Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2003, 18:48   #21
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, dat staat nergens in de koran
Loop je rond in Marokko, Tunesië, Turkije of Egypte of Palestina dan zal je dit maar zéér zelden zien( en dan bijna alleen grootmoeders), verbod of niet.
blij het te horen,de taliban echter des te minder....

Citaat:
Pas je zinnetje : Quote:
Elke vorm van beperking van de individuele vrijheid is er één teveel!
eens toe op het verbod dat Chirac wil doorvoeren...
Tja das zowat het moeilijkste wat je me naar het hoofd kan slingeren...
Individuele vrijheid mag door de overheid alléén gereguleerd worden als de individuele burgers zelf geen harmonieuze mannier vinden om samen te leven (of desnoods naast elkaar leven - alles is beter dan betutteling).
Vermits die hoofddoek op provocatieve wijze misbruikt wordt,moet Chirac dus wel reguleren - immers:minderjarigen worden gebruikt om onrust te zaaien.Leuk is het niet,maar het is het minste van twee kwalen....Griep is dus beter dan cholera,maar daarom dus nog niet goed heh....
Merk op dat het hij het dan wel doet NADAT een commisie het hem heeft aangeraden,en daar zaten dus ook moslims in - zij wilden ook een einde maken aan de problemen,en vooral aan de misbruiken die integristen maakten van de godsdienst EN
dat het verbod alléén op scholen geldig is,maw wat bvb een volwassen vrouw doet buiten op straat is nog steeds strikt haar eigen keuze.De mate waarin een meisje van 12 een eigen keuze kan hebben en doordeukken tov haar vader zie ik dus niet in.Mijn ouders hebben mij ook laten dopen - erg véél had ik er niet in te zeggen en van zodra ik mocht/kon kiezen ben ik atheïst geworden...
Als ik jou redenering nu eens zou omdraaien,dan verlies je elk argument om te zeggen dat sex met een 14 jarig meisje verboden is,dat ze haar vrije wilmoet kunnen uitoefenen,enz....das dus duidelijk een geval waarin de zwakke moet beschermd worden tegen de fysiek (of intelectueel of materieel) sterkere.Hier kan overheids regulering aanvaadbaar zijn - ja zelfs noodzakelijk....

Citaat:
Stel je ook eens ernstig de vraag waarom je vindt dat politiek denken niet correct mag zijn??Heb je problemen met correct zijn of met denken?
das dan weer simpel:
1)op algemeen principe:Het denken mag zich niet onderwerpen,nog aan een dogma,...........Henri Poincarré
2)Omdat is aangetoond dat dit belet de realiteit onder ogen te zien cfr het geval Marion Van San;en das dus wel degelijk een sociologe en een criminologe die haar studie baseerde op verifieerbare cijfers (Ik las ondermeer haar thesis mbt bepaald uitdagende danswijzen van allochtone jongeren in Rotterdam (bobbelen),waar ze feilloos aantoonde dat dit een reaktie was op maatschappelijke uitsluiting - geloof me - die zus heeft brains!), en toen die cijfers een link legden tussen allochtonen en criminaliteit was de totaal verkrampte reaktie:das rascisme - en ze kreeg zowat gans de goegemeente op haar dak.....niet dat ooit iemand erin geslaagd is haar op wetenschappelijk aanvaarde wijze terecht te wijzen,integendeel:alle pogingen daartoe zijn geïndigd met:ze had gelijk....
3)omdat -ik herhaal- politiek correct denken is noch correct (das het minste wat je kan zeggen als iemand probeert je te brainwashen),netzomin als het denken zou zijn (want dan mag je alléén op feiten afgaan,niet op de angst met het VB geassocieerd te worden)

En is dat laatste zit imho voor een groot stuk jouw probleem;je intellect durf ik niet intwijfel trekken - je voorgaande posts wijzen erop dat je een pak slimmer en mondiger bent dan de meeste mensen die ik ken,en je bent in alle geval een stuk belezener dan ik.Maar je angst om met het VB geassocieerd te worden,belet je blijkbaar een aantal FEITEN te erkennen,en zorgen ook voor die verkrampte reaktie op die foto:wat is er nu fout met het aan de kaak stellen/belachlijk maken van zoiets?Het vraagt er gewoon om!
En ik bedoel bovenstaande op de meest constructieve en positieve wijze;dat je tengronde hetzelfde wilt als ik is me allang duidelijk:een rechtvaardige samenleving,equitabele verdeling van de welvaart en de creatie van het grootst mogelijke welzijn voor een maximum aan individuen;wat me ook duidelijk is,is dat we hierbij fundamenteel verschillende methodes wensen te gebruiken:ik wil maximale individuele vrijheid en een maximale bevoogding van het individu,jij meent dat (beperkt) collectivisme en ontvoogding (om machtsmisbruik te bestrijden) hiervoor nodig zijn.
Ervaring leert me dat de waarheid voor onze complexe samenleving waarschijnlijk halverwege zal liggen,en in elk geval impliceert dat democratie als finale scheidsrechter een noodzaak is.
Kben liever jouw vijand dan Eichmanns vriend......

Citaat:
Denk je écht dat de herkelijke hiërarchie, en deze paus in 't bijzonder ook maar iets matigen aan de standpunten van de RKK?
Zoals ik vroeger reeds schreef:deze paus zal wat de conquistadores "in nomine padre et fili et spiritus santus" aandeden gegarandeerd afdoen als genocide.Diezelde paus heeft ook in scherpe bewoordingen de Amerikaanse aanval in Irak afgekeurt.....
Al moet ik niks weten van geloof,ik kan niet anders den erkennen dat sommige godsdiensten beter op de noden van onze tijd zijn afgestemd dan anderen,ten bewijze waarvan:

Citaat:
ik zal zeker niet ontkennen dat de koran massal wordt misbruikt voor alles en nog wat, meestal door mensen die enkele verzen leerden opdreunen, maar er niet veel meer over weten.
De Koran moet naar 't schijnt in het Arabisch van buiten geleerd worden (!) ook al speekt noch begrijpt de betrokken moslim geen Arabisch....

daar zijn wet dus alvast over eens.....

En nu ga ik,in naam van een god die niet bestaat,een religie die ik veracht en met alle aan de clerus verschuldigde minachting Kerst gaan vieren;begrijp daaronder:ik ga zuipen tot ik scheel zie en vreten tot ik niet meer kan - zo heeft 2000jaar RKK toch nog iets goeds voor mij gedaan

Op je andere post zal ik morgen antwoorden,maar ik kan je alvast verklappen dat mijn monitor een 19" crt is (lucky me heh ) en dat vermits mijn nieuwe PC een grafische kaart heeft met slechts 1 uitgang staat de 2 ergens staat te staan (even luckier me )

Prettige Kerst aan jouw en je familie toegewenst filo,en als je overmatig gaat zuipen zoals ik van plan ben,laat je niet pakken door de flikken op weg naar huis heh.....
Oud 24 december 2003, 20:28   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
jan hyoens schreef:
filosoof schreef:

D�*t is een ontdekking (als 't waar is, natuurlijk): Nationaliteit of oorsprong van iemand bepalen via een DNA-test (en een simpele dan nog wel!! Op 4 of op 6 criteria? of op 24?
Jan Hyoens volgende Nobelprijswinnaar??

flio antwoorde:
Nationaliteit niet, maar wel een bijna preciese uitkomst van welk werelddeel hij afkomstig!
Stel je zelf je candidatuur voor die Nobelprijs of draagt het zwartblok je voor?
Succes alvast!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thor
flio antwoorde:
Nationaliteit niet, maar wel een bijna preciese uitkomst van welk werelddeel hij afkomstig!
Ik helemaal verbaasd:
gebruiken die gasten daar green frenologie meer voor?
thor, Zo je met flio, filo bedoelt (geen kritiek d�*�*rop, ik ben hier waarschijnlijk de recordhouder tikfouten, wegens 2-vingertypen en klavierkijken ipv blindtypen, wegens Latwis in het MO)
in elk geval, de zin
Citaat:
"Nationaliteit niet, maar wel een bijna preciese uitkomst van welk werelddeel hij afkomstig!
is niet van mij!! Je las waarschijnlijk verkeerd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2003, 15:49   #23
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
thor, Zo je met flio, filo bedoelt (geen kritiek d�*�*rop, ik ben hier waarschijnlijk de recordhouder tikfouten, wegens 2-vingertypen en klavierkijken ipv blindtypen, wegens Latwis in het MO)
in elk geval, de zin Quote:
"Nationaliteit niet, maar wel een bijna preciese uitkomst van welk werelddeel hij afkomstig!
is niet van mij!! Je las waarschijnlijk verkeerd.
Eindeloze verontschuldigingen - ik was ff fout bezig met het quote systeem om van mijn typgeit achtig gedrag maar te zwijgen
het was dus wel degelijk aan jan hyoens geadresserd.
(overiggens wie is jh???? verdomme - weer twee uur opzoekingswerk..)
Oud 27 december 2003, 00:02   #24
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
D�*t is een ontdekking (als 't waar is, natuurlijk): Nationaliteit of oorsprong van iemand bepalen via een DNA-test (en een simpele dan nog wel!! Op 4 of op 6 criteria? of op 24?
Jan Hyoens volgende Nobelprijswinnaar??
Bepaal dan maar eerst de grenzen van de werelddelen (bvb Turkije). En geef me dan het verschil tussen een spanjaard en een Marrokaan, of een Griek en een Turk.
Oud 27 december 2003, 11:10   #25
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

de dag dat die idioten stoppen met :

de gruwelijke besnijdenis van meisjes,
de onderdrukking van de vrouwen,
geweld te gebruiken,
bomaanslagen,
hun islam op te dringen,
westerlingen te beschouwen als varkens,
rituele slachtingen,
enz... enz... enz...

zal ik respect opbrengen voor hen... eerder niet !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 13:25   #26
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

geweld te gebruiken,
bomaanslagen,
hun islam op te dringen,
rituele slachtingen,
enz... enz... enz...

Ancapa,
Jij stelt het voor alsof dat allemaal specifiek aan de islam is.
Noteer toch:
1) Vrouwenbesnijdenis:Bij de Egyptische kristelijke Kopten (de tweede belangrijkste godsdienst van Egypte) worden 90% van de vrouwen besneden, en nog geen beetje!! pharaonische besnijdenis..
In Marokko, Tunesië of Turkije gebeurt het NIET
In een aantal Zuidamerikaanse landen gebeurt het ook
In de VS, Engeland en zelfs hier werd het in de vorige eeuw beschouwd als een goed middel om masturbatie te beletten, en werd het vermeld in de medische litteratuur (Ik heb nog een vlaamse huisarts geweten die het voorstelde in de jaren'50)
Mohammed waarschuwde duidelijk tegen misbruiken.

2)Onderdrukking van vrouwen: waar gebeurt dit helaas niet??Hier, bij je vlaamse buren ook, en in India en China worden babies gedood enkel omdat het meisjes zijn..

3)Gebruik van geweld Klinkt slecht uit de mond van een westerling: het "vrije" westen heeft zowat de ganse wereld met geweld onderworpen (Irak was het laatste, wie volgt?)
Gedacht aan de tientallen Mio doden in WO1 & 2?? dat waren géén islamieten die dat deden, maar grotendeels kristenen:
Citaat:
Gott mit uns
4)bomaanslagen: ooit van het IRA gehoord? van het ETA? van het FNLC?

5)Opdringen van een godsdienst? Welke godsdienst werd overal en dikwijls met geweld door koloniale mogendheden opgedrongen? De islam? néén, het kristendom!

6) varkens??Als je Verdun, Auschwitz, Bergen Belzen, Jacksonville, Nagasaki en Hiroshima, de uitroeiing van de indianen kent, beschouw jij dan westerlingen dan niet als erger dan varkens? géén varken zou d�*t doen! Als ik een varken was zou ik niet graag "blanke" genoemd worden!

7)Of een slachting nu ritueel is of niet: Ik ben maar éénmaal naar een stierengevecht gaan kijken in Arles(F): de stier spoot bloed uit verschillende wonden, en de massa riep en joelde...en betaalde dik voor dat "spektakel"... Die rituele slachting duurde een half uur of zo, maar het leek me een eeuwigheid!
en dan zeg jij iets over rituele slachtingen? Ben je ooit in een slachthuis geweest? Ik wél.
Ik maakte ook een rituele slachting mee in Marokko
Het stierengevecht was ruim het ergste...maar "ons" slachthuis was ook al genoeg om van iemand een vegetariër te maken voor geruime tijd!

WIE ZIJN DAN DE IDIOTEN ?? [size=6]WIE??[/size]
Oud 29 december 2003, 13:23   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

geweld te gebruiken,
bomaanslagen,
hun islam op te dringen,
rituele slachtingen,
enz... enz... enz...

Ancapa,
Jij stelt het voor alsof dat allemaal specifiek aan de islam is.
Noteer toch:
1) Vrouwenbesnijdenis:Bij de Egyptische kristelijke Kopten (de tweede belangrijkste godsdienst van Egypte) worden 90% van de vrouwen besneden, en nog geen beetje!! pharaonische besnijdenis..
In Marokko, Tunesië of Turkije gebeurt het NIET
In een aantal Zuidamerikaanse landen gebeurt het ook
In de VS, Engeland en zelfs hier werd het in de vorige eeuw beschouwd als een goed middel om masturbatie te beletten, en werd het vermeld in de medische litteratuur ( Het werd gelukkig weinig toegepast, maar toch... Ik heb nog een vlaamse huisarts geweten die het voorstelde in de jaren'50)
Lees dit eens:

http://www.fgmnetwork.org/intro/duffy.htm

CLITORIDECTOMY: A NINETEENTH
CENTURY ANSWER TO MASTURBATION

by John Duffy

In the early 19th century perceptive physicians were becoming increasingly dubious of the traditional medical theories and began
turning to clinical experience. Unfortunately, lacking an understanding of physiology and with no knowledge of bacteriology,
they were frustrated in their attempts to prevent or cure disease. In desperation, physicians intensified their use of the traditional
therapeutics--bleeding, blistering, vomiting, purging and sweating, heroic therapy which only served to increase public suspicion
of the profession. Seeking to compensate for their inability to deal with disease, physicians increasingly began assuming the role
of moral leaders. In the process they seized upon issues such as abortion and masturbation.

The prudishness of Victorians and veil of silence they cast over sexuality is well known, but what is not so well known is their
preoccupation with masturbation. Little attention had been given to masturbation until late in the 18th century, and it was not
until the second half of the 19th century that the subject became one of general concern. It first came to public attention through
the efforts of a few moralists, but it was not until the medical profession, seeking to bolster its status in society, transformed the
moral question of masturbation into a medical condition that it became a significant issue.

In the case of males, the apprehensions about masturbation were engendered by a widespread assumption that the loss of
semen endangered the brain and nervous system. In America the superintendent of the Massachusetts Lunatic Asylum gave
credence to this belief when in his 1848 annual report he asserted that 32 per cent of admissions were for "self-pollution", one
of several euphemisms for masturbation. Reflecting in part the Victorian preoccupation with sexuality, by the late 19th century
medical journals in Europe and America were attributing almost every conceivable medical condition to this "secret vice."

Since loss of semen was considered a real danger to males, then it followed that nocturnal emissions were equally hazardous.
To solve both of these problems, a whole array of mechanical devices were constructed. They included such items as strait
jackets, genital cages, and penis rings with sharp points on the inside. Most of these objects were devised by laymen, but the
medical profession, which has generally reflected prevailing beliefs, was not to be outdone. Young men driven by guilt who
sought a physician’s help, or who confessed to masturbation under close questioning by their physician, were treated with
blistering agents, mild acid solutions, or leeches applied to the genitals. Bloodletting and cutting the foreskin were also used in
serious cases. In at least one extreme case, at the request of a desperate patient who feared for his sanity, his physician
castrated him. The physician in his report of the case declared that the patient was gaining weight, somewhat lethargic, but
morally sound.

Reprehensible as was masturbation among males, it was an even graver problem among Victorian females, who were viewed as
delicate, sensitive, frail, and emotional creatures
. In response to an article in a local paper urging the medical regulation of
prostitutes, the editor of the New Orleans Medical and Surgical Journal began by pointing out that the morality of American
women was much higher than that of women in other countries. Most prostitutes in New Orleans, he observed, were foreigners.
Having settled this point, he turned to "onanism" or masturbation, a practice "very injudicious to the health of both males and
females." Men, he wrote, occasionally admitted to it, but the case with women was far different.

To ask for or expect information from adult females about this practice, he wrote, "is altogether useless and vain, although many
of their diseases, as leucorrhoea, uterine haemorrhage, falling of the womb, cancer, functional disorders of the heart, spinal
irritation, palpitation, hysteria, convulsions, haggard features, emaciation, debility, mania--many symptoms called nervous--un
triste tableau, have been referred to masturbation as the cause." Even if these disorders did not originate in masturbation, he
continued, "its practice would certainly aggravate them." The editorial concluded with a quote from a French physician: "In my
opinion, neither the plague, nor war, nor smallpox, nor a crowd of similar evils have resulted more disastrously for humanity,
then the habit of masturbation: it is the destroying element of civilized society."2

In 1866 an American medical journal discussed the work of a British physician, Dr. Isaac Brown Baker, who claimed success
in treating epilepsy and other nervous disorders in female patients- by excising the clitoris. After noting that the great mass of
English medical opinion was strongly opposed to Baker's ideas and had "unqualifiedly condemned" his operation, the American
editor concurred with the English medical profession, declaring that to remove the clitoris "to allay sexual irritability is about as
unphilosophical as to remove the analogous organ of the male." (4)

While the clitoridectomy was only rarely performed in the English-speaking nations, the subject of female masturbation
continued to intrigue the public and the medical profession. As the century drew on, more articles on the subject began appearing in medical journals and the clitoridectomy was revived. In 1889, Dr. Joseph Jones, a former president of the Louisiana State Board of Health and a medical professor, stated that "hopeless insanity" was one of the many consequences of
masturbation and that the child of a masturbator was liable to hereditary insanity.(8).

In 1894, Dr A.J. Bloch of New Orleans in an article entitled "Sexual Perversion in the Female" referred to female masturbation
as a "moral leprosy." In one of his cases, he described how a schoolgirl of fourteen suffering from nervousness and pallor had
been cured by "liberating the clitoris from its adhesions and by lecturing the patient on the dangers of masturbation.( 10).

As far as can be ascertained, Dr. Bloch was one of the last American surgeons to report taking such drastic measures. By this
date medical studies were beginning to demonstrate that masturbation caused no serious functional disturbances and that the
psychological problems involved arose from the social attitude towards the practice rather than the act itself. As these ideas
gained medical acceptance during the next thirty years, the subject of masturbation in normal individuals gradually disappeared
from medical journals.

BIOGRAPHICAL NOTE: John Duffy, Ph.D. is Clinical Professor Emeritus1 Tulane University School of Medicine and
Professor Emeritus of History, University of Maryland. Dr. fluffy is a medical historian with some 9 published books and 50
articles. His newest book is The Sanitarians: A History of American Public Health. University of Illinois Press to be released in
February 1990.

1. Haller, John S. and Robin M., The Physician and Sexuality in Victorian America, Urbana, Chicago, and London, 1974,
pp.195, 207-209.

2. Editorial: Review of European Legislation for Control of Prostitution, New Orleans Med Surg J 11:700-705, 1854-1855.

3. Castellanos, J.: Summary Prepared from French Journals, South J Med Sci 1:495-96, 1866-1867.

4. Editorial: Clitoridectomy, South J Med Sci 1:794, 1866-1867.

5. West, D.C,: Clitoridectomy, Brit Med J 2:585, 1866.

6. Down J., and Langden, H.: Influence of Sewing Machine on Female Health, New Orleans Med Surg J 20:359-360,
1867-1868.

7. Comment: New Orleans Med Surg J (new series) 9:67, 1881-1882.

8. Jones, J.: General Medicine--Diseases of Nervous System, Trans La Med Soc 1889, pp. 170-171.

9. Tait, L.: Masturbation, Med News 53:1-3, 1888.

10. Block, A.J.: Sexual Perversion in Female, New Orleans Med Surg J (new series) 22:1-7, 1894-1895.

11. Duffy, J. Masturbation and Clitoridectomy. The Journal of The American Medical Association. October 19, 1963, Vol.
186, pp. 246-248.

(c) by the author.

....

Mohammed waarschuwde duidelijk tegen misbruiken.

2)Onderdrukking van vrouwen: waar gebeurt dit helaas niet??Hier, bij je vlaamse buren ook, en in India en China worden babies gedood enkel omdat het meisjes zijn..

3)Gebruik van geweld Klinkt slecht uit de mond van een westerling: het "vrije" westen heeft zowat de ganse wereld met geweld onderworpen (Irak was het laatste, wie volgt?)
Gedacht aan de tientallen Mio doden in WO1 & 2?? dat waren géén islamieten die dat deden, maar grotendeels kristenen:
Citaat:
Gott mit uns
4)bomaanslagen: ooit van het IRA gehoord? van het ETA? van het FNLC?

5)Opdringen van een godsdienst? Welke godsdienst werd overal en dikwijls met geweld door koloniale mogendheden opgedrongen? De islam? néén, het kristendom!

6) varkens??Als je Verdun, Auschwitz, Bergen Belzen, Jacksonville, Nagasaki en Hiroshima, de uitroeiing van de indianen kent, beschouw jij dan westerlingen dan niet als erger dan varkens? géén varken zou d�*t doen! Als ik een varken was zou ik niet graag "blanke" genoemd worden!

7)Of een slachting nu ritueel is of niet: Ik ben maar éénmaal naar een stierengevecht gaan kijken in Arles(F): de stier spoot bloed uit verschillende wonden, en de massa riep en joelde...en betaalde dik voor dat "spektakel"... Die rituele slachting duurde een half uur of zo, maar het leek me een eeuwigheid!
en dan zeg jij iets over rituele slachtingen? Ben je ooit in een slachthuis geweest? Ik wél.
Ik maakte ook een rituele slachting mee in Marokko
Het stierengevecht was ruim het ergste...maar "ons" slachthuis was ook al genoeg om van iemand een vegetariër te maken voor geruime tijd!

WIE ZIJN DAN DE IDIOTEN ?? [size=6]WIE??[/size]
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be