Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2006, 14:42   #21
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zeg Samrah, wat vindt jij zo leuk aan het demonstreren van jouw religieus gedicteerde minderwaardigheid?
Lijd je aan een minderwaardigheidscomplex?
Waarom vind jij het fijn om je vrouwelijkheid te verbergen? Vind jij dat eigenlijk normaal dat je je op basis van je religie moet schamen om je vrouw-zijn? Denk je daar nooit over na?
Ben je bang dat je door je geloofsgenoten scheef bekeken gaat worden of verstoten als je niet langer je feminiteit camoufleert?
Draag je die hoofddoek als signaal om duidelijk te maken dat je het eigendom bent van iemand, uw man bij voorbeeld?
het dragen van de hoofddoek staat nergens in de koran, het wordt gewoon door de mannen verplicht aan de vrouwen zodat ze zicht ook effectief minderwaardig voelen, in verscheidene MOSLIMlanden wil men het trouwens verbieden, tunesië bv, waarom zouden wij dit dan moeten toelaten dat vrouwen zich met deze symbolische doek zich onderschikken aan hun mannen..
Oud 25 december 2006, 14:42   #22
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Fundamentalisten in Molenbeek

Hind Fraihi is in één klap beroemd geworden met haar undercover-reportage over de fundamentalistische scène in Molenbeek. Haar broer Tarik heeft het nog niet zo ver geschopt, maar hij is toch al filosoof en medewerker bij de SP.A. In Knack deed hij onlangs enige opmerkelijke uitspraken over Molenbeek. Burgemeester Philippe Moureaux had hooghartig verklaard dat Hind Fraihi zich had laten inpakken door de blufferige machopraat van enkele islamitische jongeren. Maar Tarik Faihi ziet de zaken objectiever: “Maar de feiten spreken de kritiek tegen. Bij een aantal terreurdaden heeft men duidelijk het verband met Molenbeek kunnen leggen. Denk maar aan de moordenaars van commandant Massoud.. (…) Er is een harde kern religieuze zeloten, die zich hermetisch van de buitenwereld heeft afgesloten, maar die wel een grote actieradius heeft. Steeds meer mensen doen op die harde kern een beroep om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen, schijnhuwelijken, valse papieren, zwartwerk. (…) De sociale ellende in Molenbeek is vandaag nog even erg als tien jaar geleden. Wat er is bijgekomen, is de islam. Die is vele malen belangrijker geworden in het dagelijkse leven van de mensen. Vanuit emancipatorisch oogpunt vind ik dat verontrustend.”

Tarik Fraihi wijst ook op de verantwoordelijkheid van de PS bij het gedogen van fundamentalisten. De helft van de allochtonen in Molenbeek stemt PS, en dat verklaart waarom de partij hen nooit tegen de haren in durft strijken: “Om de extremisten van het Vlaams Belang niet nóg groter te maken, laat de PS de moslimextremisten ongemoeid en worden alle excessen met de mantel der liefde toegedekt.” Dat wordt bevestigd door Abdelmajid Hakkam, de directeur van ‘Radio Médi 1’. Hij vindt dat de Vlaamse partijen meer voor de migranten doen dan bijvoorbeeld de MR, maar “… als ik het mezelf echt gemakkelijk zou willen maken, dan ga ik bij de PS. Dan krijg ik subsidies en ondersteuning en alles wat ik maar vraag.” In het artikel van Knack wordt Hakkam voorgesteld als een rustige en gezellige heer. Maar zijn sympathieën zijn niet zo gezellig. Hij denkt bijvoorbeeld dat Osama bin Laden niet betrokken was bij de aanslagen van 11 september, maar dat die doorgestoken kaart waren van de Amerikanen zelf, om de moslims en de Europeanen tegen elkaar op te zetten. Juist ja. En nu maar wachten op de onthulling dat Theo van Gogh eigenlijk vermoord is door de CIA.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 14:43   #23
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Stadsguerilla in Molenbeek

"Deze wijk is van ons. De politie moet hier niet komen. Doen ze dat wel, dan zijn we klaar om hen warm te ontvangen. We sturen ze geroosterd naar huis." Een jongen van 16 toont ons een vuilnisbak in de buurt. "Kijk wat we hier verstopt hebben: 3 molotovcocktails. We zijn op elk moment klaar om met de politie oorlog te voeren."

Verleden week ontsnapten 2 agenten in Molenbeek op het nippertje aan de dood. Enkele jongeren lokten een patrouillewagen naar een zijstraatje en bekogelden de combi met stenen en molotovcocktails. Hun wagen brandde uit.

In Molenbeek wordt elke dag een kleine stadsguerilla uitgevochten. Een paar 100 jongeren heerst er over gemeente en er is niet veel nodig om het vuur aan de lont van dit kruitvat te steken.

Telefacts volgt Brussels parlementslid Fouad Ahidar. Fouad is zo wat de 'godfather' van Molenbeek. "Ik help meer dan 100 mensen per dag. De mensen kennen de officiële instanties niet. Ik toon hen de weg om hun problemen op te lossen". Het Vlaams-Marokkaanse parlementslid blust brandjes, onderhandelt en is de spreekbuis van jong en oud in Molenbeek. Maar de 'godfather' is pessimistisch.

"Molenbeek is een tijdbom. En als die ontploft, gaat iedereen de rekening betalen. Ook wij, allochtonen. De politie moet hard optreden en de jongeren die denken baas te zijn van deze wijk, moeten weten dat dat niet kan", zegt Fouad.

De Molenbeekse jongeren hebben het niet begrepen op de politie, maar ook niet op cameraploegen. In geen tijd worden we overrompeld door roepende jongeren. "Iedereen heeft hier een wapen. Als de politie ons blijft uitdagen loopt het slecht voor hen af." Als een andere jongen een pistool trekt, moet Fouad tussen.

http://www.vtm.be/telefacts/details.htm?id=27166

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!

Laatst gewijzigd door Morghodius : 25 december 2006 om 14:44.
Oud 25 december 2006, 14:47   #24
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

waarom de er zoveel problemen zijn met allochtonen is te danken aan de knuffelpolitiek van de sossen van SPA en PS
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 14:47   #25
beachman
Vreemdeling

beachman's schermafbeelding

Standaard

Mijn voorstel: alle moslima's de vrije keus laten: ofwel zich integreren en zich conformeren aan onze europese leverswijze ofwel verplicht zijn om de echte koran te volgen en rond te lopen in zwarte pinguin-outfit conform de saoudische arabische sharia, verbod om het openbaar vervoer te nemen (mannen en vrouwen samen!), verbod om zich te laten kappen door een mannelijke coiffeur, verbod om naar een mannelijke dokter te gaan, kinderen baren in de achterkeuken geholpen door de buurvrouwen, verbod om zelf per auto te rijden, altijd 5 stappen achter hun man lopen zoals een hondje, verbod om alleen het huis te verlaten en een job uit te oefenen (mannen en vrouwen samen!), verbod om anti-conceptiva te gebruiken, verbod om naar school te gaan en te leren lezen, en liefst verplichte besnijdenis inclusief het wegsnijden met een glasscherf van de clitoris. Kortom zoals in Afghanistan. De immams zouden nogal content zijn want volgens hen staat dat allemaal in de koran. Verschrikkelijk!
beachman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 14:49   #26
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Jongeren in Molenbeek actief geronseld voor jihad

In de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek wordt actief geronseld naar jihadstrijders, die bereid zijn hun leven te geven voor de heilige oorlog.

Dat blijkt uit een reportagereeks die vanaf zaterdag een weeklang verschijnt in het Nieuwsblad-Het Volk-De Gentenaar, zo meldden de VRT-radio- en televisiejournaals vrijdagavond.

Jongeren zouden er aangezocht worden om een militaire opleiding te volgen in Afghanistan, zegt de freelance onderzoeksjournaliste Hind Fraihi. Zij sprak met tientallen mensen die zeggen daarvoor aangesproken geweest te zijn. De recrutering gebeurt op straat, in metrostations, en in moskeeën die verborgen zitten achter anonieme gevels van woningen, vertelde ze de VRT.

Oud 25 december 2006, 14:51   #27
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beachman Bekijk bericht
Mijn voorstel: alle moslima's de vrije keus laten: ofwel zich integreren en zich conformeren aan onze europese leverswijze ofwel verplicht zijn om de echte koran te volgen en rond te lopen in zwarte pinguin-outfit conform de saoudische arabische sharia, verbod om het openbaar vervoer te nemen (mannen en vrouwen samen!), verbod om zich te laten kappen door een mannelijke coiffeur, verbod om naar een mannelijke dokter te gaan, kinderen baren in de achterkeuken geholpen door de buurvrouwen, verbod om zelf per auto te rijden, altijd 5 stappen achter hun man lopen zoals een hondje, verbod om alleen het huis te verlaten en een job uit te oefenen (mannen en vrouwen samen!), verbod om anti-conceptiva te gebruiken, verbod om naar school te gaan en te leren lezen, en liefst verplichte besnijdenis inclusief het wegsnijden met een glasscherf van de clitoris. Kortom zoals in Afghanistan. De immams zouden nogal content zijn want volgens hen staat dat allemaal in de koran. Verschrikkelijk!
het is heel simpel hé, namelijk de bekende slogan: "aanpassn of opkrassen", niet meer dan normaal overigens
Oud 25 december 2006, 15:18   #28
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Ik hoef niet te verhuizen, ik ben hier gelukkig, heb ik ooit gezegd dat ik niet gelukkig ben hier en dat ik wil verhuizen?

Duidelijk ben jij hier ongelukkig: wel eenvoudig, verhuis jij dan, dan maak je plaats van een andere allochtoon die hier in België komt wonen! Gemakkelijk toch!
We plaats maken voor ne moslim allochtoon??
Hey, zekrs op uw kop gevalle gij??
Das ons land en alst u nie aanstaat kom ik u wel persoonlijk op het vliegtuig zetten richting Mekka.
Kunde daar uwen profeet gaan dienen en zoveel de islamwetjes navolgen as ge goesting hebt.
Dus begin maar u valieske te pakken...
Efkes uitzwaaien.. bye bye, de kost en de wind vanachter.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 25 december 2006 om 15:19.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 19:46   #29
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
We plaats maken voor ne moslim allochtoon??
Hey, zekrs op uw kop gevalle gij??
Das ons land en alst u nie aanstaat kom ik u wel persoonlijk op het vliegtuig zetten richting Mekka.
Kunde daar uwen profeet gaan dienen en zoveel de islamwetjes navolgen as ge goesting hebt.
Dus begin maar u valieske te pakken...
Efkes uitzwaaien.. bye bye, de kost en de wind vanachter.
Mijn land is dit, en jij hebt hier niet veel meer als mij en zoveel andere allochtonen te zeggen.
Accepteer het gewoon, jij als belg, ik als allochtoon, dezelfde rechten. Jij hebt geen enkele recht meer als mij, geen enkele.

De enige die hier uitgezwaaid zal worden ben jij..
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 19:47   #30
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
het is heel simpel hé, namelijk de bekende slogan: "aanpassn of opkrassen", niet meer dan normaal overigens
Opkrassen naar waar? Dit is mijn land, ik ben hier geboren! Dus aanpassen, niet voor mij van toepassing
Oud 25 december 2006, 19:47   #31
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Hou je voorstellen voor jezelf.
Oud 25 december 2006, 19:49   #32
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
het dragen van de hoofddoek staat nergens in de koran, het wordt gewoon door de mannen verplicht aan de vrouwen zodat ze zicht ook effectief minderwaardig voelen, in verscheidene MOSLIMlanden wil men het trouwens verbieden, tunesië bv, waarom zouden wij dit dan moeten toelaten dat vrouwen zich met deze symbolische doek zich onderschikken aan hun mannen..
Keigrappig. Je hebt nog nooit volgens mij een Koraan gezien, laat staan gelezen.
Ik heb pas de hoofddoek gedragen toen ik met mijn eigen ogen las dat Allah swt mij heeft opgedragen die hoofddoek te dragen.

Zoek het op. In plaats van gewoon te zitten lullen.
Oud 25 december 2006, 19:51   #33
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Het absoluut willen dragen van een hoofdoek is een signaal: "ik ben fier een moslima te zijn en iedereen moet dat hier zien". Of: "Kijk naar mij: ik ben een moslima en ben daar heel fier over" = ik ben zeker geen westerse europeaan.

Ge moet dan toch niet verbaasd staan dat dit verstaan wordt als: "ik draag mijn hoofdoek als een manifestatie: ik vertik het om me te integreren". Niet alleen in de fysica geldt: aktie is gelijk aan reactie. Dat manifeste uiten van je anders zijn is vragen om reakties: ik word er ook ambetant van. Waarom zo halsstarrig weigeren om je te integreren? En dan maar klagen van discrimenatie............ Eigen schuld, dikke bult.
Tuurlijk ben ik fier dat ik een Moslima ben, die conclusie die moet jij niet trekken hoor, dat weten we al lang dat wij Moslima's er heel fier op zijn.. haha
Ik vertik het om mij te integreren? Hmm.. Integreren en ik ga niet samen vermits ik hier ben geboren, werk , nederlands praat...
Accepteer het of niet: wij zullen nooit de Islaam in de steek laten!
Oud 25 december 2006, 19:51   #34
Banneling

Standaard

[quote=Samrah;2274838]Opkrassen naar waar?

Pakistan?
Iran ?
Alhoewel, ik denk dat die landen nog niet achterlijk genoeg zijn.
Misschien toch maar Afghanistan. Een prima biotoop voor islamitische primaten.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 19:52   #35
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Ja je hebt daar alle reden toe : België is geen islamitisch land en zal het ook nooit worden. M.i. zal je nog gelukkiger zijn in jouw natuurlijke biotoop : een islamitisch paradijs. Iran of Afghanistan of zo. Daar kan je met je religieus gedicteerde minderwaardigheid nog meer te koop lopen dan hier ! Toch fantastisch Samrah, daar kan je behlave de mini-versie van de boerka ook de maxi-versie dragen en je schaamte om je inferieure vrouw-zijn helemaal wegcamoufleren !

Deze aanbeveling heeft niets met haat te maken :waarom zou ik adepten van achterlijke culturen haten, toch NIETS om jaloers op te zijn zeker?. Integendeel, ik vind het bijzonder erg voor jou dat jij de pech had om in die cultuur geboren te zijn en het slachtoffer werd van een onomkeerbare hersenspoeling. Eigenlijk heb ik enorm veel medelijden met jou.
Iran of Afganistan? Tuurlijk,dat is mijnland zeker. Goed gelezen heb jij ook niet gedaan.

Slachtoffer ben ik zeker niet hoor, fier is het enige dat ik ben.
Medelijden heb ik niet nodig, die heb jij duidelijk nodig Koefaar.
Oud 25 december 2006, 19:53   #36
Banneling

Standaard

Citaat:
Keigrappig. Je hebt nog nooit volgens mij een Koraan gezien, laat staan gelezen.
Ik heb pas de hoofddoek gedragen toen ik met mijn eigen ogen las dat Allah swt mij heeft opgedragen die hoofddoek te dragen.

Zoek het op. In plaats van gewoon te zitten lullen.
Samrah lijdt aan het zelfde euvel als haar pedofiel idool Mo-ke. Die had veel last van zonnesteek en hallucinaties.
Oud 25 december 2006, 19:54   #37
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Zeg Samrah, wat vindt jij zo leuk aan het demonstreren van jouw religieus gedicteerde minderwaardigheid?
Lijd je aan een minderwaardigheidscomplex?
Waarom vind jij het fijn om je vrouwelijkheid te verbergen? Vind jij dat eigenlijk normaal dat je je op basis van je religie moet schamen om je vrouw-zijn? Denk je daar nooit over na?
Ben je bang dat je door je geloofsgenoten scheef bekeken gaat worden of verstoten als je niet langer je feminiteit camoufleert?
Draag je die hoofddoek als signaal om duidelijk te maken dat je het eigendom bent van iemand, uw man bij voorbeeld?
Teneerste heb ik (nog) geen man .
Tentweede voel ik mij helemaal niet minderwaardig, heb me nooit minderwaardig gevoeld. En het voelt goed om mijn vrouwelijkheid te verbergen, ik hoef niet te koop te lopen met mijn lichaam om mannen en jobs aan te trekken zoals "jullie".
Het verbergen van mijn haren en lichaam is een teken van respect voor mijn lichaam.
Verstoten? Neen. Je hebt duidelijk niet goed gelezen. Ik heb "mijn verhaal" al eens verteld. Ik was vroeger helemaal niet zo gelovig, droeg helemaal geen hoofddoek en om die tijd schaam ik mij, dat ik mij westers kleedde en gedroeg. Gelukkig zijn mijn ogen opengegaan en heb ik mij herpakt. Ik voel mij gelukkiger dan ooit!
Oud 25 december 2006, 19:55   #38
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
joh, en ik ben een Nederlander en ik wens overal te kunnen lopen, maar zo te zien is het in mekka verboden voor mensen die niet islamitisch zijn *kuch*
In Mekka laat men geen varkens toe. (je hebt een varken als afbeelding dus vandaar de vergelijking!)
Oud 25 december 2006, 19:55   #39
Banneling

Standaard

Citaat:
Iran of Afganistan? Tuurlijk,dat is mijnland zeker. Goed gelezen heb jij ook niet gedaan.

Slachtoffer ben ik zeker niet hoor, fier is het enige dat ik ben.
Medelijden heb ik niet nodig, die heb jij duidelijk nodig Koefaar.
Fier omdat je je als vod 'moet' tonen van je religie?
Waar zit je fierheid Samrah, in je religieuse achterlijkheid?
Oud 25 december 2006, 19:56   #40
Samrah
Schepen

Standaard

Wat belachlijk. Zo kan ik ook beginnen, met dingen hier op de forum te zetten die gepleegd zijn door autochtonen.
Nu overdrijf je varken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be