Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2006, 19:27   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Gisteren en eergisteren waren er 45 000 jongeren uit 18 verschillende landen (waaronder een 200-tal Belgen) bijeen op het Sint-Pietersplein voor een internationale eucharistieviering en een audiëntie met de paus. En die waren allemaal dolenthousiast toen paus Benedictus XVI toekwam. Zo'n mensenmassa die spontaan "Benedetto" begint te scanderen is echt indrukwekkend.

Onze paus is inderdaad een goede paus!
Idd, hoeveel mensen sterven er per dag aan aids doordat hij ze opdraagt geen condooms te gebruiken? De kerk is zowat de rijkste instelling van deze aardkloot en wat doen ze met dat fortuin?

De paus is dus een moordenaar en een dikke egoist van een kapitalist.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 19:29   #22
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Ik ben christen en hoef geen paus.
Mattheus 23:9-10
"En gij zult op aarde niemand uw vader noemen, want één is uw Vader, Hij ,die in de hemelen is. Laat u ook geen leidslieden noemen, want één is uw Leidsman, de Christus."
Da's gezegd door de Hemzelf. Zo simpel is dat. Toch niet moeilijk?
Dit zou elke christen moeten doen.
Zodra onze vader zichzelf eens onder zijn kinderen durft laten zien zal ik dat doen. Zolang dat niet gebeurt is hij een verzinsel. Wat een vader zeg, dat 'em zijn allimentatiegeld maar eens begint te betalen en zijn verantwoordelijkheid opneemt. Zoveel armoede en verdriet hier.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 19:32   #23
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Je luisterd toch niet serieus naar een ''man'' in een jurk met een sinterklaas-mijter op zijn hoofd een toverstaf in de hand, latijnse toverspreuken ligt te brabbelen en allerlei onzin en flauwekul blijft uitkramen?
Oud 3 augustus 2006, 20:10   #24
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zodra onze vader zichzelf eens onder zijn kinderen durft laten zien zal ik dat doen. Zolang dat niet gebeurt is hij een verzinsel. Wat een vader zeg, dat 'em zijn allimentatiegeld maar eens begint te betalen en zijn verantwoordelijkheid opneemt. Zoveel armoede en verdriet hier.
Die armoede en verdriet komt er door ons zelf. Tenzij God van iedereen een soort machien maakt dat alles doet wat Hij zegt, zal het nog zo blijven ...
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 20:10   #25
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Je luisterd toch niet serieus naar een ''man'' in een jurk met een sinterklaas-mijter op zijn hoofd een toverstaf in de hand, latijnse toverspreuken ligt te brabbelen en allerlei onzin en flauwekul blijft uitkramen?
Precies.
Oud 3 augustus 2006, 20:28   #26
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Wie heeft er gezegd dat ik een paus wens ? Ik ben evangelisch Christen dus eigenlijk heb ik lak aan het leiderschap van de paus , toch respecteer ik hem voor zijn geloofskracht.
Da's nogal naïef, ik ben ook evangelisch christen en heb het een ander gelezen over dit instituut. En onderschat niet de macht ervan. Enfin ik ga hier geen polemiek over beginnen.
Zie The Vatican Billions by Avro Manhattan
http://www.cephasministry.com/cathol...illions_1.html

Ik heb niets tegen katholieken, mijn familie is het zelf, maar ben het beu zo'n uitspraken te moeten horen over 'een goede paus' . Indien het zo is zal hij niet te lang leven.Want dan zou hij eerst en vooral eens al die rijkdom moeten verdelen onder de armen. Want die zit nu onder machtige 'armen'.
Oud 3 augustus 2006, 20:54   #27
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, hoeveel mensen sterven er per dag aan aids doordat hij ze opdraagt geen condooms te gebruiken?
Geen idee. Veel zullen het er in ieder geval niet zijn, denk ik. In ieder geval heel veel minder dan het aantal mensen dat sterft aan AIDS omdat ze niet naar de paus luisteren door niet trouw blijven aan hun partner.

Citaat:
De kerk is zowat de rijkste instelling van deze aardkloot en wat doen ze met dat fortuin?
Christenen wereldwijd blijven inspireren om zich in te zetten voor hun medemensen.

Citaat:
Neen, de paus is vredelievend en zet zich iedere dag opnieuw in voor anderen.
Oud 3 augustus 2006, 20:57   #28
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als die man vraagt om aandacht te hebben voor armen en zwakken, om mensen in nood te helpen, om te werken aan een vredevolle samenleving, ... dan luister ik naar hem. Wat voor kleren hij draagt en welke taal hij spreekt, speelt daarbij geen rol.
Oud 3 augustus 2006, 21:00   #29
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die man vraagt om aandacht te hebben voor armen en zwakken, om mensen in nood te helpen, om te werken aan een vredevolle samenleving, ... dan luister ik naar hem. Wat voor kleren hij draagt en welke taal hij spreekt, speelt daarbij geen rol.
Het leven kan toch zo eenvoudig en zo mooi zijn
Oud 3 augustus 2006, 21:02   #30
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Zei de struisvogel.
Oud 3 augustus 2006, 21:06   #31
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Op de datum toen ik dit topic lanceerde, bestond er nog geen subforum "religies". Bovendien heeft de toenmalige paus tijdens zijn lange pausschap ontegensprekelijk zijn stempel gedrukt op de internationale politiek.
Mijn excuses, ik had de start-datum niet goed bekeken.
Oud 3 augustus 2006, 21:11   #32
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
"Zie, uw koning komt naar u toe, zachtmoedig en zittend op een ezel, op een veulen, het jong van een lastdier."
(Matteüs, 21,5)

Hier wijlen Paus Pus II ( ja, de auto is een Rolls Royce en ja, het is in een arm deel van de wereld... )

Bende huichelaars!
Oud 3 augustus 2006, 21:21   #33
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
"Zie, uw koning komt naar u toe, zachtmoedig en zittend op een ezel, op een veulen, het jong van een lastdier."
(Matteüs, 21,5)

<foto>

Hier wijlen Paus Pus II ( ja, de auto is een Rolls Royce en ja, het is in een arm deel van de wereld... )

Bende huichelaars!
Hoezo huichelaars? De bijbelvers die u citeert, verwijst naar Jezus Christus. De paus beweert helemaal net dat hij Jezus Christus is.

Waarom mag de paus niet in een auto (zelfs al is het een Rolls Royce) rondrijden? Wat is daar huichelachtig aan?
U heeft misschien graag dat de paus zijn auto verkoopt en het geld gebruikt om eten te kopen voor de armen. Maar dan hebben ze de volgende dag weer honger, en gebeurt er verder niets meer. Blijft de paus echter rondrijden, dan bereikt hij meer mensen. Mensen die zich door hem laten inspireren en zich blijvend inzetten om het lot van de armen trachten te verbeteren.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 3 augustus 2006 om 21:22.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 21:29   #34
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
.... en wat doen ze met dat fortuin?
Miljarden claims uitbetalen aan de tienduizenden slachtoffertjes van de goedgeiligmannen.
Oud 3 augustus 2006, 21:36   #35
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
U heeft misschien graag dat de paus zijn auto verkoopt en het geld gebruikt om eten te kopen voor de armen.
Ik denk dat dat psychiatrische inrichting een tikkeltje rijkerder is.
Oud 3 augustus 2006, 22:31   #36
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

eerste opmerking

de paus zelf bezit geen auto of enig ander vorm van rijkdom. Dit word hem terbeschikking gesteld als staatshoofd van de katholieke kerk en Vaticaanstad

tweede opmerking

er zijn zover dat ik weet maar 2 religieuse leiders die de wereld rondreizen voor vrede en armoede.
de paus en de dalai lama (die ook in luxe gezetelt is)

Maar van de moslim-leiders (ik weet ook dat die geen religieuse leider zoals een paus hebben) zie ik nooit een optreden of aktie voor vrede of hulp aan de armoedigen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 22:41   #37
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
eerste opmerking

de paus zelf bezit geen auto of enig ander vorm van rijkdom. Dit word hem terbeschikking gesteld als staatshoofd van de katholieke kerk en Vaticaanstad

tweede opmerking

er zijn zover dat ik weet maar 2 religieuse leiders die de wereld rondreizen voor vrede en armoede.
de paus en de dalai lama (die ook in luxe gezetelt is)

Maar van de moslim-leiders (ik weet ook dat die geen religieuse leider zoals een paus hebben) zie ik nooit een optreden of aktie voor vrede of hulp aan de armoedigen.
Tja...moslimlijders wat kan je daar van verwachten. Als je je daar mee moet vergelijken......

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 3 augustus 2006 om 22:43.
Oud 3 augustus 2006, 23:36   #38
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Idd, hoeveel mensen sterven er per dag aan aids doordat hij ze opdraagt geen condooms te gebruiken? De kerk is zowat de rijkste instelling van deze aardkloot en wat doen ze met dat fortuin?

Ik heb niets tegen de kerk an sich. Ik heb ook niet de neiging om mensen van hun geloof af te brengen die er wel in geloven, ik ben eerder blij voor hun want wat ik wel geloof, is dat het hun ten goede komt, meestal echter, en in het westen.
Want verdeer ook in dat rijtje:
- Hoeveel kinderen worden op die manier ongewenst verwekt/geäborteerd door slechte voorlichting ingegeven door de katholieke kerk en hebben zo al voordat hun leven begint een slechte start gemaakt en krijgen vaak niet wat hun toekomt (wegens tienerzwangerschappen/ geboren worden in arme gezinnen/wijken/... enzovoort?)
- Onafhankelijk van mijn oordeel over abortus (dat ik nog niet heb en wrs laat afhangen van de kenmerken van de situatie�* , hoeveel moeders sterven of lopen (blijvende) complicaties op door een slecht uitgevoerde abortus omdat het niet mag?
- Hoeveel kinderen worden hierdoor geboren waarvan ik niet zeg dat ze gedoemd zijn om ... maar toch wel dat ze niet echt de goede start of achtergrond krijgen waar ze recht op hebben.
Enfin, het lijkt mij veel eerder bij een instelling als de katholieke kerk te passen (en ook bij haar appreciatie van de waarde van het leven) dat ze zou prediken voor een zo stabiel mogelijk omgeving om nieuw leven hartelijk en geborgen in te kunnen ontvangen dan om zoveel mogelijk kinderen te verwekken, al dan niet per ongeluk, in welke omgeving dan ook.

(Ik denk hierbij vooral aan gebieden waar dit schering en inslag is als Afrika en Zuid-Amerika.)
Oud 3 augustus 2006, 23:43   #39
laurensje
Burgemeester

Standaard

Ik zie eigenlijk niet goed in waarom de paus zich moet uitspreken over condooms en abortus.Waarom is hij niet enkel de persoon die het "bemin uw naaste" principe uitdraagt?Waarom zegt hij niet enkel dat ge oprecht moet geloven en uw medemens moet helpen?
laurensje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 23:43   #40
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
dat verklaart het misschien ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be