![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bij mij mogen ze binnenkomen, tenminste als ik thuis ben. Maar in nen bodybag gaan ze naar buiten. En t'is wettige zelfverdediging want ik kon nie weten dat dat pistool waar hij mee stond te zwaaien een imitatiealarmpistool was.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als de buurman het ziet gebeuren, maar de dader niet mag vasthouden tot de komst van de politie? Dan bent U boos op uw buurman en gefrustreerd op de politie. Uiteindelijk zegt U dan achteraf gewoon: de politiek werkt niet, ik stem op VB. Niet dat ik dat erg vind, maar er zijn partijen met betere ideeën. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Oh,
Heeft het VB dan dit voorstel ook al gelanceerd? Dat wist ik dus niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() We hebben het eindelijk door ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil gewoon dat men op goede ideeën stemt. Als die van ons 'klokhuis komen': des te beter!!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De wet op wettelijke zelfverdediging moet worden uitgebreid. Als persoon A aan persoon B's eigendom op een onrechtmatige wijze komt, dan heeft persoon A het recht om persoon B met geweld te benaderen. Natuurlijke moet de wet zeer nauw worden toegepast en moet er een een zeer duidelijk onderzoek gebeuren naar de feiten zodat misbruiken tot een mnimaal worden herleid.
Verder vind ik het idée om het CA in te voeren een zeer goed idée alhoewel dat dergelijke wet niet mag leiden tot het oprichten van privé-milities want dan kan het uit de hand lopen. Hoedanook, ik steun het voorstel van Rudy van Nespen! mvg
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() quote="LA'er"]De wet op wettelijke zelfverdediging moet worden uitgebreid. Als persoon A aan persoon B's eigendom op een onrechtmatige wijze komt, dan heeft persoon A het recht om persoon B met geweld te benaderen. Natuurlijke moet de wet zeer nauw worden toegepast en moet er een een zeer duidelijk onderzoek gebeuren naar de feiten zodat misbruiken tot een mnimaal worden herleid.
Allee 'eigen borduur eerst' ![]() ![]() ![]() Verder vind ik het idée om het CA in te voeren een zeer goed idée alhoewel dat dergelijke wet niet mag leiden tot het oprichten van privé-milities want dan kan het uit de hand lopen. Hoedanook, ik steun het voorstel van Rudy van Nespen! mvg[/quote]
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Fijn dat jij ook ziet dat dit een goed en realistisch voorstel kan zijn! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men zag de dader wel, maar moesten hem laten lopen. Tot op heden 'zoekt' de politie nog steeds naar de daders. Lang leve het politiek correct denken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als we het in de politiek niet halen, tja dan kunnen we zéér korte verhaaltjes schrijven he ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eugene & Rudy, romanschrijvers! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Het citizens arrest is trouwens de ideale manier om de politie te ontlasten van een belangrijke maar tijdsverslindende opgave: de opsporing van misdadigers!
Dat alleen al is een sterk argument voor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() opgeloste midrijven in Nederland => 15% opgeloste misdrijven in Belgie=> 12% Opgeloste misdrijven in Noord Rijn Westfalen (Duitsland en ongeveer even groot als Nederland/Belgie en ong. hetzelfde aantal agenten = 75% Hoe komt het dat de Duitse politie wel slaagt daar waar zowel de Nederlandse als de Belgische politie grandioos faalt!!! Dat is nu net mijn punt, een falend beleid, falende structuren KAN je niet oplossen met een CA, vergeet dat beste, eerst goede structuren maken waar de agenten kunnen in werken, het fiasco van de eenheidspolitie oplossen, en dan zal je zien dat de beschermingsgraad van de burgers omhoog gaat. Al de rest is praat voor de vaak, goede praat voor de verkiezingen, alhoewel, als je dan met mij in debat gaat???, heeft Coveliers mogen ondervinden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want dat zeg je er niet bij. Als het inderdaad zo geweldig is, waarom wil de huidige coalitie het hier dan niet invoeren? En waarom kwam het Blok er niet mee op de proppen? Graag uw visie? |
||
![]() |
![]() |