![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat is ook een opstap naar dictatuur
en rechtstaat opheffen, Annemans in Gent april 2004 ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() er is toch nog een verschilletje tussen een uitspraak van een backbencher van een oppositiepartijtje en een uitspraak van het hoogste (ontegensprekelijk) rechtscollege van een land, me dunkt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Alleen al de titel geeft mij het gevoel van "daar gaan we weer"
Sluipmoord ? Na het indienen van een dossier, de parlementaire debatten, de heisa die het VB er zelf over maakt ? De starter zit te janken over "moord" en een andere die het aanklaagt wordt de mond gesnoerd met : De elementen tot wraking zijn niet verworpen... Immers, er is nog geen uitspraak geweest over de eis tot wraking. U zit dus fout. Dat er alleen een journalist van Belga zit, is toch meer dan genoeg voor de objectieve berichtgeving, berichten met een kleurtje krijgen we wel via het VB. Wie denkt er nu dat iemand het wraken van 14 van de 22 staatsraden één moment serieus zou nemen ? Zeker niet door iemand met enige rechtskennis ? Zoals gewoonlijk hebben ze hunne vis weer zelf verdronken. en volgens mij was dat ook de bedoeling om te overdrijven, zodat ze zeker GEEN gelijk zullen krijgen, en ze weer hun halve eischelp kunnen opzetten en janken dat het alweer de anderen zijn. Zielige gastjes, meer niet Laatst gewijzigd door spherelike : 19 december 2006 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zei ook al: Als die link sterk genoeg is om de objectiviteit in twijfel te trekken, is dat onaanvaardbaar. Een voorwoord in iemands boek vind ik geen overduidelijk sterke link, hoor. Zoiets is eerder de keuze van de uitgever dan van de schrijver, geloof mij. Dat bedoelde ik met overtrokken reacties en uitvinden van complotten. Het Vlaams Blok schreeuwt nu dat er links zijn met politieke partijen. Als je dan kijkt naar die links, zijn die maar zwakjes, zoals hier. Helemaal niet, maar ik wil het gerust uitleggen. Er zit een journalist van Belga in de zaal. Die schrijft dingen op. Belga is een persagentschap. Dat geeft nieuwsberichten door aan kranten, nieuwsberichten die journalisten (zoals die in de rechtszaal) hebben neergepend. Volgens de TS wordt de zaak stilletjes afgehandeld, zonder media-aandacht. Behalve dan een journalist van een persagentschap. Citaat:
![]() Maar dat houdt geen discussie in. Dat houdt in dat beide partijen hun bewijzen en pleidooien naar voren mogen brengen. De verdediging heeft dit gedaan, een uurtje, zoals de TS zegt. De aanklagers hebben "drie regels" voorgelezen. Als hen dat voldoende lijkt om de zaak te winnen, omdat ze vinden dat de tegenpartij zo zwak staat, dan is dat toch gewoon procedure ? Of hadden ze uren moeten dooremmeren ? Was dat beter geweest ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of doet de verdachte/beklaagde er alles aan om geursporen te leggen ? Als het dan echt begint te stinken bij hen, hebben ze preventief al wat deodorant gebruikt. Aan het rechtscollege en aan iedereen om ondanks de deodorant uit te maken of er sprake is van lijfgeur of niet. Laatst gewijzigd door spherelike : 19 december 2006 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je moet ook eens trachten (al was het bij hersenexperiment) je kop in de wind te steken Edina, zo kan je zelf vaststellen dat deze staat begint te stinken ... ongeacht of je nu voor of tegen VB bent, er heerst hier een ongezond totalitaire politiek correcte sfeer ... maar ja, met de stroom mee of draaien met de wind mee is makkelijker hé kijk de RvS in laatste aanleg, dat is zoals een monopolist in economische rechtspraak ... elke rechter zal daar terecht strengere eisen aan opleggen bij bvb toetredingscontracten ... hier had de RvS dus ook zichzelf strengere normen moeten opleggen. Laatst gewijzigd door Anna List : 19 december 2006 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien maak ik me eerder zorgen om wat het VB doet met de rechtsstaat, dan omgekeerd. Zij fulmineren op diverse terreinen op het gerecht, zelden met feiten, eerder met verdachtmakingen. Mocht het VB ooit aan de macht komen, wat is dan hun antidosis om de geloofwaardigheid van het gerecht te herstellen ? Alle rechters vervangen door andere die hun meer genegen zijn ? Ook iets voor de andere kant om over na te denken me dunkt. Citaat:
Totalitair ? Heb ik het goed ? Een dossier samengesteld door een niet gouvernementele organisatie, overgnomen door democratisch verkozen parlementsleden die er geen oordeel over uitspreken, maar zoals de wet het voorschrijft, doorverwijzen naar het hoogste rechtscollege ? Zoals ik steeds zeg, beide ogen opentrekken, en het ook eens van de andere kant bekijken kan wonderen doen, ipv uit te gaan van het eigen grote gelijk, en het grote complot van al de anderen tegen u. Zoals de reactie van man die op zijn autoradio hoorde dat er een spookrijder gesignaleerd was in zijn buurt zei : "ze maken er weer een potje van, het zijn hier allemaal spookrijders" Of zoals de trotse ouders van een soldaat bij de militaire parade opmerkten: "de onze is weer de enige die wel in de pas gaat" Citaat:
Maar een andere vraag : "wat ze ook doen, wat ze ook besluiten, wat ook het vonnis zou zijn, zou het behalve totale vrijspraak ooit als correct ervaren worden door het VB ?) Laatst gewijzigd door spherelike : 19 december 2006 om 16:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt u ons dan een gezaghebbend auteur vermelden die stelt dat wraking van de rechters niet aan de orde kan zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist dat is wezenlijk voor de rechtspraak. Onpartijdigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat partijdigheid echt aangetoond moest worden, en niet met anderstaligheid, al of niet religieuze overtuiging, ed meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Grootoosten heeft niet veel met "religiositeit" te maken... Wel is het zo dat het Grootoosten openlijk heeft verklaard dat het als een van haar taken beschouwt het Vlaams Belang te bestrijden. Als nu een rechter lid is van het Grootoosten (wat zijn goed recht is natuurlijk) maar tegelijkertijd moet oordelen over het Vlaams Belang, dan is wel duidelijk dat hier geen sprake is van onpartijdigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De rest is mistgordijn en verdachtmaking zonder bewijs. toon gerust het wettelijk probleem aan. Citaat:
Dan zou u een punt hebben. Laatst gewijzigd door spherelike : 19 december 2006 om 17:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het over de taalwetgeving gaat, is een rechter in België bevoegd voor die rechtzaken overeenkomstig zijn taalregime. Als een rechter op de Nederlandstalige rol staat, betekent dat hij recht spreekt in zaken waar het Nederlands de voertaal is. Indien een van de betrokkenen in die zaak anderstalig is, kan naargelang de aard van de zaak de rechtsgang verder gaan in een anderstalig rechtbank (met dus een rechter op een andere taalrol) of wordt er gebruik gemaakt van een beëdigd tolk. Indien noodzakelijk - zo er stukken zijn - moet een beëdigd vertaler bepaalde documenten dan naar het Nederlands omzetten. Een rechter op de Franse taalrol spreekt dus geen recht in een zaak waar Nederlands de voertaal is en waar de stukken alleen maar in het Nederlands voorhanden zijn. Omgekeerd ook niet. Die "omgekeerdheid" geldt enkel bij rechters die op een tweetalige rol staan. Voor Brussel zijn er een aantal van die rechters. Indien nu een Franstalige rechter oordeel moet vellen in een zaak waar het Nederlands de rechtstaal is, de beklaagden Nederlandstalig en de stukken Nederlandstalig (zonder een beëdigde vertaling), dan wordt de basisregel van de taalwetgeving in juridische zaken geschonden. Van een ambtenaar, en dus ook de rechter, wordt niet "verondersteld" dat hij bepaalde talen kent. Hij moet daarvoor aangesteld zijn. Daarom bestaan er in dit land "taalrollen". Blijkbaar heeft u daarvan nog nooit gehoord... te merken aan uw schamper commentaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||