Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2003, 00:10   #21
Americawatcher
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Mijn bronnen zijn simpelweg VRT Nieuws.net, dus voor mensen als Antoon : Nee, ik lees geen enkel rood boekje

Neen, even serieus, ik geloof jullie wel dat jullie geen americahaters zijn, maar om die geloofwaardigheid te behouden zou ik u toch aanraden al die duizende cartoons (die welliswaar grappig zijn) van uw site te halen, want dat geeft niet echt de indruk dat u serieus en objectief te werk gaat, mar soit
De cartoons dienen gewoon ter verluchting van de site en ik probeer dus echt wel zoveel als mogelijk verschillende nieuwsbronnen te raadplegen,dus meer dan alleen VRTnieuws.net-zoals ik ook vermeld heb . Ik geef er inderdaad soms een cynische draai aan,maar waarom ook niet?
Wij zijn ook geen pure nieuwssite,het dient natuurlijk vooral ook om onze organisatie voor te stellen en reklame te maken.
Americawatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2003, 00:28   #22
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Hier nog wat Americawatchers materiaal

http://www.informationclearinghouse....rticle5365.htm
Oud 16 december 2003, 12:07   #23
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
- 3 december :

"In een plotse opwelling van ethisch zakendoen heeft het Pentagon een contract met Boeing ter waarde van 20 miljoen dollar geschorst. Een medewerkster van het Pentagon speelde gegevens over de prijsoffertes van concurrenten door aan Boeing en werd daarvoor beloond met een baan bij Boeing. De baas en enkele andere hoge pieten van Boeing hebben intussen ontslag genomen."
Wat een verschil met onze eigen nationale Agusta-affaire ! Wou dat de Belgische regering van toen ook dergelijke "opwelling van ethisch zakendoen" had gekend.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2003, 19:24   #24
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Waar zijn de beelden van diezelde Iraakse klootzak toen hij zijn eigen landgenoten (kinderen incluis) en meer dan 200 coalitie soldaten vermoorde door bommen te plaatsen langsheen wegen,onschuldigen in hotels onder vuur te nemen vanaf ezelskarren of zoals onlangs op Terzake te zien was in een welgeteld 20 seconden durende raid 2 mortiergranaten afvuurde op een Amerikaanse basis?????Pantoffelhelden die opereren onder de bescherming van de nacht.

Zoals Saddam Hoessein zelf als een rat onder de grond leefde zouden die gasten zelf beter op die mannier gaan leven!

Die Marines hadden groot gelijk hem af te maken - had hij zich willen overgeven had hij het kunnen doen!Het feit dat hij gewond op de grond lag zou mischien toch even de vraag moeten oproepen WAAROM ze hem in de eerste plaats verwond hadden?Was hij mischien in het bezit van een AK47 of een RPG? Waar zijn de beelden van seconden voor die schietpartij begon?

Als je werkelijk zo onozel bent om Uw wereldbeeld te baseren op enkele via het NET gepubliceerde beelden dan staan er U in de toekomst nog veel ontberingen te wachten......
Oud 16 december 2003, 19:38   #25
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het enige wat deze schrijver deed was het populaire gezever
en dat is precies wat het is - populair en populistisch gezever!

Citaat:
Iedereen weet dat de Amerikanen bij de minste geringste poging tot invasie zo hard aaneenklitten dat zelfs kleuters de vijand met wapens in de hand tegemoet gaan
dit fenomeen staat ook bekend als PATRIOTISME - zoek het maar op!

Citaat:
Ooit de puberfilm "Red Dawn" gezien TomB ? Een aanrader.
(Waarom moesten die Russen en Cubanen in die film persè in "Redneck Country" landen ? Waar elke kleuter leert schieten zodra het kan kruipen en iedere "nonkel" een tankstation heeft die wapens en overlevingskampeermateriaal verkoopt
Eénieder is het erover eens dat wanneer je aangevallen wordt,je het volste recht hebt om je te verdedigen.Denk daar nu eens ff op door:hoe kan je je verdedigen tegen iemand die je bedreigd met een vuurwapen als je er zelf geen mag hebben?Het in Europa geldende verbod op vuurwapenbezit en -dracht is een aantasting van éénieders fundamenteel recht op zelfverdefiging!Criminelen trekken er zich niks van aan - die zijn toch tot op de tanden gewapend.
Overigens heb ik 1 ding onthouden uit mijn legerdienst:het gevaarlijkste wat een vuurwapen uit zichzelf kan doen is ROESTEN!Al de rest mag je op het conto schrijven van de klootzak die bereid is zonder geldige reden de trekker over te halen om andere mensen manu militari zijn wil op te leggen,te beroven,verkrachten - of erger!

En waarom die film precies zo gemaakt is?Simpel - om op een goedkope mannier te voldoen aan de vraag naar argumenten tegen het recht op wapenbezit - elke vorm van rationeel argument ontbreekt immers......
Oud 16 december 2003, 19:53   #26
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Een demokraat is iemand die bereid is te doden voor vrijheid - ook voor die van een ander.
Ik ben hier niet mee akkoord. Dit is de betekenis die jij eraan geeft. Onze 'democratie' is ook maar een staatsvorm waar wij een betekenis aan hebben toegekend, en ze is eigenlijk het christendom als religie van het Westen gaan vervangen... Als wij dus doden voor die 'democratie', dan doen we eigenlijk precies hetzelfde als de moslimextremisten : doden voor ons geloof ! Aan 'democratie' kan ook een hele andere betekenis worden toegekend...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2003, 19:56   #27
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik krijg zelf serieus het schijt van al die pseudo-progressieve en modieus linkse pipo's met hun politiek correcte T-shirts,rugzakjes,muziek,kapsels en uitspraken . Jammer dat zij het anders-globalisme langzaam maar zeker vergiftigen
Dus het is je toch al opgevallen dat anders-globalisten en echte globalisten tengronde HETZELFDE nastreven met VERSCHILLENDE middelen?
Waarom dan argumenten tegen de globalisatie ontwikkelen,wetend dat een dergelijke (per definitie) wereldomvattende verandering onvermijdelijk zal gepaard gaan met kinderziektes?

Citaat:
Wij heten ook AmericaWATCHERS en niet AmericaHATERS
Waarschijnlijk staat daarom dus NIET op die site vermeld dat de USA de meest open en vrije samenleving zijn die 6 miljoen jaar menselijk intellect heeft voortgebracht?
Dat de Amerikaanse grondwet en de amendementen (=de ultieme implementatie van de waarden van de Verlichting) erop burgers niet alleen rechten biedt,maar ook de middelen om die rechten af te dwingen?
Dat de USA zowat het enige Westers land zijn dat nog immigranten toelaat op hun grondgebied (green card systeem) en hen een kans bied om voor zichzelf en hun familie een betere toekomst op te bouwen?
Dat Amerikaanse burgers het recht hebben zich te bewapenen en te verdedigen tegen AL hun vijanden (buitenlandse en BINNENLANDSE?,dus ook tegen willekeurig optredende politie of ordestrijdkrachten?

Zeg maar rustig AmerikaHATERS - objektief zijn jullie in elk geval niet.
Oud 16 december 2003, 20:26   #28
Americawatcher
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
ik krijg zelf serieus het schijt van al die pseudo-progressieve en modieus linkse pipo's met hun politiek correcte T-shirts,rugzakjes,muziek,kapsels en uitspraken . Jammer dat zij het anders-globalisme langzaam maar zeker vergiftigen
Dus het is je toch al opgevallen dat anders-globalisten en echte globalisten tengronde HETZELFDE nastreven met VERSCHILLENDE middelen?
Waarom dan argumenten tegen de globalisatie ontwikkelen,wetend dat een dergelijke (per definitie) wereldomvattende verandering onvermijdelijk zal gepaard gaan met kinderziektes?

Citaat:
Wij heten ook AmericaWATCHERS en niet AmericaHATERS
Waarschijnlijk staat daarom dus NIET op die site vermeld dat de USA de meest open en vrije samenleving zijn die 6 miljoen jaar menselijk intellect heeft voortgebracht?
Dat de Amerikaanse grondwet en de amendementen (=de ultieme implementatie van de waarden van de Verlichting) erop burgers niet alleen rechten biedt,maar ook de middelen om die rechten af te dwingen?
Dat de USA zowat het enige Westers land zijn dat nog immigranten toelaat op hun grondgebied (green card systeem) en hen een kans bied om voor zichzelf en hun familie een betere toekomst op te bouwen?
Dat Amerikaanse burgers het recht hebben zich te bewapenen en te verdedigen tegen AL hun vijanden (buitenlandse en BINNENLANDSE?,dus ook tegen willekeurig optredende politie of ordestrijdkrachten?

Zeg maar rustig AmerikaHATERS - objektief zijn jullie in elk geval niet.
6 miljoen jaar,nou ja .
Klets maar raak,maar van het befaamde "We,the people..."blijft niet meer veel over onder deze Bush-regering . Als je dat niet wil toegeven,ben je gewoon ziende blind.Bestudeer bv. John Ashcroft zijn handel en wandel nu èn in het verleden,toen hij nog geen minister was.
Als Amerikaanse burgers het recht hebben zich met wapens te verdedigen
tegen AL hun vijanden,dan ook alle burgers van ALLE andere soevereine erkende staten.Yihaaa!
Aangezien heel wat van de 6 miljard mensen knettergek zijn,zullen ziekenhuizen goede zaken doen...
Oud 16 december 2003, 20:37   #29
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antoon schreef:
Een demokraat is iemand die bereid is te doden voor vrijheid - ook voor die van een ander.
We gaan den Antoon ne keer aan zijn oren moeten trekken:dat is mijn spreukske.....

Citaat:
Onze 'democratie' is ook maar een staatsvorm waar wij een betekenis aan hebben toegekend, en ze is eigenlijk het christendom als religie van het Westen gaan vervangen
.

Me dunkt dat U het verschil tussen democratie en theocratie niet al te goed kent.Om het met de woorden van Churchill te zeggenemocratie is de slechtste mannier om een land te besturen die ik ken - op alle andere na (vrij vertaald).
U hebt een onvoorstelbaar lef om de verwezenlijking van generaties vrijheidslievende mensen te vergelijken met de dogmas van een aan het genocidair grenzend geloof (bvb de paus die verbiedt een condoom te gebruiken of zijn voorganger van enkele eeuwen terug die een 300-jaar oude brief uit de archieven van het Vaticaan trekt en 3 kruistochten in gang zet,met als enig doel de macht van de Katholieke kerk in Europa en de wereld te vergroten.Om nog maar te zwijgen van de "bekeringen" die de conquistadores <<in nomine padre et fili et spirtus sanctus>> hebben doorgevoerd in Zuid Amerika,met als gevolg de vernietiging van tenminste 2 bloeiende kulturen (Mayas en Azteken).

Citaat:
Als wij dus doden voor die 'democratie', dan doen we eigenlijk precies hetzelfde als de moslimextremisten : doden voor ons geloof
Democratie is geen geloof maar een mannier om een volk haar zelfbeschikkingsrecht tenvolle te laten benutten.En wie uit religieuze overwegingen bereid is te doden moet maar aanvaarden dat de aangevallene ook naar de wapens grijpt!Of was 9/11 mischien een poging om tot een meer harmonieuze samenleving te komen?Hadden we mischien niet mogen doden toen de Nazis Europa onder de voet liepen,terwijl op SS-dolken stond "Gott mit Uns",katholieke priesters V1 en V2 wapens aan het zegenen waren en onwetende kinderen in Vlaanderen opriepen om met de Nazis (hun bezetter) te gaan vechten tegen het communisme (toen spijtig genoeg onze bondgenoot-nu weten we wel beter)

Citaat:
Aan 'democratie' kan ook een hele andere betekenis worden toegekend...
Kzou eens willen weten dewelke? DEMO(S) (grieks) = volk;wat van het volk is, CRATIE (afgeleid uit het Grieks) =kaste van hoogste gezagsdragers,regeerders.
Democratie is één van de grootste verwezenlijkingen van 6 miljoen jaar menselijk denken,godsdienst een op leugens gebaseerde mannier om anderen aan zich te onderwerpen,desnoods met geweld.
Bent U mischien moslim?
Oud 16 december 2003, 21:11   #30
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Mijn standpunt was dus dat de USA de meest gesofisticeerde en demokratische samenleving van het moment is,niet het eindpunt van de ontwikkeling.....

Citaat:
Klets maar raak
Neerbuigend doen is een bijzonder inëfficiente mannier om Uw standpunt te verdedigen.Het enige wat U hiermee aantoont is een gebrek aan argumenten van Uwentwegen....

Citaat:
Als Amerikaanse burgers het recht hebben zich met wapens te verdedigen
tegen AL hun vijanden,dan ook alle burgers van ALLE andere soevereine erkende staten
Erkend door wie of wat?Het is al te simpel zich te verstoppen achter het steriele volkerenrecht als volkeren in hun eigen land de meest elementaire mensenrechten ontzegd worden door moordzuchtige dictators;het is al te simpel zich te verstoppen achter een impotente VN als deze mandaten afleverd waarmee zelfs geen mierenkolonie effektief bestreden kan worden.....
In een demokratie mag men stellen VOLK=STAAT ; in sommige van wat U noemt [i]soevereine,erkende staten heersen de Ayatollahs met een wraakroepende wreedheid over mensen zoals U of ik.Vrouwen worden gestenigd,handen worden afgehakt,anderdenkenden gemarteld.....of erger!Hier past het dus weldegelijk een onderscheid te maken tussen Volk en Staat....
Imho is het de plicht van zij die kunnen opkomen voor verdrukten om dat ook te doen;ooit al gehoord van "Het enige wat nodig is opdat het kwade zou zegevieren,is dat goede mensen niets doen"?????
Zoja hebt U het waarschijnlijk niet begrepen,zonee bent U te beklagen.Het is maar omdat vrije mensen gevochten hebben en gestorven zijn dat U hier Uw mening mag uiten zonder tegen de muur gezet te worden!

Citaat:
Aangezien heel wat van de 6 miljard mensen knettergek zijn,zullen ziekenhuizen goede zaken doen...
Mag ik U vriendelijk verzoeken Uw geval niet te veralgemenen?
Eventjes ernstig nu:Het tijdperk van het "politiek correcte denken" is voorbij - mocht het resultaten opleveren zou het dat reeds gedaan hebben.Kan U er mij één opnoemen?
Ik ben zeker geen sympathisant van Bush junior(volgens mij is hij zelfs niet echt verkozen zoals het hoort),maar zoals destijds gezegd werd:Na Reagan komt zonneschijn....en dat zal nu ook wel uitkomen.Intussen heeft junior wel een hondsbrutale diktator ten val gebracht en het Irakese volk een kans gegeven op demokratisch zelfbestuur - en dat juich ik toe!!!!

Als we in Europa nog lang wachten met ernstige akties tegen theocratiën en andere diktaturen dan zou het wel eens kunnen dat de VS besluiten om NIET meer de verdedigers van vrijheid en democratie te zijn - en waar staan we dan?Alléén en in de kou - omringd en bezet door moslimfundamentalisten - angstig bevend en wachtend tot één van die moorddadige gekken het nucleaire wapen in handen krijgt......
Nee de USA zijn zeker geen eindpunt in de menselijke ontwikkeling,maar ze zijn in elk geval wel de Fer De Lance ervan;Enig respekt voor onze vrienden,bondgenoten,bevrijders en beschermers is hier wel op zijn plaats vind ik zo.
En als U persé een site wil maken waarop een objektief beeld geschapen word van de VS - begin dan alvast met een paar honderd historici,sociologen en andere academici in te huren - alléén zo kom je tot een totaalbeeld - niet de easy-to-make/ready-to-consume momentopname waar U zoveel belang aan schijnt te hechten.
Maar dat is slechts mijn mening,ik gun U de Uwe van ganser harte.
Oud 16 december 2003, 23:19   #31
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Misschien nog een linkje voor de americawatch-jongens:
http://www.bushgreenwatch.org/
Oud 17 december 2003, 11:07   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Beste Thor, geef me eens een argument VOOR vrij wapenbezit?
Oud 17 december 2003, 11:48   #33
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Beste Thor, geef me eens een argument VOOR vrij wapenbezit?
Het recht je eigen leven en goederen te beschermen.

Ik ben pro, maar het moet gereguleerd worden. In Canada en Zwitserland heeft kwasi iedereen een geweer. En daar zijn niet veel problemen mee.
Oud 17 december 2003, 11:57   #34
Americawatcher
Vreemdeling

Standaard

[quote=Thor]En als U persé een site wil maken waarop een objektief beeld geschapen word van de VS - begin dan alvast met een paar honderd historici,sociologen en andere academici in te huren - alléén zo kom je tot een totaalbeeld - niet de easy-to-make/ready-to-consume momentopname waar U zoveel belang aan schijnt te hechten. [\quote]

-----------------------------------------------------------------------------------------

Het lijkt mij toch wel dat jouw geliefde VS kampioen zijn in easy-to-make/ready-to-consume
Dat Saddam weg is,is natuurlijk een goede zaak voor het Iraakse volk .
Maar waarom tonen de Amerikanen niet dezelfde vastberadenheid tav Israël/Palestina,los van wie wie bombardeert ?
Exit Saddam,Enter roofkapitalisme �* la ex-Sovjet-Unie . Halliburton licht zelfs
de eigen Amerikaanse regering op (overcharge),dus wat zouden ze dan respect gaan tonen voor de Irakezen of hun instellingen ?
Easy-to-make/ready-to-consume politics ?
De evil doer is nu wel gearresteerd,Irak én Afghanistan zijn in relatieve chaos.De arrestatie is dus vooral goed om Bush te laten herverkiezen.

-Ging het eigenlijk niet om Osama bin Laden ?
-Wie gelooft dat een half-wilde vanuit een hol het "verzet" of chaos coördineert in Irak ?
-Hallo Saoedisch koningshuis ?
-Waar zijn de WMD ?
-Dankzij welke door het Westen zo benodigde grondstof kunnen de dictaturen in het Miden-Oosten maar blijven aanmodderen ?
-Wat heeft deze oorlog al gekost voor het Amerikaanse volk ?
-Dankzij wie is Saddam en zijn partij in de jaren 60 aan de macht gekomen en wie heeft hem al die wapens/technologie verkocht ?
-Iran/Contra schandaal ?
-PNAC-clubhuis en hun agenda ?
-Dick Cheney en zijn belangen ? Dat hij elk jaar een vette cheque opstrijkt van Halliburton is natuurlijk geen punt .
-Waar zijn de bewijzen dat Saddam iets te maken heeft met Al-Qaeda ?
Oud 17 december 2003, 15:16   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

[quote=Americawatcher]
Citaat:
En als U persé een site wil maken waarop een objektief beeld geschapen word van de VS - begin dan alvast met een paar honderd historici,sociologen en andere academici in te huren - alléén zo kom je tot een totaalbeeld - niet de easy-to-make/ready-to-consume momentopname waar U zoveel belang aan schijnt te hechten. [\quote]

-----------------------------------------------------------------------------------------

Het lijkt mij toch wel dat jouw geliefde VS kampioen zijn in easy-to-make/ready-to-consume
Dat Saddam weg is,is natuurlijk een goede zaak voor het Iraakse volk .
Maar waarom tonen de Amerikanen niet dezelfde vastberadenheid tav Israël/Palestina,los van wie wie bombardeert ?
Exit Saddam,Enter roofkapitalisme �* la ex-Sovjet-Unie . Halliburton licht zelfs
de eigen Amerikaanse regering op (overcharge),dus wat zouden ze dan respect gaan tonen voor de Irakezen of hun instellingen ?
Easy-to-make/ready-to-consume politics ?
De evil doer is nu wel gearresteerd,Irak én Afghanistan zijn in relatieve chaos.De arrestatie is dus vooral goed om Bush te laten herverkiezen.

-Ging het eigenlijk niet om Osama bin Laden ?
-Wie gelooft dat een half-wilde vanuit een hol het "verzet" of chaos coördineert in Irak ?
-Hallo Saoedisch koningshuis ?
-Waar zijn de WMD ?
-Dankzij welke door het Westen zo benodigde grondstof kunnen de dictaturen in het Miden-Oosten maar blijven aanmodderen ?
-Wat heeft deze oorlog al gekost voor het Amerikaanse volk ?
-Dankzij wie is Saddam en zijn partij in de jaren 60 aan de macht gekomen en wie heeft hem al die wapens/technologie verkocht ?
-Iran/Contra schandaal ?
-PNAC-clubhuis en hun agenda ?
-Dick Cheney en zijn belangen ? Dat hij elk jaar een vette cheque opstrijkt van Halliburton is natuurlijk geen punt .
-Waar zijn de bewijzen dat Saddam iets te maken heeft met Al-Qaeda ?
Precies wat ik meteen al opmerkte. Jullie zijn gewoon pure en onvoorwaardelijke america-bashers. In dezelfde trant als al die extreem-linkse sites.

Doe maar, want we leven tenslotte in democratieën met vrijheid van mening (dankzij de V.S. ) .
Oud 17 december 2003, 16:23   #36
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

america bashers is de verkeerde term.. Ik zie enkel kritiek op en vragen bij een bepaald beleid van een rechtse Amerikaanse regering. Dat is nog iets anders dan een regelrechte haat ten aanzien van alles wat uit de VS komt. Dat is dezelfde logica als in de VS wordt gehanteerd tegen mensen die iets of wat afwijkend van de 'norm' reageren : die krijgen meteen het verwijt on-patriottisch te zijn. Terwijl het echte gevaar net schuilt in het klakkeloos aanvaarden van de 'waarheden' die op quasi dogmatische wijze naar voren geschoven worden. Een kritische geest, daar is niets fout mee, in mijn ogen.
Oud 17 december 2003, 17:20   #37
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Precies wat ik meteen al opmerkte. Jullie zijn gewoon pure en onvoorwaardelijke america-bashers.
America Watchers is er geschreven, niet onnozel doen.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2003, 17:43   #38
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Hoe zou dat toch komen dat de amerikanen geen europawatch hebben....
nu ja, een Berlusconiwatch, daar zit volgens mij wel toekomst in.
En wie is er momenteel "hoofd" van de EU?
(alhoewel, zoveel toekomst zit er misschien niet in, maar je zou er toch wel een site mee kunnen vullen)
Oud 17 december 2003, 19:39   #39
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Open tegenover die mensen die geld hebben zal je bedoelen... In de USA heeft de rassenhaat plaatsgemaakt voor racisme van de rijken tegenover de armen...
Oud 17 december 2003, 19:44   #40
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat U het verschil tussen democratie en theocratie niet al te goed kent.Om het met de woorden van Churchill te zeggenemocratie is de slechtste mannier om een land te besturen die ik ken - op alle andere na (vrij vertaald).
U hebt een onvoorstelbaar lef om de verwezenlijking van generaties vrijheidslievende mensen te vergelijken met de dogmas van een aan het genocidair grenzend geloof (bvb de paus die verbiedt een condoom te gebruiken of zijn voorganger van enkele eeuwen terug die een 300-jaar oude brief uit de archieven van het Vaticaan trekt en 3 kruistochten in gang zet,met als enig doel de macht van de Katholieke kerk in Europa en de wereld te vergroten.Om nog maar te zwijgen van de "bekeringen" die de conquistadores <<in nomine padre et fili et spirtus sanctus>> hebben doorgevoerd in Zuid Amerika,met als gevolg de vernietiging van tenminste 2 bloeiende kulturen (Mayas en Azteken).
Wat uw overtuiging ook mag zijn, er moet nog altijd zoiets blijven bestaan als 'zelfrelativering'... Volgens mij kennen de Amerikanen dat niet... Zoals er in het verleden moeite werd gedaan om het communisme uit te roeien, alsof hun 'idee' het enige juiste is... Dat getuigt volgens mij vooral van veel arrogantie... De paus mag misschien condooms verbieden, in de USA wordt je door de vierde macht de grond ingeboord als je kritisch durft te zijn tegenover de buitenlandse politiek... Aan het oprichten van een socialistische partij hoef je daar niet te denken, want die worden natuurlijk ook door het geld en de vierde macht direct de grond ingeboord... Dat is ook allemaal indoctrinatie...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be