![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Ik denk dat iedereen dat intussen al weet, dat is trouwens niet alleen zo voor Turken hoor, zou Turkije anders zo'n populaire reisbestemming zijn denk je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooraleer de traditionele mantra weer word afgestoken: ik heb het hier niet over "alle Turken", enkel over diegenen die ze ginder ook liever kwijt dan rijk zijn. En uiteraard kun je dezelfde redenering ook toepassen voor andere groepen. Laatst gewijzigd door andev : 19 januari 2007 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() Eerlijk gezegd zie ik zelf ook meer nadelen dan voordelen van de multiculturele samenleving. Culturen waarvan de normen en waarden teveel van elkaar verschillen kunnen onmogelijk samengaan. De islamitische cultuur is ook een cultuur die op veel gebieden ( Offerfeest, Sharia ) nog wat achterloopt en niet verenigbaar kan zijn met de westerse cultuur. Ook het gelijkstellen van vreemde en buitenlandse culturen vind ik niet goed naar de eigen cultuur toe. Die zouden slechts gedoogd moeten worden maar die kunnen niet gelijkgesteld worden. Ik streef dus naar een monoculturele samenleving waarin andere culturen wel getolereerd mogen worden maar niet teveel invloed mogen hebben. Als je hier woont moet je accepteren dat de westerse cultuur de hoofdcultuur is en voorop staat.
De project van de multiculturele samenleving zou dus ongedaan moeten worden gemaakt! Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 20 januari 2007 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder dan bordjes “verboden toegang “ verbieden zijn ze niet geraakt en zelfs dat lukt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan wel veel begrip opbrengen voor vreemde culturen, ook voor die moslims, maar persoonlijk heb ik veel van hun gebruiken niet graag uitgevoerd in mijn land.
Klinkt hypocriet. Ik zal een voorbeeld geven. Persoonlijk begrijp ik zeer goed waarom eremoorden daar gepleegd worden. Dat is een drastische maatregel om kroostvermening tegen te gaan. Een vrouw die overspel pleegt of mogelijk zwanger zou geraken van een man die niet de hare is, kan een kind krijgen dat niet van haar man is. Die man moet volgens mij geen verantwoordelijkheid dragen voor een kind dat niet noodzakelijk van hem is, maar de vrouw vermoorden, gaat me wat ver. Hetzelfde geldt voor vrouwenbesnijdenissen, die in vele gebieden van Afrika toegepast worden. Ik snap dat die mensen geloven dat ze goed bezig zijn, maar ze zijn het in mijn ogen niet. Dat er daar meisjes doodbloeden bij dat gruwelijk ritueel, vind ik erg. Dat het hier onder onze neus gebeurd, vind ik schandalig. In vele culturen gebeuren ze zware verminkingen als overgangsritueel. Een Afrikaanse stam bv snijdt jongens zo hard in het hoofd, dat de sporen in de schedel staan. Ginder is dat normaal, maar hier niet. Er is een kloof tussen de culturen en deze kunnen we niet ontkennen en in veel gevallen ook niet overbruggen. Daarom lijkt het me beter om elkaar vanop afstand te respecteren, dan spanning te veroorzaken. Laatst gewijzigd door Boadicea : 21 januari 2007 om 16:05. |
![]() |
![]() |