![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat ik daarmee beweer dat 'die arme sukkeltjes van allochtoontjes ocharme niet beter weten' is zever in pakjes. Die weten maar al te goed wat ze doen: provocerende rap-teksten maken. Als ze zo een bepaald(e) ongenoegen/woede/haat willen uiten of stoer willen doen: mij niet gelaten. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 7 januari 2007 om 01:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() 't Is ergens wel grappig. Allez:
Citaat:
En dan nog wel verderfelijke westerse hiphop, zeg. Foei. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 7 januari 2007 om 01:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als eminem zingt dat hij zijn moeder zal doden en dergelijke, dan weet iedereen dat hij dit niet zal doen, noch iemand aanspoort dit te gaan doen, hij doet dit enkel om zijn twijfelachtige imago op te krikken, omdat die dingen nu eenmaal door sommigen als "cool" beschouwd worden. Dit is wat hij zelf zei trouwens, wanneer iemand zijn vriendin vermoord had op de zelfde manier als eminem in een van zijn liedjes beschreef. Bovenstaande tekst van die rapgroep is m.i. aanzetten tot geweld en terrorisme. De straf zou véél zwaarder moeten zijn, gelijkwaardig aan die man in Engeland die recent veroordeeld is wegens het oproepen tot moord na de Mohammedcartoon toestanden. Nog iets anders: dit jaar hebben ze in Nederland bij de aankomst van de Sint naast Zwarte Piet ook oranje, blauwe, groene, etc... Pieten gebruikt. Gewoon om politiek correct te zijn. Dit grenst toch aan wansmaak? Laatst gewijzigd door Paracelsus : 7 januari 2007 om 16:44. Reden: splefauten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik noem dat politiek correcte waanzin ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar als ze dan zeggen "fuck die Israel, fuck die VS", "Saddam Hussein is the best" of "vieze Joden", dan gaat u toch niet denken dat de tekstschrijver in het echte leven een erg goed aangepast burger is die Saddam Hussein een aggressieve dictator vindt en Joden goed kan aanvaarden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben niet te vinden voor censuur, ook als de drek uit het allochtone kamp komt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Maar nogmaals, hiphop-teksten zijn wel vaker een uiting van zeer agressieve gevoelens of gedachten, gekruid met veel stoerdoenerij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Daar zie, wat bijkomende info:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vraag was niet direkt aan u gericht, gewoon maar om te onderstrepen dat dit wél een trend zal worden. Volgend jaar lopen de straten hier ook vol met gekleurde pieten. Het klinkt kleinzielig maar 't is toch jammer voor het cultureel erfgoed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En het "negertje" in Urbanus? Het zwarte stripklasgenootje van deze komiek heeft niet eens een naam, ze noemen hem gewoon negertje en hij woont in een strooien hut in Tollembeek. Of "De laatste Hollander"? Mensen, mag er nu echt niet meer gelachen worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vraag ik me echter nog steeds af wat aanzetten tot geweld is. Als iemand een liedje schrijft, waarin hij me oproept om door het raam te springen, bij manier van spreken, moet ik dat niet doen. Als een tekst oproept om iemand te vermoorden, zijn we nog steeds vrij om daar niet op in te gaan en deze tekst niet goed te vinden. Ik heb wel een probleem als men die tekst dan gaat verbieden, omdat de schrijver van deze tekst zijn frustratie dan misschien wel op een fysiek gewelddadige manier gaat plegen. Een normaal mens zou moeten kunnen relativeren en beseffen dat bepaalde dingen niet realistisch zijn. Slechts enkele individuen met een loodje los gaan over de schreef, maar de vraag is of deze echt opruiemde teksten nodig hebben uit een liedje om zoiets te doen. Wie echt (zelf)moord pleegt naar aanleiding van een liedje, was in mijn ogen in eerste instantie al iets van plan en niet normaal. Moeten we mensen hun uitlaatklep afpakken, omdat er gestoorde gekken rondlopen? Laatst gewijzigd door Boadicea : 8 januari 2007 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Luister eens naar wat raggae, en je zal weten wat racistische tekstjes zijn
![]() Daarnaast heb je ook de Hosewitz clip.. die niet zo lief is voor de joodse gemeenschap (voor wie em niet kent: http://terror.org.pl/~jasiu/housewitz.swf) 't is dus een fenomeen dat al jaren in de muziekindustrie zit, doch er zijn groepen die zich ook tegen rascisme in een muzikale vorm verzetten, Rage Against, AFi, ...
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() als je echte racistische muziek wilt horen moet je rap luisteren
in Amerika kan je op de tv horen hoe een rapper rapt over het vermoorden en verkrachten van blanken........... geen 1 ''anti-racist'' die daar iets over zegt
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 Laatst gewijzigd door Morghodius : 8 januari 2007 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Van blanken? Van mensen in het algemeen zeker?
De meeste rappers dissen (beledigen en schelden op) trouwens vooral hun persoonlijke rivalen en vijanden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() Ik weet niet of ik het hypocriet moet vinden, of eerder dien te wijten aan een totaal gebrek aan inzicht in teksten, taal, stilisme en expressie, maar uiteraard is er een enorm verschil tussen een - doorgaans in de 1ste persoon enkelvoud geschreven - gewelddadige of "pochende" raptekst en een soort wansmakelijk "strijdlijd" dat oproept tot
1) het opnemen van wapens 2) het "tanden slaan" van "makakken" 3) het opblazen van moskeeen Eminem vergelijken met de FASCISTISCHE en racistische auteur van dit "makakkenlied" is als het vergelijken van kabouter Plop met met Scarface. Kweepeer vindt het er "een beetje over". Ik vind Kweepeer een beetje een racist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De rapliederen van Eminem kunnen soms écht agressief tot sadistisch overkomen. Liederen waarin hij een vrouw aftroeft met geluiden van gillende vrouwen incluis vind ik uiteraard erger dan de "Makakkendans". In bijvoorbeeld het lied "kill you" moet je het aantal keren dat hij "Bitch I'ma kill you!" zegt, maar eens tellen. Ik ben géén racist. Baruch de Spinoza vindt racisme blijkbaar wel een veel grotere misdaad dan vrouwenhaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=xO0ArktBomI Rap is gevoels muziek man. Rap komt uit het hart, ik heb het nu nie over commerciëel mooi in mekaar gemarkette artiesten. Hip hop is een gevoel, en dat er ook racisten tussen zitten wil ik uiteraard niet betwisten, maar er zijn ook zoveel andere beweegredenen om te rappen! *edit: chop chop boi http://www.youtube.com/watch?v=YXcfL...elated&search= ![]() Laatst gewijzigd door KrisKras : 11 januari 2007 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom moeten jullie vlaams blok pummels altijd zo'n ziekelijke twist geven aan de dingen? Laatst gewijzigd door KrisKras : 11 januari 2007 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Partijlid
|
![]() Heb ik dan gezegd dat racisme vanwege de negerbevolking erger is dan pakweg racisme vanwege de blanke bevolking? Er is hier geen sprake van een ziekelijke twist.
|
![]() |
![]() |