![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De paus is dus een moordenaar en een dikke egoist van een kapitalist.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Je luisterd toch niet serieus naar een ''man'' in een jurk met een sinterklaas-mijter op zijn hoofd een toverstaf in de hand, latijnse toverspreuken ligt te brabbelen en allerlei onzin en flauwekul blijft uitkramen?
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zie The Vatican Billions by Avro Manhattan http://www.cephasministry.com/cathol...illions_1.html Ik heb niets tegen katholieken, mijn familie is het zelf, maar ben het beu zo'n uitspraken te moeten horen over 'een goede paus' . Indien het zo is zal hij niet te lang leven.Want dan zou hij eerst en vooral eens al die rijkdom moeten verdelen onder de armen. Want die zit nu onder machtige 'armen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen, de paus is vredelievend en zet zich iedere dag opnieuw in voor anderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als die man vraagt om aandacht te hebben voor armen en zwakken, om mensen in nood te helpen, om te werken aan een vredevolle samenleving, ... dan luister ik naar hem. Wat voor kleren hij draagt en welke taal hij spreekt, speelt daarbij geen rol.
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Zei de struisvogel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Mijn excuses, ik had de start-datum niet goed bekeken.
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(Matteüs, 21,5) ![]() Hier wijlen Paus Pus II ( ja, de auto is een Rolls Royce en ja, het is in een arm deel van de wereld... ) Bende huichelaars!
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom mag de paus niet in een auto (zelfs al is het een Rolls Royce) rondrijden? Wat is daar huichelachtig aan? U heeft misschien graag dat de paus zijn auto verkoopt en het geld gebruikt om eten te kopen voor de armen. Maar dan hebben ze de volgende dag weer honger, en gebeurt er verder niets meer. Blijft de paus echter rondrijden, dan bereikt hij meer mensen. Mensen die zich door hem laten inspireren en zich blijvend inzetten om het lot van de armen trachten te verbeteren.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 3 augustus 2006 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Miljarden claims uitbetalen aan de tienduizenden slachtoffertjes van de goedgeiligmannen.
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Ik denk dat dat psychiatrische inrichting een tikkeltje rijkerder is.
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() eerste opmerking
de paus zelf bezit geen auto of enig ander vorm van rijkdom. Dit word hem terbeschikking gesteld als staatshoofd van de katholieke kerk en Vaticaanstad tweede opmerking er zijn zover dat ik weet maar 2 religieuse leiders die de wereld rondreizen voor vrede en armoede. de paus en de dalai lama (die ook in luxe gezetelt is) Maar van de moslim-leiders (ik weet ook dat die geen religieuse leider zoals een paus hebben) zie ik nooit een optreden of aktie voor vrede of hulp aan de armoedigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Argusx43 : 3 augustus 2006 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Want verdeer ook in dat rijtje: - Hoeveel kinderen worden op die manier ongewenst verwekt/geäborteerd door slechte voorlichting ingegeven door de katholieke kerk en hebben zo al voordat hun leven begint een slechte start gemaakt en krijgen vaak niet wat hun toekomt (wegens tienerzwangerschappen/ geboren worden in arme gezinnen/wijken/... enzovoort?) - Onafhankelijk van mijn oordeel over abortus (dat ik nog niet heb en wrs laat afhangen van de kenmerken van de situatie�* , hoeveel moeders sterven of lopen (blijvende) complicaties op door een slecht uitgevoerde abortus omdat het niet mag? - Hoeveel kinderen worden hierdoor geboren waarvan ik niet zeg dat ze gedoemd zijn om ... maar toch wel dat ze niet echt de goede start of achtergrond krijgen waar ze recht op hebben. Enfin, het lijkt mij veel eerder bij een instelling als de katholieke kerk te passen (en ook bij haar appreciatie van de waarde van het leven) dat ze zou prediken voor een zo stabiel mogelijk omgeving om nieuw leven hartelijk en geborgen in te kunnen ontvangen dan om zoveel mogelijk kinderen te verwekken, al dan niet per ongeluk, in welke omgeving dan ook. ![]() (Ik denk hierbij vooral aan gebieden waar dit schering en inslag is als Afrika en Zuid-Amerika.)
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burgemeester
|
![]() Ik zie eigenlijk niet goed in waarom de paus zich moet uitspreken over condooms en abortus.Waarom is hij niet enkel de persoon die het "bemin uw naaste" principe uitdraagt?Waarom zegt hij niet enkel dat ge oprecht moet geloven en uw medemens moet helpen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |