Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2003, 11:45   #21
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand

Maar Lucien, aangezien al de partijen gelijk zijn in Uw ogen, waarom steekt ge nog Uw tijd in het LA? ze zijn toch allen gelijk. En U als eenling zal het partijroer niet omgooien. Dus.... terug verloren moeite. U begrijpt toch wel dat U zich met deze theorie in een zelfgemaakt cordon sanitair plaatst. Niemand kan met Uw uitspraak nog in zee gaan.
Dus het Blok heeft een goeie beslissing genomen met U aan de deur te zetten.
U kan met niemand samenwerken.
Maar fernand toch, ik steek al lang geen tijd meer in het LA ! Sinds ik weet (direct na de verkiezingen) dat het toch maar een zoveelste valsstrik is (opgezet spel) van het Blok... Vuile partijpolitiek waar naïeve idioten elkaar uitschelden voor rotte vis, terwijl de beroepsprofiteurs met elkaar klinken in poepsjiele restaurants...
Wie kan ze ongelijk geven?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 12:17   #22
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Maar Lucien, aangezien al de partijen gelijk zijn in Uw ogen, waarom steekt ge nog Uw tijd in het LA? ze zijn toch allen gelijk. En U als eenling zal het partijroer niet omgooien. Dus.... terug verloren moeite. U begrijpt toch wel dat U zich met deze theorie in een zelfgemaakt cordon sanitair plaatst. Niemand kan met Uw uitspraak nog in zee gaan.
Maar fernand toch, ik steek al lang geen tijd meer in het LA ! Sinds ik weet (direct na de verkiezingen) dat het toch maar een zoveelste valsstrik is (opgezet spel) van het Blok... Vuile partijpolitiek waar naïeve idioten elkaar uitschelden voor rotte vis, terwijl de beroepsprofiteurs met elkaar klinken in poepsjiele restaurants...
Wie kan ze ongelijk geven?
Dat uitschelden ????
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 12:21   #23
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Maar Lucienke toch,

Zo gefrustreerd omdat je geen zeteltje behaald hebt?
Want dan is het natuurlijk gemakkelijk om eens lekker na te trappen, hé!
Ben eens curieus wat je gaat doen, wanneer je hetzelfde overkomt met je "Brugge Veilig & Leefbaar"...

In ieder geval, we zijn nog steeds goed bezig, wat jij ook mag denken.

En wat het Blok betreft: We hebben met het Blok niks te maken.
We willen enkel consequent afstappen van het Cordon.
Maar ja, voor Politiek-Correcte vastgeroesten is dat natuurlijk een brug te ver!
Stel je voor: Een partij die zich NIET bezig houdt met zelfverrijking: SCHANDE!

Zo kennen we hem weer sé!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 12:31   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
schaf de stemplicht af en voer het stemrecht in ! We zullen dan snel zien hoe dom de kiezers zijn en hoe weinig overtuigd ze zijn... dan zijn ze zelfs van de proteststemmen af

Precies dat laatste belet het Blok een duidelijke stelling in te nemen. M.a.w.: principes en rechtlijnigheid moeten wijken voor opportunisme en eigenbelang. Zoals bij de andere partijen...
Het Vlaams Blok heeft niets anders dan rechtlijnige en duidelijke stellingen geen geleuter en gelul, recht voor de raap. Vooral niets gratis... maar geef gewoon waar de Vlamingen recht op hebben !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 12:49   #25
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
[In ieder geval, we zijn nog steeds goed bezig, wat jij ook mag denken.
Maar Lucien is toch ook goed bezig?
Oud 8 december 2003, 13:49   #26
Minister-President

Standaard

Citaat:

Maar Lucienke toch,

Zo gefrustreerd omdat je geen zeteltje behaald hebt?
Want dan is het natuurlijk gemakkelijk om eens lekker na te trappen, hé!
Ben eens curieus wat je gaat doen, wanneer je hetzelfde overkomt met je "Brugge Veilig & Leefbaar"...

In ieder geval, we zijn nog steeds goed bezig, wat jij ook mag denken.

En wat het Blok betreft: We hebben met het Blok niks te maken.
We willen enkel consequent afstappen van het Cordon.
Maar ja, voor Politiek-Correcte vastgeroesten is dat natuurlijk een brug te ver!
Stel je voor: Een partij die zich NIET bezig houdt met zelfverrijking: SCHANDE!
1- Ik heb geen zeteltje nodig, ik ben trouwens nog gemeenteraadslid tot eind 2006.
2-Ik begrijp echt uw naïeviteit niet. Waarom denk je dat Beysen nog steeds geen knopen heeft doorgehakt, en de zaak voor zich uitschuift...
Ward wordt nu geconfronteerd met het terugkrabbelen op de belofte van Vanhecke (2° pl. Europees parlement) ! Sinds de partij is leeggelopen blijkt de prijs te hoog te zijn ! Ga maar wandelen in de Seefhoek vanavond, en vraag het eens op de man af...
[/b]
Oud 8 december 2003, 14:29   #27
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
1- Ik heb geen zeteltje nodig, ik ben trouwens nog gemeenteraadslid tot eind 2006.
2-Ik begrijp echt uw naïeviteit niet. Waarom denk je dat Beysen nog steeds geen knopen heeft doorgehakt, en de zaak voor zich uitschuift...
Ward wordt nu geconfronteerd met het terugkrabbelen op de belofte van Vanhecke (2° pl. Europees parlement) ! Sinds de partij is leeggelopen blijkt de prijs te hoog te zijn ! Ga maar wandelen in de Seefhoek vanavond, en vraag het eens op de man af...
[/b]
Lucienke,

Heb je nu hard moeten zuigen aan uw duimke om die bewering van PDR te kunnen naäpen?
Afspraken met het Blok omtrent kieslijsten ZIJN ER NIET!
Hoe kun je nu afspraken maken om op een andere lijst te staan, wanneer je partijvoorzitter van je eigen partij bent?
Wanneer je dat zou doen, dan graaf je toch je eigen politieke graf, of is dat voor U nu net te moeilijk om te begrijpen?
Ben jij toevallig niet onder de VB-vlag verkozen in Brugge?

By the way, de wandeling is DONDERDAG.

Trouwens, ik heb het hem al op de man af gevraagd!
Letterlijk antwoord: "Daar zal een ledencongres over moeten beslissen."

Oud 8 december 2003, 17:20   #28
Minister-President

Standaard

Citaat:
Lucienke,

Heb je nu hard moeten zuigen aan uw duimke om die bewering van PDR te kunnen naäpen?
Afspraken met het Blok omtrent kieslijsten ZIJN ER NIET!
Hoe kun je nu afspraken maken om op een andere lijst te staan, wanneer je partijvoorzitter van je eigen partij bent?Wanneer je dat zou doen, dan graaf je toch je eigen politieke graf, of is dat voor U nu net te moeilijk om te begrijpen?
Ben jij toevallig niet onder de VB-vlag verkozen in Brugge?

By the way, de wandeling is DONDERDAG.

Trouwens, ik heb het hem al op de man af gevraagd!
Letterlijk antwoord: "Daar zal een ledencongres over moeten beslissen."
Niet zo zurig doen, dat is echt voor niets nodig.
Geen afspraken maken ? Waarom zou dat niet kunnen, dat moet je me toch eens uitleggen. Weinigen hadden verwacht dat het LA zo slecht zou scoren, zeker het Blok niet... Maar goed, maakt echt niets uit.
Een goeie raad: geloof geen enkele politieker die leeft van het hemelse manna...
Oud 8 december 2003, 17:42   #29
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een heel belangrijk en onloochenbaar fenomeen is echter het volgende. Door hun grote deelname aan de verkiezingen in de staat New York hebben de Joden daar een veel grotere inbreng dan hun percentage binnen de bevolking zou doen vermoeden. Aangezien nu bij de presidentsverkiezingen de uitslag in New York soms van beslissende betekenis is, is de invloed van de Joden, vooral op de politiek tegenover Israël van groot belang. Bij opkomstplicht zouden de kandidaten zich veel minder verplicht voelen om rekening te houden met die inbreng, omdat die, tegenover de rest van de bevolking drastisch gereduceerd zou zijn. Je zou nu kunnen zeggen: de afwezigen hebben ongelijk, maar die afwezigen weten dat niet en overigens trekken zij zich van de buitenlandse politiek van de VS niets aan. De gevolgen laten zich echter gevoelen op wereldvlak.
Hier heb ik toch een opmerking over. Als de mensen die niet gaan stemmen zich niets aantrekken van de buitenlandse politiek dan is dit toch juist een argument voor stemrecht en tegen stemplicht, immers moesten zij wel gaan stemmen dan zouden zijn invloed hebben op een beslissing waar zij zich eigenlijk niets van aantrekken!! Rare opmerking vind ik dat van Vermeersch.

Bovendien weten de afwezigen wel dat ze ongelijk hebben, iedereen die niet gaat stemmen doet dat bewust, al dan niet gedwongen. Iedereen weet dat er verkiezingen zijn, als je dat niet weet ben je al zodanig vervreemd dat je waarschijnlijk ook onmogelijk bewust zal kunnen stemmen.

HEt enige goede argument pro opkomstplicht is mijn inziens dat iedereen verzekerd is dat ze niet gedwongen kunnen worden om niet te gaan stemmen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 18:46   #30
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
HEt enige goede argument pro opkomstplicht is mijn inziens dat iedereen verzekerd is dat ze niet gedwongen kunnen worden om niet te gaan stemmen.
Daar ben ik het mee eens.
Oud 8 december 2003, 19:06   #31
Vanman
Vreemdeling

Standaard

Vrijheid blijheid, waarom iemand verplichten? Als je niet wilt moet je het recht hebben niet te gaan stemmen.
Beter een plicht dan geen recht is nogal een belachelijk argument, dan kun je evengoed alle rechten in verplichtingen ombuigen hé.[/quote]
Oud 8 december 2003, 23:31   #32
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Met opkomstplicht is er nog steeds geen plicht om te stemmen, he, alleen maar om op een mooie zondag uit je bed te komen, en onderweg van de bakker naar huis, of omgekeerd, even te passeren bij je oude school, om een stemformulier aan te nemen, in een kotteke te gaan staan, en dat blad dan in een grote bus te gooien, of ongeveer hetzelfde, maar met een disketteje en een computer, ook in een kotteke, als het al electronisch is geregeld.
Omdat dat nogal zinloos lijkt, zijn de meeste mensen wel zo slim om eens -kort- na te denken aan wie ze hun stem zullen geven. Zinloos is het dus niet.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 23:39   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Met opkomstplicht is er nog steeds geen plicht om te stemmen, he, alleen maar om op een mooie zondag uit je bed te komen, en onderweg van de bakker naar huis, of omgekeerd, even te passeren bij je oude school, om een stemformulier aan te nemen, in een kotteke te gaan staan, en dat blad dan in een grote bus te gooien, of ongeveer hetzelfde, maar met een disketteje en een computer, ook in een kotteke, als het al electronisch is geregeld.
Omdat dat nogal zinloos lijkt, zijn de meeste mensen wel zo slim om eens -kort- na te denken aan wie ze hun stem zullen geven. Zinloos is het dus niet.
Probeer maar eens niet 'op te komen'.
Al eens geprobeerd om 'op te komen' en niet het stemhok in te gaan?
Waarom zou je daar in moeten als je toch al bent 'opgekomen'?

Vreemdelingen zullen dus niet eens moeten 'opkomen' als ze dat niet wensen. Wij wel.
Mooi soort rechtsgelijkheid als je het mij vraagt.
Oud 8 december 2003, 23:41   #34
groentje
Minister-President

Standaard

Tja, dat is inderdaad een -klein- verplichtinkje. Belasting betalen ook, maar daar hoor ik heel wat minder mensen over klagen, als daar wordt opgetreden tegen mensen die dat niet doen.

En die verplichting mag er voor mij ook voor die vreemdelingen komen, maar dat is een ander onderwerp, dat reeds elders staat.
Oud 8 december 2003, 23:52   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, dat is inderdaad een -klein- verplichtinkje. Belasting betalen ook, maar daar hoor ik heel wat minder mensen over klagen, als daar wordt opgetreden tegen mensen die dat niet doen.

En die verplichting mag er voor mij ook voor die vreemdelingen komen, maar dat is een ander onderwerp, dat reeds elders staat.
Waar het staat maakt mij niet uit.
HIER geef jij toe dat wij 'een klein' verplichtingkje hebben dat NIET zal afgeschaft worden. Net zomin als er een 'klein verplichtingkje' zal komen voor vreemdelingen.
Rechtsonglijkheid dus!
Of nog beter gezegd: meer recht voor de ene als de andere.
Of NOG beter gezegd: PLICHT voor de ene en recht voor de andere.

Het had een andersom moeten zijn!
Het kot was te klein voor de democraten die hun keel schor roepen dat iedereen gelijk moet en zal zijn.
Oud 9 december 2003, 02:19   #36
groentje
Minister-President

Standaard

Volledig mee eens, Knuppel, vandaar ook, dat ik voorstander ben, van opkomstplicht, OOK voor vreemdelingen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
Oud 9 december 2003, 09:05   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens, Knuppel, vandaar ook, dat ik voorstander ben, van opkomstplicht, OOK voor vreemdelingen.
Tja, Groenen zijn nu eenmaal op meer dan één vlak buitenbeentjes in Europa.
Vrijheid van vrijen,
vrijheid van drugsgebruik,
vrijheid voor alles en nog wat
maar géén vrijheid om te stemmen.
Oud 9 december 2003, 09:11   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terloops,

Wedden dat het nooit zal aangedurfd worden dit de vreemdelingen te verplichten? Ook al is dat veler excuus om dit voorrecht voor vreemdelingen te verdoezelen.

Net zomin als het zal aangedurfd worden de Belgen te ONTplichten.

Wat zou daar toch maar de reden voor kunnen zijn?
Oud 9 december 2003, 10:35   #39
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Terloops,

Wedden dat het nooit zal aangedurfd worden dit de vreemdelingen te verplichten? Ook al is dat veler excuus om dit voorrecht voor vreemdelingen te verdoezelen.

Net zomin als het zal aangedurfd worden de Belgen te ONTplichten.

Wat zou daar toch maar de reden voor kunnen zijn?
Partijfinanciering!

Men krijgt een vast deel plus EEN BEDRAG PER KIEZER.

Dat laatste is natuurlijk het belangrijkste argument voor een opkomstplicht, vooral als je zo verzuild en geldverslindend bent als de SPA!

Oud 9 december 2003, 13:21   #40
groentje
Minister-President

Standaard

Knuppel, ik wijk hier een beetje af van de partijlijn, met mijn pleidooi voor opkomstplicht. Agalev, excuseer: Groen! is officieel voor stemrecht.
Maar ja, vrijheid, blijheid, met een minimum aan verplichtingen. En dit mag blijvend verplicht worden. En logischerwijs, ook voor vreemdelingen.

Partijfinanciering wordt betaald, aan de hand van het aantal zetels, met enkele 'verfijningen'. Ze zouden dit gemakkelijk kunnen oplossen, door niet per stem, maar percentagegewijs de pot te verdelen. Het is eenvoudig te omzeilen, Rudy.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be