Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2007, 13:25   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Tuurlijk zijn er zo een zaken, maar hier wordt geïnsinueerd dat dat voor het overgrote deel zo is. Verder, als u zulke zaken ziet wat belet u van de inspectie te contacteren?
Verder is er al vrij veel inspectie op zulke zaken. Ik kan natuurlijk maar uit eigen ervaring spreken maar de meeste kebabzaken waar ik kom, staat er wel bekwaam personeel dat goed nederlands spreekt.
Maar ik heb het dan ook enkel over Beringen en omstreken.

De kebapzaak, die ik frequenteerde was ook in orde, maar er zijn er andere en ik wil ook niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, maar dat er veel zijn die een bezoek van sociale, economische en gezondheids inspectie niet zouden doorstaan, daar moogt ge zeker van zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 13:28   #22
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De kebapzaak, die ik frequenteerde was ook in orde, maar er zijn er andere en ik wil ook niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, maar dat er veel zijn die een bezoek van sociale, economische en gezondheids inspectie niet zouden doorstaan, daar moogt ge zeker van zijn.

Tuurlijk, zo zijn er veel. En niet enkel kebabwinkels, ik zelf eet liefst enkel op plaatsen waar ik het eten voor mij zie gemaakt worden.
Oud 11 januari 2007, 13:51   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Gaan ze doppen dan leven ze op ons kap
Met werklozen die efectief terug de arbeidsmarkt inwillen heb ik geen problemen. 't zijn de beroepsprofiteurs waar ik van gruuw.

Citaat:
Werken ze dan nemen ze onze jobs af
Ik zie niet veel allochtonen met de juiste opleiding/achtergrond om mijn baan af te nemen. En ik hoor net zoveel gezever over het feit dat firma's discrimineren. Ergo, allochtenen nemen geen werk af.

Citaat:
en beginnen ze zelfstandig ist ook niet goed....
Ik juich de zelfstandigheid toe.
Citaat:
Wat houd je tegen om zelfstandig te beginnen? Doe het ook als het je zo gemakkelijk lijkt.
Wat mij tegenhoud is dat ik zonder hulp of voortrekkerij een serieuze investering moet doen, met het risico de rest van mijn leven achtervolgd te worden door een verkeerde beslissing.
En dat is wat ik de staat verwijt, het knuffelbeleid voor een bepaalde groep allochtonen.
Als 2de generatie "belg" van Nederlandse afkomst krijg ik helemaal niet de voordelen die een 2de generatie allochtoon krijg die bijvoorbeeld uit Noord Afrika komt.
Ik moet dat diploma bedrijfsbeheer hebben, Ik moet met alles in orde zijn qua papieren. Ik moet solvabel zijn. Ik moet als zelfstandige een bedrijfsplan kunnen voorleggen bij god en klein peerke.
Kortom, verwonderd het iemand waarom er zo weinig mensen een eigen zaak starten in België?

Ik heb namelijk gespeeld met het idee om met mijn goed uitgeruste metaalwerkplaats zelfstandig in bijberoep te gaan.

Ik moet dan kunnen voorleggen wie mijn afvalverwijderaar is (lekker dure firma's zoals SITA), welk soort afval ik heb, en wat de gevaren ervan zijn.
Ik val doordat ik zou solderen en verven onder Vlarem II normen, dus moet ik een afvalwaterzuivering hebben. Ook luchtfilters en specifieke gaskasten zijn verplicht voor het gebruik van een pot Hammerite verf.

En dan de kat op de koord. Ik mag het nog geeneens.
Mijn werkplaats is 18m² groot+ een tuin van 25m² voor wat groter werk. het is namelijk mijn eigen - nu voor hobbygebruik- werkplaats in mijn eigen woning. En je mag geen metaalverwerking doen in een woning ....

Citaat:
Er zijn zoveel controlleurs op pad in de horeca en bouwsector.. dat ze voor die mannen ook mensen in dienst nemen, die betalen zichzelf toch?
Klopt, controleurs betalen zichzelf. We wonen hier nog steeds in België, en ik denk dat de meeste kleinschalige fraudes en misbruiken onder de mantel der liefde en steekpenningen worden begraven.
En allochtonen hebben hier nog een voordeel in het ergste geval roepen ze "Racist".
Oud 11 januari 2007, 14:51   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja maddox , zoals ge zegt, met uw activiteiten valde gij onder Vlarem hé, maar geen nood, zet uw werkplaats een paar km verder naar het oosten en ze staat op grondgebied brussel en daar zijde gij nie meer gebonden aan Vlarem, en kunde gij met vanalles en nog wat bezig zijn zonder ook maar het woord millieu in de mond te moeten nemen...

Dat is het verschil dus...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be