![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() "Sirob" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Energy" <[email protected]>: > > > Er zijn hele volksstammen die naar Zuid-Frankrijk rijden om daar voor 5000 > > euro of nog meer een vakantie te vieren, en die vallen dood over 60 euro om > > door Belgie te rijden. > > Zo is het. > > > Accepteer nou eens dat autorijden geld kost, en dat het ook steeds duurder > > gaat worden. Als je dat niet wilt of kunt moet je de auto weg doen. > > Mee eens. Je vergat de honderden of duizenden euro's aan siervelgen, > chroomstrippen, diverse versierselen, luxe stereoinstallaties, > stoelbekleding en andere overbodige accessoires die mensen voor hun > auto aanschaffen, maar als het over parkeergeld of tolheffing gaat > worden ze opeeens heel boos. Het lijken net verwende kinderen die > zoveel mogelijk glimmende speeltjes willen hebben, en vrrrrroem > vrrrrrroem willen doen, maar te gierig zijn om met hun zakgeld eens > iets voor een ander te doen. > > Sirob U vergelijkt appels met peren, Boris. |
![]() |
#22 |
|
![]() Vitae forma vocatur "peter govaere"
<[email protected]>, die Sat, 13 Jan 2007 13:21:03 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > > >"Curieuzeneus" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . > >> En dergelijke dingen doen de Ollanders zelf natuurlijk niet. >> De hervorming van het belastingstelsel en sociale zekerheid enkele >> jaren terug al vergeten zeker? > >Wat er mede voor zorgt dat horden Nederlanders de Belgische ziekenhuizen >komen opzoeken, waardoor we genoodzaakt zijn om dat vignet in te voeren :-) > Komen ze voor een kaaso-suction of zo? -- Fusti |
![]() |
#23 |
|
![]() On Sat, 13 Jan 2007 17:06:50 +0100, "Havel" <[email protected]>
wrote: >"Energy" <[email protected]> schreef in bericht >> >> Accepteer nou eens dat autorijden geld kost, en dat het ook steeds duurder >> gaat worden. Als je dat niet wilt of kunt moet je de auto weg doen. > >We betalen allemaal in eigen land wegenbelasting en mogen daarvoor in alle >landen rijden. Ieder land betaalt zijn eigen wegen en gasten mogen van >elkaars wegen gebruik maken. Dat is een afspraak en ook een kwestie van >elementair fatsoen ten opzichte van je gasten. Als mevrouw van Brempt zegt: >"Als het over hun portemonnee gaat, dan kennen we de Nederlanders", is dat >de pot(?)(!) die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Curieus trouwens dat >een Vlaams plan in Wallonië lijkt te worden omarmd... Is België ineens een >natie geworden?! ('Sire, il n'y a pas des Belges', hein..?) Of overwint >hebzucht de tegenstellingen tussen de landsdelen ("bien étonnées de se >trouver ensembles..")? > Inkomsten in Vlaanderen gegenereerd gaan sowieso voor minstens 50% naar die klaplopers in Wallonië, het zal wel zijn dat ze er blij mee zijn. |
![]() |
#24 |
|
![]() On Sat, 13 Jan 2007 17:16:53 +0100, bozweb <[email protected]>
wrote: >On Sat, 13 Jan 2007 14:07:35 +0100, Curieuzeneus ><[email protected]> wrote: > >>On Sat, 13 Jan 2007 13:54:31 +0100, bozweb <[email protected]> >>wrote: >> >>>On 13 Jan 2007 02:34:36 -0800, "Reinout van Montelbaan" >>><[email protected]> wrote: >>> >>>> >>> >>>> >>>>Wat raar dat landen als Hongarije, Oostenrijk, Bulgarije, Tsjechië, >>>>Slowakije, Zwitserland, Roemenië, waar tolvignetten op autowegen al >>>>langer verplicht zijn, er niet bij staan. En dan heb ik het nog niet >>>>eens over een stuk op 10 andere landen waar op bepaalde snelwegen ook >>>>tol wordt geheven. Er is een algemene Europese tendens: niet het bezit >>>>van auto's belasten, maar het rijden. Nederland zal op termijn wel >>>>volgen, want de landen waar nog geen tol wordt geheven zijn in de EU al >>>>in de minderheid! >>> >>>Omdat je een alternative route kan uitstippelen zonder tol. >>>Bij jullie moet je nog voor een kasseienpad betalen. >>>Maar ik denk dat het meer kost bij jullie als dat het opbrengt. >> >>Als dat vignet er zou komen, kan je toch nog altijd een alternatieve >>route uitstippelen zonder tol. >Tuurlijk. Via Duitsland dus. > > >Maar de Vogelenmarkt, Metropolis en een pintje drinken op de Grote markt >in Antwerpen kunnen jullie wat mij betreft op je buik schrijven. >Kom volgend jaar dus niet meer in Belgie. Zelfs niet meer op de fiets >naar de Kalmthoutse hei. >En ik heb zo'n idee dat er meer Brabanters zijn die er zo over denken. >En ook eens kijken of ik soms wat stickers kan plakken op al die Belze >auto's die hier om de hoek hun wiet komen halen in de koffieshop. >Zullen we die ruiten eens dichtplakken. Kunnen de Belgen eindelijk in alle rust een pintje drinken op de grote markt zonder gestoord te worden door een Ollandse familie die driekwart van het terras 2 uren in beslag neemt om 2 colaatjes te delen onder zijn zevenen. Plak jij die ruiten maar dicht,voor mijn part zet je zelfs hun banden plat, zal die matrassensmoorders leren. Enkel voordelen dus. |
![]() |
#25 |
|
![]() On Sat, 13 Jan 2007 19:21:20 +0100, Curieuzeneus
<[email protected]> wrote: >On Sat, 13 Jan 2007 17:16:53 +0100, bozweb <[email protected]> >wrote: > >>On Sat, 13 Jan 2007 14:07:35 +0100, Curieuzeneus >><[email protected]> wrote: >> >>>On Sat, 13 Jan 2007 13:54:31 +0100, bozweb <[email protected]> >>>wrote: >>> >>>>On 13 Jan 2007 02:34:36 -0800, "Reinout van Montelbaan" >>>><[email protected]> wrote: >>>> >>>>> >>>> >>>>> >>>>>Wat raar dat landen als Hongarije, Oostenrijk, Bulgarije, Tsjechië, >>>>>Slowakije, Zwitserland, Roemenië, waar tolvignetten op autowegen al >>>>>langer verplicht zijn, er niet bij staan. En dan heb ik het nog niet >>>>>eens over een stuk op 10 andere landen waar op bepaalde snelwegen ook >>>>>tol wordt geheven. Er is een algemene Europese tendens: niet het bezit >>>>>van auto's belasten, maar het rijden. Nederland zal op termijn wel >>>>>volgen, want de landen waar nog geen tol wordt geheven zijn in de EU al >>>>>in de minderheid! >>>> >>>>Omdat je een alternative route kan uitstippelen zonder tol. >>>>Bij jullie moet je nog voor een kasseienpad betalen. >>>>Maar ik denk dat het meer kost bij jullie als dat het opbrengt. >>> >>>Als dat vignet er zou komen, kan je toch nog altijd een alternatieve >>>route uitstippelen zonder tol. >>Tuurlijk. Via Duitsland dus. >> >> >>Maar de Vogelenmarkt, Metropolis en een pintje drinken op de Grote markt >>in Antwerpen kunnen jullie wat mij betreft op je buik schrijven. >>Kom volgend jaar dus niet meer in Belgie. Zelfs niet meer op de fiets >>naar de Kalmthoutse hei. >>En ik heb zo'n idee dat er meer Brabanters zijn die er zo over denken. >>En ook eens kijken of ik soms wat stickers kan plakken op al die Belze >>auto's die hier om de hoek hun wiet komen halen in de koffieshop. >>Zullen we die ruiten eens dichtplakken. > >Kunnen de Belgen eindelijk in alle rust een pintje drinken op de grote >markt zonder gestoord te worden door een Ollandse familie die >driekwart van het terras 2 uren in beslag neemt om 2 colaatjes te >delen onder zijn zevenen. >Plak jij die ruiten maar dicht,voor mijn part zet je zelfs hun banden >plat, zal die matrassensmoorders leren. >Enkel voordelen dus. Geen voordeel zonder nadeel. |
![]() |
#26 |
|
![]() "boutros gali" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected] .71... > > Inderdaad: ik lach me de pleuris met Ollandse blokbehangers, qua > humorgehalte zitten die nog een stuk boven de Vlaamse variant. > Natuurlijk: de Hollandsche fascistjes (die destijds heel wat meer joden naar de gaskamer begeleid hebben) zijn nog altijd een beetje efficiënter dan hun Vlaemsche amateur-equivalenten. In dit verband: http://www.nrc.nl/binnenland/article...reem-rechts_in u. |
![]() |
#27 |
|
![]() On Sat, 13 Jan 2007 19:21:20 +0100, Curieuzeneus
<[email protected]> wrote: >Enkel voordelen dus. Je bent een "oor" vergeten Want wat ik hier lees is enkel voor- oor- delen. |
![]() |
#28 |
|
![]() On Sat, 13 Jan 2007 23:11:31 +0100, Nel Frikandel
<[email protected]> wrote: >On Sat, 13 Jan 2007 19:21:20 +0100, Curieuzeneus ><[email protected]> wrote: > >>Enkel voordelen dus. > >Je bent een "oor" vergeten >Want wat ik hier lees is enkel voor- oor- delen. Een oor meer om de ollanders aan te naaien bedoel je? |
![]() |
#29 |
|
![]() On Sat, 13 Jan 2007 20:43:45 +0100, bozweb <[email protected]>
wrote: >On Sat, 13 Jan 2007 19:21:20 +0100, Curieuzeneus ><[email protected]> wrote: > >>On Sat, 13 Jan 2007 17:16:53 +0100, bozweb <[email protected]> >>wrote: >> >>>On Sat, 13 Jan 2007 14:07:35 +0100, Curieuzeneus >>><[email protected]> wrote: >>> >>>>On Sat, 13 Jan 2007 13:54:31 +0100, bozweb <[email protected]> >>>>wrote: >>>> >>>>>On 13 Jan 2007 02:34:36 -0800, "Reinout van Montelbaan" >>>>><[email protected]> wrote: >>>>> >>>>>> >>>>> >>>>>> >>>>>>Wat raar dat landen als Hongarije, Oostenrijk, Bulgarije, Tsjechië, >>>>>>Slowakije, Zwitserland, Roemenië, waar tolvignetten op autowegen al >>>>>>langer verplicht zijn, er niet bij staan. En dan heb ik het nog niet >>>>>>eens over een stuk op 10 andere landen waar op bepaalde snelwegen ook >>>>>>tol wordt geheven. Er is een algemene Europese tendens: niet het bezit >>>>>>van auto's belasten, maar het rijden. Nederland zal op termijn wel >>>>>>volgen, want de landen waar nog geen tol wordt geheven zijn in de EU al >>>>>>in de minderheid! >>>>> >>>>>Omdat je een alternative route kan uitstippelen zonder tol. >>>>>Bij jullie moet je nog voor een kasseienpad betalen. >>>>>Maar ik denk dat het meer kost bij jullie als dat het opbrengt. >>>> >>>>Als dat vignet er zou komen, kan je toch nog altijd een alternatieve >>>>route uitstippelen zonder tol. >>>Tuurlijk. Via Duitsland dus. >>> >>> >>>Maar de Vogelenmarkt, Metropolis en een pintje drinken op de Grote markt >>>in Antwerpen kunnen jullie wat mij betreft op je buik schrijven. >>>Kom volgend jaar dus niet meer in Belgie. Zelfs niet meer op de fiets >>>naar de Kalmthoutse hei. >>>En ik heb zo'n idee dat er meer Brabanters zijn die er zo over denken. >>>En ook eens kijken of ik soms wat stickers kan plakken op al die Belze >>>auto's die hier om de hoek hun wiet komen halen in de koffieshop. >>>Zullen we die ruiten eens dichtplakken. >> >>Kunnen de Belgen eindelijk in alle rust een pintje drinken op de grote >>markt zonder gestoord te worden door een Ollandse familie die >>driekwart van het terras 2 uren in beslag neemt om 2 colaatjes te >>delen onder zijn zevenen. >>Plak jij die ruiten maar dicht,voor mijn part zet je zelfs hun banden >>plat, zal die matrassensmoorders leren. >>Enkel voordelen dus. > >Geen voordeel zonder nadeel. Soms bevestigen uitzonderingen de regel. |
![]() |
#30 |
|
![]() "Curieuzeneus" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > On Sat, 13 Jan 2007 23:11:31 +0100, Nel Frikandel > <[email protected]> wrote: > > >On Sat, 13 Jan 2007 19:21:20 +0100, Curieuzeneus > ><[email protected]> wrote: > > > >>Enkel voordelen dus. > > > >Je bent een "oor" vergeten > >Want wat ik hier lees is enkel voor- oor- delen. > > Een oor meer om de ollanders aan te naaien bedoel je? Nou, nog even wachten en *** trommelgeroffel *** komt ie dan he ? Een vignet voor de Nederlandse wegen. Nederrrrlanderrs krijgen de 100 euro terug v/d wegenbelasting. Belgen niet ! Rrrregels zijn rrrregels ... :-) Waarom zit hier toch zo'n visluchtje aan ? Groetjes, Wim |
![]() |
#31 |
|
![]() On Sun, 14 Jan 2007 11:22:30 +0100, Wim Hamhuis
<[email protected] > wrote: > "Curieuzeneus" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> On Sat, 13 Jan 2007 23:11:31 +0100, Nel Frikandel >> <[email protected]> wrote: >> >> >On Sat, 13 Jan 2007 19:21:20 +0100, Curieuzeneus >> ><[email protected]> wrote: >> > >> >>Enkel voordelen dus. >> > >> >Je bent een "oor" vergeten >> >Want wat ik hier lees is enkel voor- oor- delen. >> >> Een oor meer om de ollanders aan te naaien bedoel je? > > Nou, nog even wachten en *** trommelgeroffel *** komt ie dan he ? > > Een vignet voor de Nederlandse wegen. Nederrrrlanderrs krijgen de 100 > euro > terug v/d wegenbelasting. Belgen niet ! > Rrrregels zijn rrrregels ... :-) > > Waarom zit hier toch zo'n visluchtje aan ? > Kan niet, je zou dan ook de Duitsers moeten belasten en die komen 's zomers massaal naar de kust. Je kunt niet riskeren dat die voortaan thuisblijven of naar Sylt rijden. |
![]() |
#32 |
|
![]() Nel Frikandel wrote:
> On Sat, 13 Jan 2007 19:21:20 +0100, Curieuzeneus >> Enkel voordelen dus. > > Je bent een "oor" vergeten Ja! In de frikandellen zit ook altijd veel oor, hè Nel? (J) |
![]() |
#33 |
|
![]() On Sun, 14 Jan 2007 11:22:30 +0100, "Wim Hamhuis"
<[email protected] > wrote: >"Curieuzeneus" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Sat, 13 Jan 2007 23:11:31 +0100, Nel Frikandel >> <[email protected]> wrote: >> >> >On Sat, 13 Jan 2007 19:21:20 +0100, Curieuzeneus >> ><[email protected]> wrote: >> > >> >>Enkel voordelen dus. >> > >> >Je bent een "oor" vergeten >> >Want wat ik hier lees is enkel voor- oor- delen. >> >> Een oor meer om de ollanders aan te naaien bedoel je? > >Nou, nog even wachten en *** trommelgeroffel *** komt ie dan he ? > >Een vignet voor de Nederlandse wegen. Nederrrrlanderrs krijgen de 100 euro >terug v/d wegenbelasting. Belgen niet ! >Rrrregels zijn rrrregels ... :-) > >Waarom zit hier toch zo'n visluchtje aan ? > >Groetjes, >Wim > Als je nu buitenlanders geschreven had, was dat luchtje al veel minder. Er zijn/zullen in ieder geval minder Belgen die dat nederlandse vignet betalen dan nederlanders die het eventuele Belgische vignet gaan betalen. |
![]() |
#34 |
|
![]() Vitae forma vocatur Momphert <[email protected]>, die Sun, 14
Jan 2007 12:30:16 +0100, in littera <op.tl458qj1i923ki@aren> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sun, 14 Jan 2007 11:22:30 +0100, Wim Hamhuis ><[email protected] d> wrote: > >> "Curieuzeneus" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> On Sat, 13 Jan 2007 23:11:31 +0100, Nel Frikandel >>> <[email protected]> wrote: >>> >>> >On Sat, 13 Jan 2007 19:21:20 +0100, Curieuzeneus >>> ><[email protected]> wrote: >>> > >>> >>Enkel voordelen dus. >>> > >>> >Je bent een "oor" vergeten >>> >Want wat ik hier lees is enkel voor- oor- delen. >>> >>> Een oor meer om de ollanders aan te naaien bedoel je? >> >> Nou, nog even wachten en *** trommelgeroffel *** komt ie dan he ? >> >> Een vignet voor de Nederlandse wegen. Nederrrrlanderrs krijgen de 100 >> euro >> terug v/d wegenbelasting. Belgen niet ! >> Rrrregels zijn rrrregels ... :-) >> >> Waarom zit hier toch zo'n visluchtje aan ? >> > >Kan niet, je zou dan ook de Duitsers moeten belasten en die komen 's >zomers massaal naar de kust. Je kunt niet riskeren dat die voortaan >thuisblijven of naar Sylt rijden. Liefst wel. Vanuit de Belgische kust, -- Fusti |
![]() |
#35 |
|
![]() Vitae forma vocatur "Wim Hamhuis"
<[email protected] >, die Sun, 14 Jan 2007 11:22:30 +0100, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >"Curieuzeneus" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Sat, 13 Jan 2007 23:11:31 +0100, Nel Frikandel >> <[email protected]> wrote: >> >> >On Sat, 13 Jan 2007 19:21:20 +0100, Curieuzeneus >> ><[email protected]> wrote: >> > >> >>Enkel voordelen dus. >> > >> >Je bent een "oor" vergeten >> >Want wat ik hier lees is enkel voor- oor- delen. >> >> Een oor meer om de ollanders aan te naaien bedoel je? > >Nou, nog even wachten en *** trommelgeroffel *** komt ie dan he ? > >Een vignet voor de Nederlandse wegen. Nederrrrlanderrs krijgen de 100 euro >terug v/d wegenbelasting. Belgen niet ! >Rrrregels zijn rrrregels ... :-) > >Waarom zit hier toch zo'n visluchtje aan ? Een kaasluchtje, zul je bedoelen...:-) >Groetjes, >Wim > -- Fusti |
![]() |
#36 |
|
![]() > Er zijn/zullen in ieder geval minder Belgen die dat nederlandse vignet
> betalen dan nederlanders die het eventuele Belgische vignet gaan > betalen. *Tuurlijk, waarom zouden we, de mooie landen liggen tenslotte ten zuiden van ons. Sus -------------------------------------------------------------------------------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter 4257 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! |
![]() |
#37 |
|
![]() On Fri, 12 Jan 2007 23:44:53 +0100, D®Bu©©akE <D®Bu©©[email protected]>
wrote: >peter govaere wrote: >> "D®Bu©©akE" <D®Bu©©[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]. .. >> >> Ik vind uw verwijzigingen naar Dutroux wansmakelijk. De link ontgaat me.... >> >> >> Als het u zo dwars zit, blijf dan vooral weg uit onze contreien. Het zal u >> in dank afgenomen worden. >> >> >u bedoelt deze: >http://www.geenstijl.nl/feauteaufuck...863b614387.jpg >en >http://www.geenstijl.nl/feauteaufuck...8631245538.jpg > >ik heb ze niet verzonnen maar zo denken de ollanders wel over de belgen! Zeg malloot, spreek voor jezelf. Dat jij zo geil op alles wat je op geenstil.nl vindt, wil nog niet zeggen dat daar staat wat "de ollander" vindt. Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#38 |
|
![]() Curieuzeneus schreef: > On Sat, 13 Jan 2007 13:54:31 +0100, bozweb <[email protected]> > wrote: > > >On 13 Jan 2007 02:34:36 -0800, "Reinout van Montelbaan" > ><[email protected]> wrote: > > > >> > > > >> > >>Wat raar dat landen als Hongarije, Oostenrijk, Bulgarije, Tsjechië, > >>Slowakije, Zwitserland, Roemenië, waar tolvignetten op autowegen al > >>langer verplicht zijn, er niet bij staan. En dan heb ik het nog niet > >>eens over een stuk op 10 andere landen waar op bepaalde snelwegen ook > >>tol wordt geheven. Er is een algemene Europese tendens: niet het bezit > >>van auto's belasten, maar het rijden. Nederland zal op termijn wel > >>volgen, want de landen waar nog geen tol wordt geheven zijn in de EU al > >>in de minderheid! > > > >Omdat je een alternative route kan uitstippelen zonder tol. > >Bij jullie moet je nog voor een kasseienpad betalen. > >Maar ik denk dat het meer kost bij jullie als dat het opbrengt. > > Als dat vignet er zou komen, kan je toch nog altijd een alternatieve > route uitstippelen zonder tol. Het tol systeem is al lang achterhaald; mensen kunnen toch op het vliegtuig stappen ? Ik snap eerlijk gezegd niet waarom België doelbewust het risico wil lopen op een reprimande van de EU. Die blijken het oneens te zijn met deze vorm van tolheffing, omdat het discriminerend werkt ten opzichte van de andere deelnemende landen die het vignet niet via de wegenbelasting terugbetalen. Een oplossing zou zijn dat iedereen die het vignet koopt, het geld van de Europese Belastingdienst terug kan krijgen. Zo maakt het dan niet meer uit of je een Nederlands, Belgisch, Oostenrijks of ander vignet nodig hebt. Het rondpompen van geld levert immers wél rente op. Groeten, Wim |
![]() |
#39 |
|
![]() De Thuiswerker schreef:
> Het tol systeem is al lang achterhaald; mensen kunnen toch op het > vliegtuig stappen ? Op het vliegtuig betaal je ook tol. Al gehoord van luchthaventaksen, veiligheidstoeslagen, en vooral de entry- en exitfees die vele landen vragen? Binnenkort ook nog een extra Kyoto-heffing en een bijdrage van 10 Euro per ticket om "de armoede uit de wereld te verdrijven". Dergelijke taksen maken gemiddeld 1/3 van de prijs uit op tickets (zelfs long haul) en in sommige gevallen het leeuwendeel ervan bij de low-budget carriers in Europa. mvg, H.M. |
![]() |
#40 |
|
![]() [email protected] wrote:
> De Thuiswerker schreef: > >> Het tol systeem is al lang achterhaald; mensen kunnen toch op het >> vliegtuig stappen ? > > Op het vliegtuig betaal je ook tol. Al gehoord van luchthaventaksen, > veiligheidstoeslagen, en vooral de entry- en exitfees die vele landen > vragen? Binnenkort ook nog een extra Kyoto-heffing en een bijdrage van > 10 Euro per ticket om "de armoede uit de wereld te verdrijven". > Dergelijke taksen maken gemiddeld 1/3 van de prijs uit op tickets > (zelfs long haul) en in sommige gevallen het leeuwendeel ervan bij de > low-budget carriers in Europa. > > mvg, H.M. > Overal ter wereld bestaat er luchthavenbelasting, maar dat is altijd onafhankelijk van je staatsburgerschap, en dus is er geen probleem. Die 60 euro zijn helaas WEL afhankelijk van je staatsburgerschap omdat de Belgische overheid hun eigen burgers compenseert via een aangepaste wegenbelasting, en dus is er sprake van discriminatie. Overigens krijgen we precies dezelfde discussie in Nederland als rekeningrijden wordt doorgevoerd en tegelijkertijd ook de Nederlandse wegenbelasting aangepast zou worden. Een mogelijke oplossing is dan, laat buitenlandse weggebruikers niet betalen voor het rekeningrijden, of nog beter, voer het helemaal niet in omdat gebruik al via de benzine accijnzen betaald wordt. Ejo |