Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2007, 16:08   #21
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Mijn tante is Canadese, mijn nonkel is het dan maar geworden. Zij worden behandeld als allochtonen. Zij mag hier zelfs niet met de auto rijden met haar Canadees rijbewijs, bijvoorbeeld.
Ben je daar zeker van?
Tot hiertoe ben ik tweemaal terug in Vlaanderen geweest, en ik ben dan wel met de auto rondgereden, met Canadees rijbewijs. Ik was wel nog lid van den belziek toen.
Ik dacht dat het rondrijden als toerist mocht met een Canadees rijbewijs.
Zoals je ook als toerist hier in Canada mag rondrijden met een belzieks rijbewijs.

Tenzij beide nu in belziek wonen?

Fait divers: toen wij naar Canada emigreerden (1998) was er geen akkoord tussen Alberta en belziek. (verkeer is een provinciale materie hier). Dus wij moesten theorie en praktijk opnieuw doen om een Alberta rijbewijs te halen. We wisten toen dat ons belzieks rijbewijs geldig zou blijven voor de eerste drie maanden.

Ondertussen is er een nieuw akkoord tussen belziek en Alberta en kan je een belziek B rijbewijs omwisselen naar een class 5 hier in Alberta.
http://governmentservices.gov.ab.ca/...peratorLicence
Ergens onderaan het scherm.

When Drivers Move From One Province to Another
http://www.infratrans.gov.ab.ca/INFT...hendrivers.htm
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 4 januari 2007 om 16:10.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 16:09   #22
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Goh, wat een definities hier. Het is poepsimpel.

al:
loch: opening waardoor de glasmaker het gesmolten glas aan zijn blaaspijp steekt
toon: klank met een gelijk blijvend aantal periodieke trillingen

Een allochtoon is dus een hele opening waardoor een glasmaker het gesmolten glas aan zijn blaaspijp steekt en een met gelijk blijvend aantal periodieke trillingen klank produceert.
En een autochtoon is zo'n blazende glasmaker die in den auto zit zeker...
Oud 4 januari 2007, 21:20   #23
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Schietekat Bekijk bericht
Kan mij hier iemand op dit forum nu eens vertellen wat de definitie is van een allochtoon en tot welke generatie dit statuut geldig is.

Ben benieuwd naar de antwoorden. Tracht misschien eens te onderbouwen of je de terminologie autochtoon, allochtoon een goede zaak vind of niet.
Volgens mij werkt elke vorm van terminologie met betrekking tot diversiteit, discriminatie en racisme in de hand.
Daarom stel ik voor om dit termen voorgoed uit ons leven te bannen. Als je een Belgische nationaliteit hebt, ben je Belg. Je dient je dan ook volgens de wetten van het land te gedragen en ernaar te leven, zonder voordelen of nadelen.
Op zich ben ik volledig akkoord met het principe van je voorstel, maar er zijn omstandigheden die vragen om binnen een groep wettelijk identieke burgers toch verder te specifiëren. Als je jouw voorstel volledig consequent toepast dan zou je bijvoorbeeld ook niet meer mogen spreken over "vrouwen" en "mannen", over "ouderen" en "jongeren", of over "homo's" en "hetero's", want het zijn allemaal burgers die gelijk zijn voor de wet. Nochthans zijn er vele zaken waarin we deze groepen moeten kunnen onderscheiden, om een bepaalde problematiek te kunnen bespreken. We hebben dus meer specifieke termen nodig.

"Allochtoon" is een geladen woord geworden doordat migratie zo'n heet hangijzer is tegenwoordig. Het woord wordt meestal op een foute manier gebruikt, om iemand aan te duiden die van vreemde afkomst is (fout, zoals je zelf zegt, omdat het een Belg kan zijn).
"Persoon van Spaanse afkomst", of van Turkse, of Amerikaanse afkomst is juister, maar niet echt handig. Van "buitenlandse" afkomst is dan weer te vaag en het hangt er maar van af waar je je bevindt. "Migrant" is al helemaal niet juist, want velen zijn nooit gemigreerd wegens hier geboren.

Persoonlijk geef ik nog de voorkeur aan zeer foute benamingen als "een Marokkaan" of "een Fransman". Ik bedoel daar echter niet de letterlijke betekenis mee, en denk dat dat voor de bedoelde mensen ook duidelijk is op te maken uit de manier waarop ik het woord gebruik. Want daar gaat het volgens mij grotendeels om : In welke context, en op welke manier gebruik je de termen die er zijn?
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 22:04   #24
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Goh, wat een definities hier. Het is poepsimpel.

al:
loch: opening waardoor de glasmaker het gesmolten glas aan zijn blaaspijp steekt

Een allochtoon is dus een hele opening waardoor een glasmaker het gesmolten glas aan zijn blaaspijp steekt en een met gelijk blijvend aantal periodieke trillingen klank produceert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 22:53   #25
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Ik gebruik het woord allochtoon in de breedste zin: iedereen die op de een of andere manier als 'buitenlands' of 'van vreemde origine' kan worden bevonden. Iemand die zich in België bevind, die Belg is, maar wiens voorouders (tot 1940 pakweg, verder terug gaan zou belachelijk worden) niet uit België afkomstig zijn.

Maar ALS ik dat 'allochtoon' gebruik, plaats ik er altijd al dan niet denkbeeldige aanhalingstekens tussen, want principieel vind ik dat een verouderd begrip en een verouderde aftandse manier van denken. (iedereen opdelen in hokjes)
Hoewel het SOMS , heel soms, nog wel eens van toepassing durft te zijn.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 23:00   #26
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht

auto: motorrijtuig met drie of meer wielen
ch: (in Nederland, politiek, historisch) christelijk-historisch

Neen, een autochtoon is een christelijk-historisch motorrijtuig met drie of meer wielen en een klank met een gelijk blijvend aantal periodieke trillingen.

Het gemeenschappelijke aan zowel de allochtonen en de autochtonen is dus de klank met een gelijk blijvend aantal periodieke trillingen. Het zijn dus alletwee saaie zagen.
Oud 4 januari 2007, 23:34   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Schietekat Bekijk bericht
Kan mij hier iemand op dit forum nu eens vertellen wat de definitie is van een allochtoon en tot welke generatie dit statuut geldig is.
Zolang ze in het buitenland hun legerdienst moeten vervullen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 06:45   #28
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Wel volledige zinnen quoten, en mij geen woorden in de mond leggen!!!
Waar doe ik dat dan?
Citaat:
Nergens geef ik aan dat daar iets mis mee is.
Inderdaad.
Citaat:
Dus volgende keer: beter quoten en beter lezen - in functie van de gestarte draad.
What's your point?
Oud 5 januari 2007, 07:05   #29
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Een allochtoon is iemand die als hij
1 perfekt Nederlands spreekt
2 werkt
3 niet fundamentalistisch is
4 een niet-witte huidskleur heeft
5 als hij elke dag 5 kilo fritten eet en 5 varkensbouletten

Voor de rascisten nog altijd een vuile m*k*k is, voila
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be