Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2007, 15:42   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben er zelf ook van overtuigd dat het een bepaalde cyclus is.

MISSCHIEN, maar dan heel misschien kan het zijn dat de mens daar nu wel een extra handje aan meewerkt. So be it.

Op National Geographic loopt momenteel een documentaire daarover. Eén van de geïnterviewden is de Afrikaanse mevrouw die omwille van haar bomenproject een tijd geleden een Nobelprijs mocht ontvangen.

Volgens haar veroorzaakt elke mens in zijn ganse leven het equivalent aan CO2 wat 10 bomen kunnen zuiveren.

Gezien de massale boskap waardoor de longen van de aarde weldegelijk worden aangetast, vind ik dat iedereen - in navolging van die mevrouw - ergens minstens 10 bomen zou moeten aanplanten.

De vraag is dan natuurlijk: w�*�*r kunnen we dat doen?

Er bestaat toch zoiets als een bermdecreet? Waarom kan men op die kilometerslange bermen geen bomen zetten? Er moet toch nog wat plaats zijn op niet-gecultiveerde gronden waar men bomen kan laten groeien?

En verder: een zeer behoudsgezind gebruik van energie.

NB. ik zet ondertussen mijn TV wel af, maar hoe krijg ik mijn CD/Tuner ding uit zonder me dagelijkse in bochten te moeten wringen om die pries uit te trekken? Weet iemand dat?

Ik gebruik ook spaarlamp (1) om ' s avonds TV te kijken.
Raar genoeg flikkert die als ik de schakelaar (staande lamp) uitdraai en stopt die ook enkel als ik de pries uittrek? Iemand met verstand van ellekentriek om me dat uit te leggen?

Heb ook maar pieteklein tuuteke, zet enkel chauffage aan in bewoonde kamers (geen badkamer: plaatselijke verwarming op het moment dat je er moet zijn, geen gang, geen slaapkamers).

Wie doet beter?
Het is vooral grappig dat die groene mensen in de lijn van vervuiling en milieubewustzijn en klimaatverandering ijveren voor organisch voedsel en het verbieden van additieven, iets waarvoor men danig wat bos zal moeten kappen.
Oud 2 januari 2007, 15:44   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ben ik verantwoordelijk voor mensen die acht uur aan een stuk in de zon gaan liggen, drie weken lang?
Geloof mij vrij dat dit niet enkel mensen zijn die 8 uur in de zon gaan liggen hoor,nee we zijn idd. de aarden naar de knoppe aan het doen,en we moeten iets ondernemen,en liefst zo snel mogenlijk
Oud 2 januari 2007, 15:47   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Geloof mij vrij dat dit niet enkel mensen zijn die 8 uur in de zon gaan liggen hoor,nee we zijn idd. de aarden naar de knoppe aan het doen,en we moeten iets ondernemen,en liefst zo snel mogenlijk
Daar hebben we al iets tegen gedaan, rond 2100 zijn we volledig van de problemen verlost. Soms gebeuren er eens foutjes, dat is maar menselijk hoor.
Oud 2 januari 2007, 17:21   #24
cor
Minister

Standaard

Citaat:
En verder: een zeer behoudsgezind gebruik van energie.

NB. ik zet ondertussen mijn TV wel af, maar hoe krijg ik mijn CD/Tuner ding uit zonder me dagelijkse in bochten te moeten wringen om die pries uit te trekken? Weet iemand dat?
Ik heb een tijd geleden eens rondgekeken in huis, wat allemaal elektriciteit staat te verbruiken voor niks. Als ge dat nutteloze verbruik meet, kunt ge berekenen wat dat kost.
We hebben elektrisch verstelbare bedveringen. De 2 trafo’s staan heel de dag onder spanning. Verbruik: 2x 150mA (milli-ampère), samen 300 mA.
2 klokradio’s: 26 mA.
Video: 56 mA.
TV uitgeschakeld: 8 mA (in slaapstand 29 mA).
Oudere TV (dochter): 30 mA.
Video dochter: 56 mA.
Versterker + cd-speler + cassettespeler dochter: 113 mA.
Versterker + tuner + cd-speler + subwoofer: 144 mA.
Kruimeldief: 227 mA.
enz.
Samen: 960 mA.

Verbruik: 960mA x 230V = 220800mW = 220,8W.
Wat kost dit?
1h -> 220,8 Wh (watt-uur)
24h -> 5299,2 Wh
365d -> 1934208 Wh = 1934,208 kWh
�* 0,1511eur/kWh = 292,26 eur per jaar.

Nog niet meegerekend: oplaadbare zaklamp, pc met scanner, printer, 2 lcd-schermen, hallogeenbureaulamp, telenet-modems(!!), enz. Samen is dat nog aardig wat!

Ik heb direct een aantal maatregelen genomen.
- Boven het bed een minischakelaartje waarmee de trafo’s alleen ’s avonds worden aangezet.
- Kruimeldief en 1 klokradio worden geband.
- Schakelaar waarmee de ganse audio-installatie ’s avonds en als we weg zijn wordt afgezet. Hiervoor kunt ge eventueel zo’n stekkerblok met schakelaar gebruiken.
- TV ’s avonds en grootste deel van de dag af (met tussengemonteerde schakelaar). Wel nakijken dat ge dan de instelling van de posten niet kwijtspeelt. Om die reden doe ik dit niet bij de video.
- Ook bij de pc kunt ge een stekkerblok met schakelaar installeren. Wel oppassen want hier zijn meerdere toestellen met een transfo aanwezig. Als ge die allemaal op hetzelfde ogenblik inschakelt kunt ge een inductieve piek genereren die minder goed is voor uw pc (vorig jaar heb ik de voeding van de pc zo opgeblazen). Best dus een beetje verdelen.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 17:24   #25
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Ik gebruik ook spaarlamp (1) om ' s avonds TV te kijken.
Raar genoeg flikkert die als ik de schakelaar (staande lamp) uitdraai en stopt die ook enkel als ik de pries uittrek? Iemand met verstand van ellekentriek om me dat uit te leggen?
Bedoelt ge dat de lamp blijft flikkeren als ge de schakelaar van de staande lamp afzet, tot ge het stopcontact uittrekt?
Indien ja, als ge het stopcontact insteekt, ziet ge dan iets aan de lamp als de schakelaar nog afstaat?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be