![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door lomeanor : 25 december 2006 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je bent een beetje kortzichtig, moet ik zeggen. Wie we zijn wordt bepaald door een heel gamma van factoren. Sociaal-economische status speelt daar zeker een factor in, dat is waar. Maar het is dom om je op één parameter blind te staren. Cultuur en religie bepalen met welke waarden je opgroeit. Cultuur en religie vormen je persoonlijkheid, vormen je opvattingen over de wereld en over anderen. Andere waarden komen voor in andere culturen, en tussen verschillende culturen zijn waarden niet altijd compatibel. Een voorbeeld: Islamitische meisjes worden thuis zeer kort gehouden. Islamitisch jongens daarentegen hebben vaak veel meer vrijheid dan Vlaamse jongens. Er heerst ook een heel andere houding tegenover rondhangen op straat ed. Eigenlijk heeft het ermee te maken dat de waarden van de Islamitische cultuur bedoeld zijn voor een dorp of stad waar heel hechte banden zijn tussen de mensen en waar heel veel sociale controle bestaat. Iedereen is verantwoordelijk voor de opvoeding van de kinderen "van het dorp." Die houding vind je bij ons niet terug. Wat krijg je dan? Waarden die niet compatibel zijn met de levenssituatie. Die incompatibiliteit zet de deur open voor criminaliteit. Hiermee wil ik niet zeggen dat cultuur alles bepaald, alhoewel jij je tegenstanders in die hoek dwingt. Ik wil gewoon zeggen dat je geen oogkleppen op moet zetten. Duizenden dingen bepalen wie we zijn. Probeer je niet blind te staren op één factor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is meer sociale controle in de Turkse wijken die ik ken dan in de 'wittere wijken'. Citaat:
Citaat:
Als ik dan in een debat met Van Rossem die de vloer zie aanvegen met Annemans dan vind ik dat iemand die zijn bevindingen wél kan staven met cijfermateriaal zeker gehoord mag worden. Ik vind het alleen jammer dat ik die studie maar niet online vind.
Laatst gewijzigd door Casca : 25 december 2006 om 18:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Impliceer je nu dat moslimjongeren diep religieus zijn? Want dát betwijfel ik nu echt.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Als het om werk gaat is misschien idd de term moslim'jongere' niet echt op zijn plots. Dus, laat mij herformuleren:
Impliceer je nu dat moslimjongvolwassenen diep religieus zijn?
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar niet zozeer bij seksuele delicten. Daarbij is geslacht een veel betere indicator. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Ik ken ze niet en veel van haar posts heb ik nog niet echt gelezen. Toch, hiermee ben ik het alvast roerend eens:
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mits jonge Marokkanen geen respect opbrengen voor de maatschappij waarin ze leven, en gruwen van de waarden en normen van die maatschappij, is het aan de Marokkaanse gemeenschap om haar verantwoordelijkheid op te nemen. In concreto : ipv van die jongeren met religieuse onzin te laten opgroeien, zouden ze zich beter afstemmen op wat belangijker is in hun gastland : onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Je verwerpt dus een van de basisprincipes van onze rechtstaat?
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() [quote=Casca;2274929]Je verwerpt dus een van de basisprincipes van onze rechtstaat?
Nee, ik zeg dat de Marokkaanse gemeenschap een grote verantwoordelijkheid draagt voor het gedrag van haar jongeren. Citaat:
Pek en veren hoeven niet echt : als de marokkaanse gemeenschap te zwak of te incompetent is om haar jongeren op te voeden, moet de leitgemeenschap het maar overnemen. Niet met knuffeltechnieken en andere progressieve afzeikmethodes, maar met discipline. In Antwerpen zijn ze daar ook al mee begonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Zeg es, als iemand uit je sportclub haar man vermoordt, ben je daar dan ook verantwoordelijk voor? Als in mijn wijk iemand een baby wurgt, ben ik daar dan ook verantwoordelijk voor? Als een atheïst een moskee bombardeert, ben ik daar dan ook verantwoordelijk voor? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Je doet je best, neem ik aan... ![]() Citaat:
Het is écht wel mogelijk om criminaliteit terug te dringen zonder te vervallen in een politiestaat, of zonder minderheden te viseren. Moest dat je daadwerkelijke doelstelling (oplossingen voor criminaliteit tout court) zijn dan zou je oplossingen zoeken in die richting. Van wie het komt dat is irrelevant; de misdaad zelf moet gewoon bestraft worden.
Laatst gewijzigd door Casca : 25 december 2006 om 22:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
DUS: de correlatie is er idd. Maar de oorzaakgevolg structuur ligt dieper. Dat er minder joden zijn die diefstallen plegen ligt niet aan het feit dat ze beter "geintegreerd" zijn; integendeel: dikwijls zijn ze asocialer en minder geintegreerd dan moslims. Als traditionele kapitalisten zijn zij echter vooral in het Antwerpse goed bij de vetpotten en houden wij ons voor dat het "rustige types" zijn van wie we geen last hebben. (niet dat die "rust" in een doorsnee joodse genen zit hoor, ik durf niet te denken aan wat zich momenteel in "hun" land afspeelt). Moslims zijn gewoon een ander verhaal: ze komen massaal naar onze grootsteden om economische redenen. Dat dit dikwijls op een teleurstelling uitdraait is wel duidelijk. Sociaaleconomisch onderaan de ladder en voila, de bal gaat aan't rollen. laat een turk of marokkaan opgroeien bij een rijk westers gezin: ik betwijfel dat de "islamitische genen" in gang gaan schieten als ze ouder geworden zijn. idem voor een jood of een bosjesman. De omgeving en habitat vormt de mens (omgevingen, fysisch milieu, en geschiedenis in het algemeen vormen volkeren.). Intrinsiek is er niks dat een moslim "crimineel" maakt, maar dat had het kleinste kind al wel door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ow ow ow...nu ga je wel een beetje fout.
Wat ik uit jou reply uitmaak is dat er dus geen onderzoek mag verricht worden naar wie/wat/hoe enz enz enz. Het is heel belangrijk om te weten wat er in onze maatschappij fout loopt en waarom en bij welke bevolkingsgroepen dit voorvalt. Zo kan er gericht werk gedaan worden om dit te voorkomen. Dus het is zeeeeeeer relevant. En ja, ik pleit ervoor dat ELKE misdaad bestraft gaat worden. Zelfs al heeft dit een politiestaat tot gevolg...als dat de manier is om de problemen op te lossen...so be it. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |