![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe bekend is Vlaanderen internationaal | |||
Totaal onbekend |
![]() ![]() ![]() |
21 | 32,81% |
Te Weinig bekend |
![]() ![]() ![]() |
22 | 34,38% |
Voldoende bekend |
![]() ![]() ![]() |
14 | 21,88% |
Dat is mij onbekend |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,94% |
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaanderen is niet "bekend" en moet dat ook niet zijn vind ik
Ik hoef geen erkenning en respect van buitenlandse grootmachten. Als we ons eigen boontjes kunnen doppen vind ik het al een hele prestatie. In Europa zou het wel ideaal zijn dat Catalanen Basken Koerden Bretoenen Schotten etc weten dat wij als volk ook een vrijheid en solidariteit willen. Maar "erkenning" door de "groten" vind ik volstrekt onbelangrijk, het is puur een uiting van toegeven en onderwerping aan een globaliseringstrend. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 december 2006 om 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Ik denk eerlijk gezegd dat Vlaanderen een behoorlijke achterstand in bekendheid heeft ten opzichte van bijvoorbeeld België, omdat het niet (duidelijk) op de kaart staat, letterlijk. Vlaanderen zal ongeveer tot net zover bekend zijn als de Basken en de Schotten, ongeveer tot halverwege Europa. Dat soort streken zijn maar vrij plaatselijk bekend. Buiten degenen waar altijd geweld is zullen jullie er wel niet zoveel uit Azië, Afrika en Amerika kunnen noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() Flanders Fields ? Dan weet iedereen het liggen denk ik .
Kunststeden als Brugge , Gent zijn ook bekend en elke Amerikaan , Canadees met wortels in Europa weet waar Vlaanderen ligt . Ik spreek uit ervaring omdat ik deze mensen help hun voorouders te vinden en hun stamboom te vervolledigen . Altijd weten ze precies waar Vlaanderen ligt , ook welke taal men hier spreekt |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Burgemeester
|
![]() we hebben 3 jaar in Ierland gewoond, daar waren verdomd veel ieren die meer van Vlaanderens geschiedenis wisten, dan veel vlamingen,ook van hun eigen geschiedenis wisten ze veel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() vergelijk eens met de wereldwijde bekendheid van amsterdam. dat kennen ze overal.
vlaanderen, zelfs antwerpen, is 't hol van pluto in de meeste landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Noord Korea is nog bekender
![]() |
#29 |
|
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij niet dan beschaamd om in dit boerengat te wonen? Wat belet je te verkassen naar het multiculturele, ultraprogressieve en dopegezinde Amsterdam, met zijn aaneenschakeling van coffeeshops en hoerententen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, Heineken is al veel langer wereldbekend dan Stella of Jupiler ondanks het feit dat het imo veredeld slootwater is. Nederlanders kunnen zichzelf nu eenmaal beter verkopen.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jupiler is totaal onbekend is Stella is nog steeds veel minder bekend dan Heineken hoor. ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 december 2006 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bourgeois doet serieus zijn best om Vlaanderen bekent te maken.
- De culturele ambassades. - Het Vlaamse huis in Europa - Internationale verdragen met kroatië. Wij zijn de enige deelstaat ter wereld die internationale verdragen sluit met een staat! Dankzij Bourgeois! - Bekend in Zuid-Afrika door onze ontwikkelingssamenwerkingsprojecten. De Gucht was zelfs vorig jaar razend op Bourgeois omdat de president van Zuid-Afrika had gezegd "onze naties, Vlaanderen en Zuid-Afrika" zonder België te vernoemen. Vlaanderen wordt enkel maar bekender en bekender in de wereld. Op mijn vakantie dit jaar waar ik in verschillende jeugherbergen rondtrok, kende iedereen Vlaanderen. Vooral de Duitsers (die dachten allemaal zelfs dat Vlaams een andere taal was dan Nederlands en konden mij niet geloven toen ik zei dat het niet zo was). Ook de Israëlieten kenden Vlaanderen (en trokken parallellen met hun eigen situatie). En met die RTBF nep uitzending kwamen we natuurlijk ook in het nieuws. ![]() We denken als Vlamingen vaak ten onrechte dat we onbekend zijn in de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jupiler is dan ook afkomstig uit Wallonië. En als er nu iets is wat helemaal geen kat kent...
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 27 december 2006 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik moet iets bekennen.
Het is een verschrikkelijk feit waar ik mij als Vlaming ontzettend voor schaam. ![]() Ik lust geen stella of jupiler. Eigenlijk geen enkel pilsbier. ![]() ... maar wel Heineken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft niets te maken met de plaats waar het wordt geproduceerd maar met de keuze van Interbrew om van Stella Artois haar "wereldmerk" te maken. Dat is echter maar half gelukt. Het is duur om van iets een wereldmerk te maken dus moest men een keuze maken. Ten andere. De meeste buitenlandse campagnes van Stella wekken trouwens de indruk dat Stella een Frans bier is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 27 december 2006 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lust ook liever Jupiler dan Stella (omdat ik Stella te bitter vind, en er snel hoofdpijn van krijg - "Château Migraine" weet je wel)
![]() |