Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2007, 17:03   #21
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

bij de vikingen was het anders hé.
die waren in de ban van odin's woede als het nodig was. die sloegen alles en iedereen plat. die hadden voor niemand schrik. niet voor de frankische koningen, niet voor de saksen, en niet voor de noordafrikanen.
ha, waar zijn de tijden gebleven.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 17:04   #22
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
haalt niks uit vrees ik.
moed en opoffering zijn geen actuele waarden meer in onze maatschappij.
egoisme en geld verdienen is het enige dat telt.
Ik vrees dat ik het daar mee eens ben. En ik vrees dat de multicul anderen ook aansteekt om hier hun fortuin van ons te komen rapen. Als geldwinnerij het enige is dat alle volkeren gemeen moeten hebben, vind ik dat intriest.
Oud 2 januari 2007, 17:06   #23
Boadicea

Standaard

Citaat:
bij de vikingen was het anders hé.
die waren in de ban van odin's woede als het nodig was. die sloegen alles en iedereen plat. die hadden voor niemand schrik. niet voor de frankische koningen, niet voor de saksen, en niet voor de noordafrikanen.
ha, waar zijn de tijden gebleven.
Juist, goede berzerkers hebben we terug nodig. Maar ik vrees dat de Europese man naar iets geëvolueerd is, dat ik eerder een postzegel noem. Kijk bv naar Frankrijk. Het land dat de grootste revolutie aller tijden gekend heeft en komaf gemaakt heeft met het Ancien Regime. Nu laten ze alles en iedereen maar over zich lopen en stoppen ze alle problemen samen in de banlieus. En Brussel volgt Parijs.
Oud 2 januari 2007, 17:32   #24
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

haha, die tijd komt nooit meer terug hoor.
in den biebob of hof ter loo lopen er soms nog wat wannebees rond maar verwacht daar maar niet te veel van.

romantiseer het maar, zoals ik. een schoon stuk cultureel erfgoed, maar ook niet meer dan dat.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 17:43   #25
Boadicea

Standaard

Citaat:
in den biebob of hof ter loo lopen er soms nog wat wannebees rond maar verwacht daar maar niet te veel van.

romantiseer het maar, zoals ik. een schoon stuk cultureel erfgoed, maar ook niet meer dan dat.
Bwa, ik kan alles relativeren, maar vermits de blunders uit het verleden zich blijven herhalen, vraag ik me af of we het verleden wel zo snel mogen afschrijven.
Oud 3 januari 2007, 07:39   #26
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er nogal zeker van dat je 3 groepen mensen overhebt hier...

* de echte bangeriken
* zij die wel zouden durven maar bang zijn voor de gevolgen als ze der eens ene nen toek zouden verkopen (slachtoffer wordt hier te gauw dader)
* zij die niet op hunne kop laten zitten

De laatste groep is volgens mij de kleinste...spijtig genoeg.

Uit eigen ervaring weet'k wel dat het meestal wel helpt eens goed van jezelf af te bijten. Je krijgt als het ware een vorm van 'respect' achteraf ofwel nog een grotere bende aan je deur.
Heb al vaak genoeg in situaties gestaan waar ik moet kiezen, pak slaag krijgen of gaan lopen. Misschien kom ik nog wel eens de verkeerde kerel/groep tegen, so be it, tot hier toe is dat nog nooit in mijn nadeel afgelopen als ik wel reageer.
Ik blijf evenwel van mening dat de mensen hier te bang en te egoistisch zijn om in te grijpen, zeker als het om anderen gaat.
Mijn mannelijke collega's vroeger bleken ook vaak zo'n angsthaasjes te zijn. En laat het nu maar heel raar klinken, de vrouwelijke collega's die echt wel in de minderheid waren, waren geen van alle dames om zonder handschoenen aan te pakken.

Ik pleit zeker niet voor de Jan zonder vrezen, maar het zou wel eens een signaal kunnen geven naar het krapuul onder ons, dat ook Belgen/Vlamingen/noem het gelijk je wilt voor mijn part, van zich af kunnen bijten.
(Waar is de Keltische mentaliteit toch naartoe !)
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 18:53   #27
Paul Schietekat
Vreemdeling

Paul Schietekat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Dat wil ik ook heel graag. Er zijn echter veel jongeren die zich niet aan die wetten willen houden. Er moet toch een oplossing gevonden worden voor dit probleem. Mischien is mijn voorstel te radicaal. Dan wil ik toch wel horen hoe dit probleem opgelost kan worden.
Hallo Turkse Nederlander,

Waarom vraagt u zich niet af waar die neiging tot roofovervallen vandaan komen? Moet geweld met geweld bekampen worden?

Mijns inziens lijkt de oorzaak van dit geweld gezocht te worden in de opvoeding van deze jongeren. Telkens wanneer er van die jongens opgepakt worden, gaan andere allochtonen hun verontwaardiging uiten en voelt men zich geviseerd.
Misschien zou men de maatschappelijke aanvaarding beter bewerkstelligen door hun agressieve jongeren openlijk op de vingers te tikken. Niemand is natuurlijk happig om z'n eigen kinderen op normen te wijzen, wanneer het eigenlijk al te laat is.

Er heerst volgens mij toch een serieus eergevoel bij die allochtone bevolking, doch lijkt dit zich naar de buitenwereld niet te weerspiegelen, tenzij men zich onrecht voelt aangedaan.

Misschien moet men dus niet van het slachtoffer en zijn garde een pak slaag krijgen maar van de eigen familie en vrienden. Kwestie van integratie vlotter te laten verlopen.
Voor de rest ben ik wel van oordeel dat elke vorm van criminaliteit op een degelijke manier zou moeten voorkomen worden, hetzij opgevolgd.
Ongeacht van welke oorsprong men is. Volgens art.11 van onze Belgische grondwet is iedere Belg gelijk voor de wet. Dat is een mes dat natuurlijk aan twee kanten snijdt.

"Nothing is more savage, than civilisation"
Paul Schietekat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 19:19   #28
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Veel 'Belgen' zijn inderdaad mietjes. (veel van degenen die ik ken toch)
Zulke magere en zwakke figuren worden zeer vaak het doelwit van pesterijen en dergelijke. Zowel van 'allochtonen' als 'autochtonen'..
Aangezien veel allochtonen gevechtssport doen en dergelijke voelen ze zich sterker (ZIJN ze ook sterker) en deze 'sportmannen' zijn vaak degenen die volgens mij naar de criminele kant neigen (niet degenen die geen gevechtssporten en zo doen), wegens een bepaalde mentaliteit die dat 'cool' maakt, en wegens de geringere kansen op de arbeidsmarkt en een gemiddeld grotere (kans) armoede dan autochtonen.
Als men die twee laatste factoren kan wegwerken, en via onderwijs en opvoeding op de een of andere manier een 'brave' mentaliteit weet te stimuleren, zal men veel kunnen oplossen.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 19:30   #29
Paul Schietekat
Vreemdeling

Paul Schietekat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Veel 'Belgen' zijn inderdaad mietjes. (veel van degenen die ik ken toch)
Zulke magere en zwakke figuren worden zeer vaak het doelwit van pesterijen en dergelijke. Zowel van 'allochtonen' als 'autochtonen'..
Aangezien veel allochtonen gevechtssport doen en dergelijke voelen ze zich sterker (ZIJN ze ook sterker) en deze 'sportmannen' zijn vaak degenen die volgens mij naar de criminele kant neigen (niet degenen die geen gevechtssporten en zo doen), wegens een bepaalde mentaliteit die dat 'cool' maakt, en wegens de geringere kansen op de arbeidsmarkt en een gemiddeld grotere (kans) armoede dan autochtonen.
Als men die twee laatste factoren kan wegwerken, en via onderwijs en opvoeding op de een of andere manier een 'brave' mentaliteit weet te stimuleren, zal men veel kunnen oplossen.
Als dat inderdaad de oplossing zou zijn, hoop ik dat u voor Mensen Integraal Samen (= MIS) zal stemmen.
Wij werken momenteel ons politiek programma uit op basis van de politieke duiding in het andere burgermanifest KLEURENBLIND.
Het is mijn overtuiging dat veel mensen, zowel autochtoen als allochtonen, zich hierin zullen kunnen vinden. Onze drijfveer is de strijd tegen discriminatie, racisme en separatisme.

"Nothing is more savage, than civilisation"
Paul Schietekat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 19:40   #30
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Schietekat Bekijk bericht
Als dat inderdaad de oplossing zou zijn, hoop ik dat u voor Mensen Integraal Samen (= MIS) zal stemmen.
Wij werken momenteel ons politiek programma uit op basis van de politieke duiding in het andere burgermanifest KLEURENBLIND.
Het is mijn overtuiging dat veel mensen, zowel autochtoen als allochtonen, zich hierin zullen kunnen vinden. Onze drijfveer is de strijd tegen discriminatie, racisme en separatisme.
Welke actie zal u ondernemen tegen het religieus racisme dat ingebakken zit in de geloofsleer van de islamitische landgenoten?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 20:56   #31
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Criminele bendes kiezen meestal slachtoffers uit waarvan ze weten dat ze geen wraak zullen nemen. Van allochtonen weten ze dat ze met familie en vrienden terug zullen komen en hun een pak slaag zullen geven. Daarom worden allochtonen vaak met rust gelaten. Als ze van een autochtoon ook zouden weten dat hij wraak zou nemen met zijn familie of vrienden of mischien een wapen zou dragen, dan zouden ze hem minder snel aanvallen. Daarom raad ik autochtonen aan om aan vechtsport te doen. Ook roep ik ze op hun vrienden en familie te helpen met knokken als dat nodig is.

Ik probeer een oplossing te bedenken voor de criminele roofovervallen. Eigenlijk zou de politie deze roofovervallers een pak slaag moeten geven maar dit is bij wet verboden. Deze roofovervallers komen vaak in luxe gevangenissen terecht. Dit vinden ze kennelijk niet zo erg. Het lijkt me daarom beter als de autochtone burgers wat meer initiatief nemen. Dat de autochtone burgers wat meer van zich afbijten. De autochtonen zouden hun angstgevoelens opzij moeten zetten en reageren als dat nodig. Ook al heeft dat tot gevolg dat je gewond kan raken. De roofovervallers zullen echter twee keer nadenken voor ze zoiets weer doen.

Wat vinden jullie van mijn advies?

Ik wens jullie trouwens allemaal een gelukkig nieuwjaar. Moge Nederland en Vlaanderen in 2007 harmonieuzer en welvarender zijn dan in 2006.

Lang leve Nederland en Vlaanderen.
goede raad noem ik dat.Vermits de wet, en de politie , niet in staat zijn om ons degelijk te beschermen, moeten we dat zelf doen.Eigenlijk is het niet dat de politie niet kan, of wil, zijn werk doen."Van hogerhand" worden ze daarin belet.
Een vechtsport beoefenen is een goede optie, maar ik raad éénieder aan tevens een boksijzer met zich mee te dragen.Dat stelt ook mensen met niet zo heel veel lichaamskracht in staat om zich zelf degelijk te verdedigen.Een flinke oplawaai op een aanvaller zijn neus, of gebit, en hij is buiten gevecht voor eventjes.Kan je de benen nemen, of hem verder afwerken, naar keuze.Is veel beter dan en mes,of pistool, waar er direkt zware gewonden en doden kunnen vallen, met alle problemen dat dat met zich meebrengt.
Verder zou er een steunfonds moeten opgericht worden, voor mensen die zich zelf verdedigt hebben tegen aanvallers, en daarvoor last hebben met de justitie.een steunfonds dat hen een degelijke avokaat bezorgt, en de media's verwittigt.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 11:05   #32
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Slecht. Allochtonen en autochtonen moeten zich gewoon gedragen en leven binnen de wetten van een land.
Niet-Westerse allochtonen schijnen daar zeer veel moeite mee te hebben, zeker als ze numeriek gaan overheersen.

Sweden: Politicians Call for Foreign Language Ban in Schools

From the desk of Fjordman on Wed, 2007-01-03 12:29
Two local Liberal Party politicians in Malmö, Sweden’s third largest city, want to ban the use of languages other than Swedish in school classrooms. Allan Widman, one of the politicians, said “In Malmö we have a very unique situation: we are close to the point where a majority of pupils have a foreign background, which is to say that either they or their parents come from a country outside Sweden,” Some schools in Malmö have as few as 5 percent ethnic Swedes in their classrooms.
The proposal to ban foreign languages in schools first emerged in the run up to the election campaign. According to Widman, there was little debate at the time. But now that the proposal is on the table opinion is divided. “When I first came up with it, I thought it was a rather obvious rule to have. But over the last 24 hours I have been surprised by how controversial it seems,” he said.
In 2005, all-Arabic preschool classes were introduced in Malmö. According to the school authorities it is easier for children to learn Swedish once they have learned the language of their parents.

Within a decade or two Malmö is likely to become the first Scandinavian city with a Muslim majority. The city is also the crime capital of Sweden. It has nine times as many reported robberies per capita as Copenhagen, Denmark. The victims are almost always indigenous Swedes. The wave of robberies the city of Malmö has witnessed during this past year is part of a “war against Swedes.” This is the explanation given by young robbers with immigrant background on why they are only robbing native Swedes. “When we are in the city and robbing, we are waging a war against the Swedes.”
Oud 5 januari 2007, 16:08   #33
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Niet-Westerse allochtonen schijnen daar zeer veel moeite mee te hebben, zeker als ze numeriek gaan overheersen.

Sweden: Politicians Call for Foreign Language Ban in Schools

From the desk of Fjordman on Wed, 2007-01-03 12:29
Two local Liberal Party politicians in Malmö, Sweden’s third largest city, want to ban the use of languages other than Swedish in school classrooms. Allan Widman, one of the politicians, said “In Malmö we have a very unique situation: we are close to the point where a majority of pupils have a foreign background, which is to say that either they or their parents come from a country outside Sweden,” Some schools in Malmö have as few as 5 percent ethnic Swedes in their classrooms.
The proposal to ban foreign languages in schools first emerged in the run up to the election campaign. According to Widman, there was little debate at the time. But now that the proposal is on the table opinion is divided. “When I first came up with it, I thought it was a rather obvious rule to have. But over the last 24 hours I have been surprised by how controversial it seems,” he said.
In 2005, all-Arabic preschool classes were introduced in Malmö. According to the school authorities it is easier for children to learn Swedish once they have learned the language of their parents.

Within a decade or two Malmö is likely to become the first Scandinavian city with a Muslim majority. The city is also the crime capital of Sweden. It has nine times as many reported robberies per capita as Copenhagen, Denmark. The victims are almost always indigenous Swedes. The wave of robberies the city of Malmö has witnessed during this past year is part of a “war against Swedes.” This is the explanation given by young robbers with immigrant background on why they are only robbing native Swedes. “When we are in the city and robbing, we are waging a war against the Swedes.”
Ik heb zelfs ergens gehoord dat "niet westerse allochtonen" zich ook ongeslachtelijk razendsnel voortplanten Online! Echt griezelig zoals zij overal om ons heen woekeren. Ook zijn er die 's nachts vleugels krijgen en dan luidkeels verzen uit de Koran afratelend rond de huizen en kerken van de westerse mensen vliegen. Ze komen dan samen op afgelegen plaatsen in donkere bossen en zo, en maken daar een grote pot soep van babies die ze gestolen hebben uit vlaamse wiegjes. Daarna komen hun gesluierde vrouwen rond de ketel een buikdans uitvoeren en zo'n avond eindigt meestal met een mensenoffer, waarna de hele kliek voor de dageraad terugvliegt naar de moskee.

(zonder bron, maar echt waar hoor, ik zweer het!)
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 16:30   #34
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de reden waarom autochtonen dat niet doen is omdat het geboren mietjes zijn.
Nee, omdat autochtonen zich aan de wet houden. En de strijders voor multicul hierop toezien met hun centrum van de "jef" dat zeker hun "troetelkinderen" geen haar in de weg wordt gelegd. Kunt dat centrum beschouwen als een soort "gaia" maar dan voor een ander soort d.....! Dus beschuldig mensen die zich aan de wet willen houden niet van "mietje" te zijn. Of is dit een bekendmaking van uw geaardheid, allez succes dan.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 16:39   #35
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik raad éénieder aan tevens een boksijzer met zich mee te dragen.
Zoiets ?

http://www.kapaza.be/detail/3771674/...n_messing.html
Oud 5 januari 2007, 17:27   #36
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik heb zelfs ergens gehoord dat "niet westerse allochtonen" zich ook ongeslachtelijk razendsnel voortplanten Online! Echt griezelig zoals zij overal om ons heen woekeren. Ook zijn er die 's nachts vleugels krijgen en dan luidkeels verzen uit de Koran afratelend rond de huizen en kerken van de westerse mensen vliegen. Ze komen dan samen op afgelegen plaatsen in donkere bossen en zo, en maken daar een grote pot soep van babies die ze gestolen hebben uit vlaamse wiegjes. Daarna komen hun gesluierde vrouwen rond de ketel een buikdans uitvoeren en zo'n avond eindigt meestal met een mensenoffer, waarna de hele kliek voor de dageraad terugvliegt naar de moskee.

(zonder bron, maar echt waar hoor, ik zweer het!)
Kun je d'r niet tegen als vermeld wordt dat uw verrijkenden, waar ze zich ook ter wereld nestelen, verantwoordelijk zijn voor een pak barbaarse criminaliteit (geïnspireerd op de ideeën van hun terroristenprofeet Mo) ?
Past het niet voor het progressieve fabeltje over de multiculturele verrijking ?
Oud 5 januari 2007, 17:41   #37
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Kun je d'r niet tegen als vermeld wordt dat uw verrijkenden, waar ze zich ook ter wereld nestelen, verantwoordelijk zijn voor een pak barbaarse criminaliteit (geïnspireerd op de ideeën van hun terroristenprofeet Mo) ?
Past het niet voor het progressieve fabeltje over de multiculturele verrijking ?
Hoe, geloof je me soms niet? Probeert een mens zich eens in te leven in de fascinerende, spannende en duistere ideeënwereld van zijn xenofobe medemens, is het weer niet goed.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 18:05   #38
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Hoe, geloof je me soms niet? Probeert een mens zich eens in te leven in de fascinerende, spannende en duistere ideeënwereld van zijn xenofobe medemens, is het weer niet goed.

Om je in te leven in de fascinerende, spannende en duistere ideeënwereld van de xenofobe medemens volstaat het Doki dat je eens een bezoekje brengt aan de plegers van halal-criminaliteit. Die overbevolken niet alleen onze gevangenissen, maar ook die van andere Europese landen. Bad news voor de (s)linkse jongens die hun verrijkingsverhaal niet langer verkocht krijgen, maar wel de realiteit.
Oud 5 januari 2007, 20:57   #39
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
wat verwacht je van de doorsnee vlaamse gebrilde nerd met het postuur van een kapstok, dat die zichzelf kan verdedigen?
nee, die heeft een grote sterke politie-agent nodig waar hij achter kan kruipen.
Ik niet.En ik weeg nog geen 70 kilo.Ik sla terug.Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik ook al wel slaag gekregen heb .Kaaksbeen gebroken , neus gebroken, ettelijke gaten in mijn hoofd die dichtgenaaid moesten worden, voorste tanden in de vernieling... Over builen, blutsen, bloedneuzen, en blauwe ogen spreek ik niet.In verschillende "ontmoetingen" uiteraard, en niet enkel met allochtonen.En eerlijk gezegd, ik zoek NOOIT last met de mensen.En beschouw me zelf niet als een vechtersbaas.Maar u altijd laten doen is eigenlijk nog veel erger als een paar blutsen, voor mij in elk geval.Psychisch.Wat riskeert ge eigenlijk met terugslaan?Dat ge wint, en opeens een hogere dunk van uzelf hebt, en wat meer zelfvertrouwen? Is het daarvan waar jullie (voor de angstigen onder jullie) schrik voor hebben?
Oud 5 januari 2007, 21:02   #40
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

gij wilt ook niet dat zulke tijden terug komen.Als ge u bezig hoort, zijn alle Europeanen angsthazen en lafbekken.Maar dat klopt langs geen kanten.In uw vriendenkring mischien, als ge vrienden hebt tenminste.Maar ge moet uw triestig geval niet zo veralgemenen, en uw perverse wensen niet voor werkelijkheid nemen, en de andere mensen proberen inlepelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be