit verkracht is geworden en daar nog nu steeds, na al die jaren, last van ondervindt.

Een verkrachter, dat is van het laagste gespuis dat op deze aarde rondloopt, en hoe weerlozer het slachtoffer, hoe lager het gespuis.

Een kinderverkrachter is dus voorzover dat mogelijk was nog een gradatie verachtelijker.

Wat mij in het geval van Darfur zo tegen de borst stuit is het feit dat de 'internationale gemeenschap' daar nu al zo lang van op de hoogte is en nog steeds niet heeft ingegrepen om er paal en perk aan te stellen.

For How Much Longer Will We Tolerate Mass Murder ?

Laatst gewijzigd door djimi : 20 december 2006 om 21:33.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 07:04   #37
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Je moet niet de illusie hebben dat je ver kijkt, door van achter uw PC een paar vage noties op te doen van zaken die op verre afstand gebeuren.
Dat is inderdaad iets waar de meeste in klein Belgie en nog kleiner Vlaanderen, waar ik al lang niet meer woon, last van hebben. Die zaken zie ik elke dag van dichtbij...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be