Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 14:38   #21
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

dat is ook een opstap naar dictatuur
en rechtstaat opheffen, Annemans in Gent april 2004 ...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 14:41   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
dat is ook een opstap naar dictatuur
en rechtstaat opheffen, Annemans in Gent april 2004 ...
er is toch nog een verschilletje tussen een uitspraak van een backbencher van een oppositiepartijtje en een uitspraak van het hoogste (ontegensprekelijk) rechtscollege van een land, me dunkt ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 14:44   #23
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Alleen al de titel geeft mij het gevoel van "daar gaan we weer"

Sluipmoord ? Na het indienen van een dossier, de parlementaire debatten, de heisa die het VB er zelf over maakt ?

De starter zit te janken over "moord" en een andere die het aanklaagt wordt de mond gesnoerd met : De elementen tot wraking zijn niet verworpen... Immers, er is nog geen uitspraak geweest over de eis tot wraking. U zit dus fout.

Dat er alleen een journalist van Belga zit, is toch meer dan genoeg voor de objectieve berichtgeving, berichten met een kleurtje krijgen we wel via het VB.

Wie denkt er nu dat iemand het wraken van 14 van de 22 staatsraden één moment serieus zou nemen ? Zeker niet door iemand met enige rechtskennis ? Zoals gewoonlijk hebben ze hunne vis weer zelf verdronken.
en volgens mij was dat ook de bedoeling om te overdrijven, zodat ze zeker GEEN gelijk zullen krijgen, en ze weer hun halve eischelp kunnen opzetten en janken dat het alweer de anderen zijn.

Zielige gastjes, meer niet

Laatst gewijzigd door spherelike : 19 december 2006 om 14:49.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 14:51   #24
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
2. De elementen tot wraking zijn niet verworpen... Immers, er is nog geen uitspraak geweest over de eis tot wraking. U zit dus fout.
Maar volgens de poster is het toch al overduidelijk wie zal winnen ? Daar is alles van de TS op gebouwd. Nu haal je hem onderuit, en niet mij, hoor. Als je ermee akkoord gaat dat de eis verworpen zal worden, dan geldt mijn punt wel.

Citaat:
3. Het Vlaams Belang heeft een gedetailleerde lijst gepubliceerd in haar tijdschrift waarin met naam en toenaam duidelijk wordt gemaakt hoe bepaalde rechters gelinkt kunnen worden met de PS. Ook hier gaat u weer in de fout dus.
We zouden hier kunnen beginnen over de objectiviteit van een onderzoek dat het Blok tegen rechters voert die hen moeten beoordelen, maar dat hoeft niet eens. Het zou best kunnen dat die link gevonden werd. Dat zou niet goed zijn voor die rechters. Het zou zelfs kunnen dat de link zo sterk is dat hun objectiviteit in gedrang komt. Dat zou zelfs onaanvaardbaar zijn. Maar daar gaat het hier toch net om ? Er moet worden gekeken of de objectiviteit in het gedrang komt. Is dat niet zo, dan is dat niet zo. Het is niet aan het Blok om daarover te oordelen. Dat bedoel ik net met mijn hele post. Zo werkt de rechtspraak: Met objectieve rechters/juryleden. Twijfel je aan die objectiviteit, dan moet je die twijfels staven met bewijzen. Heb je die, dan zal je eis ingewilligd worden. Ik snap niet waar jij heen wil ?

Citaat:
4. Het boek was niet in eerste instantie gericht tegen racisme, dan wel tegen het toenmalige Vlaams Blok. Pure partijdigheid dus. U zit andermaal fout.
Logische gevolgtrekking: Het boek was gericht tegen racisme. Het Vlaams Blok is veroordeeld voor racisme. Dus Vlaams Blok = Racisme. Daarom moest het Blok veranderen van naam. Ze mochten alleen terug als ze het racisme uit hun partij hadden geweerd. Het Vlaams Blok is dus niet het Vlaams Belang (officieel, dan). Dan deert het toch niet dat rechters tegen het Vlaams Blok waren ? Het Vlaams Belang is een nieuwe partij. Je kan niet beweren dat ze dezelfde zijn, want dan heeft het Vlaams Belang geen bestaansrecht.

Citaat:
5. Idem als 3.
Ik zei ook al: Als die link sterk genoeg is om de objectiviteit in twijfel te trekken, is dat onaanvaardbaar. Een voorwoord in iemands boek vind ik geen overduidelijk sterke link, hoor. Zoiets is eerder de keuze van de uitgever dan van de schrijver, geloof mij. Dat bedoelde ik met overtrokken reacties en uitvinden van complotten. Het Vlaams Blok schreeuwt nu dat er links zijn met politieke partijen. Als je dan kijkt naar die links, zijn die maar zwakjes, zoals hier.

Citaat:
6. ??? U slaat wartaal uit.
Helemaal niet, maar ik wil het gerust uitleggen. Er zit een journalist van Belga in de zaal. Die schrijft dingen op. Belga is een persagentschap. Dat geeft nieuwsberichten door aan kranten, nieuwsberichten die journalisten (zoals die in de rechtszaal) hebben neergepend.
Volgens de TS wordt de zaak stilletjes afgehandeld, zonder media-aandacht. Behalve dan een journalist van een persagentschap.

Citaat:
7. De procedure moet nageleefd worden en dat houdt o.m. een discussie in. Daar werd geen tijd aan besteed.
De procedure moet inderdaad nageleefd worden. We ontmoeten elkaar dan toch nog .
Maar dat houdt geen discussie in. Dat houdt in dat beide partijen hun bewijzen en pleidooien naar voren mogen brengen. De verdediging heeft dit gedaan, een uurtje, zoals de TS zegt. De aanklagers hebben "drie regels" voorgelezen. Als hen dat voldoende lijkt om de zaak te winnen, omdat ze vinden dat de tegenpartij zo zwak staat, dan is dat toch gewoon procedure ? Of hadden ze uren moeten dooremmeren ? Was dat beter geweest ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 15:24   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Alleen al de titel geeft mij het gevoel van "daar gaan we weer"

Sluipmoord ? Na het indienen van een dossier, de parlementaire debatten, de heisa die het VB er zelf over maakt ?

De starter zit te janken over "moord" en een andere die het aanklaagt wordt de mond gesnoerd met : De elementen tot wraking zijn niet verworpen... Immers, er is nog geen uitspraak geweest over de eis tot wraking. U zit dus fout.

Dat er alleen een journalist van Belga zit, is toch meer dan genoeg voor de objectieve berichtgeving, berichten met een kleurtje krijgen we wel via het VB.

Wie denkt er nu dat iemand het wraken van 14 van de 22 staatsraden één moment serieus zou nemen ? Zeker niet door iemand met enige rechtskennis ? Zoals gewoonlijk hebben ze hunne vis weer zelf verdronken.
en volgens mij was dat ook de bedoeling om te overdrijven, zodat ze zeker GEEN gelijk zullen krijgen, en ze weer hun halve eischelp kunnen opzetten en janken dat het alweer de anderen zijn.

Zielige gastjes, meer niet
met die vis zou je gelijk kunnen hebben (het zou natuurlijk ook kunnen dat 14/22 net de graad van gepolitiseerdheid weergeeft, maar soit, ik wil daarin niet naief zijn, het VB speelt het misschien idd strategisch) ... des te belangrijker is het voor een rechtsstaat om te voorkomen dat een partij zoiets kan doen ... een zelfrespecterende democratische rechtstaat zal zich wel hoeden voor een proces tegen een oppositiepartij ... dat ruikt gewoon naar sovjet, naar middenafrikaanse bananen, naar oude Chileense wijn ...
Oud 19 december 2006, 15:39   #26
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
met die vis zou je gelijk kunnen hebben (het zou natuurlijk ook kunnen dat 14/22 net de graad van gepolitiseerdheid weergeeft, maar soit, ik wil daarin niet naief zijn, het VB speelt het misschien idd strategisch) ... des te belangrijker is het voor een rechtsstaat om te voorkomen dat een partij zoiets kan doen ... een zelfrespecterende democratische rechtstaat zal zich wel hoeden voor een proces tegen een oppositiepartij ... dat ruikt gewoon naar sovjet, naar middenafrikaanse bananen, naar oude Chileense wijn ...
Ruikt het daar ECHT naar ?
Of doet de verdachte/beklaagde er alles aan om geursporen te leggen ?
Als het dan echt begint te stinken bij hen, hebben ze preventief al wat deodorant gebruikt.
Aan het rechtscollege en aan iedereen om ondanks de deodorant uit te maken of er sprake is van lijfgeur of niet.

Laatst gewijzigd door spherelike : 19 december 2006 om 15:40.
Oud 19 december 2006, 15:43   #27
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het dan echt begint te stinken bij hen, hebben ze preventief al wat deodorant gebruikt.
Aan het rechtscollege en aan iedereen om ondanks de deodorant uit te maken of er sprake is van lijfgeur of niet.
Een vreemde metafoor, maar hier geef ik je helemaal gelijk in. Als het Blok nu roept dat het dictatoriale praktijken zijn, is dat weer een mooie slogan, net als "de meerderheid van de Vlamingen" en "Vrije Meningsuiting". Herhaal het vaak genoeg, en het wordt waar. Ze roepen het nu, zodat zoveel mogelijk mensen hen zullen napraten en dus ook geloven, zodat ze op bijval kunnen rekenen als het zover is.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 15:52   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
idd de RvS had dus de plicht om die 14 stuk voor stuk te weerleggen en te motiveren, al was het uit zelfrespect (en strategische overweging) ... nu zal er altijd een walm rond hangen.

je moet ook eens trachten (al was het bij hersenexperiment) je kop in de wind te steken Edina, zo kan je zelf vaststellen dat deze staat begint te stinken ... ongeacht of je nu voor of tegen VB bent, er heerst hier een ongezond totalitaire politiek correcte sfeer ... maar ja, met de stroom mee of draaien met de wind mee is makkelijker hé

kijk de RvS in laatste aanleg, dat is zoals een monopolist in economische rechtspraak ... elke rechter zal daar terecht strengere eisen aan opleggen bij bvb toetredingscontracten ... hier had de RvS dus ook zichzelf strengere normen moeten opleggen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 december 2006 om 15:54.
Oud 19 december 2006, 16:24   #29
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
idd de RvS had dus de plicht om die 14 stuk voor stuk te weerleggen en te motiveren, al was het uit zelfrespect (en strategische overweging) ... nu zal er altijd een walm rond hangen.
Ik weet niet of de raad van staten die "PLICHT" heeft, en ik weet ook niet of ze indien wel dit NU moest doen. Ik heb begrepen dat er nog een vervolg komt. Indien er een "PLICHT" zou zijn, dan zal die wel vervuld worden. Men weet immers dat het VB er alles zal aan doen om de grond van de zaak te vermijden als het kan.
Bovendien maak ik me eerder zorgen om wat het VB doet met de rechtsstaat, dan omgekeerd. Zij fulmineren op diverse terreinen op het gerecht, zelden met feiten, eerder met verdachtmakingen. Mocht het VB ooit aan de macht komen, wat is dan hun antidosis om de geloofwaardigheid van het gerecht te herstellen ? Alle rechters vervangen door andere die hun meer genegen zijn ? Ook iets voor de andere kant om over na te denken me dunkt.

Citaat:
je moet ook eens trachten (al was het bij hersenexperiment) je kop in de wind te steken Edina, zo kan je zelf vaststellen dat deze staat begint te stinken ... ongeacht of je nu voor of tegen VB bent, er heerst hier een ongezond totalitaire politiek correcte sfeer ... maar ja, met de stroom mee of draaien met de wind mee is makkelijker hé
Edina ?
Totalitair ? Heb ik het goed ? Een dossier samengesteld door een niet gouvernementele organisatie, overgnomen door democratisch verkozen parlementsleden die er geen oordeel over uitspreken, maar zoals de wet het voorschrijft, doorverwijzen naar het hoogste rechtscollege ?
Zoals ik steeds zeg, beide ogen opentrekken, en het ook eens van de andere kant bekijken kan wonderen doen, ipv uit te gaan van het eigen grote gelijk, en het grote complot van al de anderen tegen u.
Zoals de reactie van man die op zijn autoradio hoorde dat er een spookrijder gesignaleerd was in zijn buurt zei : "ze maken er weer een potje van, het zijn hier allemaal spookrijders"
Of zoals de trotse ouders van een soldaat bij de militaire parade opmerkten: "de onze is weer de enige die wel in de pas gaat"

Citaat:
kijk de RvS in laatste aanleg, dat is zoals een monopolist in economische rechtspraak ... elke rechter zal daar terecht strengere eisen aan opleggen bij bvb toetredingscontracten ... hier had de RvS dus ook zichzelf strengere normen moeten opleggen.
Ik dacht dat de RVS in deze de ENIGE aanleg was. Zoals hierboven gezegd zullen ze zeker opletten aangezien het het VB betreft.
Maar een andere vraag : "wat ze ook doen, wat ze ook besluiten, wat ook het vonnis zou zijn, zou het behalve totale vrijspraak ooit als correct ervaren worden door het VB ?)

Laatst gewijzigd door spherelike : 19 december 2006 om 16:25.
Oud 19 december 2006, 16:46   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie denkt er nu dat iemand het wraken van 14 van de 22 staatsraden één moment serieus zou nemen ? Zeker niet door iemand met enige rechtskennis ?
Kunt u ons dan een gezaghebbend auteur vermelden die stelt dat wraking van de rechters niet aan de orde kan zijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 16:48   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij fulmineren op diverse terreinen op het gerecht, zelden met feiten, eerder met verdachtmakingen. Mocht het VB ooit aan de macht komen, wat is dan hun antidosis om de geloofwaardigheid van het gerecht te herstellen ? Alle rechters vervangen door andere die hun meer genegen zijn ? Ook iets voor de andere kant om over na te denken me dunkt.
Indien u stelt dat er geen feiten zijn in dit dossier, dan heeft u geen kennis van de zaak. Het Vlaams Belang heeft aangetoond dat een aantal rechters gelinkt zijn aan een aantal oppositiepartijen en ook aan het Grootoosten. Aldus hebben ze hun onpartigheid verloren.

Juist dat is wezenlijk voor de rechtspraak. Onpartijdigheid.
Oud 19 december 2006, 16:56   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een dossier samengesteld door een niet gouvernementele organisatie, overgnomen door democratisch verkozen parlementsleden die er geen oordeel over uitspreken, maar zoals de wet het voorschrijft, doorverwijzen naar het hoogste rechtscollege ?
U bedoelt een dossier samengesteld door een door de koning Boudewijnstichting en de Vlaamse gemeenschap gesubsidieerde site, voorgezeten door SP.a medewerker Tarik Fraihi? Dat bedoelt U toch hé?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 16:58   #33
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Indien u stelt dat er geen feiten zijn in dit dossier, dan heeft u geen kennis van de zaak. Het Vlaams Belang heeft aangetoond dat een aantal rechters gelinkt zijn aan een aantal oppositiepartijen en ook aan het Grootoosten. Aldus hebben ze hun onpartigheid verloren.

Juist dat is wezenlijk voor de rechtspraak. Onpartijdigheid.
Ik sta open voor de namen die ons doorspeelt, van staatsraden die uit een oeroud vlaams geslacht stammen, stijf katholiek zijn, liefst opus dei, en wiens familie al generaties lang in het openbaar meningsloos is, afstand neemt van elke vorm van vereniging, die nooit door beroep, vriendschap, studie, of wat dan ook, blijk hebben gegeven de vlaams nationale zaak en de superioriteit van het vlaamse volk, niet in het hart te dragen.

Ik dacht dat partijdigheid echt aangetoond moest worden, en niet met anderstaligheid, al of niet religieuze overtuiging, ed meer.
Oud 19 december 2006, 17:03   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sta open voor de namen die ons doorspeelt, van staatsraden die uit een oeroud vlaams geslacht stammen, stijf katholiek zijn, liefst opus dei, en wiens familie al generaties lang in het openbaar meningsloos is, afstand neemt van elke vorm van vereniging, die nooit door beroep, vriendschap, studie, of wat dan ook, blijk hebben gegeven de vlaams nationale zaak en de superioriteit van het vlaamse volk, niet in het hart te dragen.

Ik dacht dat partijdigheid echt aangetoond moest worden, en niet met anderstaligheid, al of niet religieuze overtuiging, ed meer.
Aha. Die "anderstaligheid", nog zo'n probleem dat u pas nu aanhaalt. Er zijn wettelijk gesproken daar problemen. In het Hof zetelen rechters die volgens hun ambt eentalig Franstalig zijn, dit terwijl het dossier ontelbare stukken in het Nederlands bevat (en trouwens ook niet vertaald werden). Hier zal dus een Franstalige rechter (bevoegd in Franstalige zaken overeenkomstig zijn taalrol) en een oordeel uitspreken over een Nederlandstalige groep op basis van Nederlandse teksten. Een flagrante onjuistheid.

't Grootoosten heeft niet veel met "religiositeit" te maken... Wel is het zo dat het Grootoosten openlijk heeft verklaard dat het als een van haar taken beschouwt het Vlaams Belang te bestrijden. Als nu een rechter lid is van het Grootoosten (wat zijn goed recht is natuurlijk) maar tegelijkertijd moet oordelen over het Vlaams Belang, dan is wel duidelijk dat hier geen sprake is van onpartijdigheid.
Oud 19 december 2006, 17:24   #35
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Aha. Die "anderstaligheid", nog zo'n probleem dat u pas nu aanhaalt. Er zijn wettelijk gesproken daar problemen. In het Hof zetelen rechters die volgens hun ambt eentalig Franstalig zijn, dit terwijl het dossier ontelbare stukken in het Nederlands bevat (en trouwens ook niet vertaald werden). Hier zal dus een Franstalige rechter (bevoegd in Franstalige zaken overeenkomstig zijn taalrol) en een oordeel uitspreken over een Nederlandstalige groep op basis van Nederlandse teksten. Een flagrante onjuistheid.
Raar hé, dat u niet zegt waar het eigenlijk op aan komt : Kan die man die stukken lezen ? Zo ja kan hij er rekening mee houden, zo neen heeft hij een probleem, en kan hij ze alsnog laten vertalen.
De rest is mistgordijn en verdachtmaking zonder bewijs.
toon gerust het wettelijk probleem aan.

Citaat:
't Grootoosten heeft niet veel met "religiositeit" te maken... Wel is het zo dat het Grootoosten openlijk heeft verklaard dat het als een van haar taken beschouwt het Vlaams Belang te bestrijden. Als nu een rechter lid is van het Grootoosten (wat zijn goed recht is natuurlijk) maar tegelijkertijd moet oordelen over het Vlaams Belang, dan is wel duidelijk dat hier geen sprake is van onpartijdigheid.
Openlijk ? Dan kan je ongetwijfeld iets van tekst reproduceren hoop ik ? Wat officieel en door woordvoerders van deze loge (grootmeester) gezegd is, bindend voor de leden, of geeist als teken van lidmaatschap, en niet herroepen werd door een of ander bestuursorgaan van deze instelling. Waaruit duidelijk en onomstotelijk vaststaat dat de uitspraak over de beklaagde gaat.
Dan zou u een punt hebben.

Laatst gewijzigd door spherelike : 19 december 2006 om 17:28.
Oud 19 december 2006, 17:35   #36
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U bedoelt een dossier samengesteld door een door de koning Boudewijnstichting en de Vlaamse gemeenschap gesubsidieerde site, voorgezeten door SP.a medewerker Tarik Fraihi? Dat bedoelt U toch hé?
Ja, die bedoel ik, die waarvan u naar VB gewoonte veel insinueert, maar niet aantoont dat :
  • Het dossier leugenachtig en vals zou zijn
  • Dat de koning boudewijnstichting dit dossier geeist zou hebben in ruil voor de steun waar u naar verwijst.
  • Idem voor de vlaamse gemeenschap.
  • Dat de politieke voorkeur van de voorzitter; blijkbaar met allochtone roots zou gehandeld hebben met niet eerbare bedoelingen. (vanuit zijn standpunt)
Oud 19 december 2006, 17:37   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Raar hé, dat u niet zegt waar het eigenlijk op aan komt : Kan die man die stukken lezen ? Zo ja kan hij er rekening mee houden, zo neen heeft hij een probleem, en kan hij ze alsnog laten vertalen.
De rest is mistgordijn en verdachtmaking zonder bewijs.
toon gerust het wettelijk probleem aan.
Raar hé, dat u blijkbaar niets afweet van de wettelijke bepalingen m.b.t. het rechterlijk ambt.

Als het over de taalwetgeving gaat, is een rechter in België bevoegd voor die rechtzaken overeenkomstig zijn taalregime. Als een rechter op de Nederlandstalige rol staat, betekent dat hij recht spreekt in zaken waar het Nederlands de voertaal is. Indien een van de betrokkenen in die zaak anderstalig is, kan naargelang de aard van de zaak de rechtsgang verder gaan in een anderstalig rechtbank (met dus een rechter op een andere taalrol) of wordt er gebruik gemaakt van een beëdigd tolk.

Indien noodzakelijk - zo er stukken zijn - moet een beëdigd vertaler bepaalde documenten dan naar het Nederlands omzetten.

Een rechter op de Franse taalrol spreekt dus geen recht in een zaak waar Nederlands de voertaal is en waar de stukken alleen maar in het Nederlands voorhanden zijn.

Omgekeerd ook niet.

Die "omgekeerdheid" geldt enkel bij rechters die op een tweetalige rol staan. Voor Brussel zijn er een aantal van die rechters.

Indien nu een Franstalige rechter oordeel moet vellen in een zaak waar het Nederlands de rechtstaal is, de beklaagden Nederlandstalig en de stukken Nederlandstalig (zonder een beëdigde vertaling), dan wordt de basisregel van de taalwetgeving in juridische zaken geschonden.

Van een ambtenaar, en dus ook de rechter, wordt niet "verondersteld" dat hij bepaalde talen kent. Hij moet daarvoor aangesteld zijn. Daarom bestaan er in dit land "taalrollen". Blijkbaar heeft u daarvan nog nooit gehoord... te merken aan uw schamper commentaar.
Oud 19 december 2006, 17:38   #38
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kunt u ons dan een gezaghebbend auteur vermelden die stelt dat wraking van de rechters niet aan de orde kan zijn?
Het antwoord stond één zin verder, iets verder quoten en het komt in orde.
Oud 19 december 2006, 17:39   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Openlijk ? Dan kan je ongetwijfeld iets van tekst reproduceren hoop ik ? Wat officieel en door woordvoerders van deze loge (grootmeester) gezegd is, bindend voor de leden, of geeist als teken van lidmaatschap, en niet herroepen werd door een of ander bestuursorgaan van deze instelling. Waaruit duidelijk en onomstotelijk vaststaat dat de uitspraak over de beklaagde gaat.
Dan zou u een punt hebben.
Ook hier merk ik duidelijk dat u niet op de hoogte bent van de zaak... Jammer, u meent nochtans veel noten op uw zang te moeten hebben...

Citaat:
Maar het Grootoosten van België heeft de strijd tegen het Vlaams Blok als één van zijn voornaamste doelstellingen gesteld. Iedere broeder moet het als zijn taak zien om daartegen te vechten in zijn eigen sociale of professionele situatie.
Aldus verklaart de Grootmeester van het Grootoosten in de krant De Morgen op 23 januari 2005.
Oud 19 december 2006, 17:40   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het antwoord stond één zin verder, iets verder quoten en het komt in orde.
Ik zie nergens een verwijzing naar een gezaghebbend juridisch auteur of jurist.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be