![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Stemgedrag politici op het internet publiceren? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
26 | 70,27% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Iets anders |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,41% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,70% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Lijkt me een prima idee, dat is ook de democratie, het volk heeft het recht om op de hoogte gesteld te worden van het stemgedrag, van de politiekers die hij bij verkiezingen naar de arena stuurt.
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraagje.. Zou er een GOEDE reden kunnen zijn waarom het volk wél ongecontroleerd mag stemmen en de parlementsleden niet?
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanwaar die 'uiteraard?'
![]() |
#26 |
|
![]() Het lijkt mij nogal evident dat iemand die verkozen is om de bevolking te vertegenwoordigen en dus verantwoording moet afleggen over hoe hij/zij dit gedaan heeft dit ook kenbaar moet maken. Hoe kan ik als kiezer nu oordelen over hoe een Volksvertegenwoordiger zijn/haar mandaat heeft vervuld als ik zelfs niet weet hoe hij/zij het belangrijkste aspect van dat mandaat heeft uitgeoefend?
Wat zou trouwens het nut zijn van een openbaar debat in het Parlement als men daarna in het geheim stemt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus ja, als je een keer om de zes jaar een bolleke mag kleuren, heb je ook het recht om te weten hoe die afgevaardigde zich gedraagt tijdens de stemmingen.
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Heeft hij dat ooit echt gezegd! Ik geef hem 100% gelijk en hij is weer enkele % gestegen in mijn mening maar veel maakt het toch niet uit want hij komt toch niet meer op!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de VS zullen republikeinen soms tegen republikeinse standpunten stemmen en democraten soms voor republikeinse en vice versa. Als dit in belgië een van de vetbetaalde levende stemmachines overkomt, is het meestal groot nieuws wegens erg uitzonderlijk. Spijtig genoeg zie ik weinig nut van deze maatregel in particratie belgique. Ze stemmen 99.9% van de tijd toch op het door de partijleiding aangeduide knopje. Indien ze daar te vaak tegen zondigen is hun politieke carrière gedaan... |
|
![]() |
![]() |