Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2006, 14:08   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze moet zorgen dat haar bussen een afspiegeling zijn van haar uurroosters!
Die zit! Zou ik haar toch eens opsturen!
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 14:19   #22
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Die zit! Zou ik haar toch eens opsturen!
Haar email adres ???

Want er ligt nog wel wat meer op mijne lever.

zoals de prijsverhoging vorig jaar. Wat was nu weer de bedoeling ? Juist dat door deze verhoging de bussen meer op tijd zouden rijden.

diep ademhalen....................... heeeeel diep ademhalen......

De bussen die ik moet nemen rijden met nog meer vertraging sindsdien.

Pokkewijf......(moest het ne vent zijn dan zou ik pokkevent zeggen) ...

Maar ondertussen kan ik wel meer betalen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 14:27   #23
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
zoals de prijsverhoging vorig jaar. Wat was nu weer de bedoeling ?
Het diversiteitsbeleid financieren?

Laatst gewijzigd door baarle : 28 december 2006 om 14:27.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 14:41   #24
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het diversiteitsbeleid financieren?
LOL....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 28 december 2006, 18:04   #25
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er dan vraag vanuit de bevolking naar quota bij de indienstnemingen door De Lijn? Welke aanwijzingen heb je daarvoor?
Ik zeg niet dat daarnaar een vraag is van de bevolking, wel dat ik erin kan komen dat een bedrijf nadenkt over de manier waarop het overkomt.

Citaat:
Natuurlijk niet, het is er integendeel innig mee verweven. Hoe zou een openbaar vervoersmaatschappij aan politiek kunnen doen zonder dat de recipiënten van de betreffende boodschap daarbij aan het goed functioneren van bussen en trams denken?
?? Ten eerste vind ik het een beetje overtrokken om het invoeren van die quota als "aan politiek doen" te bestempelen. Ten tweede zou ik niet weten waarom die recipiënten die keuze persé met het goed functioneren van de dienst in verband moeten brengen.

Citaat:
Tussen haakjes, nogal wat mensen menen dat de beslissing van De Lijn, die met veel media-misbaar werd gelanceerd, eigenlijk niet meer dan een vorm van goedkope PR is. Enkele vrouwen heb ik verontwaardigd horen reageren dat ze door De Lijn alweer als een te beschermen minderheidsgroep worden opgevoerd. Ik zie niet direct redenen om hen ongelijk te geven.
Ik kan die kritiek wel begrijpen, vooral omdat het niet echt duidelijk is wat de echte motivatie nu eigenlijk was. De Lijn is volgens mij nog altijd geen sociale instelling, en dus moet ze zich met die quota op de één of andere manier voordeel doen (niet noodzakelijk financieel). Naar die eigenlijke motivatie ben ik nieuwsgierig.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 18:50   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan die kritiek wel begrijpen, vooral omdat het niet echt duidelijk is wat de echte motivatie nu eigenlijk was. De Lijn is volgens mij nog altijd geen sociale instelling, en dus moet ze zich met die quota op de één of andere manier voordeel doen (niet noodzakelijk financieel). Naar die eigenlijke motivatie ben ik nieuwsgierig.
Een doodnormale redenering voor een bedrijf is de volgende:

a) ik heb goede chauffeurs nodig
b) ik kan putten uit de volledige Vlaamse bevolking (minimum leeftijd, met rijbewijs etc...)
c) indien ik me enkel toespits op de Vlaamse blanke mannen uit die bevolking mis ik een heel deel potentiële goede chauffeurs
d) DUS: ik ga me toespitsen op de volledige bevolking in Vlaanderen die voldoen aan de door mij gestelde criteria.

Dat is een normale redenering! Niet degene die Lietens naar voorbrengt qua "afspiegeling van de maatschappij" of "quota" of "welk-woord-had-ze-nu-weer-gevonden"?

Indien de beste Lijnchauffeurs (afhankelijk van de door haar gestelde criteria) nu per toeval allemaal vrouwen zijn: dan heeft ze dankzij het vergroten van haar potentiele markt aan kandidaten betere chauffeurs kunnen vinden.

Indien de beste Lijnchauffeurs toevallig allemaal Turkse of hoofdzakelijk Marokkaanse mannen zijn: so be it: idem dito als hierboven.

Indien de beste Lijnchauffeurs toevallig allemaal blanke Vlaamse mannen zijn: dan is het ook zo.

ENKEL in dit geval heeft Lieten een goede beslissing genomen: ze heeft namelijk op héél de Vlaamse markt naar de beste kandidaten gezocht.

In alle andere gevallen brengt ze het leven van de passagiers in gevaar door normen te gebruiken die TOTAAL NIKS met de kwaliteiten van een buschauffeur te maken hebben.

Laatst gewijzigd door circe : 28 december 2006 om 18:53.
Oud 28 december 2006, 18:52   #27
Tegendradigaard

Standaard

Ik vind dat dan ook visueel gehandicapten in aanmerking moeten komen..... maar liefst nie op mijn bus....
Oud 28 december 2006, 18:57   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Sofisme. U negeert het aspect "beroepsbevolking".
Wat zeg jij daar ,onze overheid wil hebben dat wij tot ons 75 jaar moeten werken,dus zoveel zat CHIPIE er niet naast hé
Oud 28 december 2006, 19:41   #29
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom eigenlijk? Behoort dat tot de kerntaken van De Lijn?

Betaalt de belastingbetaler De Lijn (met héél veel subsidies, tussen haakjes) om aan politiek te doen?

Is de wereld verbeteren een opdracht van De Lijn, of zou het aanbieden van klantgericht, fijnmazig openbaar vervoer al voldoende kunnen zijn?
Tuurlijk behoort dat de kerntaken van de Lijn, niet zoals u het stelt maar service bieden aan zijn klanten is een kerntaak van de lijn. De lijn moet iedereen in vlaanderen degelijk openbaar vervoer aanbieden.

Ik zelf ben ook niet tevreden over de service de lijn, dit komt meestal door de onklantvriendelijkheid van zijn personeel. Ik verwijt dat personeel niet dat ze niet klantvriendelijk zijn, ik snap best dat zij daar weinig opleidingen over krijgen, maar met opleidingen alleen is het ei van columbus ook niet uitgevonden.
Oud 28 december 2006, 19:42   #30
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Weet ge wat die madame Lieten eens zou moeten doen ? Zorgen dat de bussen op tijd rijden dedju.
En of er nu nen hottentot,ne Vlaming, ne chinees, nen eskimo achter het stuur zit doet er niet toe. Als je al meer dan een jaar lang telkens op de bus moet wachten die ongeveer altijd 10 minuten te laat is zodat ik mijn aansluiting mis dan moet ze daar haren tijd insteken in plaats van te zitten zeveren over afspiegeling van de maatschappij.

Ze moet zorgen dat haar bussen een afspiegeling zijn van haar uurroosters!
U zegt dus dat enkel aan uw probleem moet gewerkt worden en dat de rest de pot op kan?!
Oud 28 december 2006, 19:51   #31
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Is er dan vraag vanuit de bevolking naar quota bij de indienstnemingen door De Lijn? Welke aanwijzingen heb je daarvoor?

Ik zou toch graag een ander soort personeel zien verschijnen bij De Lijn, alhoewel ik daar in Antwerpen enige verandering mag opmerken. Net zoals je 10 jaar terug in Antwerpen enkel nog overjaarse dronken agenten zag rondlopen, is het einde van de chauffeur met bierbuik en snor stillaan in zicht en zien we steeds jongere chauffeurs opduiken die nog niet denken dat ze door hun jaren dienst iedereen mogen afblaffen.

Moest de lijn momenteel een afspiegeling zijn van de maatschappij dan betekende dat elke vlaamse man, een bierton en een snor had en behoorlijk onbeschoft is.

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 28 december 2006 om 19:52.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 19:57   #32
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik zou toch graag een ander soort personeel zien verschijnen bij De Lijn, alhoewel ik daar in Antwerpen enige verandering mag opmerken. Net zoals je 10 jaar terug in Antwerpen enkel nog overjaarse dronken agenten zag rondlopen, is het einde van de chauffeur met bierbuik en snor stillaan in zicht en zien we steeds jongere chauffeurs opduiken die nog niet denken dat ze door hun jaren dienst iedereen mogen afblaffen.

Moest de lijn momenteel een afspiegeling zijn van de maatschappij dan betekende dat elke vlaamse man, een bierton en een snor had en behoorlijk onbeschoft is.
EN NIET DAT JE OP TRAM 3 ZIT ZOALS IK VANDAAG EN ENKEL MAAR VREEMDE TALEN HOORDEN PRATEN !!!!!! OF IS DAT WEL OK MET UWE STOMME A DIT BLIJFT NIET DUREN HOOR!!!
Oud 28 december 2006, 19:59   #33
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
EN NIET DAT JE OP TRAM 3 ZIT ZOALS IK VANDAAG EN ENKEL MAAR VREEMDE TALEN HOORDEN PRATEN !!!!!! OF IS DAT WEL OK MET UWE STOMME A DIT BLIJFT NIET DUREN HOOR!!!

Tis toch erg he, al die west vlamingen die hun aankopen in Antwerpen komen doen. En ipv dat ze nederlands spreken, nee zenne, hun eigen taaltje blijven ze spreken. Verdomde west vlamingen!

Om nog niet te spreken over die van beveren, want die vindt ge heel veel terug op tram 3, zo'n voos taaltje dat die spreken. Ze hadden dien tram nooit zover mogen doortrekken, we worden gewoon overspoeld door de boerkes tegenwoordig. Eigen stadsmens eerst!

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 28 december 2006 om 20:01.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 20:07   #34
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tis toch erg he, al die west vlamingen die hun aankopen in Antwerpen komen doen. En ipv dat ze nederlands spreken, nee zenne, hun eigen taaltje blijven ze spreken. Verdomde west vlamingen!
Kan je ergens anders Uw idiote opmerkingen geven,ik vind het super abnormaal dat op mijn tramlijn 3 de voortaal arabisch is geworden
Oud 28 december 2006, 20:19   #35
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
we worden gewoon overspoeld door de boerkes tegenwoordig. Eigen stadsmens eerst!
En waar staat den Boerentoren
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 20:50   #36
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
En waar staat den Boerentoren
ik zou het niet weten, ik ken wel de KBC toren
Oud 28 december 2006, 20:54   #37
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Kan je ergens anders Uw idiote opmerkingen geven,ik vind het super abnormaal dat op mijn tramlijn 3 de voortaal arabisch is geworden
Als gij uw idiote opmerkingen moogt placeren dan mag iedereen dat, of voelt ge u soms idioter?

Als op uwen 3 enkel arabisch wordt geklapt komt ge gewoon uit de verkeerde richting he. Richting sportpaleis zit het tot het centrum vol met boerkes van over het water. Richting zwijndrecht zal het tot het centrum inderdaad arabisch zijn. Leert arabisch he dan kunt ge meeklappen als het u zo hard stoort. Ge woont in Antwerpen, een havenstad, hier zijn alle nationaliteiten thuis zolang het maar geen boerkes zijn
Oud 28 december 2006, 21:18   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge woont in Antwerpen, een havenstad, hier zijn alle nationaliteiten thuis zolang het maar geen boerkes zijn
ja en er komen alle dagen Arabische schepen binnen en verder niks natuurlijk.

of heu... zijn dat geen andere schepen met "oil" die binnenkomen?
Oud 28 december 2006, 21:21   #39
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Maar één ding blijft me tot op dit eigenste moment verwonderen: geen enkele journalist -u weet wel, die dames en heren die zichzelf "kritische geesten" plegen te noemen- heeft in heel dit debat de meest evidente vraag gesteld: "op welke manier leidt die afspiegeling van de samenleving dan precies tot een kwaliteitsverbetering in de dienstverlening van de Lijn?" En dan wil ik nog niet eens gemeen doen door te stellen dat, mits er geen plat racisme in het spel zou zijn (en daar wil ik het bedrijf van Mw. Lieten zeker niet van beschuldigen), dat personeelsbestand zowiezo al de samenleving afspiegelt.
Ik neem aan dat zij te druk bezig zijn de hand in eigen boezem te steken want als er één sector is die wat meer een afspiegeling van de samenleving zou mogen zijn is het wel de pers waar 80% SP.a of Groen stemt waar dit in de samenleving ongeveer 25% is.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 21:23   #40
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Tiens, ik dacht dat de Lijn al over een vrouwelijke topfiguur beschikte? Is die dan via de weg van de "positieve discriminatie" in haar zeteltje geraakt?
Eerder die van de klassieke politieke benoeming en het al even klassieke nepotisme. Het is niet voor niets de dochter van Lisette Croes, decennialang topvrouw binnen de limburgse SP waar men zeer goed voor het eigen volk weet te zorgen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be