![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Als der geen of weinig bedrijven in Vlaanderen zijn die aan ruimtevaart doen, kan dat ook niet bijna anders he. Ik werk in een Nederlands bedrijf, en als wij zaken doen met Belgie, 90 % kans dat ge bij een Waals bedrijf uitkomt. Zo zitten er een aantal op de campus van de Luikse unief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Typisch flamingantisch: ze klagen dat er in Zuid-België geen werk zou zijn en als er is, is het gestolen van de "hardwerkende Vlaming" (nu ja, werken die flaminganten wel zo hard?).
![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 27 december 2006 om 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik koop ook waalse producten en ga ook wel eens naar de ardennen. Ik ga ook Langlaufen op de signal de botrange dus die vlieger van handel tussen Vlaanderen en walonie gaat niet op. Er is geen enkele partij behalve de blub die de transfers en het bedrag ontkent. En dat het Vlaams nationalisme geen kat boeit, dan moet je maar eens kijken in het topic Belgie??? Dan zie je dat dar 65% voor onafhakelijkheid kiest. Dan zie je maar naar de score van VB, N-VA. En als je weet dat er ook echte Vlaams nationalisten zitten bij CD&V en VLD..... Meer dan 50% van de Vlamingen kiest er voor. Wat de VRT betreft, Ik ben al op meerdere meetingen en betogingen aanwezig geweest die uitgezonden werden op de VRT. Als je ziet hoe selectief de VRT is met beelden TEGEN DE VLAAMSE BEWEGING.... De VRT is belgicistisch gezind. Kan u mij uitleggen wat rascisme met Vlaams nationalisme te maken heeft??? Als wij die diefstal van die miljarden euro's aanklagen, zijn we dan rascisten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We relativeren ze, maar dat is iets anders dan ontkennen. Dat heb je hopelijk op school geleerd. Bij uw laatste zin hoort gewoon geen commentaar. U verraadt uzelf. ![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 27 december 2006 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Hoe staat het met het proces?
Laatst gewijzigd door Miguelito : 27 december 2006 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Hans, graag antwoord op de vraag over rascisme
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De steenkoolmijnen in wallonie waren niet meer rendabel en moesten dicht Die van Limburg waren rendabel, maar moesten dus dicht "om de solidareit te bewaren". Unitarisme is gewogen en te licht bevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar haalt u die 4 of 5 miljard vandaan?
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wel, ik heb vertrouwen in partijën die in de regering zitten en mensen van het FEDERALE rekenhof. Hans, vergeet die vraag over racisme niet he |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ja dat was ze, de rendabelste zelfs van belgique. Maar omdat in het belgique UNITAIRE vonden dat ook Vlaanderen moest mee boeten, dus moest ook die mijn dicht. In de volgende stakingen werden er vlaamse betogers dood geschoten door de rijkswacht. Leert Uw geschiedenis van Uw land eens. zwartberg
Laatst gewijzigd door Miguelito : 27 december 2006 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En vergeet jij mijn vraag over die 4 of 5 miljard niet he.
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Waar spreek ik over 4 of 5 miljard???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zelfs al is het "maar" 6 miljard €, dan is dat nog veel te veel, zeker in de huidige ondoorzichtige omstandigheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U spreekt over 10 miljard, een andere Vlaams-nationalistische partij spreekt over 11 miljard.
Ik citeer het VBO en het VBO spreekt over 6 miljard. Ik vraag u waar u dat verschil vandaan haalt.
![]() |
#38 |
|
![]() De reconversie was essentieel om Limburg er boven op te krijgen, maar miste zijn effect volledig (superclub iemand?) . Dit vergelijken met het huidige plan is wansmakelijk.
Laatst gewijzigd door Pieke : 27 december 2006 om 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
6 miljard of 10 miljard, het is en blijft veel geld. In wie zijn zakken dat terecht komt, daar kan men enkel naar raden. Transparantie, zoals geëist voor Limburg, is ver zoek. Vind u het gek dat mensen dat aanklagen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit verschil is gemakkelijk te verklaren. Als het VBO spreekt over 6 miljard, gaat het over rechtstreekse transfers. Het VB0 is wel zo hypocriet de immense aflossing van de staatsschuld te "vergeten". Deze wordt volledig door Vlaanderen afgelost. De werkelijke transfers bedragen meer dan 12 miljard Euro. Gegevens hierover zijn te raadplegen op het internet, onder meer een studie die door KBC uitgevoerd werd. Bij mijn weten is de KBC geen mantelorganisatie van het VB of de N-VA.
|
![]() |
![]() |