![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() In al zijn cynisme zit er een kern van waarheid in deze uitspraak. De Nederlandse tolerantie drijft inderdaad meer op sociale druk en 'goed fatsoen' dan op overtuiging...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk ook wel dat 'uiterlijke schijn' in NL belangrijker is. Zo sturen ze maar al te graag iemand met een donkere huidskleur naar het Songfestival om te laten zien hoe (schijn)tolerant ze wel zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die sociale druk gaat dikwijls vrij ver. Ooit las ik eens dat Nederlands niet extreem-rechts zouden durven stemmen net door die sociale druk, dat het aanvoelde alsof zelfs in de absolute privacy van het stemhokje de hele buurt stond mee te kijken. Er werd gesugereerd dat zonder dit verschijnsel Janmaat wel eens heel wat verder zou gekomen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zoals CAP, Cassandra(of een andere naam), VLOTT dat ineens een kartel niet meer nodig zou vinden enz... O ja : ik zou het nog vergeten een fantastische vooruitgang voor de BUB. De belgen zijn op politiek vlak veel honkvaster dan onze noorderburen, het zou daarom alleen al interessant zijn om eens een rechtstreekse verkiezing van een Beneluxparlement te organizeren...
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 8 januari 2007 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, hoor. Weet je hoe hoog onze belastingen zijn, hoe hoog het percentage BNP naar ontwikkelingssamenwerking gaat? Ik vind Nederland persoonlijk een heel solidair land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou, ik denk dat antideutsch misschien moeite heeft met intolerantie in België? Wat de werkelijke reden is zal ik van hem zelf moeten horen, maar ik denk niet dat het iets met economie of politieke situatie te maken heeft. De Joodse gemeenschap is, voor zover ik weet, erg gerespecteerd in Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat jouw familie gedaan heeft tijdens de oorlog, maar mijn familie deed juist het tegenovergestelde. Met zo'n houding ten aanzien van je eigen land kan ik mij PRIMA inbeelden wat jouw familie deed. Moet je niet op een Duits forum zitten ipv op een Belgisch?
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik woon "officeel" in Nederland, en heb dus gedaan wat gij wilt doen. Neen, ze zijn hier een pak minder extreem als in Vlaanderen. Of ge moet naar die zwarte kousen dorpen gaan, wsh komen daar die stemmen voor de christenunie en sgp vandaan. Van TU mensen in ieder geval niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Amai, en dat terwijl ze hier zelfs de meest beschermde mensen zijn... |
|
![]() |
![]() |