![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb hetzelfde aan de hand...maar ik heb geen interesse om als ik straks een zwaar accident krijg alles uit eigen zak te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar zoals eerder gezegd, dergelijke toestanden zijn vanaf nu verboden. En terecht ook. Wat gaan we anders nog krijgen, dat alle venten zich moeten laten castreren omdat de meeste verkrachtingen door venten worden gepleegd?
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Dat met die verzekeringen komt eigenlijk hier op neer, als vergelijk:
Een "sans papier" die naar ons land komt zou steevast eerst 5 jaar in de cel moeten omdat één van hen ooit wel eens een inbraak zal plegen.
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoop dat niemand de ongevallenstatistieken in twijfel trekt.
Vaststelling: jongeren en ouderen maken meer brokken. Standpunt jongeren : ik wil niet mee betalen voor de brokken van andere jongeren. Gevolg: iedereen moet dan meebetalen voor de brokken van de jongeren. Ik wil niet <==> de anderen moeten lijkt mij niet echt konsekwent. Ik ken het geval van een wat oudere ex-bankier, een waar gevaar op de weg, reed steeds in grote amerikaanse wagens met als argument dat hij zich daarin veiliger voelde. Na een aantal ongevallen wou geen verzekering hem nog. Hij heeft toen een deal gemaakt om er toch één te krijgen tegen normaal tarief, maar een aanzienlijk bedrag te deponeren waarvan de verzekering zijn aangerichte schade kon vergoeden. Hij heeft nooit de maatschappij willen noemen, waarschijnlijk mag zoiets niet. Dergelijke formule is ok niet haalbaar voor jan met de pet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heb 2 kinderen die elk op de leeftijd van 26 een eigen auto gekocht hebben met verzekering op eigen naam. Geen probleem. Ze konden wel aan de hand van een kopie van voorlopig rijbewijs en rijbewijs bewijzen reeds 8 jaar ongevalsvrij te rijden. Verzekering op naam van ouders maakt weinig tot geen verschil. Als jij de voornaamste bestuurder bent, ben jij het te verzekeren risico waarop de premie berekend wordt. Je kan natuurlijk vertellen dat je ouder de voornaamste gebruiker is. Dan moet je wel niet verwonderd zijn dat de verzekering zich terugtrekt bij een zwaar ongeval omdat je bedrieglijk een contract gesloten hebt. Een onderzoek van de maatschappij kan bv aan het licht brengen dat jij dagelijks met de wagen gaat werken. EN dan mag je zelf afdokken. Maar ik ken wel een pak van die jong gasten die een heel zware wagen luxewagen willen met alles er op en er aan (dus een groot risico voor de verzekering)maar dan klagen dat ze geen geld hebben om de (omnium-)verzekering te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() scenario:
Schrijf al uw kinderen (net als uw vrouw) in als "regelmatige" bestuurder van de gezinswagen van zodra ze een rijbewijs hebben. Dit op voorwaarde dat de gezinswagen over een gunstig tarief (bonus/malus) beschikt. Dit was geen meerkost voor mij. Als ze zelf een wagen kopen kunnen ze de bonus/malus van de gezinswagen overnemen, omdat ze er regelmatige bestuurder van waren. Dit is veel beterkoop dan een verzekering voor een starter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens diep in mijn geheugen zit zoiets dat als eenderwie geen verzekering kan krijgen voor zijn auto, hij een aanvraag kan doen bij ???, overkoepelend bla bla , die dan, voor de prijs van het dubbele van de gewone polis, een maatschappij aanduidt.
De overkoepelaar zorgt ervoor dat elke verzekeringsmaatschappij, volgens het marktaandeel, zijn rechtvaardig aantal hoog-risiko-pasiënten krijgt. Ik denk niet dat we de verzekeringsmaatschappijen mogen wantrouwen op dit vlak: ze moeten, uit de aard van het beestje, een evenwicht zoeken tussen nieuwe klanten (nieuw bloed), met het risiko dat er iemand aanvaard wordt waaraan ze hun broek scheuren. (of topik, toen ik mijn laatste nieuw blik kocht, even geleden, kreeg ik 50 prosent korting op het omnium-gedeelte, omdat ik in de gunstigste leeftijdskategorie zat. Ze hebben er dus winst op gemaakt. Want ongevalvrij ... bla bla ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Terecht. Ik heb op mijn 22ste mijn eerste auto laten verzekeren �* ongeveer 1200 euro. De twee daaropvolgende jaren ging daar steeds een flink stuk af. Op mijn 25ste betaald ik nog zo'n 700 euro. Toen heb ik een ongeval gehad (waarbij ik dik in fout was). Het jaar nadien betaalde ik ongeveer 1000 euro. Inmiddels ben ik weer een paar jaar ongevallenvrij en valt mijn premie best mee. Uiteraard is dit alles niet omnium.
Al dat gezever van 'ik kan mij niet laten verzekeren' of 'discriminatie' is slap gelul van asocialen. Als ze dan een ket doen, dan heeft die andere partij dikke pech. Niet hun probleem. Het is nochtans simpel: koppel nummerplaten aan gegevensbanken van de verzekeringen (als dat al niet gebeurd is). Geen verzekering, auto verbeurd, ook als er nog niks gebeurd is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik heb mij op mijn 18de ook gewoon kunnen laten verzekeren, was ongeveer een 1200€ per jaar BM 11, niet omnium...wil er iemand je niet verzekeren, naar een andere verzekering gaan dan...Argenta en Kbc zijn over het algemeen wel gemakkelijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik heb eigenlijk ook wel goede ervaringen met Ethias.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik heb nog eens een brief gehad dat ik een zeer goede chauffeur ben en dat mijn bonus malus nu -2 staat en zelfs bij een eventueel ongeval nooit meer omhoog kan gaan.
+ als cadeau een extra verzekering bij dood of zwaar letsel van 250'000€...zomaar gratis bij gekregen. En van de rechter kreeg ik onlangs alles samen geteld 760€ boete om 61 te rijden waar ik 50 mocht. Die rechter weet natuurlijk niet wat voor een goede chauffeur ik wel ben...snotwijf.
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor verzekeringen en vooral autoverzekeringen word iemand veroordeeld tot een hogere premie op basis van de leeftijd.
dit is in mijn ogen een regelrechte schending van het gelijkheidsprincipe waar onze politiekers zo prat op gaan. Ik vind dat iedereen van 0 moet beginnen, veroorzaak je een ongeval dan ben je een groter risico en zul je meer moeten betalen voor je verzekering. veroorzaak je er veel dan kan men je weigeren maar niet iedere jongere veroorzaakt een ongeval. en niet oudere is onbekwaam om te rijden. Wat men wel kan doen is een medische controle voor oudere bestuurders. maar in principe moet iedereen van 0 beginnen en veroordeeld worden naargelang zijn eigen fouten en niet jongeren veralgemenen en veroordelen tot het betalen van de maximum premie wetende dat een verzekering verplicht is |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Gelijksheidsprinciepes blahblah advocatenzever.
De statistieken liegen niet. Mathematisch moet het kloppen. Groter risico = meer betalen. Ik vind dat fair. En logisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goe zot gij. De verzekeringsmaatschappijen hebben zowel sosiologisch als ekonomisch gelijk dat ze de juiste statistische risiko's in rekening nemen; en daarin is inbegrepen dat je kortingen krijgt na effektief bewijs van veilig rijden en maturiteit. Niet vooraleer het bewijs er ligt. of topik: er mag gerust voor mij een medisch annekske gebouwd worden aan de technische kontrol. En wellicht zit ikzelf met mijn leeftijd daar dan wel aan te schuiven ... maar toch vind ik dit eigenlijk wel nodig. Liefst voor gans de EU gelijktijdig in te voeren natuurlijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat oudere mensen tragere reacties en slechtere ogen hebben zijn feiten en heeft niks met het gelijkheidsbeginsel te maken maar wel het verzekeren van de veiligheid van de persoon zelf in kwestie maar ook voor anderen. Ik vind dat verzekeringsmaatschappijen moeten kunnen bewijzen dat het individu een groter risico. in de rechtbank ben je ook niet schuldig totdat jij je onschuld kunt bewijzen maar ben je onschuldig totdat iemand anders jouw schuld kan bewijzen. Hetzelfde zou moeten gelden voor verzekeringen. ik vind persoonlijk dat er heel wat jongeren zijn die beter en veiliger rijden en vooral minder arrogant dan oudere automobilisten die hun rijbewijs zoals vroeger het geval was in het leger gehaald hebben of nog ergers het in de aldi kon kopen. En dat men snelheidsduivels aanpakt is ee ngoede zaak maar men zou ook beter de slakken eens aanpakken, mensen die angst hebben om te rijden zijn in mijn ogen een groter gevaar voor de verkeersveiligheid dan ene bestuurder die 20 per uur te snel rijd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist. Inderdaad. Jij vindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
of je moet eens leren onderhandelen en verschillende makelaars durven aanspreken. ikzelf rij reeds 10 jaar en heb maximaal 700 euro betaald voor een verzekeringspremie (welliswaar zonder met omnium rekening te houden want daar kan je zover in gaan als je wil). op heden rij ik met een betrekkelijk zware wagen, 125 kw, 14 fiscale pk en betaal voor deze wagen slechts 497 euro per jaar aan verzekering.
![]() |