Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 20:38   #21
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Wat voor een krant is de Elsevier?

Enfin:

Citaat:
Misverstand
Michelle Klünder, coördinator fondsenwerving en communicatie van het Rode Kruis, zegt tegen Elsevier.nl geen reacties van buurtbewoners te hebben gekregen. Mensen hebben de brief volgens haar 'verkeerd gelezen': 'Er had moeten staan: "Er wordt ook halal gegeten,'" maar er stond per ongeluk "Er wordt halal gegeten",' aldus Klünder. Een misverstand dus.
De 'verkeerd gelezen' brief is volgens Klünder door Cinetol opgesteld. 'Helaas hebben we daarna verzuimd er nog naar te kijken', zegt Klünder, 'maar het wordt zaterdag hartstikke gezellig'.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 20:58   #22
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat moslims zelf beweerden dat Halal juist de veel humanere methode om te slachten is?
Oud 19 december 2006, 21:13   #23
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik dacht dat moslims zelf beweerden dat Halal juist de veel humanere methode om te slachten is?
Dit is wat ik heb gevonden:

* De slachter moet een moslim zijn die bekwaam is in het slachten.
* De slachtplaats moet rein zijn.
* De slager moet zorgdragen voor het comfort van het dier. Het slachtmes mag bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn voor het dier of in de nabijheid van het dier geslepen worden. Het slachten mag niet door andere dieren gezien worden.
* Het dier wordt met de kop richting Mekka geplaatst.
* Normaal gesproken begint een moslim alles wat hij doet met de woorden "Bismillahe arrahmaane arrahiem" (in de naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle). Aangezien slachten niet wordt gezien als een daad van barmhartigheid of genade, wordt hier tijden het slachten van afgeweken. Voordat een dier geslacht wordt, spreekt de slachter in plaats daarvan de woorden Bismillah, Allahu Akbar (in naam van God, God is groot) uit. Hiermee betoont de slachter zijn dankbaarheid en respect voor Diegene (God) die in het voedsel voorziet.
* In één beweging wordt de halsslagader doorgesneden die hersenen van bloed voorziet. Door het plotse verlies van bloedtoevoer (bloeddruk) naar de hersenen verliest het dier zeer snel het bewustzijn. Het ruggemerg, de snelweg van zenuwbanen die van de hersenen naar de spieren lopen, blijft echter intact. Door het verlies van bloedtoevoer naar de hersenen ontstaan spontane ontladingen in de hersenen (vergelijkbaar met een epileptisch insult). Deze prikkels worden via het ruggemerg aan de spieren doorgegeven. De spieren van het dier trekken hierdoor samen (convulsies) en knijpen het bloed uit de spier. Alhoewel dit er vervelend uit ziet is het dier niet meer bij bewustzijn en voelt het geen pijn meer. Bloed wordt vandaag de dag nog steeds gebruikt als medium voor het kweken van bacteriën. Vandaar dat eleminatie van zoveel mogelijk bloed wenselijk is.

Bron: Wikipedia
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:46   #24
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Ik zie ni in waarom dit 'religieus vergif' is of wat was er hierboven nu weer gezegd?
En daarbij: hoe de beesten gedood of geslacht zijn voor ze mooi bruin gebakken en met een heerlijk sausje op mijn bord liggen kan mij eigelijk geen barst schelen.
Kheb het ni zo met Gaia; Natuurbescherming absoluut wel, maar 'dierenwelzijn'? Ik zie daar het nut ni van in.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 23:53   #25
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Dit is wat ik heb gevonden:

* De slachtplaats moet rein zijn.
* De slager moet zorgdragen voor het comfort van het dier. Het slachtmes mag bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn voor het dier of in de nabijheid van het dier geslepen worden. Het slachten mag niet door andere dieren gezien worden.
* Het dier wordt met de kop richting Mekka geplaatst.
* Normaal gesproken begint een moslim alles wat hij doet met de woorden "Bismillahe arrahmaane arrahiem" (in de naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle). Aangezien slachten niet wordt gezien als een daad van barmhartigheid of genade, wordt hier tijden het slachten van afgeweken. Voordat een dier geslacht wordt, spreekt de slachter in plaats daarvan de woorden Bismillah, Allahu Akbar (in naam van God, God is groot) uit. Hiermee betoont de slachter zijn dankbaarheid en respect voor Diegene (God) die in het voedsel voorziet.
* In één beweging wordt de halsslagader doorgesneden die hersenen van bloed voorziet. Door het plotse verlies van bloedtoevoer (bloeddruk) naar de hersenen verliest het dier zeer snel het bewustzijn. Het ruggemerg, de snelweg van zenuwbanen die van de hersenen naar de spieren lopen, blijft echter intact. Door het verlies van bloedtoevoer naar de hersenen ontstaan spontane ontladingen in de hersenen (vergelijkbaar met een epileptisch insult). Deze prikkels worden via het ruggemerg aan de spieren doorgegeven. De spieren van het dier trekken hierdoor samen (convulsies) en knijpen het bloed uit de spier. Alhoewel dit er vervelend uit ziet is het dier niet meer bij bewustzijn en voelt het geen pijn meer. Bloed wordt vandaag de dag nog steeds gebruikt als medium voor het kweken van bacteriën. Vandaar dat eleminatie van zoveel mogelijk bloed wenselijk is.

Bron: Wikipedia

Dus als de slachter een vrijzinnige eskimo is, is het weer al niet goed.Stel je even voor dat men in Vacature de vereiste levensbeschouwing gaat plaatsen naast de gevraagde positie en Colruyt bij voorbeeld een Boeddhistische Uitbener vraagt, het kot zou te klein zijn, en het CGKR zou dit onmiddellijk als discriminatie kwalificeren....
Maar het duidelijk is het geen punt als moslims discrimineren op basis van religieuze gronden.

Verder stel ik me vragen over de bekwaamheid van al die islamitische badkamerslachters. Als we Uh-Huh mogen geloven hebben die allemaal een bekwaamheidsdiploma van slachter op zak.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 18:51   #26
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

1: Eskimos kunnen ook moslims zijn. Godsdienst is (normaalgezien) niet gebonden aan afkomst.
2: Het is logisch dat men voor een religieuze taak ook een religieus persoon van de desbetreffende religie vraagt.
3: Bekwaamheid? Dit lijkt mij een zeer simpele taak (het doorsnijden van de keel en het prevelen van een gebed). Zware studies en leerscholen zijn zowiezo niet echt vereist, lijkt mij.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 19:58   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
1: Eskimos kunnen ook moslims zijn. Godsdienst is (normaalgezien) niet gebonden aan afkomst..
Het ging over een VRIJZINNIGE Eskimo, die mag dat dus niet = discriminatie op grond van religieuze overtuiging;

Citaat:
2: Het is logisch dat men voor een religieuze taak ook een religieus persoon van de desbetreffende religie vraagt.
Als je slachten een religieuze bedoening wil maken. Nogal een geluk dat Allah+Mo niet gezegd hebben dat hun groenten en granen door moslims moesten gezaaid en gekweekt worden... ze zouden nogal in de shit zitten.
(PS. net daarom heeft Mo de joden nog een tijdje laten leven: in tegenstelling tot de nomadische Arabische stammen, hadden enkel de joden de kennis om gewassen te kunnen kweken, dus vond hij het leuker om ze gewoon het grootste deel van hun oogst te laten afgeven... kwestie van niet te verhongeren).

Citaat:
3: Bekwaamheid? Dit lijkt mij een zeer simpele taak (het doorsnijden van de keel en het prevelen van een gebed). Zware studies en leerscholen zijn zowiezo niet echt vereist, lijkt mij
Nee, natuurlijk niet. Enkel autochtone Belgen zijn zo lomp dat ze een gediplomeerde slachter moeten laten komen om (NA aanvraag) hun dieren te laten slachten (IN de daarvoor voorziene plaatsen).
Een moslim kan alles zonder opleiding, dat weten we toch al lang.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 19:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 21:00   #28
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

... in tegenstelling tot de nomadische Arabische stammen, hadden enkel de joden de kennis om gewassen te kunnen kweken, ...
Dit klopt niet.

De Arabieren waren reeds lang voor de komst van Mohammed verdeeld in nomadische, half-nomadische en sedentaire stammen.

De nomadische en half-nomadische stammen waren hoofdzakelijk herders (geiten, kamelen, paarden, ...), maar vaak ook handelaars (de karavanen, weet je wel),
de sedentaire stammen waren landbouwers, vissers, parelduikers, werklieden, ambachtslieden, handelaars, intellectuelen, ...

In verschillende regio's van het Arabische Schiereiland zijn meerdere eeuwen voor de komst van de Romeinen steden gebouwd die nu nog steeds te bezichtigen zijn.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 21:11   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dit klopt niet.

De Arabieren waren reeds lang voor de komst van Mohammed verdeeld in nomadische, half-nomadische en sedentaire stammen.

De nomadische en half-nomadische stammen waren hoofdzakelijk herders (geiten, kamelen, paarden, ...), maar vaak ook handelaars (de karavanen, weet je wel),
de sedentaire stammen waren landbouwers, vissers, parelduikers, werklieden, ambachtslieden, handelaars, intellectuelen, ...

In verschillende regio's van het Arabische Schiereiland zijn meerdere eeuwen voor de komst van de Romeinen steden gebouwd die nu nog steeds te bezichtigen zijn.
OK! mij niet gelaten dat je me wil "pakken" omdat ik enkel het woord "nomadisch" gebruikte.
Ik verwees inderdaad niet naar vissers, parelvissers, handelaars, karavaanleiders etc... maar wèl naar de joodse stammen die de GROND BEWERKTEN, en waarvan de arabieren totaal géén kennis hadden.

De Qurash stam van Mohammed haalde bijvoorbeeld zijn inkomsten uit de verkoop van het water uit de Zamzam bron in Mekka waar ze de (polytheistische) pelgrims van water voorzagen. Ge kunt moeilijk zeggen dat Mo niet voor zijn nazaten heeft gezorgd als je ziet dat deze Zamzam bron nu NOG steeds voorziet in de waterbevoorrading (zeggen ze althans) van de miljoenen huidige pelgrims. (ge moet er maar opkomen omdat in je primaire regeltjes te zetten zeg!)

Maar misschien kan U me een voorbeeld geven van arabische stammen die weldegelijk aan agricultuur deden in die tijd?

Misschien kan U me zelfs eens duidelijk maken waarom de Israeliers een deels dor/deels moerassig stukje land op vijftig jaar tot één van de meest vruchtbare gebieden in het huidige midden-oosten hebben kunnen maken terwijl het er eeuwenlang bar en onvruchtbaar bijlag?

Waarom was in Gaza een bloeiende industrie (de grootste van heel de regio) voor export van groenten en bloemen uit kassen, die vakkundig werden vernield toen de palestijnen HUN eigen industrie mochten ontwikkelen en de kassen gratis kregen aangeboden middels giften van de o zo vermaledijde Amerikaanse joden?

Dus w�*�*r zaten de vroegere en w�*�*r zitten de huidige ARABISCHE agriculturele exploten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 21:14.
Oud 21 december 2006, 21:21   #30
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dit klopt niet.

Je lijkt nogal wat af te weten van de pre-mohammedaanse cultuur op het Arfabische schiereiland.

Zou je daar wat bronnen over kunnen vermelden?
Oud 22 december 2006, 00:43   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. OK! mij niet gelaten dat je me wil "pakken" omdat ik enkel het woord "nomadisch" gebruikte.

2. Maar misschien kan U me een voorbeeld geven van arabische stammen die weldegelijk aan agricultuur deden in die tijd?

3. Misschien kan U me zelfs eens duidelijk maken waarom de Israeliers een deels dor/deels moerassig stukje land op vijftig jaar tot één van de meest vruchtbare gebieden in het huidige midden-oosten hebben kunnen maken terwijl het er eeuwenlang bar en onvruchtbaar bijlag?

4. Waarom was in Gaza een bloeiende industrie (de grootste van heel de regio) voor export van groenten en bloemen uit kassen, die vakkundig werden vernield toen de palestijnen HUN eigen industrie mochten ontwikkelen en de kassen gratis kregen aangeboden middels giften van de o zo vermaledijde Amerikaanse joden?

5. Dus w�*�*r zaten de vroegere en w�*�*r zitten de huidige ARABISCHE agriculturele exploten?
1. Ik wilde u helemaal niet 'pakken', enkel een onvolledige informatie aanvullen.

2. "About 3500 BC, Semitic-speaking peoples of Arabian origin migrated into the valley of the Tigris and Euphrates rivers in Mesopotamia, supplanted the Sumerians, and became the Assyro-Babylonians ..."

"Arabia was originally a land of great fertility and the first home of the Semitic peoples. Through the millennia it has been undergoing a process of steady desiccation, a drying up of wealth and waterways and a spread of the desert at the expense of the cultivable land. The declining productivity of the peninsula, together with the increase in the number of the inhabitants, led to a series of crises of overpopulation and consequently to a recurring cycle of invasions of the neighbouring countries by the Semitic peoples of the peninsula. It was these crises that carried the Assyrians, Aramaeans, Canaanites (including the Phoenicians and Hebrews), and finally the Arabs themselves into the Fertile Crescent."

"The better-watered, higher portions of the extreme south-west portion of the Arabian Peninsula supported three early kingdoms. The first, the Minaean, was centred in the interior of what is now Yemen, but probably embraced most of southern Arabia. Although dating is difficult, it is generally believed that the Minaean Kingdom existed from 1200 to 650 BC. The second kingdom, the Sabaean (see Sheba), was founded about 930 bc and lasted until about 115 BC; it probably supplanted the Minaean Kingdom and occupied substantially the same territory. The Sabaean capital and chief city, Ma’rib, probably flourished as did no other city of ancient Arabia, partly because of its controlling position on the caravan routes linking the seaports of the Mediterranean with the frankincense-growing region of the Hadhramaut and partly because a large nearby dam provided water for irrigation. The Sabaean Kingdom was widely referred to as Saba, and it has been suggested that the Queen of Sheba mentioned in the Bible, who visited King Solomon of Israel in Jerusalem in the 10th century BC, was Sabaean. The Himyarites followed the Sabaeans as the leaders in southern Arabia; the Himyarite Kingdom lasted from about 115 BC to about AD 525. In 24 BC the Roman emperor Augustus sent the prefect of Egypt, Aelius Gallus, against the Himyarites, but his army of 10,000, which was unsuccessful, returned to Egypt. The Himyarites prospered in the frankincense, myrrh, and spice trade until the Romans began to open the sea routes through the Red Sea.
There is a lost city in The Empty Quarter known as Iram of the Pillars. It is estimated that it lasted from about 3000 B.C to the first century A.D.."

"Arabia has few lakes or permanent rivers. Most are drained by ephemeral watercourses called wadis, which are dry except during the rainy season. Plentiful ancient aquifers exist beneath much of the peninsula, however, and where this water surfaces, oases form (e.g. the Al-Hasa and Qatif oases) and permit agriculture."

3. Zie 4.

5. Vroeger : zie hierboven
Huidig : Egypte, Marokko, Irak (ondanks alles), Jemen

Laatst gewijzigd door djimi : 22 december 2006 om 00:46.
Oud 22 december 2006, 00:57   #32
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Je lijkt nogal wat af te weten van de pre-mohammedaanse cultuur op het Arfabische schiereiland.

Zou je daar wat bronnen over kunnen vermelden?
Ik weet daar niet zo enorm veel van af, maar wel voldoende om te weten dat 'Arabië' géén achterlijk gebied was waar enkel wat onbeschaafde nomaden rondliepen, terwijl de landbouw uitsluitend door Joodse stammen werd beoefend.

http://en.wikipedia.org/wiki/Arabia#Ancient_history

https://www.cia.gov/cia/publications...k/geos/mu.html

https://www.cia.gov/cia/publications...k/geos/ym.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Yemen

http://en.wikipedia.org/wiki/Oman

http://en.wikipedia.org/wiki/Iraq

http://www.al-bab.com/
Oud 22 december 2006, 04:20   #33
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Met godsdienst niets anders dan last, ik wacht op de tijd dat dat iedereen mag geloven wat hij wil maar dat met dat geloof geen rekening gehouden wordt, wat ik ambetanter vind:
Citaat:
De Diamantbuurt geldt al jaren als een probleembuurt: vooral Marokkaanse jongeren terroriseren bewoners en ondernemers.

Ik zal het wel terug verkeerd begrepen hebben zeker.
Integendeel dat heb je heel goed begrepen.
In een andere draad stond heel duidelijk geschreven, dat Arabieren alleen maar respect hebben als ze gestraft worden.

Uit Australie:
Citaat:
Those of us who follow the Australian blogs and media know that certain sections of the country are virtually under seige from Muslim criminal gangs. The mainstream media don't want to print too much about it - besides the usual politically correct "mustn't say anything" reasoning, there are the tourist dollars to think about.

Unfortunately, there are now many beautiful Australian beaches where non-Muslims - especially young women - simply can't go. There are also many urban areas where the police fear to go, and seldom do.

It is fair to say that Australia has reached its capacity to safely take in newly arriving non-assimilating young men of Middle Eastern origin.

Frankrijk moet ik niet herinneren zeker...
En zo blijft het maar doorgaan...
Wanneer worden wij wakker?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:03   #34
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

1. Als er maar kip op het menu komt Alberto. D�*t is de kern van zaak.

2. En als er links en rechts wat oudjes door Marokkaanse jongeren geterrorriseerd worden Alberto, dan moet je dat er maar bijnemen.
1. De kern van de zaak is dat sommigen blijkbaar niet goed kunnen verdragen dat het anderen NIET interesseert altijd en overal zoveel mogelijk te provoceren.

2. Terroristen moeten bestraft worden, ongeacht hun beweegredenen. En tegelijkertijd moet er voor gezorgd worden dat onschuldigen niet hoeven op te draaien voor de misdaden van een ander.
Oud 22 december 2006, 17:06   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kern van de zaak is dat sommigen blijkbaar niet goed kunnen verdragen dat het anderen NIET interesseert altijd en overal zoveel mogelijk te provoceren.
Daarom dat het Rode Kruis vraagt om "halal" eten mee te brengen om te kunnen verbroederen met de moslims op kerstmis zeker?
Raar dat ze niet gevraagd hebben om "kosher" eten mee te brengen, zouden joodse mensen niet uitgenodigd zijn?
Ze hadden natuurlijk ook kunnen vragen om enkel vegetarisch eten mee te brengen, of in elk geval rundsvlees te mijden in die multiculturele wijk wonen namelijk ook hindoestaanse mensen.

Wie provoceert er hier wie?
Ik vermoed dat in die Diamantbuurt niet enkel de aboriginals,maar ook de daar wonende joden en hindoestanen reeds goed weten wat de dhimmistatus betekent.
Het Rode Kruis geeft alvast het voorbeeld - met KERSTMIS dan nog wel, je vraagt je af waarom ze niet ineens gingen verbroederen met het Offerfeest? Blijkbaar wist het Rode Kruis evenmin dat Kerstmispartijtjes voor moslims verboten sind!

Laatst gewijzigd door circe : 22 december 2006 om 17:09.
Oud 22 december 2006, 17:13   #36
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Jezus Christus get a life ofzo.
Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:37   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Raar dat ze niet gevraagd hebben om "kosher" eten mee te brengen, zouden joodse mensen niet uitgenodigd zijn?
Waren de moordenaars van Jezus de Christus dan geen joden, of hoe zat dat ook alweer ?
Oud 23 december 2006, 15:20   #38
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest ik in die Diamantbuurt wonen dan zou ik met een paar buren samenleggen en zo'n mooi opgezet speenvarkentje meebrengen, met zo'n appelsien in zijn snuitje!

En als toetje sabayon!

Maar ik ben dan ook een slecht karakter.
Ik ook.

Ik geef taalles aan allerlei migranten, en die moeten zinnetjes luidop herhalen :

"Ik eet 's morgens eieren met spek"

en

"'s Avonds drink ik graag een glaasje wijn"

En als ze zeiken over "Ik doe geen Kerst" dan zeg ik dat we in dit land vrij krijgen vanwege Kerst en niet vanwege suikerfeest of lammetje-slachtfeest.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 15:22   #39
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik ook.

Ik geef taalles aan allerlei migranten, en die moeten zinnetjes luidop herhalen :

"Ik eet 's morgens eieren met spek"

en

"'s Avonds drink ik graag een glaasje wijn"

En als ze zeiken over "Ik doe geen Kerst" dan zeg ik dat we in dit land vrij krijgen vanwege Kerst en niet vanwege suikerfeest of lammetje-slachtfeest.
Gij wordt zo hard gehaat.

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 15:24   #40
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Oh ja jong? Door wie dan , Naturträne? (wo ist die Umlaut?)
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be