Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2007, 15:36   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
En Circe Pita-bars zijn nu eenmaal "schaapie" of "kip" hé.. in een kaaswinkel moet je ook geen hesp gaan kopen hé
Net d�*�*rom bierke! Hutsepot is nu eenmaal "met varken" hé, in "soupe au cochon" moet je ook geen kip gaan verwachten zeker!

Mijn probleem zit hem vooral in de vraag of het racistisch is als je het VRIJWILLIG en GRATIS aanbiedt, dan wel racistisch als je mensen ervoor laat betalen.

Wordt POVERELLO een racistische organizatie als ze niet dagelijks �*lle mogelijke soorten vlees aanbieden aan de daklozen? Dus niet: vandaag eten we stoofvlees (is racistisch tegenover hindoes en vegetariers), vandaag eten we kip, lam, (is racistisch tegenover FSM leden en vegetariers) en vandaag eten we varkensvlees : dat weten we al: dat IS racistisch!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 januari 2007 om 15:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 15:38   #22
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Net d�*�*rom bierke! Hutsepot is nu eenmaal "met varken" hé, in "soupe au cochon" moet je ook geen kip gaan verwachten zeker!

Mijn probleem zit hem vooral in de vraag of het racistisch is als je het GRATIS aanbiedt, dan wel racistisch als je mensen ervoor laat betalen
Lol m'n reactie die je nog eens paste was op je pitta-bars hé, ik weet ook wel dat het niet beleefd is te gaan reclameren op dingen die je krijgt, maar ik maak me er minder druk over als ik iemand iets geef en die zaagt daarover pak ik het af en kan die oprotten, simpel toch?
Oud 8 januari 2007, 15:41   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol m'n reactie die je nog eens paste was op je pitta-bars hé, ik weet ook wel dat het niet beleefd is te gaan reclameren op dingen die je krijgt, maar ik maak me er minder druk over als ik iemand iets geef en die zaagt daarover pak ik het af en kan die oprotten, simpel toch?
Probleem met die uitspraak is dat ze het NIET MEER MOGEN UITDELEN aan de mensen die het WEL willen tiens!

Citaat:
On Friday night the high court ruled that offering soup containing pork meat or lard is an act of racism because some of the homeless might be Muslims or Jews whose religion forbids the consuming of pork. The court said distributing pork soup threatens public order because it could spark angry reactions.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 januari 2007 om 15:43.
Oud 8 januari 2007, 15:48   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Misschien kunnen we een oplossing aanreiken aan onze Franse eetcultuur broeders.

Dat ze naast de traditionele hutsepot vb. ook "soupe �* l'oignon" aanbieden, uiteraard met aangepast recept.

Men neme 5 liter water, met kiepert er vier grote ajuinen in en laat koken.

voil�* de arme moslimpkes hebben nu ook eten sé.

Oud 8 januari 2007, 16:05   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is juist het punt, das strafbaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 16:24   #26
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is juist het punt, das strafbaar.
Nope het is strafbaar als je geen hulp biedt, als hulp door de hulpbehoevende geweigerd wordt ben je niet meer strafbaar.
Oud 8 januari 2007, 16:28   #27
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

"offering soup containing pork meat or lard is an act of racism" Als dit echt zo in het gevelde arrest staat, is dat echt wel belachelijk tot schandalig. (Alleen vertrouw ik Beliens site niet echt, is zien of ik het elders vind. Ja dus: http://www.conseil-etat.fr/ce/jurisp...c_ld0656.shtml --> "le ministre soutient que le caractère discriminatoire de la distribution sur la voie publique des « soupes gauloises » est établie" )

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 januari 2007 om 16:33.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 16:59   #28
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Op de nieuwjaarsreceptie voor de bevolking van Brasschaat werd warme soep met balletjes uitgedeeld. Stel je voor dat daar moslims of Joden aanwezig waren! Discriminatie!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 8 januari 2007 om 17:01.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 17:04   #29
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien kunnen we een oplossing aanreiken aan onze Franse eetcultuur broeders.

Dat ze naast de traditionele hutsepot vb. ook "soupe �* l'oignon" aanbieden, uiteraard met aangepast recept.

Men neme 5 liter water, met kiepert er vier grote ajuinen in en laat koken.

voil�* de arme moslimpkes hebben nu ook eten sé.
En de veganisten? Die mogen geen ondergrondse delen van planten eten! Dus: géén worteltjes of uien in de soep! Men kan beter dagelijks warm water aan de daklozen uitdelen.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 8 januari 2007 om 17:07.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 18:46   #30
Panther
Partijlid

Standaard

Die burgemeester wilde een extreem-rechtse organisatie, die die soep uitdeelt (of dat van plan is), stokken tussen de wielen steken. Hij betrekt er handig joden en moslims bij, alhoewel deze met heel de affaire niets te maken hebben.
Dit is iets tussen die organisatie -met een bepaald gedachtengoed en bepaalde bedoelingen- en die burgemeester. Geen moslims of joden, tenzij die burgemeester moslim/jood is ... en er is de rechtbank.
Panther is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 18:56   #31
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Voila daar hebbe we het al.
Als dat nu een ECHTE liefdadigheidsorganisatie was, en ze weten dat er veel arme moslims zijn die bij hen komen eten, moeten ze daar maar rekening mee houden en een beetje nadenken over wat voor gerecht ze opdienen.
Anders missen ze hun doel wel een beetje he?
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 20:00   #32
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Als dat nu een ECHTE liefdadigheidsorganisatie was, en ze weten dat er veel arme moslims zijn die bij hen komen eten, moeten ze daar maar rekening mee houden en een beetje nadenken over wat voor gerecht ze opdienen.
Steek uw broek maar nog wat verder af, dhimmie !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 20:16   #33
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Het doelbewust opzoeken van discriminatie is in mijn ogen verwerpelijk,
maar dan moeten we consequent zijn en de zakat dan ook maar verbieden: iedere moslim is verplicht aan de armen te geven, zolang die armen maar moslim zijn. Nog maar het begin van een wederkerigheid (of laat staan Kantiaanse ethiek) zijn afwezig in de islam en de culturen die zij voortgebracht heeft. En ziehier, twee maten twee gewichten: wat extreem rechtsen worden voor de rechter gesleurd voor iets wat we (moeten) tolereren van een andere bevolkingsgroep. Het cultuurrelativisme, nu ook al bij wet verplicht.
Oud 8 januari 2007, 20:19   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
http://www.conseil-etat.fr/ce/actual...c_lc0619.shtml

Waar haal je het dat er veel "arme moslimkes kwamen eten"?

Het ging hem erover dat er "veel arme moslimskes" wel een grote dikke boel zouden kunnen gaan schoppen en weeral eens wat autookes in de fik gaan steken:

Citaat:
Considérant que l’arrêté contesté prend en considération les risques de réactions �* ce qui est conçu comme une démonstration susceptible de porter atteinte �* la dignité des personnes privées du secours proposé et de causer ainsi des troubles �* l’ordre public ;
Considérant que le respect de la liberté de manifestation ne fait pas obstacle �* ce que l’autorité investie du pouvoir de police interdise une activité si une telle mesure est seule de nature �* prévenir un trouble �* l’ordre public ;
Considérant qu’en interdisant par l’arrêté contesté plusieurs rassemblements liés �* la distribution sur la voie publique d’aliments contenant du porc, le préfet de police n’a pas, eu égard au fondement et au but de la manifestation et �* ses motifs portés �* la connaissance du public par le site internet de l’association, porté une atteinte grave et manifestement illégale �* la liberté de manifestation ;
Frankrijk steekt gewoon zijn broek af! niet meer, niet minder.

Vichy heeft er niks aan.

Oud 9 januari 2007, 19:15   #35
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Awel als die 'liefdadigheidsorganisatie' bewust varkenssoep uitdeelt in een buurt waar veel armoede is, veel onvrede en kans op rellen, en veel moslims die geen varkensvlees mogen eten van hun godsdienst, dan is dat een bewust uitlokken van agressie vanwege die nationalistisch geïnspireerde 'liefdadigheidsorganisatie' en dan mogen ze die activiteit gerust verbieden om rellen te voorkomen.
Ik zie op geen enkele manier in hoe ik mij hieraan zou kunnen ergeren. Of ik zou al een moeilijke denkoefening moeten maken om hier iets negatief in te zien t.o.v. moslims.

Ik denk dat het voor sommige mensen na veel oefenen op den duur een automatisme wordt om wanneer ze in welke context dan ook iets horen over moslims, er negatief over te kunnen denken.

Laatst gewijzigd door Zonlicht : 9 januari 2007 om 19:15.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 20:35   #36
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

En het gevolg is dat wie kon genieten van die soep nu niets meer krijgt.

Als die er nu varkensvlees indoen, dan is dat zo he.
Als de hulpbehoevende echt hulp nodig heeft zal die deze soep wel eten.

Waar moet je rekening mee houden als hulpverlener:

- Geen varkensvlees voor moslims
- Geen koeien voor hindoes
- Vleesvervanger voor vegeatriers
- Koosjer eten voor joden

En god weet wat nog allemaal.
Voor mij is het heel simpel.

1 pot en wie het niet wil eten heeft pech.
Ofwel moet je met elke mogelijke uitzondering rekening houden ofwel met geen enkele.
Eten wat de pot schaft of pech...
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 21:54   #37
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Geef ze gewoon een kom heet water.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be