Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2006, 11:57   #21
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Eigenlijk denk ik dat mensen zoals jij en mensen zoals ik voor 50% of zelfs meer gezamelijke standpunten kunnen innemen. Jij ziet bepaalde problemen met de integratie, en ik zie die ook. Jij ziet een gevaar in extremisme en vindt dat onaanvaardbaar, ik ook. Jij wil geen heilige huisjes of al te zachte heelmeesters, ik ook niet.
Er zijn eigenlijk denk ik maar enkele fundamentele punten waarop we van mening verschillen : Jij ziet achter de integratieproblemen met moslimmigranten een georchestreerde aanval op de westerse beschaving, ik zie daar geen bewijs van. Jij schijnt (tenzij ik mij vergis) de Islam op zich te beschouwen als een minderwaardige en gevaarlijke cultuur, ik ben het daar categoriek mee oneens.

Nog bedankt voor de interessante bijdrage.
Georchestreerde aanval is hard, maar hoe meer ik erover lees (uittreksels uit de Koran e.d., betekenis van sommige Arabische woorden), hoe duidelijker het wordt. Ik zie de Islam niet als een gevaarlijke en minderwaardige cultuur. Wel zie ik de Islam als een gevaarlijke ideologie. En daar zullen we beiden danig verschillen van mening. Nogmaals, ik hoop dat JIJ gelijk hebt.

Maar ik zou graag eens een vraag willen stellen; het is een normale psychologische reactie van mensen om 'onheil' of slecht nieuws in eerste instantie te ontkennen, ook al zijn de tekens duidelijk. Zo bijvoorbeeld ook bij getrouwde stellen, waar er een partner overspel pleegt en de andere - ondanks de duidelijke tekens - dit gegeven verdringt. Men WIL niet geloven dat en geconfronteerd worden met...(Boekentip; Paul Ekman "Telling lies").

Nu geloof ik je graag dat je er gewoon van overtuigd bent dat er geen gevaar schuilt in deze zaak. Maar, er is dus de mogelijkheid dat jij, en zeker anderen, dit gevaar dus ontkennen, ondanks de steeds duidelijkere tekens, om vast te kunnen houden aan de huidige situatie en vooral te geloven "dat er niets aan de hand is". Op deze manier stelt men zichzelf gerust en vermijd men verandering en vooral een doemscenario, althans voorlopig. Want is het uitstel van executie...

Ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar er zijn anderen, velen, waarvoor de uitleg van het 'ontkennen' zeker geldt. Zij hebben reeds op het punt gestaan van mening te veranderen, maar de waarheid is soms lelijk, dus...terug hoofd in het zand .

PS: ook jij alvaste bedankt voor de dialoog .

Laatst gewijzigd door gladiator : 20 december 2006 om 11:58.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 12:34   #22
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
C We moeten NU met elkaar aan die dialoog beginnen, voor het te laat is.
Mijn hypothese is dat je beter eerst duidelijke grenzen stelt aan immigratie, en harde voorwaarden inzake integratie, zodat de mensen niet moeten gaan speculeren en een zekerheid krijgen. En dan pas kan je een dialoog op gang brengen die vruchten zal afwerpen.
Er is al te veel de kop in het zand gestoken en dat ga je niet veranderen door van 'dialoog' te spreken zonder 'commitment' te laten zien, nota bene aan degenen die wel het geld hebben en de welvaart en die hun land terecht als het hunne beschouwen. Maar als er sprake is van de opbouw van een Disney maatschappij, dan gelooft al lang niemand hier nog iets van.
Heel wat van de immigranten beschouwen Vlamingen als een minderheid die je niet moet ontzien. Respect wordt er enkel afgedwongen door duidelijke grenzen te stellen. En die zijn er niet want niemand is bereid om over taboe's te spreken.
En als ik zie wat Spa in mijn omgeving doet, tja dan geloof ik eerder de mensen die het zekere voor onzekere nemen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 23:52   #23
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Maar als er sprake is van de opbouw van een Disney maatschappij, dan gelooft al lang niemand hier nog iets van.
Heel wat van de immigranten beschouwen Vlamingen als een minderheid die je niet moet ontzien. Respect wordt er enkel afgedwongen door duidelijke grenzen te stellen. En die zijn er niet want niemand is bereid om over taboe's te spreken.
En als ik zie wat Spa in mijn omgeving doet, tja dan geloof ik eerder de mensen die het zekere voor onzekere nemen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...de.html?p=15,2

"HELMOND - De politie in Helmond heeft een jeugdbende opgerold die in een half jaar tijd 39 inbraken en twee overvallen in de regio Helmond zou hebben gepleegd. In totaal hield de politie in twee maanden 36 verdachten aan. Dat heeft ze woensdag bekendgemaakt. De verdachten zijn tussen de 15 en 18 jaar. Van de inbraken vonden er 24 plaats in woningen.

De buit bestond onder meer uit lcd-televisies, laptops, kleding, geld, sieraden en mobiele telefoons. De politie houdt rekening met nog meer aanhoudingen.

Politie, justitie, gemeente Helmond en het Moslimplatform, waarin ook ondernemingsorganisaties zijn vertegenwoordigd, slaan de handen ineen om in de toekomst erger te voorkomen. Daartoe is dinsdagavond tussen de partners afgesproken dat onder leiding van de gemeente onderzocht wordt hoe dergelijke uitwassen in de toekomst voorkomen kunnen worden."

We weten weer genoeg zeker?
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be