![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Dat andere partijen nog niet betrapt zijn op zo'n 'schandaal'? Neen, die zijn het groter se, geld verbranden, augustaschandaal, VISA...
![]() Maar denken jullie nu echt dat het allemaal zo toevallig is dat ze 't Vl. Blok aanvallen met zulke waanzinnigheden? Ze proberen ons gewoon vanalles wijs te maken, omdat ze denken dat ze zo het vl. blok kunnen uitschakelen. Want het was net rond de migrantenstemrecht-affaire dat ze roddels verspreidden over het Vl. Blok. Denk maar aan die rechtzaak die opnieuw gaat gedaan worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Willy. Hou er maar mee op.
Ik kreeg post van Nelly Maes en Bart Staes die vertrok uit het Europees parlement. Het was géén verkiezingsreklame 'as such' maar ze stuurden hun zelfbewieroking wel uitgerekend tegen de verkiezingen... Bij Vlaams Minster Bert Anciaux werkten twee medewerksters aan de verkiezingspropaganda van één van Bert's adjunct kabinetchefs. Meer bepaald aan die van Johan Hanssens, een VLD-er die al in Brussel woonde maar in St Truiden opkwam. Ook de portkosten werden vanuit dat kabinet 'geregeld'... Toen Frieda Brepoels nog parlementariër was kreeg ik heel wat brieven om de plaatselijke bijeenkomsten bij te wonen van de N-VA Limburg. Allemaal verstuurd in een parlementaire enveloppe... Ik krijg het dus van dat gestook tussen Vlaams-nationalisten onderling.
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Eén aspect wordt wel uit het oog verloren, die "andere" partijen pretenderen niet beter te zijn, en staan niet elke dag klaar met persmededelingen om hun politieke opponent de grond in te boren.
Volkser gezegd: Je moogt met het vingertje omhoog staan, indien het proper is voor je eigen deur... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Knuppel
Een partij als het Blok die steeds staat te zwieren met VISA kaarten en het gesjoemel in andere partijen sjoemelt nu zelf met belastingsgeld. Uitgerekend FDW de hoofdacteur rond het gesjoemel in het Antwerps stadhuis gebruikt belastingsgeld voor zijn politieke propaganda buiten de partij. Conclusie : het Blok moet niet onderdoen voor de andere partijen als het om sjoemelen gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Partijlid
|
![]() ik vraag me toch af welke pillekes gij genomen hebt om zoiets te verkondigen.
Ik heb er niks van gelezen in de pers/media. Hebde da soms bekokstooft op jullie "partij"-top. Allez, partij is een groot woord voor de NVA. Das eerder een scoutsclubke. Waarom houden jullie de eer niet aan jullie zelf en stopt gewoon met die partij. DIe is nog doder dan agalev. Het zal niemand lukken om het VB plat te leggen, integendeel.
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- 1 deel begint onmiddellijk alle schandalen van andere partijen op te noemen die ze uit het hoofd kennen - een ander deel heeft het meteen over een complot en geloven blind dat het wel om leugens draait ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Knuppel,
Wat mij vooral stoort is de inhoud van die parlementaire envelop. Het was, zoals door andere reeds vermeld, een duidelijk charmeoffensief naar de N-VA-ers toe. Van bij het begin gunde het Vlaams Blok de N-VA het licht in de ogen niet! Dit is daar voor de zoveelste keer een bewijs van! Denk maar eens terug aan de leugens over N-VA die de blokkers Filip De Man en Guido Naets kwaadwillig blijven rondstrooien. Dat is wat anders dan die zogenaamde uitgestoken hand waar het Blok zo graag over spreekt. Het is een uitgestoken hand in een bokshandschoen. Dat is niet werken in Vlaams belang, maar werken in Blok-belang! En dat N-VA-militanten die achterbakse methodes van het blok meer dan beu worden, is niet te verwonderen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Wat denk je dat de vroegere CVP en BSP en alle andere partijen hebben gedaan. Wij, de belastingbetaler, betalen hun propaganda en hun verkiezingsonkosten. Is dat normaal. Elke club of vereniging moet zorgen dat ze geld hebben en dat ze dat bekomen door het één of het ander te organsieren.
Wanneer men de partijen niet meer zou subsidieren , je zal dan eens zien , dan zullen ze wel doen wat ze beloven |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niemand heeft me nog kunnen zeggen welke de reglementering juist is wat deze portvrije omslagen betreft. Wat is er voorgeschreven? Wat mag en wat mag niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Knuppel schreef.
“Ik krijg het dus van dat gestook tussen Vlaams-nationalisten onderling.” -------------------- Knuppel, Als Vlaams-nationalist wil ik met het zogenaamd nationalisme van het Blok niet veréénzelvigd worden. Het Blok is de partij van Vlaamse HEERS en VERDEEL. Het Blok is verantwoordelijk dat het symbool bij uitstek van de Vlaamse beweging , de “Ijzerbedevaart" in drie kampen is verdeeld. 1- De verwaterde Ijzerbedevaart 2- De IJzerwake 3- De Bedevaart van de 50.000 thuisblijvers waartoe ik behoor, na het brutaal geweld van het BLOK op de bedevaart. Steeds als er enige windstilte is tussen de zogenaamde nationalisten en er de zogenaamde GODSVREDE heerst, is het BLOK er steeds om de éénsgezindheid te verbreken. GODSVREDE betekent voor het BLOK niets anders dan de Vlamingen verdelen.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom heb ik, net als zovelen VB'ers als niet-VB'ers, dit jaar voor de IJzerwake gekozen. Een initiatief naar mijn hart! Volgend jaar zal er nog meer volk zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Jan van den Berghe scrheef
”Welk belastingsgeld? Een portvrije briefomslag gebruiken is juist geen belastingsgeld gebruiken dunkt me.” --------------- Jan u begint de methode van steve stevaert te gebruiken : “Alles Gratis” De 1000 (dixi FDW) portvrije speciale grote omslagen zijn reeds betaald door de belastingsbetaler.
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Malinwa schreef
“Ik heb er niks van gelezen in de pers/media.” -------------- Malinwa spijtig voor u. Maar donderdag stond hierover een artikel in de GVA. Vandaag is er een artikel in de Standaard online. Op ATV van vrijdagavond was Bart De Wever hierover uitgebreid aan het woord. De BLOK maskers zijn gevallen. Maandenlang in Antwerpen de schandaaltjes aanklagen van de sjoemelende schepenen , en nu FDW die nu zelf een sjoemelaar is met belastingsgeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Portvrijdom is bedoeld voor "werkingskosten" eigen aan het mandaat. Hooguit om de fractiewerking te ondersteunen en schriftelijke vragen te beantwoorden (noem het maar een soort aanvaard dienstbetoon). Niet om massaal propaganda te voeren. 8) Nogmaals, wie wijst naar de splinter in andermans oog, ziet meestal de balk in het eigen oog niet zitten. Zelf met zijn pollen uit de vetpotten blijven is de boodschap. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Over de grond van de zaak. Ik ga ermee akkoord dat dit waarschijnlijk niet de meest propere manier van handelen is van het VB. Ik vind het wel nogal overdreven om hier van 'sjoemelen' te spreken; ten eerste daar de totale waarde van 1000 'portvrije' enveloppen niets voorstelt; ten tweede daar er hier geen enkele persoonlijke verrijking bij aan te pas kwam; ten derde is het zeker geen 'nieuw sjoemelen' vh blok, maar een middel dat alle partijen (buiten de nva dan misschien) al gebruikt hebben. Tbh als het al in regels zou staan dat het niet mag, vind ik dit nogal te vergelijken met de persoon die eens een perssonlijke e-mail vanop zijn werk stuurt tijdens zijn uren. Iets wat IEDEREEN wel eens doet. Het is wel een vrij achterbakse manier vh VB om leden vd NVA te proberen weg te snoepen, m�*�*r als de top vd NVA zich iets constructiever zou opstellen ih belang vh Vlaams-Nationalisme (en ik heb het hier niet over 'opgeslorpt worden of zo, maar wel over bvb eens samen ziten om een gemeenschappelijke strategie te bepalen of gewoon almaar eens te overleggen over een van de vele onderwerpen waar ze voor 90% dezelfde mening hebben) tov het VB betwijfel dt zoiets gebeurt zou zijn. Daarnaast is de 'verontwaardiging' vd NVA er grotendeels op gebaseerd dat zij in mijn ogen -een terechte vrees- schrik hebben dat veel van hun leden wél inzien dat er veel meer gelijkenissen zijn tussen het VB en de NVA dan tussen hen en andere partijen en dus niet begrijpen waarom er op zijn minst niet met hen gepraat kan worden. All in all zou het vlaams-nationalisme er veel beter bij varen als het VB en NVA als volwassen mensen met elkaar aan tafel zouden willen gaan zitten (wat vooral de NVA-top niet wenst). Iow ja ik denk dat dit geen al te propere manier van handelen vh VB tov de NVA was. Nee, ik denk niet dat een woord als 'sjoemelen' hier van toepassing is en ik vraag mij ook af waarom zo'n dingen niet eerst ondere volwassen mensen kunnen worden uitgeklaard alvorens 'naar de pers te hollen', wat enkel ih belang van de andere -niet vlaams-nationale partijen is. Of denk je dat ATV bvb De Wever opvoerde ih belang vd NVA of vh vlaams-nationalisme in het algemeen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Rr00ttt,
Wat voor een hypocriete taal gebruik jij nu? Van bij het begin gunde het Vlaams Blok de N-VA het licht in de ogen niet! Dit is daar voor de zoveelste keer een bewijs van! Denk maar eens terug aan de leugens over N-VA die de blokkers Filip De Man en Guido Naets kwaadwillig blijven rondstrooien. Dat is wat anders dan die zogenaamde uitgestoken hand waar het Blok zo graag over spreekt. Het is een UITGESTOKEN HAND IN EEN BOKSHANDSCHOEN. Dat is niet werken in Vlaams belang, maar werken in Blok-belang! En dat N-VA-top en hun militanten die achterbakse methodes van het blok meer dan beu worden, is niet te verwonderen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Rr00ttt schreef
“ten eerste daar de totale waarde van 1000 'portvrije' enveloppen niets voorstelt” --------------- Rr00ttt , het was het BLOK en FDW die Antwerpen een schandalensfeer schiep rond een parfum van een schepen en geboortekaartjes van een andere schepen. Maandenlang heeft het Blok en Filip De Winter met deze thema’s Antwerpen in de ban gehouden. Het misbruik van FDW met deze omslagen heeft een grotere fraude waarde dan het parfum of de geboortekaartjes. Als men andere partijen wil zwart maken moet men wel zelf zuiver op de graat zijn. En dat is het BLOK en FDW geenszins. |
![]() |
![]() |