![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van een democratische maatschappij wordt je verplicht van mee te doen, ...
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen ik een minnelijk gesprek wou hebben met een van mijn werknemers die in woede met slaande deuren vertrokken was (nota bene omdat ik hem een perfect normale opdracht op papier voor "ontvangst" wou laten ondertekenen omdat hij die steeds uitstelde en beweerde geen opdracht te hebben), aansluitend plots voor 6 weken ziek thuis bleef en helemaal niet meer bereikbaar was, belde ik naar de rechtsbijstand van het sociale kantoor met de vraag : wat moet ik nu doen indien ik hem niet direct wil ontslaan maar een gesprek wens te hebben. Antwoord : de werknemer heeft rechten. U mag niets doen. U hebt er dus geen. Ontsla hem en betaal hem 3 maand uit (+ vakantiegeld + ontslagpremie + ... + ...) Zo erg is het met die democratie in de bedrijven gesteld : de werknemer is koning (en dat mag gerust). Maar als de werkgever in de problemen komt (door een fout van zijn werknemer) kan hij niets anders doen dan betalen. Maar wie betaalt hém als hij failliet gaat ? Zelfs geen stempelgerechtigheid ! En blut is blut. Wat van een werknemer NOOIT kan gezegd worden. Denk er maar eens over na. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan is iedereen erover verbaast dat er zoveel werklozen zijn. Maar als je iemand vast aan wil nemen denk je toch maar eens 2x na vooraleer je het doet met zo'n wetten. Enfin, ik heb zelf ook al iemand moeten ontslaan. Die moest daarna in principe ook nog een maand komen werken. Maar eigenlijk waren we blij dat we hem niet gezien hadden. Betalen moesten we uiteraard wel. Na 3 jaar werken is de opzeg trouwens 6 maanden. Dat gaf bij ons de situatie dat iemand die 1 jaar gewerkt had, en dan 2 jaar niet (om terechte redenen) ook 6 maand opzeg heeft.
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |