![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |||||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Citaat:
Individuele vrijheid mag door de overheid alléén gereguleerd worden als de individuele burgers zelf geen harmonieuze mannier vinden om samen te leven (of desnoods naast elkaar leven - alles is beter dan betutteling). Vermits die hoofddoek op provocatieve wijze misbruikt wordt,moet Chirac dus wel reguleren - immers:minderjarigen worden gebruikt om onrust te zaaien.Leuk is het niet,maar het is het minste van twee kwalen....Griep is dus beter dan cholera,maar daarom dus nog niet goed heh.... Merk op dat het hij het dan wel doet NADAT een commisie het hem heeft aangeraden,en daar zaten dus ook moslims in - zij wilden ook een einde maken aan de problemen,en vooral aan de misbruiken die integristen maakten van de godsdienst EN dat het verbod alléén op scholen geldig is,maw wat bvb een volwassen vrouw doet buiten op straat is nog steeds strikt haar eigen keuze.De mate waarin een meisje van 12 een eigen keuze kan hebben en doordeukken tov haar vader zie ik dus niet in.Mijn ouders hebben mij ook laten dopen - erg véél had ik er niet in te zeggen en van zodra ik mocht/kon kiezen ben ik atheïst geworden... Als ik jou redenering nu eens zou omdraaien,dan verlies je elk argument om te zeggen dat sex met een 14 jarig meisje verboden is,dat ze haar vrije wilmoet kunnen uitoefenen,enz....das dus duidelijk een geval waarin de zwakke moet beschermd worden tegen de fysiek (of intelectueel of materieel) sterkere.Hier kan overheids regulering aanvaadbaar zijn - ja zelfs noodzakelijk.... Citaat:
1)op algemeen principe:Het denken mag zich niet onderwerpen,nog aan een dogma,...........Henri Poincarré 2)Omdat is aangetoond dat dit belet de realiteit onder ogen te zien cfr het geval Marion Van San;en das dus wel degelijk een sociologe en een criminologe die haar studie baseerde op verifieerbare cijfers (Ik las ondermeer haar thesis mbt bepaald uitdagende danswijzen van allochtone jongeren in Rotterdam (bobbelen),waar ze feilloos aantoonde dat dit een reaktie was op maatschappelijke uitsluiting - geloof me - die zus heeft brains!), en toen die cijfers een link legden tussen allochtonen en criminaliteit was de totaal verkrampte reaktie:das rascisme - en ze kreeg zowat gans de goegemeente op haar dak.....niet dat ooit iemand erin geslaagd is haar op wetenschappelijk aanvaarde wijze terecht te wijzen,integendeel:alle pogingen daartoe zijn geïndigd met:ze had gelijk.... 3)omdat -ik herhaal- politiek correct denken is noch correct (das het minste wat je kan zeggen als iemand probeert je te brainwashen),netzomin als het denken zou zijn (want dan mag je alléén op feiten afgaan,niet op de angst met het VB geassocieerd te worden) En is dat laatste zit imho voor een groot stuk jouw probleem;je intellect durf ik niet intwijfel trekken - je voorgaande posts wijzen erop dat je een pak slimmer en mondiger bent dan de meeste mensen die ik ken,en je bent in alle geval een stuk belezener dan ik.Maar je angst om met het VB geassocieerd te worden,belet je blijkbaar een aantal FEITEN te erkennen,en zorgen ook voor die verkrampte reaktie op die foto:wat is er nu fout met het aan de kaak stellen/belachlijk maken van zoiets?Het vraagt er gewoon om! En ik bedoel bovenstaande op de meest constructieve en positieve wijze;dat je tengronde hetzelfde wilt als ik is me allang duidelijk:een rechtvaardige samenleving,equitabele verdeling van de welvaart en de creatie van het grootst mogelijke welzijn voor een maximum aan individuen;wat me ook duidelijk is,is dat we hierbij fundamenteel verschillende methodes wensen te gebruiken:ik wil maximale individuele vrijheid en een maximale bevoogding van het individu,jij meent dat (beperkt) collectivisme en ontvoogding (om machtsmisbruik te bestrijden) hiervoor nodig zijn. Ervaring leert me dat de waarheid voor onze complexe samenleving waarschijnlijk halverwege zal liggen,en in elk geval impliceert dat democratie als finale scheidsrechter een noodzaak is. Kben liever jouw vijand dan Eichmanns vriend...... Citaat:
Al moet ik niks weten van geloof,ik kan niet anders den erkennen dat sommige godsdiensten beter op de noden van onze tijd zijn afgestemd dan anderen,ten bewijze waarvan: Citaat:
daar zijn wet dus alvast over eens..... En nu ga ik,in naam van een god die niet bestaat,een religie die ik veracht en met alle aan de clerus verschuldigde minachting Kerst gaan vieren;begrijp daaronder:ik ga zuipen tot ik scheel zie en vreten tot ik niet meer kan - zo heeft 2000jaar RKK toch nog iets goeds voor mij gedaan Op je andere post zal ik morgen antwoorden,maar ik kan je alvast verklappen dat mijn monitor een 19" crt is (lucky me heh Prettige Kerst aan jouw en je familie toegewenst filo,en als je overmatig gaat zuipen zoals ik van plan ben,laat je niet pakken door de flikken op weg naar huis heh.....
|
|
|
|
#22 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
in elk geval, de zin Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
het was dus wel degelijk aan jan hyoens geadresserd. (overiggens wie is jh???? verdomme - weer twee uur opzoekingswerk..)
|
|
|
|
#24 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
de dag dat die idioten stoppen met :
de gruwelijke besnijdenis van meisjes, de onderdrukking van de vrouwen, geweld te gebruiken, bomaanslagen, hun islam op te dringen, westerlingen te beschouwen als varkens, rituele slachtingen, enz... enz... enz... zal ik respect opbrengen voor hen... eerder niet !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Jij stelt het voor alsof dat allemaal specifiek aan de islam is. Noteer toch: 1) Vrouwenbesnijdenis:Bij de Egyptische kristelijke Kopten (de tweede belangrijkste godsdienst van Egypte) worden 90% van de vrouwen besneden, en nog geen beetje!! pharaonische besnijdenis.. In Marokko, Tunesië of Turkije gebeurt het NIET In een aantal Zuidamerikaanse landen gebeurt het ook In de VS, Engeland en zelfs hier werd het in de vorige eeuw beschouwd als een goed middel om masturbatie te beletten, en werd het vermeld in de medische litteratuur (Ik heb nog een vlaamse huisarts geweten die het voorstelde in de jaren'50) Mohammed waarschuwde duidelijk tegen misbruiken. 2)Onderdrukking van vrouwen: waar gebeurt dit helaas niet??Hier, bij je vlaamse buren ook, en in India en China worden babies gedood enkel omdat het meisjes zijn.. 3)Gebruik van geweld Klinkt slecht uit de mond van een westerling: het "vrije" westen heeft zowat de ganse wereld met geweld onderworpen (Irak was het laatste, wie volgt?) Gedacht aan de tientallen Mio doden in WO1 & 2?? dat waren géén islamieten die dat deden, maar grotendeels kristenen: Citaat:
5)Opdringen van een godsdienst? Welke godsdienst werd overal en dikwijls met geweld door koloniale mogendheden opgedrongen? De islam? néén, het kristendom! 6) varkens??Als je Verdun, Auschwitz, Bergen Belzen, Jacksonville, Nagasaki en Hiroshima, de uitroeiing van de indianen kent, beschouw jij dan westerlingen dan niet als erger dan varkens? géén varken zou d�*t doen! Als ik een varken was zou ik niet graag "blanke" genoemd worden! 7)Of een slachting nu ritueel is of niet: Ik ben maar éénmaal naar een stierengevecht gaan kijken in Arles(F): de stier spoot bloed uit verschillende wonden, en de massa riep en joelde...en betaalde dik voor dat "spektakel"... Die rituele slachting duurde een half uur of zo, maar het leek me een eeuwigheid! en dan zeg jij iets over rituele slachtingen? Ben je ooit in een slachthuis geweest? Ik wél. Ik maakte ook een rituele slachting mee in Marokko Het stierengevecht was ruim het ergste...maar "ons" slachthuis was ook al genoeg om van iemand een vegetariër te maken voor geruime tijd! WIE ZIJN DAN DE IDIOTEN ?? [size=6]WIE??[/size] |
||
|
|
|
|
|
#27 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
|