Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2006, 11:04   #21
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Saddam Hoessein opgehangen

HLN UPDATE 10:25
De Iraakse oud-president Saddam Hoessein is zaterdagmorgen rond 4 uur in de Iraakse hoofdstad Bagdad opgehangen. De executie komt maar vier dagen nadat een Iraaks gerechtshof de doodstraf in beroep bevestigde voor de moord in 1982 op 148 sjiieten uit de Iraakse stad Doujail.

Gefilmd
De ophanging - die volgens de nationale veiligheidsadviseur Moaffaq al-Roubaie in Qadhimiya werd voltrokken - werd bijgewoond door een dokter, een advocaat en officieel aangewezen getuigen. De terechtstelling duurde slechts enkele minuten. Van de ophanging zijn - zoals de gewoonte in Irak - filmopnamen gemaakt. De beelden worden meer dan waarschijnlijk gedeeltelijk uitgezonden op de Iraakste staatszender.
Raar dat men hem nu ophangt voor een daad in 1982 op die 148 sjiieten. Toen was hij toch de bondgenoot van de USofA in de strijd tegen iran. Dus een vraagje, was dit dan toen geen misdaad en waarom nu dan wel? Enkel en alleen omdat de USofA en hun vrienden het 'volk van david' dit zeggen en van de rest van de wereld wordt verwacht dat ze zeer overtuigend ja knikken want grote broer heeft gesproken. Arme wereld!
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 11:06   #22
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
Je vindt het dus een goede zaak dat een kunstmatige, ingewikkelde meervolkenstaat met harde hand bij elkaar gehouden wordt?

Wel een vreemde houding voor iemand die zijn posts met "alles voor vlaanderen" ondertekent.
Ja, zo gaat dat in die landen...
Zie nu maar wat het resultaat is van hun 'herwonnen' vrijheid...nu gaan ze vechten en blijven vechten tegen elkaar tot binnen x aantal tijd Irak uit elkaar valt.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 11:17   #23
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Die nutteloze oorlog tegen iran werd wel gevoerd met de middelen aangereikt door degenen die hem nu hebben te drogen hebben gehangen. .
Kan je mij eens uitleggen welke fabriek in de VS Migs produceert? En Mirages?

Degene die in de Irak - Iran oorlog met Amerikaanse wapens vocht was Iran, niet Irak. Irak's leveranciers waren vooral de USSR (61%) en Frankrijk (18%). Twee landen die fel tegen de VS inval in Irak waren (en zijn).
De VS was goed voor 0,6% van de wapenleveringen aan Irak in de periode 1973 - 1990.

(zie ook http://www.sipri.org/contents/armstr...ansfers%20iraq)
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 11:19   #24
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ja, zo gaat dat in die landen...
Zie nu maar wat het resultaat is van hun 'herwonnen' vrijheid...nu gaan ze vechten en blijven vechten tegen elkaar tot binnen x aantal tijd Irak uit elkaar valt.
Maar vind je niet dat men beter Irak uit elkaar moet laten vallen?
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 11:21   #25
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er valt daar wel iets voor te zeggen, als de overblijvende staten tenminste levensvatbaar zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 12:17   #26
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, net zoals elk land waar verschillende bevolkingsgroepen leven (bijv. Belgie).

Om hierover te praten is het al veel te laat...had 'den amerikaan' nadat ze Saddam hadden den boel moeten in handen geven van de UN.
Nu zullen ze blijven vechten tot ze het zelf kotsbeu worden en inzien dat enkel praten helpt.
Dat ze nu maar hun boeltje zelf oplossen...en ik hoop dat er nog ettelijke amerikanen de dood vinden in Irak.

Dacht dat politieke moorden niet meer van deze tijd waren...Heil Bush!
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 12:42   #27
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Saddam was een bondgenoot van de JewSA. Men ziet nu heel duidelijk wat er gebeurt als de zionistische schurkenstaat je niet meer nodig heeft.

Laat dit een les zijn voor velen. Kies altijd en onvoorwaardelijk stelling tegen het Atlantisme, het liberalisme, de JewSA en zijn zionistische handlangers.

Hugo Chavez had gelijk over Bush. Hij zei: "de duivel stond hier een dag geleden. Je kan het zwavel nog ruiken." Wel het is een schande dat zo iemand zich Christelijk noemt. Ik bid dan ook tot God, dat er ooit een dag zal komen dat de VS afgerekend wordt voor zijn misdaden zowel tegen de menselijkheid als tegen het leefmilieu. Ik zou graag Bush aan de galg zien tijdens mijn leven.

Over Saddam:

Ik vond Saddam een redelijk goede president en hij wist hoe hij een ingewikkelde staat als Irak moest besturen. Het enige wat ik hem verwijt is de nutteloze oorlog tegen Iran. Want hier speelde hij in de kaart van wie ? Inderdaad de JewSA.

De positieve reactie van Iran op de ophanging is door de vele slachtoffers wel begrijpelijk. Maar het is dom om zo hun grootste vijand gelijk te geven.

Ik blijf erbij, dat men altijd en onvoorwaardelijk stelling dient te nemen tegen de VS, anders profiteren ze altijd uit gelijk welke situatie.
Kom,kom de Vs en Saddam zijn nooit echte bondgenoten geweest.Alleen al omwille van zijn wandaden tegen de koerden moet een volksnationalist 100% afwijzend tegen hem staan.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 12:44   #28
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens, in de jaren '80. De oorlog tegen Iran. Blijkbaar vergeten.

In de internationale politiek worden veel handen geschud ,ook van mensen die uw vrienden niet zijn.Met dergelijke foto's bewijst men niets.
Oud 30 december 2006, 12:44   #29
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, in de jaren '80. De oorlog tegen Iran. Blijkbaar vergeten.

Nu kan hij daar in elk geval geen onthullingen meer over maken.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 12:46   #30
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:

Degene die in de Irak - Iran oorlog met Amerikaanse wapens vocht was Iran, niet Irak. Irak's leveranciers waren vooral de USSR (61%) en Frankrijk (18%). Twee landen die fel tegen de VS inval in Irak waren (en zijn).
De VS was goed voor 0,6% van de wapenleveringen aan Irak in de periode 1973 - 1990.

(zie ook http://www.sipri.org/contents/armstr...nsfers%20iraq)
Recht in de roos.
Oud 30 december 2006, 12:47   #31
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja,vooral de koerden moeten een eigen staat krijgen.
Oud 30 december 2006, 13:03   #32
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Zal dit de shiieten en sunniten dichter bij elkaar brengen? Ik vrees van niet. De VS zal oogsten wat ze gezaaid heeft. Ondertussen gaan de dagelijkse slachtingen ongestoord verder, de sjiitische milities kunnen ongestoord blijven moorden, terwijl Saddam opgehangen is wegens een slachting in 1982 (tegen het soort mensen dat nu aan de macht is)!

Laatst gewijzigd door tomm : 30 december 2006 om 13:06.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 13:05   #33
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zal dit de shiieten en sunniten dichter bij elkaar brengen? Ik vrees van niet. De VS zal oogsten wat ze gezaaid heeft. Ondertussen gaan de dagelijkse slachtingen ongestoord verder.
Dat is onmogelijk.De soennieten zijn onwillig om te aanvaarden dat zij de baas niet meer zijn;men kan ze alleen maar staalhard onderdrukken.
Oud 30 december 2006, 13:06   #34
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

We zijn nu bijna 4 jaar verder, en de president van Irak is nog steeds George Bush.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 13:06   #35
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Ja,vooral de koerden moeten een eigen staat krijgen.
Zal nooit gebeuren, Turkije zal nooit toestaan dat het een onafhankelijke Koerdische staat als buurland krijgt. Al hoop ik dat het wel gebeurd, het zou misschien een einde betekenen van de onderdrukking van de Koerden in Turkije.

Ik ben principieel tegen de doodstraf, geen enkel mens heeft het recht om het leven van een ander te ontnemen. Dat Hoessein gestraft moest worden lijkt me nogal logisch, maar zolang een land doodstraffen en lijfstraffen goedkeurd, is het voor mij geen beschaafd land.

De datum van zijn terechtstelling lijkt misschien raar maar er is ook een mooie uitleg voor. Net vandaag is wordt het Offerfeest gevierd, dat feest zal voor velen nu voor altijd samen hangen met de terechtstelling van Hoessein, wat dus wil zeggen dat géén enkele Moslim deze datum ooit zal vergeten.
Waarschijnlijk was er ook druk vanuit de Westerse (vooral Amerikaanse) wereld om het zo snel mogelijk te doen. Als Hoessein alles mocht vertellen wat hij wist tijdens het proces omtrent de Koerden, dan zag het er benard uit voor enkele toppolitici in Amerika, niet in het minst vader Bush.
Oud 30 december 2006, 13:07   #36
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Dat is onmogelijk.De soennieten zijn onwillig om te aanvaarden dat zij de baas niet meer zijn;men kan ze alleen maar staalhard onderdrukken.
Dat proberen ze maar het lukt niet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 13:09   #37
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Saddam was een bondgenoot van de JewSA. Men ziet nu heel duidelijk wat er gebeurt als de zionistische schurkenstaat je niet meer nodig heeft.

Laat dit een les zijn voor velen. Kies altijd en onvoorwaardelijk stelling tegen het Atlantisme, het liberalisme, de JewSA en zijn zionistische handlangers.

Hugo Chavez had gelijk over Bush. Hij zei: "de duivel stond hier een dag geleden. Je kan het zwavel nog ruiken." Wel het is een schande dat zo iemand zich Christelijk noemt. Ik bid dan ook tot God, dat er ooit een dag zal komen dat de VS afgerekend wordt voor zijn misdaden zowel tegen de menselijkheid als tegen het leefmilieu. Ik zou graag Bush aan de galg zien tijdens mijn leven.

Over Saddam:

Ik vond Saddam een redelijk goede president en hij wist hoe hij een ingewikkelde staat als Irak moest besturen. Het enige wat ik hem verwijt is de nutteloze oorlog tegen Iran. Want hier speelde hij in de kaart van wie ? Inderdaad de JewSA.

De positieve reactie van Iran op de ophanging is door de vele slachtoffers wel begrijpelijk. Maar het is dom om zo hun grootste vijand gelijk te geven.

Ik blijf erbij, dat men altijd en onvoorwaardelijk stelling dient te nemen tegen de VS, anders profiteren ze altijd uit gelijk welke situatie.
yeah right, het is allemaal een joods complot

en als jij Hoessein een goede leider vindt, dan kan ik alleen maar bidden dat jij nooit ergens macht verwerft
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 13:10   #38
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Zal nooit gebeuren, Turkije zal nooit toestaan dat het een onafhankelijke Koerdische staat als buurland krijgt. Al hoop ik dat het wel gebeurd, het zou misschien een einde betekenen van de onderdrukking van de Koerden in Turkije.

Ik ben principieel tegen de doodstraf, geen enkel mens heeft het recht om het leven van een ander te ontnemen. Dat Hoessein gestraft moest worden lijkt me nogal logisch, maar zolang een land doodstraffen en lijfstraffen goedkeurd, is het voor mij geen beschaafd land.

De datum van zijn terechtstelling lijkt misschien raar maar er is ook een mooie uitleg voor. Net vandaag is wordt het Offerfeest gevierd, dat feest zal voor velen nu voor altijd samen hangen met de terechtstelling van Hoessein, wat dus wil zeggen dat géén enkele Moslim deze datum ooit zal vergeten.
Waarschijnlijk was er ook druk vanuit de Westerse (vooral Amerikaanse) wereld om het zo snel mogelijk te doen. Als Hoessein alles mocht vertellen wat hij wist tijdens het proces omtrent de Koerden, dan zag het er benard uit voor enkele toppolitici in Amerika, niet in het minst vader Bush.
Altijd weer dat fabeltje van de amerikanen als bondgenoot van saddam.Ze hebben hem ooit terecht als het kleinste kwaad beschouwd,maar zijn vriendjes waren wel het frankrijk van mitterand en de ussr.Vader bush heeft in ieder de verdienste gehad door het instellen van een no-flyzone de koerden voor het hetzelfde lot te behoeden als de sjiieten.
Oud 30 december 2006, 13:16   #39
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(zie ook http://www.sipri.org/contents/armstr...nsfers%20iraq)
En met wie zijn financiële steun werden die volgens u betaald. En welke adviseurs liepen in die tijd in irak rond om alles fijn op puntjes te zetten. Dus het gaat er niet om wie vliegtuigen, tanks, wapens leverde, maar wel wie het mogelijk maakte.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 30 december 2006 om 13:17.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 13:18   #40
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Ik heb het al gezegd.
De rechters, politici, ... die iets te maken hebben met
de dood van Saddam zijn evengoed schuldig aan moord.
Ze zijn geen haar beter dan Saddam.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be