![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() "De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > RommelPotterij wrote: >> "De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht >>> RommelPotterij wrote: >>>> "Alex" <[email protected]> schreef in bericht > > ... >>>>> Dat van Noord-Korea weten we ondertussen allemaal, althans degenen die >>>>> hun kop niet in het zand steken of beleefd hun hoofd naar de andere >>>>> richting draaien: om een of andere reden, acht men het nuttiger >>>>> protest >>>>> te leveren tegen Guantanamo - nog steeds een gevangenis voor >>>>> misdadigers - dan tegen Noord-Korea. >>>> >>>> Laten we eens kijken, zegt het woordje BOYCOT je iets? >>>> In de middeleeuwen belegerden ze ook steden en hongerden ze die uit >>>> om ze zo te verzwakken en op deze wijze de wil op te leggen. >>>> Dus je verhaaltje is leuk maar ik bekijk het liever vanuit het Boycot >>>> verhaal. >>> >>> Ja, goed plan, Rommie! Laten we Noord-Korea gaan boycotten. Dan zullen >>> ze wel bijdraaien, denk ik. >> >> Die is al geboycot. En ze draaien dus niet bij, net als Irak en andere >> landen dat niet deden. > > "Deden" zeg je? Dus het komt uiteindelijk allemaal goed?! Mooi. > > Je kunt dat soort commies maar beter niet hun gang laten gaan. > Maar zoals je al zei, de meesten zijn nu wel bijgedraaid. Ik zie dat je niet begrijpt wat je leest, mooi. |
![]() |
#22 |
|
![]() De Joker © schreef: > Alex wrote: > > RommelPotterij schreef: > >> "De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht > >> > RommelPotterij wrote: > >> >> "Alex" <[email protected]> schreef in bericht > > ... > >> >>> Dat van Noord-Korea weten we ondertussen allemaal, althans degenendie > >> >>> hun kop niet in het zand steken of beleefd hun hoofd naar de andere > >> >>> richting draaien: om een of andere reden, acht men het nuttiger protest > >> >>> te leveren tegen Guantanamo - nog steeds een gevangenis voor > >> >>> misdadigers - dan tegen Noord-Korea. > >> >> > >> >> Laten we eens kijken, zegt het woordje BOYCOT je iets? > >> >> In de middeleeuwen belegerden ze ook steden en hongerden ze die uit > >> >> om ze zo te verzwakken en op deze wijze de wil op te leggen. > >> >> Dus je verhaaltje is leuk maar ik bekijk het liever vanuit het Boycot > >> >> verhaal. > >> > > >> > Ja, goed plan, Rommie! Laten we Noord-Korea gaan boycotten. Dan zullen > >> > ze wel bijdraaien, denk ik. > >> > >> Die is al geboycot. En ze draaien dus niet bij, net als Irak en andere > >> landen > >> dat niet deden. Ne, we klagen dat zij teveel uitgeven aa defensie terwijl > >> zij > >> ,volgens "ons"dus meer aan voedsel hadden moeten uitgeven, zodat de buikjes > >> wel vol zijn, maar "wij " hen binnen de kortste keren zouden binnenvallen. > >> > >> Jammer dat het westen zelf dat advies ook niet opvolgt en heel wat armeren > >> in hun land laat barsten, gewoon ook om hun "defensie" op peil te houden. > >> > >> > >> > En dat verhaaltje van Alex is natuurlijk onzin, dat heb je goed gezien. > >> > Die protesten tegen Guantanamo komen immers alleen van een klein groepje > >> > warhoofden? Dat hoeft hij er echt niet bij te slepen! > > > > Onzin? > > Nou ja, Rommie vond jouw verhaaltje "leuk maar ik bekijk het liever > vanuit het Boycot verhaal." Nou, dat kun je misschien eens proberen? Hoeft niet: Noord-Korea heeft wel handelsbetrekkingen met o.a. China, maar wat kan N-Korea uitvoeren en hoe moeten zij iets betalen en met welke munt? Hun nagemaakte dollars zijn ondertussen zo bekend geraakt dat geen kat nog baar geld van de N-Koreanen wil. Een jaar of 10 geleden lukte het N-Korea nog om aan ruilhandel te doen, zoiets als een lading schoenen tegen een camion steenkool (werkelijk gelezen!): de Chinezen bakken hun eigen broodjes zelf ondertussen en hebben geen behoefte meer om handel te drijven met N-Korea: heeft niets met boycot te maken. Andere landen kiezen zelf hun handelspartner: N-Korea heeft helaas in het verleden bewezen dat ze niet echt betrouwbaar zijn. En de voedselhulp/ontwikkelingshulp, die bleef nogal makkelijk bij de "Grote Leider" hangen: ook dat is bewezen. > > > http://www.youtube.com/watch?v=2TNM5DpKyms > > http://www.youtube.com/watch?v=KA6livwPnGI > > > > (nb: niet voor gevoelige kijkers) > > En volgens mij gaat dat ook helemaal niet over Guantanamo! Heb ik ook niet beweerd: het is alleen zo dat degenen die opriepen om te bidden voor N-Korea - en daar gaat de draad over - beter hun ogen openen en hun mond opendoen ipv met gesloten ogen te bidden. Guantanomo is een gevangenis: wie daar terecht komt, heeft doorgaans iets misdaan en deze plaats is gereserveerd voor het kruim van de misdadigers. Zolang jijzelf geen slachtoffer bent - die WTC torens is alweer meer dan 5 jaar geleden - zal je er niet van wakker liggen. > Jij > bent gewoon blind voor de gruwelijke misdaden die daar gebeuren. Zie boven: in Guantanomo zijn de "gasten" misdadigers, in N-Korea zijn het de gewone burgers, zonder dat ze iets misdaan hebben, die de gevangenis induiken. Ik zal je nog een paar gelijkaardige regimes van de laatste 50 jaar geven waar ze dezelfde praktijken toepasTen: Hitler, Stalin, Mao, Pol Pott. Het lijkt me eerder dat jij blind bent voor N-Korea en haar geweldadig regime. Controleren zal moeilijk zijn: een toegangsvisum krijgen is quasi onmogelijk en enkel groepsreizen zijn toegelaten. Maar veel krijg je niet te zien: het is ten strengste verboden om alleen rond te lopen in dat paradijs, de excursies lopen langs geijkte routes, waaronder een modelllandbouwbedrijf en een modelhuis. Verder mag je je nog verheugen op het bezoek van het mausoleum van de vorige Grote Leider en een uitleg over hoe goed het gaat. > In Noord-Korea mogen ze dan eigenlijk hun handen nog dichtknijpen! Ze MOETEN ze dichtknijpen en hun mondje toehouden. Ik hoop maar dat ze vroeg of laat eens haar op hun tanden zullen hebben, zoals ze in Roemenië gedaan hebben met Ceaucescu. Maar dat feit weten ze niet in N-Korea: het werd hun nooit verteld dat zoiets kon of kan en gezien buitenlandse media net als internet verboden is, houden ze de mensen daar oerdom. > Rommie ziet de dingen tenminste in het juiste perspectief, Alex. Bidt voor het communistische arbeidersparadijs Noord Korea! Dit was de titel en daar gaat het over. Alex |
![]() |
#23 |
|
![]() Alex wrote:
> De Joker © schreef: >> Alex wrote: >> > RommelPotterij schreef: >> >> "De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht >> >> > RommelPotterij wrote: >> >> >> "Alex" <[email protected]> schreef in bericht >> >> ... >> >> >>> Dat van Noord-Korea weten we ondertussen allemaal, althans degenen die >> >> >>> hun kop niet in het zand steken of beleefd hun hoofd naar de andere >> >> >>> richting draaien: om een of andere reden, acht men het nuttiger protest >> >> >>> te leveren tegen Guantanamo - nog steeds een gevangenis voor >> >> >>> misdadigers - dan tegen Noord-Korea. >> >> >> >> >> >> Laten we eens kijken, zegt het woordje BOYCOT je iets? >> >> >> In de middeleeuwen belegerden ze ook steden en hongerden ze die uit >> >> >> om ze zo te verzwakken en op deze wijze de wil op te leggen. >> >> >> Dus je verhaaltje is leuk maar ik bekijk het liever vanuit het Boycot >> >> >> verhaal. >> >> > >> >> > Ja, goed plan, Rommie! Laten we Noord-Korea gaan boycotten. Dan zullen >> >> > ze wel bijdraaien, denk ik. >> >> >> >> Die is al geboycot. En ze draaien dus niet bij, net als Irak en andere >> >> landen >> >> dat niet deden. Ne, we klagen dat zij teveel uitgeven aa defensie terwijl >> >> zij >> >> ,volgens "ons"dus meer aan voedsel hadden moeten uitgeven, zodat de buikjes >> >> wel vol zijn, maar "wij " hen binnen de kortste keren zouden binnenvallen. >> >> >> >> Jammer dat het westen zelf dat advies ook niet opvolgt en heel wat armeren >> >> in hun land laat barsten, gewoon ook om hun "defensie" op peil te houden. >> >> >> >> >> >> > En dat verhaaltje van Alex is natuurlijk onzin, dat heb je goed gezien. >> >> > Die protesten tegen Guantanamo komen immers alleen van een klein groepje >> >> > warhoofden? Dat hoeft hij er echt niet bij te slepen! >> > >> > Onzin? >> >> Nou ja, Rommie vond jouw verhaaltje "leuk maar ik bekijk het liever >> vanuit het Boycot verhaal." Nou, dat kun je misschien eens proberen? > > Hoeft niet: Noord-Korea heeft wel handelsbetrekkingen met o.a. China, > maar wat kan N-Korea uitvoeren en hoe moeten zij iets betalen en met > welke munt? Hun nagemaakte dollars zijn ondertussen zo bekend geraakt > dat geen kat nog baar geld van de N-Koreanen wil. > Een jaar of 10 geleden lukte het N-Korea nog om aan ruilhandel te doen, > zoiets als een lading schoenen tegen een camion steenkool (werkelijk > gelezen!): de Chinezen bakken hun eigen broodjes zelf ondertussen en > hebben geen behoefte meer om handel te drijven met N-Korea: heeft niets > met boycot te maken. Andere landen kiezen zelf hun handelspartner: > N-Korea heeft helaas in het verleden bewezen dat ze niet echt > betrouwbaar zijn. En de voedselhulp/ontwikkelingshulp, die bleef > nogal makkelijk bij de "Grote Leider" hangen: ook dat is bewezen. > >> >> > http://www.youtube.com/watch?v=2TNM5DpKyms >> > http://www.youtube.com/watch?v=KA6livwPnGI >> > >> > (nb: niet voor gevoelige kijkers) >> >> En volgens mij gaat dat ook helemaal niet over Guantanamo! > > Heb ik ook niet beweerd: het is alleen zo dat degenen die opriepen om > te bidden voor N-Korea - en daar gaat de draad over - beter hun ogen > openen en hun mond opendoen ipv met gesloten ogen te bidden. > Guantanomo is een gevangenis: wie daar terecht komt, heeft doorgaans > iets misdaan en deze plaats is gereserveerd voor het kruim van de > misdadigers. Zolang jijzelf geen slachtoffer bent - die WTC torens is > alweer meer dan 5 jaar geleden - zal je er niet van wakker liggen. > >> Jij >> bent gewoon blind voor de gruwelijke misdaden die daar gebeuren. > > Zie boven: in Guantanomo zijn de "gasten" misdadigers, in N-Korea zijn > het de gewone burgers, zonder dat ze iets misdaan hebben, die de > gevangenis induiken. Ik zal je nog een paar gelijkaardige regimes van > de laatste 50 jaar geven waar ze dezelfde praktijken toepasTen: Hitler, > Stalin, Mao, Pol Pott. Het lijkt me eerder dat jij blind bent voor > N-Korea en haar geweldadig regime. Controleren zal moeilijk zijn: een > toegangsvisum krijgen is quasi onmogelijk en enkel groepsreizen zijn > toegelaten. Maar veel krijg je niet te zien: het is ten strengste > verboden om alleen rond te lopen in dat paradijs, de excursies lopen > langs geijkte routes, waaronder een modelllandbouwbedrijf en een > modelhuis. Verder mag je je nog verheugen op het bezoek van het > mausoleum van de vorige Grote Leider en een uitleg over hoe goed het > gaat. > >> In Noord-Korea mogen ze dan eigenlijk hun handen nog dichtknijpen! > > Ze MOETEN ze dichtknijpen en hun mondje toehouden. Ik hoop maar dat > ze vroeg of laat eens haar op hun tanden zullen hebben, zoals ze in > Roemenië gedaan hebben met Ceaucescu. Maar dat feit weten ze niet > in N-Korea: het werd hun nooit verteld dat zoiets kon of kan en gezien > buitenlandse media net als internet verboden is, houden ze de mensen > daar oerdom. > >> Rommie ziet de dingen tenminste in het juiste perspectief, Alex. > > Bidt voor het communistische arbeidersparadijs Noord Korea! Dit was de > titel en daar gaat het over. Nee, dat zie je verkeerd! Rommie heeft loepzuiver aangetoond dat het in werkelijkheid om heel andere dingen gaat. Daarom heb jij ongelijk. (J) |