![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het scheelt natuurlijk ook dat een autochtoon niet meer gelijk een kieken zonder kop achter ne stomme godsdienst aanloopt zoals sommige vreemdelingen dat doen om hun goesting door te drijven. Laatst gewijzigd door alberto : 21 december 2006 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de bedrijven waar ik werkte kon men enkel verlof krijgen INDIEN DE DIENST HET TOELIET. Dit hangt dan ook nog eens af of men een bureaujob heeft (met/zonder veel verantwoordelijkheid) of in shiften werkt. De mensen die in ploegendienst werkten hadden een beurtrol: slechts x% van de ploeg mocht afwezig zijn. Uiteraard geldt dit ook tijdens feestdagen. (dus ofwel kwamen die mensen pas om 23.00 h. thuis, ofwel konden ze om 22.00 vertrekken naar het werk, ofwel om 04.00 uit hun bed, al naargelang de shift waarin je stond). Ik kan me dus voorstellen dat indien je in de horeca werkt nu niet bepaald moet gaan afkomen om verlof te nemen net op de dagen dat het het drukst is. Maar zo te zien aan het krantenartikel zou dit dus niet gelden voor moslims indien hun offerfeest samenvalt met het nieuwjaarsfeest! Volgende keer kunnen we misschien Nieuwjaar verzetten of zo? Kwestie van integratie weet je wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet dat op voorhand maar in de horeca weten ze dat ook op voorhand, dan is er volgens geen probleem om te gaan werken, anders moet je dat werk maar niet aannemen. Mocht ik nu toch mijn goesting doordrijve, gegarandeerd dat mijne C4 klaarligt, en ik kan hem nog geen ongelijk geven ook. Laatst gewijzigd door alberto : 21 december 2006 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij stelt dat De Vreemdeling zijn godsdienst misbruikt om zijn goesting (thuisblijven) door te drijven. Ik vind dat een rare redenering. Zij hebben een geloof. Dat is niet het jouwe (cfr. "stomme godsdienst"), maar dat zou niks uit mogen maken (vrijheid van godsdienst). En volgens dat geloof zijn sommige dagen feestdagen. Net als bij ons (Kerstmis, Pasen, Onze-Lieve-Vrouw Hemelvaart...). Zij willen liever niet gaan werken op hun feestdagen en wij niet op de onze. Het probleem is nu dat die feestdagen voor 1x op dezelfde dag vallen, dus willen "wij" en "zij" graag vrijaf op "dezelfde" dag, voor 1x. En daar zijn bedrijven niet op voorzien. Dus zijn er problemen. De foute conclusie is dat "zij" massaal zouden thuisblijven en zo de hele economie platleggen, alleen maar om hun goesting door te drijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik werk als vertaler, op een bureau. En net als overal wordt het niet op prijs gesteld als iedereen samen vakantie neemt. Dan geraken de teksten namelijk niet vertaald. Mijn vrouw is verkoopster. Zij moet ook werken op kerstavond, en op oudejaarsavond. Dat is niet leuk, ook al niet omdat het zondag is. Er zijn wel veel mensen die op die dag al vakantie hebben genomen, hoor! En niet alleen moslims ( ![]() Ik heb ook nergens gelezen dat die moslims allemaal thuisblijven. Ik heb gelezen dat er in de horeca problemen zijn omdat die restaurants er niet op voorzien zijn dat die twee dagen samen zouden vallen. Ik heb niet gelezen dat ze ook werkelijk niet komen, en ook niet dat de moslims in ziekenhuizen enz, thuisblijven. En ik hoor dat je op voorhand weet dat je bij kerst geen verlof krijgt. Krijg je dat dan te horen op je sollicitatiegesprek ? Voor je je contract tekent ? Staat dat misschien in je contract ? Nee, omdat het niet erg wettelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem even voor het gemak aan dat Nieuwjaar en het Offerfeest elk jaar gewoon zouden samenvallen. Waarom moet er dan een extra probleem van gemaakt worden? ALLE mensen uit ALLE doorwerkende bedrijven zullen dan toch in meer of mindere mate ter beschikking moeten zijn. OOK christenen en OOK moslims. Wat er nu gebeurt is dat moslims in 2006 massaal vertikken om te werken op "hun" feest, terwijl autochtone mensen in bepaalde jobs dit gewoonweg altijd doen. Citaat:
Er zijn zelfs specifieke richtlijnen die van overheidswege zijn opgelegd in verband met veiligheidsmarges. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stel dat iedereen vrijaf zou nemen nu dat die feestdagen op hetzelfde moment vallen dan zit inderdaad de economie een dag op zijn gat en iedereen zonder licht en electriciteit. Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 21 december 2006 om 10:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad die mensen moeten beschikbaar blijven. ALLE mensen. Ik heb nooit beweerd dat moslims op bedrijven meer mogen dan christenen. Massaal vertikken ?? Daar heb ik dan toch overgelezen. Er staat dat ze liever niet zouden werken op die dag. Wel, ik ook niet. Autochtone mensen doen dit inderdaad in bepaalde jobs wel altijd. En allochtone mensen ook. Ik snap niet wat je hiermee wilt aantonen ? Tuurlijk, dat begrijp ik. Maar ik bedoelde eerder dat het niet erg wettelijk is om op wettelijke feestdagen je te verplichten tot werk. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 21 december 2006 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niet waar. Mensen die onwettig afwezig blijven, zijn in fout. Wat zou de werkgever daar de pineut van zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Wanneer een werknemer nog vakantiedagen heeft kan hij/zij deze opnemen tijdens deze dagen, daarin kan elke overste (of baas) mee instemmen, je moet echter wel weten dat je geen verlof kan nemen wanneer dit ten nadele is van het bedrijf, en op zo'n dagen is dat een nadeel. ikzelf werk ook niet graag die dagen, daarom pak ik elk jaar een weekje vakantie.. van m'n gewone vakantiedagen dus, m'n baas weet dat al van in het begin van het jaar, dus ik hoef nergens voor te vrezen dat het werk niet tijdig klaar zou zijn etc..alles kan immers op dat moment gepland worden. Dus mensen die wegens "geloofsfeesten" afwezig blijven op het werk zullen aanzien worden als "onwettig afwezig" dit is meteen een goeie basis tot ontslag en inhouding van de bijstand achteraf btw
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 21 december 2006 om 11:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daaruit besluit ik toch maar dat moslims uit die bedrijven hun verantwoordelijkheid niet willen opnemen en niet willen komen werken. Ik blijf beweren dat die bepaalde (horeca e.a. bedrijven) ALTIJD al de feestperiode zijn doorgeraakt, net omdat autochtone mensen die daar werken hun verantwoordelijkheid wèl opnemen (ook dik tegen hun zin), maar TOCH komen werken, anders zou dit krantenartikel jaarlijks verschijnen - weliswaar zonder verwijzing naar het offerfeest. Heb jij vorige jaren krantenartikels gezien in de aard van: Citaat:
Het ontgaat me dus volkomen waarom er enkel dit jaar nu ineens een probleem zou moeten zijn! Citaat:
Andere bedrijven (zoals Horeca, continu bedrijven, ziekenhuizen etc...) vallen onder andere bepalingen. Voor ploegenwerk wordt standaard een shiftpremie toegekend (+ extra rustdagen na elke volledig doorlopen cyclus van Vroege/Late/Nacht) voor de extra inspanning die dit meebrengt. Voor ziekenhuispersoneel worden extra vrije uren toegekend indien men op zon- en feestdagen shiften loopt (vb. iemand die een halftijdse baan heeft en enkel tijdens het weekend werkt, kan telkens elke week twee dagen vrijnemen, wat erop neerkomt dat je maar een paar weekends per maand moet werken om aan je volledige halftijdse agenda te komen). Voor Horeca zal er wel een dergelijke regeling voorhanden zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 11:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarom blijf ik erbij dat moslims die geen verlof krijgen van de werkgever, ook zullen komen werken, en bedrijven niet gaan sluiten, en niemand de pineut is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daar staat niet dat ze massaal thuisblijven. Volgens mij staat daar: Er hebben veel moslims een verzoek ingediend voor een dag verlof. Meer dan anders. Dus minder volk dan anders. Ik snap jullie heisa niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er "minder volk dan anders" is wil zeggen dat ze niet WILDEN komen werken. Uit het krantenartikel: een kleine ramp voor de horeca blijven veel zaken noodgedwongen dicht op 31 december Dat is dus omdat ze "liever niet" komen werken, maar het toch wel doen omdat het hun job is zeker? Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is deze keer een probleem, omdat die feestdagen samenvallen. Wiskundig gezien is dat een probleem, ja. Je schrijft WILDEN in de verleden tijd. Helaas is het nog geen kerstavond, of oudjaar. Laten we elkaar dan nog eens spreken, eens kijken of het zo'n ramp was voor alle horeca. Ik heb hier niet veel tijd meer voor, omdat ik moet werken. Maar de essentie is dat er moslims zijn die op hun feestdag verlof willen nemen, net als de christenen die dat willen doen. En toch is het de fout van de moslims dat de economie dan op hun gat zou liggen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn blijkbaar ook mensen die automatisch in het verweer gaan als ze het woord allochtoon lezen. Die hebben Circe dus niets te verwijten. |
|
![]() |
![]() |