Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2007, 20:56   #21
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Alleen jammer dat er toch zo weinig kritiek komt wanneer iemand uit hun eigen rangen een misdrijf pleegt.
Oud 5 januari 2007, 21:19   #22
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Deze anekdotes kan ik enkel toejuichen.
Dit bewijst eens te meer dat DE allochtoon niet bestaat.
Ook ik heb al meermaals hulp gekregen van vreemdelingen bij allerhande werkjes thuis en bij pech.
Dat is precies wat ik bedoel : DE allochtoon bestaat inderdaad niet.
Maar (reagerend op je tweede bijdrage) dan kan je ook moeilijk spreken over "hun rangen", al weet ik wel wat je bedoelt. Ik zou ook graag zien dat de allochtone gemeenschap, vooral bij monde van de executieve wat meer deel zou nemen aan het debat rond criminaliteit, en wat duidelijker standpunten zou innemen.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 21:40   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Doki, natuurlijk bestaat dé allochtoon niet, net zomin als dé autochtoon bestaat.

Ik vermoed dat U zou gewild hebben dat indien het twee autochtonen waren die die mensen gered hadden, je dit ook met afkomst etc.. in de krant had willen zien staan?

Autochtoon uit Hasselt springt automatisch ter hulp om autoband te verwisselen! (blz.1)
Autochtoon uit Gent doet boodschappen voor oude buurvrouw (blz.1 met kop)
Autochtoon helpt mensen uit branden huis, (is afkomstig van West-vlaanderen, maar geëmigreerd naar Aalter).
Autochtone redder helpt kind aan zee! De autochtoon afkomstig uit Vlaams Brabant bracht het kind terug naar de ouders die zaten te zuipen op een terrasje!

Leuke kranten gaan dat worden.

Of dit: autochtoon meisje gered door andere autochtoon bij overval door jongeren.

Of: Autochtone winkelzaak voor de twaalfde keer overvallen door jongere van 42. De autochtone klanten schoten de autochtone winkelier ter hulp, maar het mocht niet baten, de politie liet de jongere lopen....

(die laatste 2 slechts op pagina 24 natuurlijk).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 21:46   #24
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen jammer dat er toch zo weinig kritiek komt wanneer iemand uit hun eigen rangen een misdrijf pleegt.

Uit eigen allochtone rangen bedoel je, want uit autochtone hoek komt er gelukkig nog wel wat kritiek.
Dat fabeltje van 'de allochtoon bestaat niet' duurde de tijd van ... 1 posting.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 23:37   #25
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ah toch nog. Ik begon het hier al vrij stil te vinden, maar een accuut gebrek aan sappige verhalen over wrede moslims met scherpe tanden maakt een topic natuurlijk altijd wat minder attractief.

Is deze ietwat fletste one-liner alles wat je over deze heldendaad te zeggen had, of komt er nog een boertje achter? Anders kan ik wel even zachtjes op je rugje kloppen tot het eruit is.
niemand zegt hier toch dat ALLE allochtonen slecht zijn zagevent Ik wil best geloven dat enkele van onze noordafrikaanse invallers, heu ...pardon medeburgers tot een altruïstische daad in staat zijn.Net zoals er tussen de Belgen ook wel een paar gangsters zitten Men noemt dat: uitzonderingen die de regel bevestigen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 10:11   #26
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Was mij ook opgevallen Doki. Ik zag ook een interview met de redders en maakte dezelfde bedenking. Dat sommigen hier ze alsnog proberen in een slecht daglicht te stellen, is alles behalve verwonderlijk.

Zo stond er deze week trouwens ook een lezersbrief in Humo (oh nee, dat vervloekte linkse blad) waarin iemand beschreef hoe ze op kerstavond met platte band en zonder GSM langs de kant van de weg stond en een hele tijd vergeefs probeerde een auto te doen stoppen. Na een kwartier stopte er eindelijk een auto. Het was een allochtoon koppel en de man heeft onmiddellijk haar band vervangen. En vreemd genoeg is mij ooit hetzelfde overkomen (behalve dan dat ik niet eens de moeite had gedaan om een auto te laten stoppen, die man deed dat gewoon spontaan). Maar positieve verhalen over allochtonen zijn hier niet echt welkom, denk ik.
positieve verhalen over demoor zijn hier ook niet meer welkom
Oud 6 januari 2007, 10:12   #27
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Conclusie : als allochtonen criminele daden stellen verkiezen de progressieven het te hebben over 'jongeren'. De behoefte aan precisering is er dan niet. Stellen allochtonen uitzonderlijk positieve daden, dan moet er wel gepreciseerd te worden. Dan mag men niet langer spreken van "jongeren", maar van allochtone jongeren, en liefst op bladzijde 1 van de krant.

Het spreekt vanzelf dat de zelfverklaarde progressieven deze logica enkel wensen toe te passen op de 'verrijkenden'. Geen haar op Edina's hoofd om dezelfde logica toe te passen op bij voorbeeld 2 Vlaams Belangers die een geaccidenteerde uit een brand voertuig zouden halen. Dat zou 'not done' zijn ter linker zijde. De precisering van VB-er moet bij voorkeur misbruikt worden bij het tot dader te bombarderen slachtoffer, dit om de criminele daden van jeudige allochtonen te minimaliseren.

De vertrouwde hypocrisie dus, niets nieuws onder de zon.
zeer correcte beschrijving
Oud 6 januari 2007, 19:10   #28
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Uit eigen allochtone rangen bedoel je, want uit autochtone hoek komt er gelukkig nog wel wat kritiek.
Dat fabeltje van 'de allochtoon bestaat niet' duurde de tijd van ... 1 posting.
Toch nog iemand die er de ironische ondertoon van in ziet.
Even serieus nu; de integratie is niet bij iedereen op een fiasco uitgedraaid.
Er zitten heus wel perfect geïntegreerde mensen tussen.
Alleen heb ik het gevoel dat het om een minderheid gaat die niet wil of kan reageren bij conflicten van land- of geloofsgenoten.
Oud 6 januari 2007, 19:21   #29
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Toch nog iemand die er de ironische ondertoon van in ziet.
Even serieus nu; de integratie is niet bij iedereen op een fiasco uitgedraaid.
Er zitten heus wel perfect geïntegreerde mensen tussen.
Alleen heb ik het gevoel dat het om een minderheid gaat die niet wil of kan reageren bij conflicten van land- of geloofsgenoten.
Waarom zouden ze, moeten ze zich voor hun daden verantwoordeijk voelen mss? En denk je dat die minderheid daar nu echt iets kan aan veranderen? Ik voel me ook niet verantwoordelijk voor de daden van mijn geloofsgenoten, het is de taak van de regering om maatregelen te treffen maar die hebben daar blijkbaar niet genoeg baat bij.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 19:30   #30
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Waarom zouden ze, moeten ze zich voor hun daden verantwoordeijk voelen mss? En denk je dat die minderheid daar nu echt iets kan aan veranderen? Ik voel me ook niet verantwoordelijk voor de daden van mijn geloofsgenoten, het is de taak van de regering om maatregelen te treffen maar die hebben daar blijkbaar niet genoeg baat bij.
Ik zeg ook nergens dat ze zich medeverantwoordelijk moeten voelen.
Ik zou het als een positief gebaar zien moesten ze zich tenminste publiekelijk distantiëren van geweldplegingen in naam van Allah(?).
Het zou hun integratie alleen maar ten goede komen. Op de huidige regering moet men overduidelijk niet meer rekenen, die is al druk bezig de postjes voor 2007 te verdelen.
Verkoop echter nooit het vel van de beer alvorens hem geschoten te hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be