Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2007, 17:33   #21
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Wat is er Anna? Probeer je nu jouw schuldgevoelens kwijt te raken na het aframmelen van je vrouw? Want als die islamieten het mogen, mag jij het ook eh.. (ik heb u wel door manneke )

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 10 januari 2007 om 17:37.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 17:33   #22
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Om mijn tanden te poetsen heb ik geen vrouw nodig.

Ik dacht eerder aan iets anders.
viespeuk... hehe

ja man, ik weet. Ik weet nie hoe da bij u zit, ma ik stuur die van mij 's morgens toch eerst ff naar de badkamer (meestal)! Is stukken aangenamer.

Hoe gaat da liedje van marco borsato weer?? (ik riek je adem ik zie je gezicht...)
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 17:41   #23
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dergelijke voor vrouwen denigrerende praat kan je horen aan de doorsnee vlaamse volkstoog, en niet van arabieren.
Volgens de statistieken blijft het jammergenoeg niet bij praat alleen.

Nog een vlaamse tooguitspraak : Zolang as ge over een ander kunt kwaad spreken, zwijgen ze over u.
Kalm maar. Achterlijke veralgemeningen met als doel moslims te bashen, zijn ook niets voor mij. En natuurlijk rossen sommige Vlamingen hun vrouw af, net zoals heel wat moslims zeer veel respect opbrengen voor hun vrouw (heb ik ook persoonlijk ervaren).

Maar geef toe dat deze mevrouw wel een punt heeft: http://www.youtube.com/watch?v=ouztv...watch_response

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 10 januari 2007 om 17:46.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 17:48   #24
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb nog enkele filmpjes op deze site bekeken o.a. een uitleg waarom vrouwen niet mogen autorijden. Eén ding is zeker : ik ben over het algemeen vredelievend maar op het ogenblik heb ik verdraaid veel zin om die fanatieke imam's en korangeleerden een duchtig pak slaag te geven.?
Ge zult nog meer werk hebben, zowat alle godsdiensten en culturen behandelen vrouwen als minderwaardige wezens. Maar moslimbashen is nu eenmaal plezanter, dan bvb jodenbashen, of hindoebashen. Bovendien wordt het materiaal voor de eerste groep met de regelmaat van de klok bereidwillig aangereikt.

Citaat:
En al dat gezever : hier in het westen gebeurt het ook. Ja, overal gebeurt het, zoals er trouwens overal ook vrouwen zijn die hun man slaan, zoals er ook overal diefstallen, moorden, verkrachtingen enzovoort gebeuren.
Is dat een reden om het te promoten ??
Dus een ruimere kijk hebben op het probleem is zever ?
Promoten zie ik eerder als " een goeie moslim slaat zijn vrouw" zo'n uitspraak heb ik althans niet gezien in de filmpjes. Buiten het feit dat het princiepe van lijfstraffen verwerpelijk is, lijkt het mij eerder een oproep tot gematigdheid in deze straffen. Dergelijke oproep zou bij ons niet misstaan, ga het maar een in de vluchthuizen of bij de vertrouwensartsen vragen, of een kennis op spoedopname, zal ook volstaan. Jij mag kiezen illegaal verrot geslagen worden of "legaal" maar beperkt afgeklopt worden. De anderen hebben de cholera zij de pestlijder.

Citaat:
A propos, d'r is ook een mooi filmpje op die site "Nice Muslim women in Hijab". Echt prachtige foto's worden daar getoond. Alleen jammer dat ik na het zien van de vorige filmpjes niet echt er van genieten : welke of liever hoeveel van die vrouwen hebben rammel gekregen van hun man voor ze die prachtige gewaden aandeden waardoor er geen blauwe plekken of kneuzingen meer te zien zijn ?
Moslims zijn niet verplicht hun vrouwen te slaan hé, ken jij moslims ? slaan die hun vrouw ? Zo ja zijn het er inverhouding meer dan je autochtone kennissen ? Misschien beter wat opzoeken dan mee te marcheren met die die een automatisme willen leggen tussen toegelaten dus uitgevoerd, en blind blijven voor de grotere groep rond ons waar het niet toeglaten is, maar wel uitgevoerd wordt.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 17:49   #25
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Om mijn tanden te poetsen heb ik geen vrouw nodig.

Ik dacht eerder aan iets anders.
Je ontbijt klaarmaken?
Je kleren klaar leggen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Hoe gaat da liedje van marco borsato weer?? (ik riek je adem ik zie je gezicht...)
Jij bent duidelijk van het romantische type.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 17:53   #26
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Jij bent duidelijk van het romantische type.
Oud 10 januari 2007, 17:58   #27
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Nee, maar even serieus, in de koran staat er:

(4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.'

En de islam probeert het slaan van vrouwen te voorkomen (of ontmoedigen) door het voorbeeld van de profeet Mohamed, die zijn vrouw(en) nooit geslagen heeft, te geven.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 10 januari 2007 om 17:59.
Oud 10 januari 2007, 18:05   #28
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=Wp3Eam5FX58&eurl=

wtf ?! godverdomme van zo'n toestanden kan ik kwaad worden zie ...

subiet krijg ik hier ongetwijfeld Uh-huh weer over mij (I wish ) die mij weer verwijt naar de verkeerde dingen te kijken en te lezen ....

heb ik dat goed gezien, een knietje in de maag of zo ... dat mag toch hé ...
Wees gerust dat mag allemaal van patrick janssens als er maar geen bloed vloeit.
Oud 10 januari 2007, 18:09   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
ja man, is toch ook belachelijk wat jullie hier steeds doen! HA, debat, laat me nie lache. Weet ge wa, we sluiten een deal. Jullie gebruiken dees forum en 'vreemdelingen en integratie' maar om moslims te bashen. Ik gebruik deze fora om jullie sukkels te bashen. Elk diertje zijn pleziertje zullen we maar zeggen

"man man", ik ben een vrouw.

Ik vind het overigens redelijk lachwekkend hoe u erin slaagt om mij op minder dan vijf minuten in een extreem-rechts hoekje te duwen zonder dat u mij daadwerkelijk kent.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 18:11   #30
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge zult nog meer werk hebben, zowat alle godsdiensten en culturen behandelen vrouwen als minderwaardige wezens. Maar moslimbashen is nu eenmaal plezanter, dan bvb jodenbashen, of hindoebashen. Bovendien wordt het materiaal voor de eerste groep met de regelmaat van de klok bereidwillig aangereikt.

Dus een ruimere kijk hebben op het probleem is zever ?
Promoten zie ik eerder als " een goeie moslim slaat zijn vrouw" zo'n uitspraak heb ik althans niet gezien in de filmpjes. Buiten het feit dat het princiepe van lijfstraffen verwerpelijk is, lijkt het mij eerder een oproep tot gematigdheid in deze straffen. Dergelijke oproep zou bij ons niet misstaan, ga het maar een in de vluchthuizen of bij de vertrouwensartsen vragen, of een kennis op spoedopname, zal ook volstaan. Jij mag kiezen illegaal verrot geslagen worden of "legaal" maar beperkt afgeklopt worden. De anderen hebben de cholera zij de pestlijder.

Moslims zijn niet verplicht hun vrouwen te slaan hé, ken jij moslims ? slaan die hun vrouw ? Zo ja zijn het er inverhouding meer dan je autochtone kennissen ? Misschien beter wat opzoeken dan mee te marcheren met die die een automatisme willen leggen tussen toegelaten dus uitgevoerd, en blind blijven voor de grotere groep rond ons waar het niet toeglaten is, maar wel uitgevoerd wordt.
Legaal "beperkt afgeklopt" worden ? Beseft u eigenlijk wel wat u zegt ?
In geen enkel geval mag geweld goedgekeurd worden. Het doet er niet toe wat er illegaal gebeurt, dat is zonder meer af te keuren en moet zo streng mogelijk bestraft worden. Maar dat het illegaal gebeurt is geen excuus om legaal geweld te vergoelijken.
Trouwens als u met uw standpunt wint, dan eis ik dat vrouwen ook "legaal" hun man "beperkt mogen afkloppen" en doe ik u hier direct een huwelijksaanzoek
Nee, ik ken niet veel moslims persoonlijk. Maar ik heb een korte tijd in een Oosters land verbleven, daar sprak ik eens met een oudere dame die heel nieuwsgierig was naar onze levensgewoonten. Toen ik vertelde dat mijn dochter samenwoont met een vriend zei ze : dat kan hier niet hoor, hier zou uw dochter gestenigd worden. Dat was overigens een schat van een mens.
In ieder geval, indien u echt meent dat de Islam zo'n toffe godsdienst is, raad ik u sterk af samen te gaan wonen.
Maar gelieve vooral uw respect voor alle medemensen te bewaren, ook de vrouwen.
Oud 10 januari 2007, 18:15   #31
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht

(4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.'

En de islam probeert het slaan van vrouwen te voorkomen (of ontmoedigen) door het voorbeeld van de profeet Mohamed, die zijn vrouw(en) nooit geslagen heeft, te geven.
Ik hoop dat u begrijpt hoe vernederend het is voor vrouwen dat de mannen zich zien als degenen die boven hen gesteld zijn en het recht hebben hen te corrigeren al is het slechts in het uiterste geval met een lichte tik. Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig, dat moeten de moslims nu eindelijk ook eens leren.
Oud 10 januari 2007, 18:25   #32
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat u begrijpt hoe vernederend het is voor vrouwen dat de mannen zich zien als degenen die boven hen gesteld zijn en het recht hebben hen te corrigeren al is het slechts in het uiterste geval met een lichte tik.
Nou ja, discussieer er eens over met God. Waarom hij de man fysiek sterker heeft gemaakt dan de vrouw, heb ik ook altijd al willen vragen...
Citaat:
Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig, dat moeten de moslims nu eindelijk ook eens leren.
Natuurlijk zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig. Het leven van een man is niet meer waard dan die van een vrouw, of omgekeerd. Volgens de islam hebben ze soms gewoon verschillende verantwoordelijkheden in het leven. Bv. wanneer een vrouw zwanger is, moet haar man voor haar zorgen enz...

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 10 januari 2007 om 18:25.
Oud 10 januari 2007, 18:25   #33
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
"man man", ik ben een vrouw.

Ik vind het overigens redelijk lachwekkend hoe u erin slaagt om mij op minder dan vijf minuten in een extreem-rechts hoekje te duwen zonder dat u mij daadwerkelijk kent.
als je dat zelf vind, wil toch iets zeggen he.
Was trouwens een beetje in't algemeen tegen de vaste posters in dess fora (circe, online, jef en co... ge kent ze wel)
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 19:30   #34
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
als je dat zelf vind, wil toch iets zeggen he.
Dat zegt veel over uw schrijfstijl en uw visie over niet-linksen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 20:12   #35
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik denk niet dat er in de bijbel staat dat mannen hun vrouw mogen slaan.
Ik meen mij van in de les godsienst vroeger geleerd te hebben dat in een van de versies van de tien geboden de vrouw mee onder bezit werd gerekend. Had iets te maken met nieuw testament en oud testament.....of zo iets in de aard.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 20:39   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe voel je je dan als je de statistieken ziet over partnergeweld bij de "eigen volkers" ? Deze arabier zegt alleen hoe het mag en wat de beperkingen zijn.

Bij ons mag het niet maar tegelijk staan we in de top van de rangschikking, dus wij zijn beter omdat het bij ons wettelijk niet mag ? Ook al blijkt uit de feiten dat we het op ruime schaal toepassen ?

Als je oprecht verontwaardigd bent, ga eens in vluchthuizen je licht opsteken, dat is in elk geval dichter dan de arabische zandbak, en je hebt geen vertaling nodig. Met actie daartegen help je misschien het eigen volk vooruit. Er is ergens een verhaal over een balk en een splinter. In het heilig boekske van de meeste eigen volkers.
elk geval van geweldpleging is er een teveel, maar hier loopt geen autoriteit quasi op te roepen tot geweld, dat is me dunkt een klein verschil, zoals hier het geweld goedpraten (zoals ook jij doet met je "Deze arabier zegt alleen hoe het mag en wat de beperkingen zijn.") is voor mij weerzinwekkend.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 20:41   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
kijk he, weet ge hoe het eigenlijk zit? 's Morgens als ge wakker wordt moet ge uw vrouw gewoon hard een klets geven in haar gezicht, liefst als ze nog slaapt. Tegen het eind van de dag heeft ze die toch verdient

jongens jongens jongens toch, bende zeveraars. Ma ik ben blij eigenlijk dat jullie lekker anoniem een uitlaatklep hebben gevonden op het internet om onderling een beetje te lullen over steeds dezelfde zever.

zeg je nu gewoon dat de positie van de vrouw en geweld jegens vrouwen aldaar met een religieuse toestemming ... geen probleem is ?
Oud 10 januari 2007, 20:47   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er Anna? Probeer je nu jouw schuldgevoelens kwijt te raken na het aframmelen van je vrouw? Want als die islamieten het mogen, mag jij het ook eh.. (ik heb u wel door manneke )
jij hebt ook al wel betere dagen gehad hé Uh-huh ?! ... weete wat ?, t is u vergeven, ik heb ook al wel eens een minder inventieve post geplaatst, en ge weet dat k u eigenlijk wel sympathiek vind

maar gaan we t nu onder de mat vegen omdat onder de mantel van de Islam gebeurt ?!

ps is dit ook gematigde Islam of is dit echt al mainstream ?
Oud 10 januari 2007, 20:52   #39
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Uh-huh, jij maakt me niet wijs dat jij akkoord gaat met zo'n minderwaardige tweederangsrol ... waarom zit je 'm dan theoretisch te verdedigen ?
Oud 10 januari 2007, 20:54   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou ja, discussieer er eens over met God. Waarom hij de man fysiek sterker heeft gemaakt dan de vrouw, heb ik ook altijd al willen vragen...

Natuurlijk zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig. Het leven van een man is niet meer waard dan die van een vrouw, of omgekeerd. Volgens de islam hebben ze soms gewoon verschillende verantwoordelijkheden in het leven. Bv. wanneer een vrouw zwanger is, moet haar man voor haar zorgen enz...
heeft God dan niet gezien dat niet elke man fysiek sterker is dan elke vrouw ?! ... en mogen die fysiek sterkere vrouwen dan ook corrigerende tikken uitdelen ?!

komaan zeg

gelijke rechten, daar kan je toch niet op beginnen solderen ?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be