Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2003, 19:50   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

...en de VLD graaft z'n eigen graf nog dieper.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 19:54   #22
Woutertje
Banneling

Standaard

Persoonlijk een zéér spijtige zaak.De links-liberale strekking binnen de VLD zal enkel nog versterkt worden in het nadeel van de kleine groep rechtse liberalen.
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 19:54   #23
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

En de enigste die ervan profiteert is het VB ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 20:34   #24
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutertje
Persoonlijk een zéér spijtige zaak.
Heeft u ook argumenten waarom u dit een slechte zaak vindt? Ik ben hier best wel tevreden mee, misschien dat de VLD dankzij deze samenwerking opnieuw een iets meer liberale koers zal gaan varen.
Voorstellen van Vivant die ik wel kan appreciëren: verschuiving van de lasten van arbeid naar consumptie, basisinkomen, BROV
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 21:16   #25
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutertje
Persoonlijk een zéér spijtige zaak.
Heeft u ook argumenten waarom u dit een slechte zaak vindt? Ik ben hier best wel tevreden mee, misschien dat de VLD dankzij deze samenwerking opnieuw een iets meer liberale koers zal gaan varen.
Voorstellen van Vivant die ik wel kan appreciëren: verschuiving van de lasten van arbeid naar consumptie, basisinkomen, BROV

Ik zie de gemiddelde VLD'er al tijdens de kiescampagne het kartel met Vivant uitleggen aan de 'man op straat'.

Wat is Vivant?

Wat is de link met de VLD?

Waarom staan die mee op de lijst?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 21:18   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
...en de VLD graaft z'n eigen graf nog dieper.

Nog een beetje en je komt ze tegen. 8)
Oud 13 december 2003, 21:21   #27
Bolter
Gouverneur

Standaard

De 5% regel blijft in elk geval z'n slachtoffers eisen...

Ons politiek landschap verliest kleur, verliest flexibiliteit, verliest nieuwe ideeen...

En eigenlijk, eigenlijk was dat ook de echte bedoeling van diegenen die voor de wet gezorgd hebben..

Het de eventuele tegenstand zo moeilijk mogelijk maken om van de grond te komen...Om er zelf beter van te worden...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 21:23   #28
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies

Ik zie de gemiddelde VLD'er al tijdens de kiescampagne het kartel met Vivant uitleggen aan de 'man op straat'.

Wat is Vivant?

Och, veel mensen kennen vivant.

Ik zie jullie het al uitleggen 'Wij zijn den LSP en wij hadden 2000 stemmen. Wij zijn anti-Vlaams, anti-Belgisch, anti-kapitalitisch, anti-rechts, anti-menselijk en anti-realitisch en wij willen een communistische staat waar individueel bezit verboden is.'

man in de straat:

- wat is LSP??
- waarom verkondigen jullie zo'n nonsens??
- waarom zijn jullie tegen mij??
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 21:36   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:

Wat is Vivant?

Och, veel mensen kennen vivant.

Ik zie jullie het al uitleggen 'Wij zijn den LSP en wij hadden 2000 stemmen. Wij zijn anti-Vlaams, anti-Belgisch, anti-kapitalitisch, anti-rechts, anti-menselijk en anti-realitisch en wij willen een communistische staat waar individueel bezit verboden is.'

man in de straat:

- wat is LSP??
- waarom verkondigen jullie zo'n nonsens??
- waarom zijn jullie tegen mij??

Het is niet omdat ik de VLD een beetje zit te jennen dat je op de man of partij moet beginnen spelen. Ik denk dat LSP veel eenvoudiger valt uit te leggen aan de meeste mensen dan een kartel tussen VLD en Vivant. Ik betwijfel zelfs of je het aan de meeste VLD leden kan uitleggen.

Een kartel vormen met een kleine organisatie die zichzelf heeft verkocht aan de meest biedende en die in ruil voor ik-weet-niet-wat zijn naam op het stembiljet naast VLD ziet verschijnen en een aantal dure strijdplaatsen krijgt ten koste van 'eigen' volk die jaren hun fikken hebben afgedraaid voor de partij. Een mens zou voor minder verzuren.

Uiteraard kennen meer mensen Vivant dan LSP maar dat is niet meer dan logisch gezien de 'kleine' investering van de voorzitter in de naambekendheid van de partij. Maar dat kan je ook zeggen van BUB of een aantal andere kleine partijen.

We hadden trouwens meer dan 2000 stemmen.
Oud 13 december 2003, 21:45   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Begrijp me niet verkeerd, ik vond jullie altijd al een sympathiek partijtje, maar als je na 15 jaar van 400 stemmen naar 2000 gaat
En die GC (de andere helft van uw partij) komt me voor als vrij arrogant.
Oud 13 december 2003, 21:47   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik vond jullie altijd al een sympathiek partijtje, maar als je na 15 jaar van 400 stemmen naar 2000 gaat
En die GC (de andere helft van uw partij) komt me voor als vrij arrogant.
We bestaan nog geen 15 jaar. We hebben voor zover ik weet nog maar 2 keer meegedaan aan de verkiezingen.
Oud 13 december 2003, 22:09   #32
Hanne
Banneling

Standaard

Van de LSP had ik nog nooit gehoord voor ik aan dit forum deelnam.

Van de BUB wel, net omdat ze zich steeds als vlamingenhaters profileren. Dat is dan ook de reden waarom het een micropartijtje is en steeds zal blijven. Ze moet het vooral hebben van Waalse kant en een handvol gefrustreerde Vlamingen met minderwaardigheidscomplex
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 22:17   #33
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Beste mensen, gelieve uw partijdiscussies te voeren in het forum "partijdiscussies".
LSP en BUB hebben mijns inziens niks met dit kartel te maken.
Oud 14 december 2003, 00:33   #34
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne

Van de BUB wel, net omdat ze zich steeds als vlamingenhaters profileren. Dat is dan ook de reden waarom het een micropartijtje is en steeds zal blijven. Ze moet het vooral hebben van Waalse kant en een handvol gefrustreerde Vlamingen met minderwaardigheidscomplex

Hehe Kijk eens naar onze verkiezingsuitslagen, nitwit. Onze scores aan beide kanten van de TAALgrens lagen ongeveer even hoog.
Oud 14 december 2003, 00:33   #35
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Beste mensen, gelieve uw partijdiscussies te voeren in het forum "partijdiscussies".
O, jawel... een heleboel ontevreden Vivanters hebben een nieuwe thuis nodig
Oud 14 december 2003, 01:33   #36
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne

Hehe Kijk eens naar onze verkiezingsuitslagen, nitwit. Onze scores aan beide kanten van de TAALgrens lagen ongeveer even hoog.
Dus 5.000 in Vlaanderen en 5.000 in Wallonië.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 10:04   #37
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amper een dag na de affaire coveliers krijgt de VLD een nieuwe lading 'links'-liberale yuppies binnen. Mijn innige deelnemingen aan de 'rechter'vleugel binnen de VLD. Verzuur in vrede zou ik zeggen.
Vivant staat als links-liberale partij pal tussen VLD en SPa. Zowel SPa als VLD vinden dat Vivant op zijn plaats is tussen hen. Maar men moet over de kiesdrempel geraken met één van hen.

En aangezien Vivant als autonome partij wenst te blijven verderbestaan moest het gebeuren via een kartellijst waarin hun naam mee op de stembrieven kan. Dat kon enkel met de VLD : VLD-Vivant telt juist 10 letters, het maximum dat de kieswet toelaat. Met SPa-Spirit-Vivant lukte dat niet.

Citaat:
Ik vind het wel zeer vreemd dat een grote partij als de VLD er mee instemt om met een mini-partijtje als Vivant in zee te gaan. Een partij waarvan niemand op straat weet waarvoor het staat en die maar één man heeft die een beetje bekendheid geniet (in de 'betere' kringen.)
Daar komt dan nu verandering in. Moeten het echt allemaal BV's en mediageile oude politieke krokodillen zijn om als partij een stem te mogen hebben ? Is d�*t uw appreciatie van democratie ? Hoe zit dat in uw partij ? Zijn koppen daar belangrijker dan programma ?

Citaat:
Spirit kon tenminste nog een electorale emo-bom meebrengen in het kartel maar nu moeten ze het bij de VLD doen met iemand die zijn parij verkocht heeft aan de meest biedende en die god-nog-aan-toe overwoog om een kartel te vormen met SP-a-Spirit. Ik hoor ze al verzuren daar in Antwerpen.
U lult er op los beste vriend. 85% van de leden hebben begrepen dat een kartel de enige weg was om ooit de voor deze maatschappij zo noodzakelijk programmapunten levenskansen te geven.

Citaat:
Vivant is weliswaar goed voor 1% van de stemmen maar in de politiek is 1+1 niet noodzakelijk 2.
Echte Vivant-sympathie leeft bij 3,8% van de bevolking. Maar velen verkozen in het kieshokje hun stem aan een grotere partij te geven omdat het gevecht met de kiesdrempel demotiverend werkte. Nu Vivant wél verkiesbare plaatsen krijgt is dat een heel andere zaak !

Go Vivant Go !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 10:13   #38
Kleine Johannes
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
O, jawel... een heleboel ontevreden Vivanters hebben een nieuwe thuis nodig
Je kan iets meer dan 15% van een partij die je voor belachelijk klein en onbelangrijk houdt, bezwaarlijk "een heleboel ontevreden Vivanters" noemen.
Kleine Johannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 13:46   #39
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
En aangezien Vivant als autonome partij wenst te blijven verderbestaan moest het gebeuren via een kartellijst waarin hun naam mee op de stembrieven kan. Dat kon enkel met de VLD : VLD-Vivant telt juist 10 letters, het maximum dat de kieswet toelaat. Met SPa-Spirit-Vivant lukte dat niet.
Je meent het !

Citaat:
Citaat:
Spirit kon tenminste nog een electorale emo-bom meebrengen in het kartel maar nu moeten ze het bij de VLD doen met iemand die zijn parij verkocht heeft aan de meest biedende en die god-nog-aan-toe overwoog om een kartel te vormen met SP-a-Spirit. Ik hoor ze al verzuren daar in Antwerpen.
U lult er op los beste vriend. 85% van de leden hebben begrepen dat een kartel de enige weg was om ooit de voor deze maatschappij zo noodzakelijk programmapunten levenskansen te geven.
85% van de VLD-leden?

Citaat:
Citaat:
Vivant is weliswaar goed voor 1% van de stemmen maar in de politiek is 1+1 niet noodzakelijk 2.
Echte Vivant-sympathie leeft bij 3,8% van de bevolking.
Waar haalt u dat cijfer? Het lijkt mij eigenlijk aan de lage kant.

Citaat:
Maar velen verkozen in het kieshokje hun stem aan een grotere partij te geven omdat het gevecht met de kiesdrempel demotiverend werkte. Nu Vivant wél verkiesbare plaatsen krijgt is dat een heel andere zaak !
Idd een heel andere zaak: mijn stem zijn ze in elk geval kwijt. Maar 3,8 % - 1 stem zou een fraai resultaat zijn
Oud 14 december 2003, 14:00   #40
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Je meent het !
Lees de kieswet. En hou rekening met de wens van Vivant om autonoom te blijven. Doe dan eens een tegenvoorstel, Mr Clown

Citaat:
Citaat:
85% van de leden hebben begrepen dat een kartel de enige weg was om ooit de voor deze maatschappij zo noodzakelijk programmapunten levenskansen te geven.
85% van de VLD-leden?
Het gaat hier over een referendum bij Vivant. Het ware handig te weten in welke contekst je leest.

Citaat:
Citaat:
Echte Vivant-sympathie leeft bij 3,8% van de bevolking.
Waar haalt u dat cijfer? Het lijkt mij eigenlijk aan de lage kant.
Statsitieken bij Vivant zelf. Mogelijk aan conservatieve kant. Wie zal het zeggen ?

Citaat:
Citaat:
] Maar velen verkozen in het kieshokje hun stem aan een grotere partij te geven omdat het gevecht met de kiesdrempel demotiverend werkte. Nu Vivant wél verkiesbare plaatsen krijgt is dat een heel andere zaak !
Idd een heel andere zaak: mijn stem zijn ze in elk geval kwijt. Maar 3,8 % - 1 stem zou een fraai resultaat zijn
Uw goed recht. Maar wat is eigenlijk uw boodschap ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be