![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Wij zijn ook geen pure nieuwssite,het dient natuurlijk vooral ook om onze organisatie voor te stellen en reklame te maken. |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Minister
|
|
|
|
#23 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Waar zijn de beelden van diezelde Iraakse klootzak toen hij zijn eigen landgenoten (kinderen incluis) en meer dan 200 coalitie soldaten vermoorde door bommen te plaatsen langsheen wegen,onschuldigen in hotels onder vuur te nemen vanaf ezelskarren of zoals onlangs op Terzake te zien was in een welgeteld 20 seconden durende raid 2 mortiergranaten afvuurde op een Amerikaanse basis?????Pantoffelhelden die opereren onder de bescherming van de nacht.
Zoals Saddam Hoessein zelf als een rat onder de grond leefde zouden die gasten zelf beter op die mannier gaan leven! Die Marines hadden groot gelijk hem af te maken - had hij zich willen overgeven had hij het kunnen doen!Het feit dat hij gewond op de grond lag zou mischien toch even de vraag moeten oproepen WAAROM ze hem in de eerste plaats verwond hadden?Was hij mischien in het bezit van een AK47 of een RPG? Waar zijn de beelden van seconden voor die schietpartij begon? Als je werkelijk zo onozel bent om Uw wereldbeeld te baseren op enkele via het NET gepubliceerde beelden dan staan er U in de toekomst nog veel ontberingen te wachten......
|
|
|
#25 | |||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens heb ik 1 ding onthouden uit mijn legerdienst:het gevaarlijkste wat een vuurwapen uit zichzelf kan doen is ROESTEN!Al de rest mag je op het conto schrijven van de klootzak die bereid is zonder geldige reden de trekker over te halen om andere mensen manu militari zijn wil op te leggen,te beroven,verkrachten - of erger! En waarom die film precies zo gemaakt is?Simpel - om op een goedkope mannier te voldoen aan de vraag naar argumenten tegen het recht op wapenbezit - elke vorm van rationeel argument ontbreekt immers......
|
|
|
|
#26 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Waarom dan argumenten tegen de globalisatie ontwikkelen,wetend dat een dergelijke (per definitie) wereldomvattende verandering onvermijdelijk zal gepaard gaan met kinderziektes? Citaat:
Dat de Amerikaanse grondwet en de amendementen (=de ultieme implementatie van de waarden van de Verlichting) erop burgers niet alleen rechten biedt,maar ook de middelen om die rechten af te dwingen? Dat de USA zowat het enige Westers land zijn dat nog immigranten toelaat op hun grondgebied (green card systeem) en hen een kans bied om voor zichzelf en hun familie een betere toekomst op te bouwen? Dat Amerikaanse burgers het recht hebben zich te bewapenen en te verdedigen tegen AL hun vijanden (buitenlandse en BINNENLANDSE?,dus ook tegen willekeurig optredende politie of ordestrijdkrachten? Zeg maar rustig AmerikaHATERS - objektief zijn jullie in elk geval niet.
|
|
|
|
#28 | |||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Klets maar raak,maar van het befaamde "We,the people..."blijft niet meer veel over onder deze Bush-regering . Als je dat niet wil toegeven,ben je gewoon ziende blind.Bestudeer bv. John Ashcroft zijn handel en wandel nu èn in het verleden,toen hij nog geen minister was. Als Amerikaanse burgers het recht hebben zich met wapens te verdedigen tegen AL hun vijanden,dan ook alle burgers van ALLE andere soevereine erkende staten.Yihaaa! Aangezien heel wat van de 6 miljard mensen knettergek zijn,zullen ziekenhuizen goede zaken doen... |
|||
|
|
|
|
|
#29 | ||||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Citaat:
Me dunkt dat U het verschil tussen democratie en theocratie niet al te goed kent.Om het met de woorden van Churchill te zeggen U hebt een onvoorstelbaar lef om de verwezenlijking van generaties vrijheidslievende mensen te vergelijken met de dogmas van een aan het genocidair grenzend geloof (bvb de paus die verbiedt een condoom te gebruiken of zijn voorganger van enkele eeuwen terug die een 300-jaar oude brief uit de archieven van het Vaticaan trekt en 3 kruistochten in gang zet,met als enig doel de macht van de Katholieke kerk in Europa en de wereld te vergroten.Om nog maar te zwijgen van de "bekeringen" die de conquistadores <<in nomine padre et fili et spirtus sanctus>> hebben doorgevoerd in Zuid Amerika,met als gevolg de vernietiging van tenminste 2 bloeiende kulturen (Mayas en Azteken). Citaat:
Citaat:
Democratie is één van de grootste verwezenlijkingen van 6 miljoen jaar menselijk denken,godsdienst een op leugens gebaseerde mannier om anderen aan zich te onderwerpen,desnoods met geweld. Bent U mischien moslim?
|
|
|
|
#30 | |||
|
Provinciaal Statenlid
|
Mijn standpunt was dus dat de USA de meest gesofisticeerde en demokratische samenleving van het moment is,niet het eindpunt van de ontwikkeling.....
Citaat:
Citaat:
In een demokratie mag men stellen VOLK=STAAT ; in sommige van wat U noemt [i]soevereine,erkende staten heersen de Ayatollahs met een wraakroepende wreedheid over mensen zoals U of ik.Vrouwen worden gestenigd,handen worden afgehakt,anderdenkenden gemarteld.....of erger!Hier past het dus weldegelijk een onderscheid te maken tussen Volk en Staat.... Imho is het de plicht van zij die kunnen opkomen voor verdrukten om dat ook te doen;ooit al gehoord van "Het enige wat nodig is opdat het kwade zou zegevieren,is dat goede mensen niets doen"????? Zoja hebt U het waarschijnlijk niet begrepen,zonee bent U te beklagen.Het is maar omdat vrije mensen gevochten hebben en gestorven zijn dat U hier Uw mening mag uiten zonder tegen de muur gezet te worden! Citaat:
Eventjes ernstig nu:Het tijdperk van het "politiek correcte denken" is voorbij - mocht het resultaten opleveren zou het dat reeds gedaan hebben.Kan U er mij één opnoemen? Ik ben zeker geen sympathisant van Bush junior(volgens mij is hij zelfs niet echt verkozen zoals het hoort),maar zoals destijds gezegd werd:Na Reagan komt zonneschijn....en dat zal nu ook wel uitkomen.Intussen heeft junior wel een hondsbrutale diktator ten val gebracht en het Irakese volk een kans gegeven op demokratisch zelfbestuur - en dat juich ik toe!!!! Als we in Europa nog lang wachten met ernstige akties tegen theocratiën en andere diktaturen dan zou het wel eens kunnen dat de VS besluiten om NIET meer de verdedigers van vrijheid en democratie te zijn - en waar staan we dan?Alléén en in de kou - omringd en bezet door moslimfundamentalisten - angstig bevend en wachtend tot één van die moorddadige gekken het nucleaire wapen in handen krijgt...... Nee de USA zijn zeker geen eindpunt in de menselijke ontwikkeling,maar ze zijn in elk geval wel de Fer De Lance ervan;Enig respekt voor onze vrienden,bondgenoten,bevrijders en beschermers is hier wel op zijn plaats vind ik zo. En als U persé een site wil maken waarop een objektief beeld geschapen word van de VS - begin dan alvast met een paar honderd historici,sociologen en andere academici in te huren - alléén zo kom je tot een totaalbeeld - niet de easy-to-make/ready-to-consume momentopname waar U zoveel belang aan schijnt te hechten. Maar dat is slechts mijn mening,ik gun U de Uwe van ganser harte.
|
|
|
|
#31 |
|
Europees Commissaris
|
Misschien nog een linkje voor de americawatch-jongens:
http://www.bushgreenwatch.org/
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Beste Thor, geef me eens een argument VOOR vrij wapenbezit?
|
|
|
|
#33 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik ben pro, maar het moet gereguleerd worden. In Canada en Zwitserland heeft kwasi iedereen een geweer. En daar zijn niet veel problemen mee.
|
|
|
|
|
#34 |
|
Vreemdeling
|
[quote=Thor]En als U persé een site wil maken waarop een objektief beeld geschapen word van de VS - begin dan alvast met een paar honderd historici,sociologen en andere academici in te huren - alléén zo kom je tot een totaalbeeld - niet de easy-to-make/ready-to-consume momentopname waar U zoveel belang aan schijnt te hechten. [\quote]
----------------------------------------------------------------------------------------- Het lijkt mij toch wel dat jouw geliefde VS kampioen zijn in easy-to-make/ready-to-consume Dat Saddam weg is,is natuurlijk een goede zaak voor het Iraakse volk . Maar waarom tonen de Amerikanen niet dezelfde vastberadenheid tav Israël/Palestina,los van wie wie bombardeert ? Exit Saddam,Enter roofkapitalisme �* la ex-Sovjet-Unie . Halliburton licht zelfs de eigen Amerikaanse regering op (overcharge),dus wat zouden ze dan respect gaan tonen voor de Irakezen of hun instellingen ? Easy-to-make/ready-to-consume politics ? De evil doer is nu wel gearresteerd,Irak én Afghanistan zijn in relatieve chaos.De arrestatie is dus vooral goed om Bush te laten herverkiezen. -Ging het eigenlijk niet om Osama bin Laden ? -Wie gelooft dat een half-wilde vanuit een hol het "verzet" of chaos coördineert in Irak ? -Hallo Saoedisch koningshuis ? -Waar zijn de WMD ? -Dankzij welke door het Westen zo benodigde grondstof kunnen de dictaturen in het Miden-Oosten maar blijven aanmodderen ? -Wat heeft deze oorlog al gekost voor het Amerikaanse volk ? -Dankzij wie is Saddam en zijn partij in de jaren 60 aan de macht gekomen en wie heeft hem al die wapens/technologie verkocht ? -Iran/Contra schandaal ? -PNAC-clubhuis en hun agenda ? -Dick Cheney en zijn belangen ? Dat hij elk jaar een vette cheque opstrijkt van Halliburton is natuurlijk geen punt . -Waar zijn de bewijzen dat Saddam iets te maken heeft met Al-Qaeda ? |
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=Americawatcher]
Citaat:
Doe maar, want we leven tenslotte in democratieën met vrijheid van mening (dankzij de V.S. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Parlementsvoorzitter
|
america bashers is de verkeerde term.. Ik zie enkel kritiek op en vragen bij een bepaald beleid van een rechtse Amerikaanse regering. Dat is nog iets anders dan een regelrechte haat ten aanzien van alles wat uit de VS komt. Dat is dezelfde logica als in de VS wordt gehanteerd tegen mensen die iets of wat afwijkend van de 'norm' reageren : die krijgen meteen het verwijt on-patriottisch te zijn. Terwijl het echte gevaar net schuilt in het klakkeloos aanvaarden van de 'waarheden' die op quasi dogmatische wijze naar voren geschoven worden. Een kritische geest, daar is niets fout mee, in mijn ogen.
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En wie is er momenteel "hoofd" van de EU? (alhoewel, zoveel toekomst zit er misschien niet in, maar je zou er toch wel een site mee kunnen vullen)
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|