![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn inderdaad "andersbegaafde" mensen die moeilijk economisch verantwoord werk kunnen doen. De meesten zijn er wel toe in staat,
maar vinden geen werk steeds meer en meer omdat het aangeboden werk en de beschikbare werkkrachten niet overeenstemmen. Dit is in wezen een onderwijsprobleem : men zou meer werkgevers moeten verplichten om ook voor de opleiding van hun personeel in te staan (subsidies verstrekken vanuit het departement onderwijs ?). In 2011 zouden de tekorten op de arbeidsmarkt zodanig acuut worden dat we "verse" immigratie nodig zullen hebben ! Bezit is een fictie : alles wat je "bezit" is "geleend" : bij het verlaten van deze wereld laat je alles achter. Als armoede-maatstaf aannemen dat wat de mensen in kwestie zelf vinden is geen maatstaf : er is inderdaad genoeg voor iedereens behoefte, maar niet voor iedereens hebzucht. Als we gewoon eens zouden beginnen met de "absolute" armoede uit te schakelen, zouden we al goe bezig zijn. Heeft er iemand in "De morgen" van het laatste week-end de voedselinkopenlijst van de wereld gezien ? Dat waren dus allemaal mensen die niet arm zijn & toch was er een wereld van verschil tussen het afrikaanse gezin ($ 40,- per week) en het duitse ($ 525,- per week). Inderdaad : als het moet kan je uitstekend eten met wat droge vis, groente, meel en fruit ...
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Das waar maar wie gaat er dan zorgen dat die arme werkloze(werkweigeraar) zijn uitkering nog krijgt..... ![]()
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Heftruck : 26 december 2006 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Als werkweigeraar heb je mijns inzien geen recht op de werkuitkering (loon) van iemand die werkt.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 26 december 2006 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
monopolisten die niet werken voor hun geld maar anderen ervoor laten werken als bovendien deze monopolisten op grote schaal geld mogen verdienen aan werkende mensen waarom zouden werklozen dat dan niet mogen op minimale schaal. Wie niet inziet wie er in dit verhaal de echte profiteur is is waarlijk een ingetuigde werkezel met de nadruk op ezel was jij trouwens ook geen voorstander van basisinkomen of vergis ik me ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 december 2006 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar los van alle gekheden,er moet natuurlijk een sociaal vangnet blijven om mensen met pech in het leven op te vangen,maar dit wil niet zeggen dat sociale uitkeringen dienen om de eerlijk werkende mens nog meer te belasten als dat nu al het geval is Wie kan werken moet werken vind ik,en indien dat blijkt dat de wil om te werken niet aanwezig is dan moet de overheid maar ingrijpen,eventueel met verplichte gemeenschapsdiensten te laten uit voeren
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() mensen die pleiten voor dwangarbeid zijn fascisten
ze hebben een opvoeding nodig met harde hand
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tot zover sprak de dictator..........
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() moest ik werkelijk een dictator zijn dan zou jij dat niet eens durven zeggen tegen mij. Je zou dan een andere collega-arme gaan zoeken om fascistische slavenpraat tegen te verkopen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 december 2006 om 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug on topic volgens mij kan je geen jaren achtereen werkonwillig zijn en jezelve dan nog voor houden als mensen U erop wijzen dat zij dan slavendrijvers zijn ........ Stop nu toch eens met mensen een rad voor de ogen te draaien hé
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In feite komt jouw redenering erop neer dat wie niet werkt (en dat zogezegd niet wil ook) de doodstraf verdiend volgens jou. Iemand die niet kan werken, kan dit immers ook niet in de vorm van een gemeenschapsdienst en wordt dan natuurlijk geschorst. Toffe visie voor iemand die roept dat hij iets wil doen tegen de armoede. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() De werkloosheidsuitkering is de bedelstaf.
![]() |
![]() |
#35 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Het is (of zou moeten zijn, ware het niet dat de overheid dit bemoeilijkt!) simpel voor werklozen om ook aan een inkomen te komen, ofwel gaat hij werken bij een ander, of wel wordt hij zelfstandige, in beide gevallen verkoopt hij zijn arbeid. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Hoeveel aanhangers heeft kobafje nu, na al die jaren "strijden voor de armen" ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verwarring tussen invalide zijn of werkloos zijn word maar al te gauw gemaakt
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 december 2006 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Als de heksen onder de werklozen nu eens vrijwillig zouden verdwijnen, dan zou er vanzelfsprekend geen jacht meer op gevoerd worden...
Maar ja, ik zie Debbie dat nog niet zo rap doen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Terecht kunnen is nog iets anders dan onderhouden!