![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk persoonlijk toch dat dat percentage wel eens iets hoger zou kunnen liggen. Er is nu nog altijd de dwang, om te gaan kiezen en dan stemmen ze toch maar voor de die, waar hun ouders en peetjen en meetjen voor stemden, vele mensen zijn politiek niet geïntereseerd. Wat wel eens voor een ander resultaat zou kunnen zorgen. Maar, het is niet zeker welke partij daar garen bij zou spinnen, ... dat blijft een gok, die van veel factoren afhankelijk is. Vele drukkingsgroepen zoals vakbonden, verenigingen, etc, die hun leden gaan oproepen toch maar te gaan stemmen enz... Dus, niks is zeker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() Maar als je niet meer verplicht bent om naar het stemhokje te komen, dan zullen de mensen die alle politici over 1 kam scheren niet meer komen (= vaak zelfde sociale groep) en dan zullen politici ook geen rekening meer met hen houden, nu worden politici verplicht om rekening te houden met alle Belgen.
Trouwens wij als volk hebben eeuwen gevochten voor te mogen stemmen en nu er opkomstplicht is, is dat al te veel moeite voor ons? ik ben blij dat ik mag gaan stemmen en doe dat dan ook! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() verplicht stemmen, is geen keuze het is een plicht,in een democratie moet men de keuze hebben, in slechts een handvol landen is de opkomstplicht nog van toepassing, ons land werd in hetzelfde rijtje genoemd als irak (onder saddam) en noord-korea, stelt u zich dan geen vragen.. |
|
![]() |
![]() |