![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Willem, vraagt men mij soms, ben jij niet bang van al die broeikastoestanden. Tot voor kort hoonde Willem deze vraag weg met een zelfingenomen “nee”. Doch het zijn psychiatrische gevallen en dommekloten die hun mening niet aanpassen aan de toenemende kennis. Dus Willem is bang geworden.
Deels is die angst aangewakkerd door het eenzijdige, saaie en vooringenomen promotiefilmpje van éne Mr Gore. Wij zijn zulke vieze, verkwistende en vervuilende losbollen dat de gevolgen niet meer te overzien zijn. Energetisch gezien heeft de mensheid een gat in de hand dat alleen te vergelijken is met de financiële spilzucht van de Waalse overheid. Hierdoor worden er jaarlijks miljarden getransfereerd, tonnen CO2 naar de atmosfeer. Huisvrouwen, politici en andere weinig ter zake competente mensen geloven dat deze CO2 nu net de oorzaak is van de verhoogde opwarming. Het antropogeen gestimuleerde broeikaseffect. Nou heeft Willem dit steeds met een loensend kritisch oog bekeken doch vond dit interessant genoeg om erover te gaan lezen. En kijk de toestand is zeer ernstig. Niet alleen de aarde warmt op, ook Mars en waarschijnlijk ook Pluto. Op Mars smelten de ijskappen met een nog nooit geziene snelheid af. Wat Pluto doet weet ik niet, doch op het www zijn er referenties te vinden die beweren dat het ook daar een link hete boel aan het worden zou kunnen zijn. Dit heeft Willem naar de keel gegrepen. Wij zijn zulke vervuilende onverantwoordelijken die geen greintje besef hebben van de vreselijke consequenties dat dit heeft. Niet alleen zijn wij ervoor aan het zorgen dat wij op aarde minder stookkosten hebben. Bovendien zijn we ook de Marsmannetjes hun jaarlijks polair skiverlof aan het afnemen. Voorlopig zijn het alleen nog maar de perfectionisten onder die marsbewoners die klagen over de slechte kwaliteit van de marssneeuw. Maar het staat er vlug aan te komen dat ook de minder op zijn oren zettende marsman zich stierlijk zal vervelen in de marswinter omdat hun jaarlijks burenimponerend ski-uitje niet meer kan doorgaan. Dus die kerels zullen daar een alternatief zoeken voor het wekenlang rondrijden met een doodskist op hun mars-karren. En van het één komt het ander. Als mensen zich vervelen gaan ze de meest irritante dingen doen. Onze samenroedelende hangjeugd kan daar een schrikwekkend voorbeeld van zijn. Het zal dus niet lang duren of de marslui hebben het briljante idee de aarde te komen koloniseren. Als wij mars kunnen terraniseren dan lijkt het mij ook mogelijk de aarde te marsianiseren. Een beetje afkoeling door een beetje minder atmosfeer. De beginperiode kan zelfs vrij eenvoudig overbrugt worden door in een gekoelde lage druk kamer te slapen. Het zal dus niet al erg genoeg zijn dat een nieuwe “War of the worlds” zich aan het ontwikkelen is, ze zullen hier ook nog eens al onze veldcrossen komen winnen. Wij kunnen alleen maar hopen dat de martianen sinds H.G. Wells een pak mensvriendelijker geworden zijn. Doch als we aan onszelf de ander moeten kennen wordt het hoog tijd om zeer bang te worden.
![]() |
#22 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() CO2 is inderdaad noodzakelijk voor het leven, maar een teveel is teveel. Beschouw het als koorts: een gezond iemand heeft 36-37°, bij 38° ben je ferm ziek. Of zal jij reageren dat één graadje meer geen kwaad kan?
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Meer nog: indien zo'n evenwichten wel voorhanden zouden zijn, dan zou er op de aarde geen leven mogelijk zijn. Het verschijnsel leven impliceert onevenwicht (al is natuurlijk niet elk onevenwicht levensbevorderlijk).
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dit op sommige momenten wel te verantwoorden is, om rampen te voorkomen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien zorgt een stijging van de temperatuur vooral voor grotere extremen. Het kan dus ook extreem koud worden (maar doordat het ook extreem warm wordt en deze temperaturen hoger zijn dan de lage wordt de gemiddelde temperatuur op aarde hoger).
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als jij herboren wil worden in het jonge Dryas, daar heb ik dan geen doorslaggevend bezwaar tegen. Zelf prefereer ik een andere periode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Wat zou er nu toch verkeerd aan zijn als Groenland, Spitsbergen, Alaska, het Noorden van Canada, Siberië, het Noorden van Scandinavië, en wie weet misschien zelfs Antarctica, gebieden zouden worden met een aangenaam gematigd klimaat ????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat we dan allemaal zeevaarders moeten worden. Let wel: ik heb altijd zeevaarder willen worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2007 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 13 januari 2007 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de Russen en Canadezen dan zo vriendelijk willen zijn de onvoorstelbare hoeveelheden methaan op te vangen die in de toendra's gebonden liggen,en de zeevarende naties iets bedenken om hetzelfde te doen met het methaan dat momenteel in een precaire balans tussen druk en temperatuur gebonden ligt op de diepe zeebodems,dan wil ik wel tekenen...
helaas,helaas...ik hoop eigenlijk dat de "kleine ijstijdtheorie" klopt...want in een oven met methaan-atmosfeer kan men niet leven.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ozon wordt ondermeer aangetast door gebroomeerde en gechlooreerde koolwaterstoffen dacht ik zo ozongat en opwarming van de aarde ( da's dus co2 broeikasteffect ) twee verschillende verhalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() De extreem hoge temperaturen komen door een extreem langdurige luchtaanvoer uit het zuiden/zuidwesten (nu al sinds 1 september met soms een korte onderbreking van enkele dagen). Januari is goed op weg om opnieuw de warmste te worden sinds het begin van de metingen. Sinds september zitten alle maanden in de top 5 van warmste maanden, september op de eerste plaats en november op de tweede plaats.
Laat ons hopen dat dit stromingspatroon tijdelijk is en dat er geen verband is met de opwarming van de aarde. Ik zou graag wat meer onderzoek hierover zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Heb mijn tweede verkoudheid vast in 15 jaar, en raak er niet vanaf (al 5weken). Niet normaal zeg ik. Mis de sneeuw en het ijs.
Stook hout, mss is het mijn schuld wel.
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() dan weten we onmiddellijk waar we jou en je soortgenoten naar toe kunnen sturen.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vrees dat u de grafiek in de verkeerde richting afleest. Meer recent is meer naar links. Maar indien men de grafiek zou uitbreiden tot bv 30.000 jaar, dan zou er inderdaad een stijgende tendens zijn. 't Hangt er dus van af waar men het beginpunt kiest.
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |