![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Wat is er Anna? Probeer je nu jouw schuldgevoelens kwijt te raken na het aframmelen van je vrouw? Want als die islamieten het mogen, mag jij het ook eh.. (ik heb u wel door manneke
![]() Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 10 januari 2007 om 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ja man, ik weet. Ik weet nie hoe da bij u zit, ma ik stuur die van mij 's morgens toch eerst ff naar de badkamer (meestal)! Is stukken aangenamer. Hoe gaat da liedje van marco borsato weer?? (ik riek je adem ik zie je gezicht...) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar geef toe dat deze mevrouw wel een punt heeft: http://www.youtube.com/watch?v=ouztv...watch_response Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 10 januari 2007 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Promoten zie ik eerder als " een goeie moslim slaat zijn vrouw" zo'n uitspraak heb ik althans niet gezien in de filmpjes. Buiten het feit dat het princiepe van lijfstraffen verwerpelijk is, lijkt het mij eerder een oproep tot gematigdheid in deze straffen. Dergelijke oproep zou bij ons niet misstaan, ga het maar een in de vluchthuizen of bij de vertrouwensartsen vragen, of een kennis op spoedopname, zal ook volstaan. Jij mag kiezen illegaal verrot geslagen worden of "legaal" maar beperkt afgeklopt worden. De anderen hebben de cholera zij de pestlijder. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je kleren klaar leggen? Jij bent duidelijk van het romantische type. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Nee, maar even serieus, in de koran staat er:
(4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.' En de islam probeert het slaan van vrouwen te voorkomen (of ontmoedigen) door het voorbeeld van de profeet Mohamed, die zijn vrouw(en) nooit geslagen heeft, te geven. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 10 januari 2007 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"man man", ik ben een vrouw. Ik vind het overigens redelijk lachwekkend hoe u erin slaagt om mij op minder dan vijf minuten in een extreem-rechts hoekje te duwen zonder dat u mij daadwerkelijk kent.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In geen enkel geval mag geweld goedgekeurd worden. Het doet er niet toe wat er illegaal gebeurt, dat is zonder meer af te keuren en moet zo streng mogelijk bestraft worden. Maar dat het illegaal gebeurt is geen excuus om legaal geweld te vergoelijken. Trouwens als u met uw standpunt wint, dan eis ik dat vrouwen ook "legaal" hun man "beperkt mogen afkloppen" en doe ik u hier direct een huwelijksaanzoek ![]() Nee, ik ken niet veel moslims persoonlijk. Maar ik heb een korte tijd in een Oosters land verbleven, daar sprak ik eens met een oudere dame die heel nieuwsgierig was naar onze levensgewoonten. Toen ik vertelde dat mijn dochter samenwoont met een vriend zei ze : dat kan hier niet hoor, hier zou uw dochter gestenigd worden. Dat was overigens een schat van een mens. In ieder geval, indien u echt meent dat de Islam zo'n toffe godsdienst is, raad ik u sterk af samen te gaan wonen. Maar gelieve vooral uw respect voor alle medemensen te bewaren, ook de vrouwen.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig. Het leven van een man is niet meer waard dan die van een vrouw, of omgekeerd. Volgens de islam hebben ze soms gewoon verschillende verantwoordelijkheden in het leven. Bv. wanneer een vrouw zwanger is, moet haar man voor haar zorgen enz... Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 10 januari 2007 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was trouwens een beetje in't algemeen tegen de vaste posters in dess fora (circe, online, jef en co... ge kent ze wel) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zegt veel over uw schrijfstijl en uw visie over niet-linksen.
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik meen mij van in de les godsienst vroeger geleerd te hebben dat in een van de versies van de tien geboden de vrouw mee onder bezit werd gerekend. Had iets te maken met nieuw testament en oud testament.....of zo iets in de aard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zeg je nu gewoon dat de positie van de vrouw en geweld jegens vrouwen aldaar met een religieuse toestemming ... geen probleem is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() maar gaan we t nu onder de mat vegen omdat onder de mantel van de Islam gebeurt ?! ps is dit ook gematigde Islam of is dit echt al mainstream ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |