![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari Voorzitter Belgische Unie/Union Belgique (B.U.B.), °11-01-1973, streeft naar het afschaffen van het huidige federale model en het herstellen van de Belgische eenheidsstaat. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar het Franstalig onderwijs worstelt met grote problemen op dat vlak: tekort aan leraren, onderwaardering van het vak Nederlands (wat duidelijk wordt bij de deliberaties)... En daarenboven stelt men een heel merkwaardig iets vast bij de Franstaligen: de zogenaamde "fossielisering" van het taalniveau; het blijven plakken bij een laag niveau.
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik som het aantal uur zie (vier uur per week) dan kom ik in de verleiding om te denken dat ze MEER hebben dan ons (ik heb in de hoogste twee graden van het secundair onderwijs nooit vier uur per week gehad van dezelfde taal)? Daarnaast heb ik al Franstaligen zelf horen zeggen (in het Nederlands!) dat Franstalig Belgisch onderwijs in het algemeen ook gewoon "zuigt", ik vraag me af hoe. ![]()
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat er ook van zij, de praktijk bewijst voldoende dat er veel meer werk aan de winkel is bij de Franstaligen dan bij de Vlamingen. Toch vit Hans NOOIT op het gebrek aan taalkennis van de Franstaligen maar wél op de onwil van de flaminganten.
Niet dat ik hoop dat het veel aarde aan de dijk zal zetten maar ook deze studie bevestigt de praktijk. Citaat: