Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2002, 11:30   #21
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

En weer gooien we ze eens op 1 hoop. We "weten" immers allemaal dat Nederlanders pinnen zijn, Duitsers allemaal fervente nazis, die de techniek van het vergassen nu wel onder de knie hebben, de Walen allemaal luiaards en stakers zijn, en dat dat ook opgaat voor de Fransen, dat de Italianen macho's zijn, en vrouwenversierders, dat elke Cubaan een communist is, behalve die in Miami, die dan weer allemaal rechts-reactionair zijn... en wij leven natuurlijk in het paradijs, waar geen misdaad is, iedereen vlijtig is, en het leven goed is, of het toch zou zijn, als al die vreemdelingen buitengegooid zouden worden.
Er zijn 'goede' mensen, kleine garnalen, en echte misdadigers onder elke bevolkinsgroep. Maar die misdadigers eruit halen, door iedereen te screenen, dmv een testje, is pijnlijk voor wie geen misdadiger is, en inefficiënt tenzij je ook onze lieve landgenoten eens doorlicht, of test op burgerzin.
veel plezier!
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 11:49   #22
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Uitermate hypokriet als je 't mij vraagt. vraagt het Blok de inburgeringsproef aan Joden, Chinezen, Russen, Oostblokkers,... ?
En wat met het door hen ondertekende EVRM waarin is vermeld dat iedereen ongeacht afkomst, cultuur en godsdienst zich overal mag vestigen, met behoud van eigenheid ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 12:10   #23
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [email protected]
Uitermate hypokriet als je 't mij vraagt. vraagt het Blok de inburgeringsproef aan Joden, Chinezen, Russen, Oostblokkers,... ?
En wat met het door hen ondertekende EVRM waarin is vermeld dat iedereen ongeacht afkomst, cultuur en godsdienst zich overal mag vestigen, met behoud van eigenheid ?
Ook ten koste van de eigenheid van de autochtone bevolking?

Wat onrealistisch en hypocriet.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 17:55   #24
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Ik ben het met je eens. Een Jood kan evengoed als een Islamiet 'in de fout gaan', wat dat dan ook wezen mag. Maar.... er bestaat toch nog steeds zoiets als een gradueel verschil.
En dat graduele verschillen geen filosofisch getoeter is, is duidelijk. Van misdaad en corruptie blijkt geen enkele samenleving of partij gevrijwaard te zijn. Het komt er alleen op aan om alles binnen leefbare grenzen te houden. De maatstaf hierbij is de stem van ons eigen volk, die zonder 'wetenschappelijke' meetinstrumenten, best weet wat hem stoort en niet.
En wanneer we hen dan aan het woord laten is er weinig discussie, tenzij je natuurlijk Swakke heet.
En wie is dan dat 'eigen volk'? Diegenen die jou gelijk geven? Ik ben autochtoon, ik woon in Antwerpen, en ik ben het niet met je eens. Ben ik dan geen 'eigen volk'?

Misdadigers vindt je overal, ook bij de joden. Joodse buurten zijn inderdaad veiliger en aangenamer dan vele probleembuurten in de koekestad; ben ik met je eens. Maar er zijn andere vormen van misdaad, die je niet op straat ziet maar die wel reëel zijn. De smokkel in XTC-pillen bv schijnt vooral een joodse aangelegenheid te zijn (en ik dacht toch dat het Blok nogal krachtig het ‘eigen drugs eerst’- principe verdedigt en dus tegen dit exotische spul gekant is?!):

http://www.momentmag.com/archive/aug01/feat1.html

Uit bovenstaande link: “Today Israelis have a virtual monopoly on the global trade of Ecstasy (...) how did organized Israeli crime rings become so adept at distributing and marketing Ecstasy globally? According to Antwerp police, Israelis have had smuggling networks in place for years: They shipped stolen diamonds through Brussels and Amsterdam to points worldwide. When a few small-time dealers first came across Ecstasy, and when those dealers successfully test-marketed the drug in Israel, they were able to tap into the existing diamond routes, authorities say.

Ik blijf dus met grote aandrang pleiten voor een individuele benadering van de mensen, waarbij ze niet als leden van een etnische, raciale of wat voor groep ook gecatalogeerd worden, en waarbij rechten (bv. het al of niet moeten afleggen van een inburgeringsproef) niet worden afgeleid van groepslidmaatschap of afkomst. Wij zijn geen exemplaren van een of andere groep, wij zijn individuele mensen, en ondanks onze uiteenlopende gebreken, toch individueel begiftigd met rede en geweten.
Oud 3 november 2002, 21:48   #25
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het met je eens, het Vlaams Blok richt inderdaad zijn schijnwerpers op dat soort misdaden waar de bevolking van wakker ligt, terwijl er ongekende vormen zijn die vaak even erg zijn.
Dat is juist, maar geenszins staat het Vlaams Blok het onderzoek naar vb. witte boordcriminaliteit in de weg. Een vorm van geweldpleging waar de Joodse en niet Islamitische bevolkingsgroepen evenzeer vertegenwoordigd zijn.
Wij zijn dan ook vragende partij om de opsporingsdiensten met meer fiscale experten te bemannen.
Ook om een stukje van onze 'zo aanbeden privacy' in te leveren om bendes op te sporen, en de privacy bij uitstek, namelijk veilig in je eigen huis, te waarborgen.

Maar hoezeer je ook het gelijk aan je kant hebt door te stellen dat ieder individu naar zijn persoonlijke daden moet afgewogen worden en niet naar de groep waar hij toebehoort, kun je toch niet ontkennen dat bepaalde bevolkingsgroepen voor meer overlast en misdaad zorgen dan anderen. Een doelgerichte aanpak is dan, helaas voor de onschuldigen, de enige efficiënte aanpak om als misdaadbestrijder te scoren.
En wat beterft die 'gematigde onschuldigen'. Het valt mij steeds op dat zij ook gematigd zijn in de kritiek op hun fundamentalistische broeders, of beter gezegd in hun stilzwijgende houding tegenover hen.
Oud 3 november 2002, 22:08   #26
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Gewoon "sorry jongens en meisjes, het deurtje is toe!" lijkt mij veel efficiënter dan een inburgeringsproef. Of een klapdeur die enkel naar buiten toe opengaat, nog veel beter.

Een inburgeringsproef doet mij denken aan de migranten-invoerquota van pater Leman. "Er zijn er nog niet genoeg, laat er dus nog maar extra binnenkomen."

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 22:27   #27
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Maar hoezeer je ook het gelijk aan je kant hebt door te stellen dat ieder individu naar zijn persoonlijke daden moet afgewogen worden en niet naar de groep waar hij toebehoort, kun je toch niet ontkennen dat bepaalde bevolkingsgroepen voor meer overlast en misdaad zorgen dan anderen. Een doelgerichte aanpak is dan, helaas voor de onschuldigen, de enige efficiënte aanpak om als misdaadbestrijder te scoren.
Ik ontken dat niet, ik heb op dit forum al meermaals op dat gegeven gewezen.

Ik ben ook een voorstander van 'profiling' bij politionele zoek- en speracties, als het dat is waar je op zinspeelt. Dat is gewoon een kwestie van de pakkans te optimaliseren. Je hebt als burger de plicht om daaraan mee te werken, als jouw persoon aan het verdachte profiel beantwoordt.

Maar je rechten mogen alleen gebaseerd zijn op jou als menselijk individu; die mogen nooit afgeleid worden van groepskenmerken.
Oud 3 november 2002, 22:31   #28
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Gewoon "sorry jongens en meisjes, het deurtje is toe!" lijkt mij veel efficiënter dan een inburgeringsproef. Of een klapdeur die enkel naar buiten toe opengaat, nog veel beter.

Een inburgeringsproef doet mij denken aan de migranten-invoerquota van pater Leman. "Er zijn er nog niet genoeg, laat er dus nog maar extra binnenkomen."

De burgers zouden over de omvang van de immigratie langs direct-democratische weg moeten kunnen beslissen.
Oud 3 november 2002, 22:34   #29
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Jij zegt wat het Vlaams Blok wel wil, maar al lang niet meer mag zeggen.
Oud 3 november 2002, 22:51   #30
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
De burgers zouden over de omvang van de immigratie langs direct-democratische weg moeten kunnen beslissen.
100% mee akkoord Jos, en ook 100% zeker van de uitslag.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2002, 17:33   #31
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Goed voorstel van het Blok, maar ten dele naast de kwestie. Inburgering houdt assimilatie in en dat willen/kunnen sommige immigranten gewoonweg niet. De totale assimilatie houdt namelijk in dat zijn onze waarden overnemen en daar deze waarden niet overeenkomen met de islamitische waarden zou de islam dus moeten afgezworen worden. En dat kan niet verwezenlijkt worden. Nu toch nog niet.
Oud 4 november 2002, 17:44   #32
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
De uitzondering die het Blok wil maken voor Joden, heeft te maken met 2 dingen. Ten eerste wil de partij zo graag van haar nazi-imago af, dat ze alles doet om ervan af te geraken. Maar ten tweede zoekt het Blok toenadering tot de Joodse gemeenschap om een zeer strategische reden. In Antwerpen was/is er een zekere spanning tussen de Joodse gemeenschap en de moslimgemeenschap. Door overduidelijk de kant van deze eerste te kiezen, kan het Blok zeer handig de laatste groep stigmatiseren, en zichzelf aanvaardbaar doen lijken.

Voor de rest vind ik het bijzonder cynisch dat Uw partij nu pleit voor 'positieve discriminatie'. Als allochtonen positief gediscrimineerd worden, dan schreeuwt het Blok moord en brand. 'Zo worden Vlamingen gediscrimineerd' zo argumenteert ze. Maar nu worden er natuurlijk 'maar' moslims gediscrimineerd hé!
Misschien kunnen ze bij het vlaams blok een stukje van hun kraag knippen, dan zijn ze goeie vriendjes :o

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be