![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Misschien meent Lombas, net als Thatcher, dat er helemaal geen maatschappij bestaat en dus ook geen maatschappelijke plicht.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Persoonlijk ben ik geen voorstander van een staand (voet)leger. De overheid zou een incentive kunnen geven om burgermilities te organiseren en regelmatig te trainen - en eventueel het aanschaffen en onderhouden van zwaarder legermateriaal, luchtmacht en marine als vaste taak tot zich kunnen nemen. In deze tijden doet "België" mee aan allerlei buitenlandse operaties, waar ik niets op tegen heb. Ze zou daarvoor vrijwilligerskorpsen kunnen oprichten. Mijn mening is uiteraard innig verbonden met het decriminaliseren van wapenbezit -en dracht.
|
|
|
|
|
#25 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik bedoelde daarmee dat het me futuristisch lijkt dat je uitsluitend met behulp van die tuigen en de vaste hoeveelheid beroeps zowat alle situaties de baas zou kunnen
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Indien je dus stelt dat een samenleving bepaalde rechten heeft, hebben de individuen die ze beslaan ook. Wanneer dus de overheid meent dat ze het recht heeft mensen tegen hun wil tewerk te stellen, heb ik dat ook. Maar ik denk niet dat iemand zijn of haar lippen stijf kan houden, mocht ik morgen (gesteld zijnde dat ik volksvertegenwoordiger zou zijn) in de Kamer pleiten om een loting in te stellen voor mensen die mijn tuin komen doen.
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Het is inderdaad waarschijnlijk juist dat je steeds een mix zult nodig hebben, waarbij er ook professioneel getrainde manschappen zullen nodig zijn.
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de Verenigde Staten kwam het keerpunt bij de Amerikaanse Oorlog, nadat tijdens de oorlog van 1812 de staten van New England hadden gedreigd met afsplitsing (ook omwille van het embargo) indien ze niet vrijgesteld werden van de dienstplicht. Maryland beleefde dezelfde discussie tijdens voornoemde oorlog, maar toen Lincoln wat arrestaties liet verrichten, was alles weer okee. Maar dat weet jij allemaal wel.
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
er volgt nu ongetwijfeld een relatief ingewikkelde uitleg die haarfijn uit de doeken zal doen dat de staat dan de individuele 'wederbetaling' overneemt |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is sprake van een klein verschil. Je sluit enkel die mensen op die zelf agressie initiëerden.
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Citaat:
Persoonlijk ben ik geen fan van die milities. Zitten nogal rare mensen bij. De National Guard is overigens ook een vorm van Citizen's Militia. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is zeer eenvoudig uitgelegd. Dienstplicht gaat omtrent rechten en plichten zonder dat iemand zelf agressie initiniëert. Bij opsluiting wordt dat juist wel verwacht, anders is die eveneens illegitiem.
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Euh ja. Waarom zou je, indien een buitenlandse mogendheid binnen valt, zomaar veronderstellen dat iedere burger in dit land daar tegen is of het hem iets kan schelen?
|
|