Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2007, 14:06   #21
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zou niet durven beweren dat ze daar geen behoefte aan hebben.

Zeker wat yoga betreft zou ik veeleer zeggen dat 'alle beetjes helpen'.

En - nog eens terzijde - als een 'arme' u komt vertellen dat u eigenlijk geen behoefte heeft aan een PC met internet-aansluiting, een GSM, een 4X4-terreinwagen, een schotelantenne, champagne op Oudejaarsavond en/of een zondags kostuum, wat antwoordt u dan?
Mja, ik begrijp de anderen hun argument wel.
Beter eerst basisbehoeften vervullen voor iedereen dan een groepje selecteren om hen een paleis te steken.
Het enige argument is een ethisch: geen onderscheid maken tussen mensen, everyone is equal zonder de 'but' erachter ...

Ik moet anderzijds wel zeggen dat onderwijs wel een heel mooi begin is. zeker als het heel veel verschillende dimensies belicht, zoals ook seksuele voorlichting / aidspreventie.Hoewel ik niet zeker weet hoe effectief het is als je mensen enkel maar van 12 tot 13 onderwijs geeft en daarna niet meer (of begrijp ik het verkeerd?)... hoewel iets wel beter dan niets is natuurlijk.

Edit: Watervoorzieningen aanleggen in enkele dorpen zou haar ook wel media-aandacht hebben gegeven, al was die dan een stuk minder ambivalent.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 januari 2007 om 14:11.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 14:19   #22
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Feit is dat iedereen met zijn geld doet wat hij wil. Het doet er niet toe of het Ophra is of gelijk welke andere rijkaard. We kunnen hier nu van alle rijke bekende mensen een draad starten over wat ze doen met hun vele geld. Wat voor zin heeft dat nu?
Dat heeft geen zin, maar de TS liet uitschijnen dat het belachelijk was om het goede werk dat Oprah verrichtte te bekritiseren. Ik vond die kritiek echter terecht.
Het doet er wel toe of het Oprah is of iemand anders, aangezien zij wel elke dag op tv komt. Zulke verantwoordelijkheden kan je niet ontlopen.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 17:57   #23
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

We kunnen iedereen onderwijs geven, of de helft onderwijs en een beauty salon. Moeilijke keuze...
Oud 3 januari 2007, 03:03   #24
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

het is natuurlijk wel zo dat een beauty salon een doel in de opvoeding kan vervullen he ... misschien gaan sommige arme meisjes masseuses en kapsters worden voor rijkere afrikanen, eenbeauty salon en overweg kunnen met moderne apparatuur die daarin kan staan KAN (ik zeg niet dat het zo is maar het is niet op voorhand uitgesloten) in een opvoedkundig project passen.

Kinderen opleiden tot masseuses, kapsters, beautysalon_onderdeel_onderhouders en andere beroepen die in Afrika wel eens knelpuntberoepen zouden kunnen zijn (daar er daar voor de meesten andere prioriteiten gelden) en misschien zelfs een gat in de markt ? Misschien zelfs een aantal onder hen uit de armoede heffen.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 3 januari 2007 om 03:05.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 03:26   #25
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Laat dat mens toch in zijn dommigheid. Ze is echt te irrelevant om er meer dan twee zinnen aan vuil te maken.

Laatst gewijzigd door C2C : 3 januari 2007 om 03:26.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be