![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat heeft niets met "Belgicisme" te maken, dat is gewoon een vaststelling. Ik spreek Nederlands, met een Antwerps dialect.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 18 december 2006 om 06:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies! Dat was ik ook al aan het denken. Net zoals er bij ons mooie dialecten zijn, zijn die er in Nederland ook. Persoonlijk geef ik over het algemeen de voorkeur aan het Nederlands zoals het in Nederland gesproken wordt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pluchke jongen... hou uw imperialisme voor u man!
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pluche : 18 december 2006 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Kom zeg, het verschil tussen pakweg een West-Vlaams of een Brabants dialect qua woordenschat, grammatica en uitspraak hoor en merk je toch? Het zijn beide dialecten van de Nederlandse taal. Nederduits is dan weer een dialect van het Duits, neem ik aan. Zo moeilijk is dat toch niet? Laatst gewijzigd door Heftruck : 18 december 2006 om 06:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ok... zo weten we ook weer wie we voor ons hebben!
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En daarbij Nederduits is makkelijker te verstaan als Frans. Zelfs Zuid-Afrikaans is makkelijker te verstaan voor een laaggeschoolde Antwerpenaar dan Belgisch Frans, want de Walen zeggen tegen 90, nonante en de Fransen??????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hoorbaar en vaak ook zichtbaar �*nders dan het Nederlands dat door Nederlanders wordt geproduceerd. Misschien komt er ooit nog wel een tijd dat dit onderscheid niet meer kan worden gemaakt, maar dat zal alleszins niet voor morgen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik dan gezegd dat er iets mis is met onze dialecten? Ik heb net als iedereen een persoonlijke voorkeur en in mijn geval gaat die uit naar de Nederlandse variant.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat 'mietig' was maar een grapje beste Raf, iedereen mag zijn persoonlijke voorkeur hebben, en jouw voorkeur is de Nederlandse de mijne de Vlaamse variant. En er is niets mis met onze dialecten, want dat noemen ze volkscultuur.
Laatst gewijzigd door Pluche : 18 december 2006 om 06:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 18 december 2006 om 07:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |