![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
het gebeurt: 3de persoon enkelvoud, met een t dus. het is gebeurd: voltooid deelwoord: met een d dus! Ik ben geen onderwijzer maar ken wel mijn dt regels. ![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel Laatst gewijzigd door hermanvk : 4 januari 2007 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Die controle is geen goede zaak. Eenmaal verkozen moet de verkozene tot aan de volgende verkiezing de zetel naar best vermogen in eer en geweten invullen.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
een dorp met : 30% VB , 30% SPA , 30% CDV stemmers De vb en cdv kiezers kunnen de spa verkozene niet hebben en samen hebben ze 60% en stemmen hem weg. De SPA kiezers en de cdv kiezers stemmen ( cordon he ) de VB vertegenwoordiging weg (ook met 60%) Tenslotte gaan de VB en cdv stemmers de ... Nou ja niemand blijft over ^^ Misschien heb je een goed idee , misschien ook niet , misschien heb ik het verkeerd begrepen ... maar op 't eerste zicht lijkt je idee me niet realiseerbaar en ook niet realistisch.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
er zijn denk ik nog zo'n voorbeelden , het voorgesteld systeem zou zaken als het zwijgakkoord effectief afdwingbaar maken , zou het parlement onderwerpen aan een erg beperkte groep partijbonzen (nog erger dan nu al het geval is) Beeld je eens in " hij loopt over en verlaat de partij = hij verliest zijn post " Wat als " hij komt op voor zijn principes en wordt daarom uit zijn eigen partij gesmeten , dus hij is geen lid meer van die partij , dus hij vliegt uit het parlement " ? Trust me , dat voorgestelde systeem zou 1. niet realiseerbaar zijn daar ik geen meerderheid zie om het geinstalleerd te krijgen en 2. als 1. al zou lukken zou het ook niet wenselijk zijn.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daarvoor bestaat het instrument "recall": in een democratie horen de burgers hun vertegenwoordigers op elk moment te kunnen op de vingers tikken of bij eenvoudig meerderheid af te zetten. Dat instrument bestaat ondermeer in Californië, en is onontbeerlijk in een democratisch bestel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderen verkiezen een systeem dat burgers niet klein wil houden. Laatst gewijzigd door baarle : 5 januari 2007 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, een accurate beschrijving van een democratisch bestel. Een democratie zonder belangenbundeling en belangenuiting aan de inputzijde van de politieke kringloop is gewoon niet realistisch.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je klinkt als degenen die ons al decennia willen doen geloven dat dit land een democratie zou zijn, terwijl zij eigenlijk op hun eentje het land besturen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In geen enkele roman wordt een verhaal verteld. In geen enkel parlement hebben de parlementairen iets te zeggen... Dat kan allemaal zijn, maar dat verandert de intrinsieke betekenis van bakkerij, roman, parlement etc. niet. In een democratie regeert het volk. Dat is de definitie van 'democratie'. In de weinige democratieën die er bestaan (Californië, Zwitserland, om de meest opvallende te noemen) regeert het volk vanzelfsprekend wel, anders zouden het geen democratieën zijn. Berichten van chaos in die landen hebben mij tot nu toe nog niet bereikt, maar blijkbaar heb jij daar wel weet van. Graag meer info! Laatst gewijzigd door baarle : 5 januari 2007 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Nee hoor, ook daar regeert het volk niet. Er bestaat daar een semi-directe democratie.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Californië en Zwitserland zijn gemengd representatief-directe systemen. Dat volstaat om over democratie te kunnen spreken, vermits er geen wetten meer kunnen gestemd worden tegen de volkswil in. Ga het maar na, dat kan niet! Daarnaast kan een burgermeerderheid in beide landen zelf wetsvoorstellen op de agenda zetten en, eventueel tegen de wil van de politieke klasse in, doen goedkeuren. Het volk regeert er dus. Laatst gewijzigd door baarle : 5 januari 2007 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel...
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je bent anderhalve eeuw te laat geboren. Laatst gewijzigd door baarle : 5 januari 2007 om 12:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Zelden zo'n happy verhaal gehoord in politiekland.
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Kon het lijf maar in de ene eeuw en de lul in de andere resideren he...
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 5 januari 2007 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |