![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kebapzaak, die ik frequenteerde was ook in orde, maar er zijn er andere en ik wil ook niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, maar dat er veel zijn die een bezoek van sociale, economische en gezondheids inspectie niet zouden doorstaan, daar moogt ge zeker van zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tuurlijk, zo zijn er veel. En niet enkel kebabwinkels, ik zelf eet liefst enkel op plaatsen waar ik het eten voor mij zie gemaakt worden.
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met werklozen die efectief terug de arbeidsmarkt inwillen heb ik geen problemen. 't zijn de beroepsprofiteurs waar ik van gruuw.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat is wat ik de staat verwijt, het knuffelbeleid voor een bepaalde groep allochtonen. Als 2de generatie "belg" van Nederlandse afkomst krijg ik helemaal niet de voordelen die een 2de generatie allochtoon krijg die bijvoorbeeld uit Noord Afrika komt. Ik moet dat diploma bedrijfsbeheer hebben, Ik moet met alles in orde zijn qua papieren. Ik moet solvabel zijn. Ik moet als zelfstandige een bedrijfsplan kunnen voorleggen bij god en klein peerke. Kortom, verwonderd het iemand waarom er zo weinig mensen een eigen zaak starten in België? Ik heb namelijk gespeeld met het idee om met mijn goed uitgeruste metaalwerkplaats zelfstandig in bijberoep te gaan. Ik moet dan kunnen voorleggen wie mijn afvalverwijderaar is (lekker dure firma's zoals SITA), welk soort afval ik heb, en wat de gevaren ervan zijn. Ik val doordat ik zou solderen en verven onder Vlarem II normen, dus moet ik een afvalwaterzuivering hebben. Ook luchtfilters en specifieke gaskasten zijn verplicht voor het gebruik van een pot Hammerite verf. En dan de kat op de koord. Ik mag het nog geeneens. Mijn werkplaats is 18m² groot+ een tuin van 25m² voor wat groter werk. het is namelijk mijn eigen - nu voor hobbygebruik- werkplaats in mijn eigen woning. En je mag geen metaalverwerking doen in een woning .... Citaat:
En allochtonen hebben hier nog een voordeel in het ergste geval roepen ze "Racist".
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maddox , zoals ge zegt, met uw activiteiten valde gij onder Vlarem hé, maar geen nood, zet uw werkplaats een paar km verder naar het oosten en ze staat op grondgebied brussel en daar zijde gij nie meer gebonden aan Vlarem, en kunde gij met vanalles en nog wat bezig zijn zonder ook maar het woord millieu in de mond te moeten nemen...
Dat is het verschil dus... |
![]() |
![]() |