![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 24 december 2006 om 01:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() pff
De Europese instellingen doen dat al jaren, per nationaliteit binnen Europa dan... Staatsinstellingen ook: die plaats zal voor iemand zijn met profiel die stad/provincie die taal die partijkaart... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Slechts monopolie-lijnen, dus zonder werkelijke concurrentie, kunnen zich zonder klantenverlies te buiten gaan aan discriminatie van het Eigen Volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() en ik maar geen werk vinden...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begint het ook al te jeuken, Mitgard?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() bwah, ik heb wel werk.
sociale werkplaats. zwaar gesubsidieerde boel. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die trut van de Lijn zegt dat de gebruiker van bus of tram een betere dienstverlening krijgt als haar personeel een afspiegeling is van de bevolking.
Ik durf dat te betwijfelen. Of zou het waar zijn dat de Lijn een betere service geeft als haar buschauffeurs mooi voor de helft uit vrouwen en uit mannen bestaan? En zouden die mannen en vrouwen dan nog mooi verdeeld moeten zijn over de verschillende trajekten en per trajekt over de verschillende ritten? De buschauffeur moet mij veilig en vlot naar mijn bestemming brengen en mij een woordje uitleg kunnen geven als ik vb. niet goed weet waar af te stappen. Hij/zij moet goed aanspreekbaar zijn enz. Liever dus niet een minder handige chaffeur, dan de meer handige. Natuurlijk mogen dames aangemoedigd worden om buschauffeur te worden. De Lijn-madam wil alleen maar graag op een goed blaadje staan bij die poltiekers en bij die kiezers van die politiekers die hierover niet goed nadenken, of een andere bedoeling hebben. Ik zie in ieder geval dat in de metro in Brussel de allochtonen oververtegenwoordigd zijn. Ik weet niet zo goed of dat daar ook zo op de bussen is. 't Moet zijn dat de autochtonen daar niet zo graag solliciteren zeker? Maar naar de redenering van madam-de-Lijn, zouden daar kwota moeten ingevoerd worden voor "de witten". Een privé bedrijfsleider die een minder bekwam witte aanneemt in plaats van een betere gekleurde: dat is toch een domme mens. Zijn konkurrent die gewoonweg de beste aanneemt, zal toch beter boeren zeker!! Dat de Lijn dus maar gewoon ingangsproeven doet en opleidingen voorziet, en dan alleen maar de beste chauffeurs en ander personeel aanwerft. Meer moet dat niet zijn. En dit betekent niet dat iemand die een gekleurde mens onrechtvaardig behandelt of diskrimineert, geen krimineel zou zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Het gaat De Lijn momenteel wel voor de wind, dankzij de vele subsidies van de Vlaamse Regering, maar senator Etienne Schouppe heeft al gewaarschuwd: eens het economisch wat slechter gaat en de regeringssubsidies verminderen, zal De Lijn nog zware tijden krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn mening is dat, zoals een paar gebruikers al hebben aangehaald, kwaliteit boven huidskleur moet worden gesteld. Als dat betekent dat er 100% allochtonen te werk wordne gesteld, so be it. Als dat betekent dat er 100% autochtonen te werk wordne gesteld, so be it.
Ik heb er een column over geschreven op uzegt.be. Ik weet niet of hier mag linken, maar copy/pasten is geen optie. http://www.uzegt.be/positieve-discriminatie |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar, het is nu eenmaal de keuze van het bedrijf als zij meer vrouwen en allochtonen in hun personeelsbestand wensen is dat hun volste recht en zeker voor een bedrijf als de lijn kan ik me wel voorstellen dat een personeelsbestand dat een betere afspiegeling (geen exacte natuurlijk, zoals hierboven beweerd) van de maatschappij is ook positieve gevolgen kan hebben... en het gaat hier niet om quota he, ze zeggen enkel dat ze meer inspanningen gaan doen om ervoor te zorgen dat meer vrouwen of allochtonen bij hen gaan solliciteren, o.a. door aangepaste uurroosters en werktijden in te voeren... of gewoon door vacatures veel gerichter te gaan verspreiden... (vergelijk dit laatste maar en beetje met bedrijven die een beroep doen op headhunters om talent te zoeken) das ook een manier van kansen creëren
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volstond het dan niet gewoon de meest competente sollicitanten aan te werven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
als een werkgever weigert allochtonen aan te nemen vinden de rechtse rakkers dit geen probleem... vrije keuze he maar als een werkgever gaat trachten meer allochtonen aan te nemen is dit plots wel een probleem... dan is de vrije keuze van het bedrijf van geen tel meer begrijpe wie het begrijpe kan
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag was waarom een bedrijf geen allochtonen aanneemt als ze daar toch voorstander van zijn ? Ge gaat toch niet beweren dat de quota moeten voorkomen dat teveel allochtonen zouden aangeworven worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En begrijpe wie begrijpe kan. Het is wel de spa die zich heftig verzet tegen Polen die naar hier komen om te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() De lijn heeft de laatste jaren al wat allochtonen in dienst genomen.
Veel allochtonen die hier nog niet zolang zijn en merkwaardig genoeg op korte termijn Nederlands geleerd hebben , opleiding gevolgd en nog bereid zijn te werken. Moeilijker wordt het aanwerven van allochtonen die hier geboren zijn. Raar? Of rotverwend en gepamperd vanaf hun geboorte? Probeer die mannekes eens in een fabriekje te krijgen, 5 dagen in de week vroeg opstaan , en dat jarenlang. Maar dat subtiel verschil zal je niet lezen in de media. Is iets dat de bevolking beter niet weet. Ze zouden misschien ongerust worden over de toekomst, nietwaar? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
bij gelijkheid van gekwaamheid kan men beslisssen om bijvoorbeeld omwille van profilering naar buiten toe een bepaalde persoon naar voor te schuiven. de vraag is natuurlijk of dit allemaal moet gebeuren via vaststaande protocollen of criteria bij alle selecties die er gebeuren zou je ook kunnen stellen dat dit een afspiegeling is van onze maatschappij. Moeten we veronderstellen dat bij alle selectieprocedures die er momenteel bestaan voorbeeld bij de Lijn dat hierbij gediscrimineerd werd op basis van geslacht of huidskleur, zodat ingrijpen van hogerhand noodzakelijk is door criteria vast te leggen ? Het zou een veel betere politiek zijn van de Lijn doch van alle openbare instanties dat ze meer in het veld gaan. Allerlei campagnes opzetten naar bepaalde bevolkingsgroepen met de oproep dat ze welkom zijn in hun bedrijf en dat ze worden opgeroepen om te komen solliciteren. Ik wil gewoon niet aanvaarden dat het lage percentage van vrouwen en mensen met een buitenlandse origine alleen komt omdat er tot nog toe gediscrimineerd zou worden. Dit zou willen zeggen dat we in een heel discriminerende maatschappij leven. Ik zou voorstellen dat men dan eerst de mentaliteit van de bevolking tracht te veranderen dan eigenlijk geforceerde oplossingen uit de bus te laten komen. Misschien kan men eens het katholiek onderwijs aanpakken die systematisch migranten orienteren naar het beroepsonderwijs. het is toch opvallende dat het secundair katholiek onderwijs zo " wit " gekleurd is en het katholieke beroepsonderwijs zo " donker " gekleurd is. In het rijksonderwijs ziet men veel minder dit forse contrast |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het principe moet zijn dat iedereen alhier mag komen werken doch gelijk loon voor gelijke arbeid dus eerst minimum lonen vastleggen en duidelijke criteria hoe loonopbouw moet gebeuren. Nu kunnen poolse werknemers hier werken onder het loon van onze arbeiders en dit mag niet, werkgevers moet hen hetzelfde uurloon geven als een belgische werknemer en dan zijn de poolse arbeiders plots minder aantrekkelijk |
|
![]() |
![]() |