Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2007, 18:48   #21
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Moet moet...

Waarom zou moeten wat jij vindt dat moet?

Vooral als jouw bevinden gevonden vreten is voor racistenjagers?
Ik zeg mijn mening en ik ga mij niet laten muilkorven door racistenjagers;integendeel ik omzeil met plezier hun wetgevend arsenaal.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 19:38   #22
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Kan zijn maar politiek gaat er juist over zoveel mogelijk mensen te overtuigen van een idee.Ik ken voor het overige geen enkele politieke partij die 50¨% van de stemmen haalt.
oa, politiek gaat ook over macht en namelijk zoveel mogelijk mensen voor je doel zien te winnen, hoe je dat idee overbrengt daar verstaan er verschillende meningen over. 50% is niet nodig, 45% kan al genoeg zijn.
Ik denk wel dat als we de extreemrechtse toer opgaan (genre NPD) we nog minder stemmen gaan halen. 1 stem = 1.5 €
Meer stemmen = meer geld = meer propaganda wat mogelijk meer kiezers geeft of ze onderhoudt.
Bovendien moet je kiezers een toekomstperspectief geven, mensen willen na verloop van tijd resultaat zien anders krijgen ze de indruk dat hun stem niets uitmaakt.

De veel benoemde Vlaams Belangers in OCMW en politieraden in tal van gemeenten. Bovendien had het VB bijna een absolute meerderheid in een paar Antwerpse disctricten. De situatie die er nu is in hoboken, hebben we juist te danken mede dankzij de hoge score van het Vlaams Belang.
Je moet je idee als politieker zien te verkopen aan de mensen, dat is hetzelfde als een verkoper doet met zijn product. Op de manier dat jij je idee aan de man wilt brengen zal er niet veel toegehapt worden (lees: gestemd worden).
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 10:55   #23
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
oa, politiek gaat ook over macht en namelijk zoveel mogelijk mensen voor je doel zien te winnen, hoe je dat idee overbrengt daar verstaan er verschillende meningen over. 50% is niet nodig, 45% kan al genoeg zijn.
Ik denk wel dat als we de extreemrechtse toer opgaan (genre NPD) we nog minder stemmen gaan halen. 1 stem = 1.5 €
Meer stemmen = meer geld = meer propaganda wat mogelijk meer kiezers geeft of ze onderhoudt.
Bovendien moet je kiezers een toekomstperspectief geven, mensen willen na verloop van tijd resultaat zien anders krijgen ze de indruk dat hun stem niets uitmaakt.

De veel benoemde Vlaams Belangers in OCMW en politieraden in tal van gemeenten. Bovendien had het VB bijna een absolute meerderheid in een paar Antwerpse disctricten. De situatie die er nu is in hoboken, hebben we juist te danken mede dankzij de hoge score van het Vlaams Belang.
Je moet je idee als politieker zien te verkopen aan de mensen, dat is hetzelfde als een verkoper doet met zijn product. Op de manier dat jij je idee aan de man wilt brengen zal er niet veel toegehapt worden (lees: gestemd worden).
Als ge zo denkt moet ge bij een traditionele partij gaan;dan moogt ge met zekerheid aan de macht deelnemen.Het is duidelijk dat sommige mensen in het VB in niets meer verschillen van politici van de traditionele partijen.Het is in ieder geval zo dat de partij door meer en meer te lijken op de NVA niet meer stemmen gaat halen;integendeel sommige kiezers zullen voor een partij die niets zegt dat verschilt van de andere niet meer stemmen.Als ik voor een NVA -programma wil stemmen,stem ik voor de NVA.Ik stem in ieder geval niet voor een kleurloos VB en ik ben niet de enige.Ik geloof in een VB dat zichzelf blijft in een kartel met andere rechtse krachten. Gij kunt mij dus duidelijk niet eens overtuigen voor mijn eigen partij te stemmen;ge zijt niet goed bezig.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 18:38   #24
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga
Plezant toch, niet, die EU? Zo vrij verkeer van EU-burgers en zo?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Zouden er verkiezingen in aantocht zijn ?

Patrick kan die redenering maar een tijdje aanhouden; uiteindelijk zullen de burgers uit de nieuwe lidstaten zelfs geen verblijfsvergunning meer nodig hebben om zich hier te komen koesteren in de warmte van onze 'royale' sociale zekerheid... Misschien is de volksverhuizing vanuit Polen dan al iets getemperd (tsja, die zitten momenteel massaal in Groot-Brittannië, waar ze de lonen stevig onder neerwaardse druk zetten en het gepeupel doen morren), maar Roemenen en Bulgaren zullen we nog een hele tijd mogen trakteren.

En wat te denken van die 'omgekeerde' discriminatie? Inwoners van landen waarmee we nou wél een staatkundige band hebben moeten eruit als ze geen werk hebben, terwijl de ingezetenen van landen waarmee we geen enkele band hebben kunnen blijven ronddabberen zonder probleem?

Patrick moet hier toch nog eens heel goed over nadenken, me dunkt. En misschien eens te rade gaan bij Kareltje, de grote verdediger van de uitbreiding Turkijewaards...
Deze 2 vatten de zaken naar mijn mening goed samen. Ofwel gedraag je je als lid van een Unie Dewael, ofwel trek je België er weer uit. Pas dan kun je het veroorloven zo'n zever te verkopen.

Héél ontgoochelend dat een Dewael hier zo weinig kritiek op krijgt. Had Dewinter hetzelfde gezegd, stond het land, en dit forum, gegarandeerd op zijn kop. Twee maten en twee gewichten, niks werelds is onze regering en onze progressieven vreemd.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 14 januari 2007 om 18:41.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 18:44   #25
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Is dan ook niet de bedoeling dat er een massale volksverhuizing ontstaat he...
We zorgen er gezamelijk voor dat ze het daar beter hebben en dan komen ze niet meer...
Kijk maar eens naar Spanje en Portugal en vanwaar ze komen...
Een unie is een unie hé, en vrij verkeer van personen is vrij verkeer van personen. Ik mag me overal vestigen in de Unie waar ik wil, waarom mag een Pool dat niet? Is hij soms tweederangs-inwoner?

Ik ben nooit voorstander geweest van dit Europa, maar diegenen die Europa aan de burger hebben opgedrongen zullen toch wel de laatste zijn om de Europese gedachte te laten varen zeker? Wa's da nu!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 11:32   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een cursus van een paar dagen kost al gauw een paar duizend euro. Ikzelf volg terug een vak aan de TU (en doe dus ook examen mee); 800 euro betaalt de werkgever.
Zolang je een werkgever hebt, die betaalt. vroeger betaalde mijn vrouw, maar die is op den duur gaan lopen. Nochtans legde ik alleen maar geslaagde examens af.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 11:33   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Ik zeg mijn mening en ik ga mij niet laten muilkorven door racistenjagers;integendeel ik omzeil met plezier hun wetgevend arsenaal.
Ze gaan je toch ooit wel eens bij je John Bell Hood hebben...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 11:43   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Goh 30 000 lijkt me veel en vooral in de informatica wat je van gelijk waar kunt doen in feite...

Maar inderdaad er is werkegelegenheid genoeg in Vlaanderen hoor...(colruyt opent 400 nieuwe jobs...in één keer ). Plus nieuwe bewoners is zo slecht niet ze zijn namelijk ook consumenten...

Zijt gerust daar waar van remote kan gewerkt worden wordt het gedaan, wij doen da hier ook, met programmeurs, die gasten werken voor een Belgisch bedrijf en doen alles remote, om de paar maanden vliegen we die in voor een meeting van een paar uur, en daarna gaan die terug.

Maar in de IT kunt ge niet gelijk wat in remote doen. Je kan veel, maar een aantal vooral technische jobs, waar het om de infrastructuur (hardware en telecom) gaat, moet ge mensen ter plaatse hebben.

Maar inderdaad, geeft mij ne gast die een beetje technisch inzicht heeft, en binnen de maand repareert die printers, laptops, etc, ...

Ik heb er zo al opgeleid, dus ik weet dat het kan, 14 dagen intensieve steam cursus en ge zijt er mee weg.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be