![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
|
D®Bu©©akE schreef:
> FNn wrote: >> Salaris telefonist van KPN keldert >> Van onze verslaggever, Merijn Rengers >> >> AMSTERDAM - Er is grote ophef ontstaan onder een groep van circa >> vijfhonderd >> KPN-telefonistes die werken bij de teksttelefoon voor doven en de >> nummerinformatiedienst 118. De brutosalarissen van deze werknemers, >> merendeels >> vrouwen van achter in de 50 met tientallen dienstjaren bij KPN, daalt >> per direct >> met 300 tot 500 euro per maand. >> >> Het werk verandert niet, het salaris wel. >> Je word ouder en je verdient minder, je lasten stijgen >> >> Welkom in NL b.v. >> > terecht, het kan toch niet dat een eenvoudige telefoniste meer dan 2000 > euro verdient, NEE, LATEN WE IEDEREEN 5.000 euro per maand betalen!!!! > > EN MAAR KLAGEN ALS DE POSTZEGELS 12% DUURDER WORDEN!!!! > > NU WEET JE OOK WAAROM!!!! SCHREEUWLELIJK!!!!!!!!!!!!! |
|
|
#22 |
|
|
"FNn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 7 Jan 2007 00:29:28 +0100, Politicoloog > <[email protected]> > wrote: > >>On Sun, 7 Jan 2007 00:10:45 +0100, FNn wrote >>(in article <[email protected]>): >> >>> Hoe dan ook de meiden komen onder het minimum bestaans loon, staat in >>> het >>> stuk, >>> wel lezen aub. >> >>Moet je goed lezen en alles tot je nemen. >> >>Onder het bestaansminimum kan niet want er bestaat zoiets als het >>minimumloon >>en dat is beduidend hoger dan het bestaansminimum. >> > "Volgens een woordvoerster van de telefonistes komen diverse vrouwen > hierdoor onder het bestaansminimum terecht. " Misschien draaiden ze minder uren, wat voorheen dus genoeg was en nu dus niet meer toereikend is. |
|
|
#23 |
|
|
On Sun, 7 Jan 2007 01:40:36 +0100, RommelPotterij wrote
(in article <[email protected]>): > > "FNn" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> On Sun, 7 Jan 2007 00:29:28 +0100, Politicoloog >> <[email protected]> >> wrote: >> >>> On Sun, 7 Jan 2007 00:10:45 +0100, FNn wrote >>> (in article <[email protected]>): >>> >>>> Hoe dan ook de meiden komen onder het minimum bestaans loon, staat in >>>> het >>>> stuk, >>>> wel lezen aub. >>> >>> Moet je goed lezen en alles tot je nemen. >>> >>> Onder het bestaansminimum kan niet want er bestaat zoiets als het >>> minimumloon >>> en dat is beduidend hoger dan het bestaansminimum. >>> >> "Volgens een woordvoerster van de telefonistes komen diverse vrouwen >> hierdoor onder het bestaansminimum terecht. " > > Misschien draaiden ze minder uren, wat voorheen dus genoeg was en > nu dus niet meer toereikend is. > > In dat geval komen ze in aanmerking voor aanvullende bijstand. |
|
|
#24 |
|
|
On Sun, 7 Jan 2007 00:44:33 +0100, FNn wrote
(in article <[email protected]>): > On Sun, 7 Jan 2007 00:38:02 +0100, Politicoloog <[email protected]> > wrote: > >> On Sun, 7 Jan 2007 00:11:42 +0100, FNn wrote >> (in article <[email protected]>): >> >>> "Volgens een woordvoerster van de telefonistes komen diverse vrouwen >>> hierdoor onder het bestaansminimum terecht. " >> >> Je moet niet alles geloven wat je op't Intuhnet leest. > > Vooral jouw postings niet merk ik al. > > Die zijn inderdaad van een te hoog abstractie niveau voor jouw benepen hersentjes. |
|
|
#25 |
|
|
RommelPotterij wrote:
> "FNn" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> On Sun, 7 Jan 2007 00:29:28 +0100, Politicoloog >> <[email protected]> >> wrote: >> >>> On Sun, 7 Jan 2007 00:10:45 +0100, FNn wrote >>> (in article <[email protected]>): >>> >>>> Hoe dan ook de meiden komen onder het minimum bestaans loon, staat in >>>> het >>>> stuk, >>>> wel lezen aub. >>> Moet je goed lezen en alles tot je nemen. >>> >>> Onder het bestaansminimum kan niet want er bestaat zoiets als het >>> minimumloon >>> en dat is beduidend hoger dan het bestaansminimum. >>> >> "Volgens een woordvoerster van de telefonistes komen diverse vrouwen >> hierdoor onder het bestaansminimum terecht. " > > Misschien draaiden ze minder uren, wat voorheen dus genoeg was en > nu dus niet meer toereikend is. > > dan moeten ze maar harder werken die luie zeugen! Ik werk ook 40 uur per week! |
|
|
#26 |
|
|
On Sun, 07 Jan 2007 00:55:58 +0100, Goodcowboy <[email protected]> wrote:
>On Sun, 07 Jan 2007 00:37:22 +0100, FNn ><[email protected]> wrote: >>On Sun, 07 Jan 2007 00:34:34 +0100, Goodcowboy <[email protected]> wrote: >>>On Sat, 06 Jan 2007 22:28:26 +0100, FNn >>><[email protected]> wrote: >>> >Als martelaren van de vrijheid van informatie. Berooid en gedumpt en niet eens bedankt voor geleverde zaken. >>Aan de andere kant, jij trollt hier ook voor nop, dat ik je lees zou ik ook voor >>moeten betaald worden > >Integendeel. Jij zou juist moeten betalen om het recht te hebben te >lezen wat ik schrijf maar zolang er hiervoor op usenet nog geen goede >oplossing voor gevonden is zal ik me er in moeten schikken dat jan en >alleman zich mijn boodschap eigen kan maken. Ah dus dat is die vrije informatie die je wel van anderen verlangt, typisch. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
|
|
#27 |
|
|
On Sun, 7 Jan 2007 10:36:39 +0100, Politicoloog <[email protected]>
>On Sun, 7 Jan 2007 00:44:33 +0100, FNn wrote >(in article <[email protected]>): >> On Sun, 7 Jan 2007 00:38:02 +0100, Politicoloog <[email protected]> >>> On Sun, 7 Jan 2007 00:11:42 +0100, FNn wrote >>> (in article <[email protected]>): >>> >> Vooral jouw postings niet merk ik al. >> >>Die zijn inderdaad van een te hoog abstractie niveau voor jouw benepen >hersentjes. > Dat geloof ik dus ook niet -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
|
|
#28 |
|
|
On Sun, 7 Jan 2007 11:59:43 +0100, FNn wrote
(in article <[email protected]>): > On Sun, 7 Jan 2007 10:36:39 +0100, Politicoloog <[email protected]> >> On Sun, 7 Jan 2007 00:44:33 +0100, FNn wrote >> (in article <[email protected]>): >>> On Sun, 7 Jan 2007 00:38:02 +0100, Politicoloog >>> <[email protected]> >>>> On Sun, 7 Jan 2007 00:11:42 +0100, FNn wrote >>>> (in article <[email protected]>): >>>> >>> Vooral jouw postings niet merk ik al. >>> >>> Die zijn inderdaad van een te hoog abstractie niveau voor jouw benepen >> hersentjes. >> > Dat geloof ik dus ook niet > > > Geloven moet je alleen in de kerk (of Moskee, ben ruimdenkend dienaangaande) doen. Voor het overige hoort het om feiten en meningen te gaan, meer niet. |
|
|
#29 |
|
|
"D®Bu©©akE" <D®Bu©©[email protected]> wrote in message news:[email protected]. .. > dan moeten ze maar harder werken die luie zeugen! Ik werk ook 40 uur per > week! ROTFLMAO.. A. |
|
|
#30 |
|
|
On Sun, 7 Jan 2007 12:11:39 +0100, Politicoloog <[email protected]>
>On Sun, 7 Jan 2007 11:59:43 +0100, FNn wrote >(in article <[email protected]>): >> On Sun, 7 Jan 2007 10:36:39 +0100, Politicoloog <[email protected]> >>> On Sun, 7 Jan 2007 00:44:33 +0100, FNn wrote >>> (in article <[email protected]>): >>>> On Sun, 7 Jan 2007 00:38:02 +0100, Politicoloog >>>> <[email protected]> >>>>> On Sun, 7 Jan 2007 00:11:42 +0100, FNn wrote >>>>> (in article <[email protected]>): >>>>> >> Dat geloof ik dus ook niet > >Geloven moet je alleen in de kerk (of Moskee, ben ruimdenkend dienaangaande) >doen. Voor het overige hoort het om feiten en meningen te gaan, meer niet. Ik kan je uitspraken niet verifieren, het universum is oneindig en je hebt ook de natuurwetten niet in pacht, kortom alles is relatief en wat jij zegt dient dus ook wel/niet geloofd te worden Verder : ge' loof het-woord 1 vertrouwen dat iets waar is: geloof hechten, geloof slaan aan iemands woorden; geloof vinden geloofd worden; op goed geloof zonder verder onderzoek; een blind geloof hebben in onvoorwaardelijk geloven in; Geloof je dat, of is die woordenboek passage iets dat niet is na te trekken en leef jij in een wereld vol paradoxen? -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
|
|
#31 |
|
|
"Goodcowboy" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > On Sat, 06 Jan 2007 22:28:26 +0100, FNn > <[email protected]> wrote: > > >Salaris telefonist van KPN keldert > >Van onze verslaggever, Merijn Rengers > > > >AMSTERDAM - Er is grote ophef ontstaan onder een groep van circa vijfhonderd > >KPN-telefonistes die werken bij de teksttelefoon voor doven en de > >nummerinformatiedienst 118. De brutosalarissen van deze werknemers, merendeels > >vrouwen van achter in de 50 met tientallen dienstjaren bij KPN, daalt per direct > >met 300 tot 500 euro per maand. > > > >Het werk verandert niet, het salaris wel. > >Je word ouder en je verdient minder, je lasten stijgen > > > >Welkom in NL b.v. > > Die vrouwen moeten niet zeuren. > De werknemers van wikipedia krijgen helemaal niets. Geen salaris en > geen onkosten. Maar hoor je die zeuren. Die mensen zijn blij dat ze > voor de vrijheid en voor jimmy wales mogen werken. > Deze telefonistes spelen een belangrijke rol in de vrije verspreiding > van informatie. Dat zouden ze zelf moeten beseffen, hoe belangrijk hun > rol is, dan zouden ze ook wel voor niks werken. Mee eens dat de KPN geen sociale werkplaats is. Lijkt me iets voor de vakbonden om op te lossen. De KPN is een dienstverlenend bedrijf met meerdere takken van sport. Om te snoeien heeft ergens deze of gene manager gedacht dat er geen doven meer zijn en dat iedereen maar internet moet hebben waardoor de 118 grotendeels uit de lucht kan worden gehaald. Het lijkt me dat de KPN eens mag bedenken dat ook ouder personeel opgeleid kan worden en dat men veel creatiever om kan gaan met de jaren ervaring die men in de organisatie heeft. Voor degenen die niet willen opgeleid willen worden, zou je kunnen helpen met weg te soliciteren. A. . |
|
|
#32 |
|
|
On Sat, 06 Jan 2007 22:28:26 +0100, FNn
<[email protected]> wrote: >Salaris telefonist van KPN keldert >Van onze verslaggever, Merijn Rengers > >AMSTERDAM - Er is grote ophef ontstaan onder een groep van circa vijfhonderd >KPN-telefonistes die werken bij de teksttelefoon voor doven en de >nummerinformatiedienst 118. De brutosalarissen van deze werknemers, merendeels >vrouwen van achter in de 50 met tientallen dienstjaren bij KPN, daalt per direct >met 300 tot 500 euro per maand. > >Het werk verandert niet, het salaris wel. >Je word ouder en je verdient minder, je lasten stijgen > >Welkom in NL b.v. Werknemers gaan zo een stuk goedkoper de WW in, die door de kliek van Balkenende bovendien flink ingekort is. Zo gaan ze goedkoper en sneller de nieuwe Bijstand in, waar mensen eerst door de financieële mangel heen worden gehaald alvorens ze met behoud van uitkering weer te werk worden gesteld bij de KPN, die intussen weer een andere naam en arbeidsvoorwaarden heeft. "KPN sluit je af" -- http://afluisterland.nl/ronald/ |
|
|
#33 |
|
|
D®Bu©©akE <D®Bu©©[email protected]> schreef in
news:[email protected]: > FNn wrote: >> Salaris telefonist van KPN keldert >> Van onze verslaggever, Merijn Rengers >> >> AMSTERDAM - Er is grote ophef ontstaan onder een groep van circa >> vijfhonderd KPN-telefonistes die werken bij de teksttelefoon voor >> doven en de nummerinformatiedienst 118. De brutosalarissen van deze >> werknemers, merendeels vrouwen van achter in de 50 met tientallen >> dienstjaren bij KPN, daalt per direct met 300 tot 500 euro per maand. >> >> Het werk verandert niet, het salaris wel. >> Je word ouder en je verdient minder, je lasten stijgen >> >> Welkom in NL b.v. >> > terecht, het kan toch niet dat een eenvoudige telefoniste meer dan > 2000 euro verdient, NEE, LATEN WE IEDEREEN 5.000 euro per maand > betalen!!!! > > EN MAAR KLAGEN ALS DE POSTZEGELS 12% DUURDER WORDEN!!!! > > NU WEET JE OOK WAAROM!!!! Nee, leg eens uit wat het verband is tussen de prijs die je betaalt bij TNT post en het salaris van telefonistes bij KPN. Ruitenheer |
|
|
#34 |
|
|
"Politicoloog" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] al.net... > On Sun, 7 Jan 2007 01:40:36 +0100, RommelPotterij wrote > (in article <[email protected]>): > >> >> "FNn" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> On Sun, 7 Jan 2007 00:29:28 +0100, Politicoloog >>> <[email protected]> >>> wrote: >>> >>>> On Sun, 7 Jan 2007 00:10:45 +0100, FNn wrote >>>> (in article <[email protected]>): >>>> >>>>> Hoe dan ook de meiden komen onder het minimum bestaans loon, staat in >>>>> het >>>>> stuk, >>>>> wel lezen aub. >>>> >>>> Moet je goed lezen en alles tot je nemen. >>>> >>>> Onder het bestaansminimum kan niet want er bestaat zoiets als het >>>> minimumloon >>>> en dat is beduidend hoger dan het bestaansminimum. >>>> >>> "Volgens een woordvoerster van de telefonistes komen diverse vrouwen >>> hierdoor onder het bestaansminimum terecht. " >> >> Misschien draaiden ze minder uren, wat voorheen dus genoeg was en >> nu dus niet meer toereikend is. >> >> > > In dat geval komen ze in aanmerking voor aanvullende bijstand. Denk je? En dan nog zit je aan de grond. Werk je dus voor een uitkering. |
|
|
#35 |
|
|
"D®Bu©©akE" <D®Bu©©[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > RommelPotterij wrote: >> "FNn" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> On Sun, 7 Jan 2007 00:29:28 +0100, Politicoloog >>> <[email protected]> >>> wrote: >>> >>>> On Sun, 7 Jan 2007 00:10:45 +0100, FNn wrote >>>> (in article <[email protected]>): >>>> >>>>> Hoe dan ook de meiden komen onder het minimum bestaans loon, staat in >>>>> het >>>>> stuk, >>>>> wel lezen aub. >>>> Moet je goed lezen en alles tot je nemen. >>>> >>>> Onder het bestaansminimum kan niet want er bestaat zoiets als het >>>> minimumloon >>>> en dat is beduidend hoger dan het bestaansminimum. >>>> >>> "Volgens een woordvoerster van de telefonistes komen diverse vrouwen >>> hierdoor onder het bestaansminimum terecht. " >> >> Misschien draaiden ze minder uren, wat voorheen dus genoeg was en >> nu dus niet meer toereikend is. > dan moeten ze maar harder werken die luie zeugen! Ik werk ook 40 uur per > week! Geloof je het zelf? |
|
|
#36 |
|
|
Anneke.A wrote:
> > "Goodcowboy" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> On Sat, 06 Jan 2007 22:28:26 +0100, FNn >> <[email protected]> wrote: >> >> >Salaris telefonist van KPN keldert >> >Van onze verslaggever, Merijn Rengers >> > >> >AMSTERDAM - Er is grote ophef ontstaan onder een groep van circa > vijfhonderd >> >KPN-telefonistes die werken bij de teksttelefoon voor doven en de >> >nummerinformatiedienst 118. De brutosalarissen van deze werknemers, > merendeels >> >vrouwen van achter in de 50 met tientallen dienstjaren bij KPN, daalt >> >per > direct >> >met 300 tot 500 euro per maand. >> > >> >Het werk verandert niet, het salaris wel. >> >Je word ouder en je verdient minder, je lasten stijgen >> > >> >Welkom in NL b.v. >> >> Die vrouwen moeten niet zeuren. >> De werknemers van wikipedia krijgen helemaal niets. Geen salaris en >> geen onkosten. Maar hoor je die zeuren. Die mensen zijn blij dat ze >> voor de vrijheid en voor jimmy wales mogen werken. >> Deze telefonistes spelen een belangrijke rol in de vrije verspreiding >> van informatie. Dat zouden ze zelf moeten beseffen, hoe belangrijk hun >> rol is, dan zouden ze ook wel voor niks werken. > > Mee eens dat de KPN geen sociale werkplaats is. > Lijkt me iets voor de vakbonden om op te lossen. De KPN is een > dienstverlenend bedrijf met meerdere takken van sport. Om te snoeien heeft > ergens deze of gene manager gedacht dat er geen doven meer zijn en dat > iedereen maar internet moet hebben waardoor de 118 grotendeels uit de > lucht kan worden gehaald. Het lijkt me dat de KPN eens mag bedenken dat > ook ouder personeel opgeleid kan worden en dat men veel creatiever om kan > gaan met de jaren ervaring die men in de organisatie heeft. Voor degenen > die niet willen opgeleid willen worden, zou je kunnen helpen met weg te > soliciteren. > > A. . Mee eens het is alleen jammer dat de KPN als een van de hardste reorganiseerders geldt hopen dat ze het netjes doen. -- Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel na het zuur blijft het hier guur wie goed doet, die goed ontmoet gebruiker van Suse 10.0 is turbo |