Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Waar erger jij je aan in het verkeer?
te snel rijden 19 25,68%
te traag rijden op autosnelweg 28 37,84%
niet pinken 41 55,41%
rechts oversteken 19 25,68%
blijven rijden in 2e vak 30 40,54%
ouwe venten die 50 rijden waar je 90 mag en niet kan oversteken 40 54,05%
mensen die in je gat zitten te rijden 40 54,05%
tegenliggers met grootlichten 34 45,95%
auto oversteekt en komt dan traag voor je rijden 26 35,14%
vrachtwagens die oversteken, ook bij regenweer 26 35,14%
wagens die in een file om de twee seconden van vak wisselen 31 41,89%
mensen die door het rood rijden 26 35,14%
laagvliegers die aan 180 per uur zitten te knipperen naar links als jij oversteekt op het derde 25 33,78%
GSM'en 19 25,68%
nog iets anders, nl... 16 21,62%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2007, 16:36   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik erger mij blauw aan autobestuurders die niet stoppen aan een zebrapad als ik wil oversteken als voetganger

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 7 januari 2007 om 16:36.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 16:39   #22
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

idem als duveltje.

In't stad erger ik mij gewoon aan auto's.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 16:44   #23
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik erger mij blauw aan autobestuurders die niet stoppen aan een zebrapad als ik wil oversteken als voetganger
Tiens, ik erger mij eveneens aan voetgangers die denken dat ze onkwetsbaar zijn als "zwakke weggebruiker" en die zonder boe of ba oversteken zonder ook nog maar even uit te kijken naar aankomend verkeer.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 16:48   #24
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tiens, ik erger mij eveneens aan voetgangers die denken dat ze onkwetsbaar zijn als "zwakke weggebruiker" en die zonder boe of ba oversteken zonder ook nog maar even uit te kijken naar aankomend verkeer.
Maar de wet zegt dat men moet stoppen voor een voetganger die aanstalten maakt om over te steken, dus ja jij moet maar kunnen stoppen voor de zwakke weggebruiker hé
Oud 7 januari 2007, 16:52   #25
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar de wet zegt dat men moet stoppen voor een voetganger die aanstalten maakt om over te steken, dus ja jij moet maar kunnen stoppen voor de zwakke weggebruiker hé
De wet schrijft voor dat ik dat enkel moet kunnen in de bebouwde kom, aan een zebrapad en wanneer die stop op een veilige manier kan gebeuren; enkel in dat geval moet ik kunnen stoppen, in alle andere gevallen ben jij in fout. Alleen spijtig dat vele idioten die wet beschouwen als hun zelfverklaring tot almacht die niet gewond kan geraken.
Oud 7 januari 2007, 17:06   #26
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wet schrijft voor dat ik dat enkel moet kunnen in de bebouwde kom, aan een zebrapad en wanneer die stop op een veilige manier kan gebeuren; enkel in dat geval moet ik kunnen stoppen, in alle andere gevallen ben jij in fout. Alleen spijtig dat vele idioten die wet beschouwen als hun zelfverklaring tot almacht die niet gewond kan geraken.
Ik had het idd over de bebouwde kom, en als jij dan 50 of 30 KM per uur rijdt moet het toch niet onmogelijk zijn om veilig te remmen hé, nee de macho uithangen hé
Oud 7 januari 2007, 17:09   #27
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Wat echter niet wil zeggen dat jij zomaar moet oversteken wanneer je daar zin in hebt en zonder dat je eerst kijkt of er een wagen aankomt, een wagen moet ook nog kunnen stoppen he!

Ook al rijd je slechts maar 30 of 50, je blijft een zekere remafstand behouden.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 17:11   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het idd over de bebouwde kom, en als jij dan 50 of 30 KM per uur rijdt moet het toch niet onmogelijk zijn om veilig te remmen hé, nee de macho uithangen hé
Tja, als automobilist moet je ook rekening houden met het verkeer achter je.

Zoals ik al zei: voetgangers moeten ook iets kunnen inschatten. Oversteken zonder te zien en wanneer het hen uitkomt is not done.
Oud 7 januari 2007, 17:16   #29
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij niet op een meter kunnen stoppen, wanneer je 30 of 50 rijdt, als machogedrag wil bestempelen, dan toont dat vooral aan wat voor iemand jij in het verkeer bent:een egoïstisch, zelfingenomen suicidaal zwijn.
Zelfs als je maar 30 of 50 rijdt,dan nog heb je een remafstand nodig; los daarvan hebben bestuurders ook nog andere zaken te doen dan enkel naar kinkels te kijken, die ergens willekeurig moeten kunnen oversteken zonder te hoeven wachten. Andere weggebruikers en andere zwakke weggebruikers verdienen oppzijn minst evenveel aandacht.
Oud 7 januari 2007, 17:22   #30
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Soms is plomp oversteken ook wel de enige manier om de autostroom tot stilstand te brengen, want spontaan stoppen zit er niet altijd in.

En ja, daar komt een zeker berekend risisco bij kijken. Een risico dat de voetganger neemt op zijn gezondheid en op uw koetswerk.

Maar het is vreemd hoe we van hoedje wisselen naargelang het voertuig dat we gebruiken.

Als we in de auto rijden, dan zijn de voetgangers ineens de vijand.
Als we dan te voet gaan, dan worden de automobilisten ineens de vijand.

Het zou leerzaam zijn moesten we onszelf eens tegenkomen in het verkeer.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 7 januari 2007 om 17:23.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 17:22   #31
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij niet op een meter kunnen stoppen, wanneer je 30 of 50 rijdt, als machogedrag wil bestempelen, dan toont dat vooral aan wat voor iemand jij in het verkeer bent:een egoïstisch, zelfingenomen suicidaal zwijn.
Zelfs als je maar 30 of 50 rijdt,dan nog heb je een remafstand nodig; los daarvan hebben bestuurders ook nog andere zaken te doen dan enkel naar kinkels te kijken, die ergens willekeurig moeten kunnen oversteken zonder te hoeven wachten. Andere weggebruikers en andere zwakke weggebruikers verdienen oppzijn minst evenveel aandacht.
Als jij rijdt op de openbare weg kijk jij dan nooit naar voren,het moest dan toch duidelijk zijn dat ik wilde oversteken op meer dan 1 meter voor het zebrapad hé,dus ja jij moet stoppen als je dat kan,maar jij bent zo een manneke die gewoon niet wil stoppen,en voetgangers in gevaar brengt hé
Oud 7 januari 2007, 17:35   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een pokkehekel aan vrachtwagenchauffeurs die denken dat de baan voor hen alleen is; aan klootzakken die 10 �* 20 km/u minder snel rijden dan de toegelaten snelheid en aan wielertoeristen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 17:41   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij rijdt op de openbare weg kijk jij dan nooit naar voren,het moest dan toch duidelijk zijn dat ik wilde oversteken op meer dan 1 meter voor het zebrapad hé,dus ja jij moet stoppen als je dat kan,maar jij bent zo een manneke die gewoon niet wil stoppen,en voetgangers in gevaar brengt hé
Nee dat is niet duidelijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 17:43   #34
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Soms is plomp oversteken ook wel de enige manier om de autostroom tot stilstand te brengen, want spontaan stoppen zit er niet altijd in.
Dan nog blijft plomp oversteken een hachelijk zaakje waar je enkelljezelf mee in gevaar brengt me dunkt.

Citaat:
En ja, daar komt een zeker berekend risisco bij kijken. Een risico dat de voetganger neemt op zijn gezondheid en op uw koetswerk.

Maar het is vreemd hoe we van hoedje wisselen naargelang het voertuig dat we gebruiken.

Als we in de auto rijden, dan zijn de voetgangers ineens de vijand.
Als we dan te voet gaan, dan worden de automobilisten ineens de vijand.
Geen idee hoe anderen het doen, maar toen ik klein was werd me geleerd eerst te kijken en dan pas over te steken; dat doe ik nu nog steeds. Idem wanneer ik met de fiets rij. Wat mij betreft zijn die automobilisten dus de vijand niet.

Citaat:
Het zou leerzaam zijn moesten we onszelf eens tegenkomen in het verkeer.
Oud 7 januari 2007, 17:47   #35
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geen idee hoe anderen het doen, maar toen ik klein was werd me geleerd eerst te kijken en dan pas over te steken.
En als autobestuurder moet je plots niet meer kijken hé,nee je waant je zelf als baas van de baan hé
Oud 7 januari 2007, 17:48   #36
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als autobestuurder moet je plots niet meer kijken hé,nee je waant je zelf als baas van de baan hé
Zowel de automobilist als de overstekende voetganger moet kijken. Het is niet omdat je voetganger en zgn. "zwakke weggebruiker" bent, dat ineens alles mag zonder om te kijken.
Oud 7 januari 2007, 17:51   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet je per se allerlei allusies gaan maken over de tegenpartij, om je gelijk te kunnen halen?

Als ik met de auto rij, kijk ik evenveel voor me als achter me en kijk ik naar alle weggebruikers rondom me; ik kijk dus niet alleen naar jou om jou tevreden te stellen, ik kijk ook naar kinderen die rondlopen, fietsers die in het verkeer rijden en andere automobilisten. Ook met hen moet ik immers rekening houden.

Als jij werkelijk aan dat zebrapad gaat staan en aangeeft dat je overwil, dan zal ik je gezien hebben en stoppen wanneer ik dat kan (en dus niet wanneer ik op 5 meter genaderd ben). Als jij zonder boe of ba denkt dat de straat van jou is, en zonder te stoppen van voetpad het zebrapad of (erger nog) de straat opgaat, dan zal ik inderdaad niet noodzakelijk stoppen. Als jij denkt dat ik jou per se had moeten zien, dan toon je aan dat je absoluut egoïstisch bent; dan had ik immers niet naar alle weggebruikers moeten kijken, dan had ik enkel naar jouw soortgenoten moeten kijken. Jij bent dus diegene die anderen in gevaar brengt.
Oud 7 januari 2007, 17:53   #38
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zowel de automobilist als de overstekende voetganger moet kijken. Het is niet omdat je voetganger en zgn. "zwakke weggebruiker" bent, dat ineens alles mag zonder om te kijken.
Idd; my point exactly, maar dat gaat er niet echt vlot in blijkbaar.
Oud 7 januari 2007, 17:54   #39
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Kim ik moet nog over geraken als voetganger ook hé,want nu sta ik op de bisschoppenhoflaan in Deurne bijna 5 min. te wachten voor ik over geraak
Oud 7 januari 2007, 17:57   #40
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik heb een pokkehekel aan vrachtwagenchauffeurs die denken dat de baan voor hen alleen is; aan klootzakken die 10 �* 20 km/u minder snel rijden dan de toegelaten snelheid en aan wielertoeristen.
Hier bij ons voelen die lullo's zich geroepen om in het midden van de baan te rijden met een stuk of 40 man!!
Het fietspad is niet goed genoeg voor die gasten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be